MB ´67 MB ´67

komentáře | popis | fotky | j_j | 14.10.23 19:00 | 78x v oblíbených
Škoda 1000 MB





! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)





r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.



V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.



27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.



Seznam koupených ND



6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-



15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-



21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-



12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)

nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-



26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !



30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.







30.9.2009 VIDEO z chaty
Škoda 1000 MB




29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu



8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)



Pár ND na renovaci



jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB

_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________

************************* *************************

** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **

************************* *************************



1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964

auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm



2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966

auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm

ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967

skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk



3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )

auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm



4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968

skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb





5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969

auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm



Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.



Proč eMBéčko ?



1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.

2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.

3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.

4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.

Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)

5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...











j_j

MB ´67 - komentáře:

21:04:10
04.04.2011
j_j
-> Krupp: takhle - já to opískovaný koupil od předchozího majitele, který to tak už taky koupil....za vše co vidíš na té fotce chtěl 400,- tak jsem to vzal. ještě 2 dni potom mě bolely ruce, protože jsem s tím jel přes celou prahu a má to vážně dost, ačkoli se to nezdá. + k tomu byly použité poloosy.
20:56:01
04.04.2011
Krupp
-> j_j: jeste s tem tvojim opiskovanym dilum, ty jsi je nechaval s excentry? neni to blby?
20:02:39
04.04.2011
j_j
kromě toho, že se mi do dílů v garáži přes zimu daly myši a totálně my je zesraly (naštěstí pojedly jen Rudé právo, cívek,gum a karburátorů se nedotkly)4 tak mohu doporučit knihu o panu Medunovi. Který prošel Pragou, Tatrou, Škodovkou, v Číně ho úplně hltali (v Říši středu se totiž hojně používaly tahače "Barča" neboli Škoda 706, které Meduna konstruoval)...bohužel kniha končí cca rokem 1960, kdy se pan Meduna vrátil do ČSR. V roce 1996 totiž pan Meduna ve svých 94 letech umírá a dál se se svým spisovatelem v pamětích nedostali. O. Meduna konstruoval traktory, RSO - pásový tahač pro Wehrmacht, 706, HT 30, předchůdce V3S - škodovku, která v testech předčila Tatru 128,ale zůstalo se u prototypu a nejzajímavější částí pro mě byla kapitola o veteran.auto.cz/testy/sko da-vos-pro-bolseviky-od-pr ahy-po-peking ,který Meduna konstruoval a dokonce i udělal i karosérii. 6
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 04.04.2011 20:02:39
09:24:32
03.04.2011
j_j
ad hlava - všem se omlouvám, ale nemám auto doma a až včera jsem se mohl podívat na hlavu svého embéčka a má to samé číslo (10-221-1003) akorát nemá žlutý znak,ale je na něm vyraženo malé číslo 33. Takže jde opravdu o hlavu 1000MB. Další můj motor (číslo cca 410 000) má černý znak, který je vepředu - zde již byla hlava meněna a je ze 105tky6

Klikovku ti změřím,ale na 70% to bude MB nebo kilo. Fa/Fe to nebude skoro určitě. 6
20:44:11
01.04.2011
fidelmc
j_j 30.03.11 12:06:36 napsal:

→ fidelmc: jj, je tam to čílso co říkáš. Klika snad

taky bude na embéčko,ale nevím. Na mě musíš jako na laika – co mám

přeměřit. Pokud chceš, tak tady mám motor favorit, co má najeto 58 000

km. 4
Cus, na klice mi zmer, jaky maji prumer hlavni cepy-jsou 3 (cepy na ojnice jsou 4 :) 105/120 maji 55mm, 130/fa/fel maji 60mm POZOR at pri mereni neposkrabes brouseny povrch cepů, jestli jsou poskrabany, tak ji nechci, to je jasny4
17:20:55
01.04.2011
j_j
ségry pes - trochu jsem si hrál 4

www.mcdonalds-soutez.cz/
15:30:24
31.03.2011
j_j
foto jednoho nekompletního ročníku 6
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 31.03.2011 15:30:24
13:17:12
31.03.2011
j_j
-> PAV-PO: SM 1964 (21ks)...205,- , SM 1965 (7ks)...23,- , SM 1966 (16ks)...205,- celkem tedy 433,-/44ks = 9,84kč/ks.

PS : předávám dál - ceny jsou tak,jak jsem koupil na aukru (bez poštovného) 6
13:05:04
31.03.2011
PAV-PO
-> j_j: Moje zadost se tyka pochopitelne i tve nabidky. Jinak na sobotu hlasi 24° - alespon u nas. Uz by to chtelo vyhnat pavouky z vyfuku...3
13:03:19
31.03.2011
PAV-PO
-> kenny89: Muzes mi udelat nejakou konkretni nabidku na ty Svety Motoru na SZ. Diky.
08:08:00
31.03.2011
Jozka
-> j_j 30.03.11 15:19:18: 3 Dobře opískováno - zamyslel jsem se, samotný nohavice, samozřejmě zcela domontovaný vyšly snad 1200, takže sakum pikum se štítama apod (krom sil.bloků) cca 2500.. v 1.A kvalitě (se základem).
15:19:18
30.03.2011
j_j
tak poloosy jsou sice opískované,ale bohužel i zevnitř - kde tím pádem je směs oleje a písku,takže musím všechno propláchnout ředidlem pak vodou a vyměnit gufera 8
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 30.03.2011 15:19:18
12:06:36
30.03.2011
j_j
-> fidelmc: jj, je tam to čílso co říkáš. Klika snad taky bude na embéčko,ale nevím. Na mě musíš jako na laika - co mám přeměřit. Pokud chceš, tak tady mám motor favorit, co má najeto 58 000 km. 4
00:09:59
30.03.2011
fidelmc
Takze klika

1000/1100 MB ma cislo 10-167-7006

100/110 ma cislo 10-163-7006

105/120 ma cislo 113-010010

130/135/136 ma cislo 114-010010

Hmm ted babo rad 3

treba je to fa/fe? Ale ta je stejna se 136 ne , asi oznaceni jine
upraveno 1x, naposled 30.03.2011 00:11:04
00:00:26
30.03.2011
fidelmc
:) jen mi omer ulozeni, asi to nebude 130, jestli 120, no kouknu do katalogu, taky mam tento nejhezci model MB :) tam je cislo 10962 ?
upraveno 2x, naposled 30.03.2011 00:02:18
23:54:34
29.03.2011
j_j
klika : fotka pro fidelmc 6
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 29.03.2011 23:54:34
20:09:19
29.03.2011
j_j
neví někdo, z čeho je tato hlava?
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 29.03.2011 20:09:19
20:07:27
29.03.2011
j_j
hlava - pre Mira - ďakujem.
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 29.03.2011 20:07:27
13:53:39
28.03.2011
j_j
další věci 4
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 28.03.2011 13:53:39
15:53:01
27.03.2011
j_j
-> rubigall: podívám se :)

-> kenny89: twl, máš to kousek nad tim - v tom přehledu co jsem udělal 4
Extreme Tyres