MB ´67 MB ´67

komentáře | popis | fotky | j_j | 14.10.23 19:00 | 78x v oblíbených
Škoda 1000 MB





! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)





r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.



V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.



27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.



Seznam koupených ND



6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-



15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-



21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-



12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)

nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-



26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !



30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.







30.9.2009 VIDEO z chaty
Škoda 1000 MB




29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu



8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)



Pár ND na renovaci



jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB

_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________

************************* *************************

** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **

************************* *************************



1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964

auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm



2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966

auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm

ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967

skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk



3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )

auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm



4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968

skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb





5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969

auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm



Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.



Proč eMBéčko ?



1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.

2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.

3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.

4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.

Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)

5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...











j_j

MB ´67 - komentáře:

20:52:52
06.04.2011
j_j
"Na MBčku" kolem světa , Škoda 1000 MB
16:00:31
06.04.2011
j_j
a zde čumák 6 škoda, že tam neni celá, byla by to super fotka....
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 06.04.2011 16:00:31
15:59:50
06.04.2011
j_j
model 1968 u mlékařů 4
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 06.04.2011 15:59:50
02:45:32
06.04.2011
fidelmc
-> j_j: Boze to byla kost a dost dlouho ji to i vydrzelo. Mnamka25
00:30:33
06.04.2011
j_j
Sonny and Cher - I Got You Babe 1965


pro mě, kterej si Cher pamatuje už jen jako plastovou 73 je tohle milý překvapení 6
00:23:07
06.04.2011
j_j
-> doking: 500,- je tak hodinová sazba špičkový veterán dílny...co jsem četl na webu spartaky,tak tam vyjde GO motoru spartaka/octávky tak na 20 tkč minimálně a opravdu se do toho vyplatí investovat, protože levná GO je sice pěkná,ale když ti pak po ní projede ojnice původním blokem z roku 1967 (toho si dost na svém MB cením, že mi sedí číslo kastle a motoru podle TP z února 67)tak to moc svátek nebude 4
00:12:13
06.04.2011
doking
ok
23:55:09
05.04.2011
j_j
-> doking: twl, tohle je firma,která dělá věci pro Amíky, GO za 500,- mě spíš silně odrazuje...za těch 10-12 by to byla echtovní generálka, která nás ještě přežije a zkoušený a změřený na brzdě 6
23:35:36
05.04.2011
doking
aha,tak to já dostal tip, na chlapíka co go udělá za 4-5 tisíc (když jsem vybíral tehda ještě MB), bohužel nemám kontakt :-(, musel bych dojet za tím,co mi nabízel embo, prý by to měla být kvalitní práce,ale trvá mu to cca 4 měsíce... S tím,že ona cena je právě z většiny za díly a chlapik si pro sebe bere cca 500 :-D. Ty budeš tu go i s tou úpravou pro natural 95? Proto ta cena?
23:23:08
05.04.2011
j_j
23:20:00
05.04.2011
j_j
-> doking: chytrý chlapec ten doking 4 tak tak...bez materiálu.
23:18:47
05.04.2011
doking
10-12 tisíc za go motoru? Nebo je řeč o něčem jiném?
22:50:09
05.04.2011
j_j
kamarád dělá ve firmě zabývající se renovací veteránů a nabízí mi, že mi udělá GO motoru, dělají především velké předválečné americké vozy,ale ty se mi moc nelíbí.

"Tom22:04

bavil jsem se o tom se šéfem apokud by to bylo jen smontit tak 10.-12 litru...pak záleží jestli by si chtěl i nějaký upravy...ty by byly zvenku nepoznatelný....ale co bych zvážil je slícování kanálu na sání,vejfuku...uprava ventilu...pak by šel i setrvák odlehčit...C vahadla z 110r...uprava karburátoru..větší pruměr atd.." 6
12:15:59
05.04.2011
j_j
-> haso: stáhnul jsem to z webu kámoše, on dělá sice starý fordy (70.-80. léta), ale jak často jezdí na srazy,tak se tam najde i takhle krásný embé :)
11:08:10
05.04.2011
haso
-> j_j: tu som fotil u nas na ulici asi polroka dozadu, krasna
11:04:09
05.04.2011
j_j
11:02:05
05.04.2011
j_j
znáte hezčí auto?
zvětšit  MB ´67  - obrázek od j_j vložen 05.04.2011 11:02:05
08:47:16
05.04.2011
PAV-PO
-> j_j: Chudinky mysky, aby z toho Rudeho Prava nemely boleni briska
21:26:12
04.04.2011
j_j
-> Krupp: jj, díky moc 6 jinak kdybys zatoužil po novým TS, tak ho má Pragos - jeden jsem od nich vzal. Na auto jsem nic nedostal - o škodovkách nějaké ty knížky. 6
21:12:46
04.04.2011
Krupp
-> j_j: aha já myslel že to je už tvoje dílo.

jo a vsechno nej, doufam zes dostal neco na auto :)
Extreme Tyres