skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 1000 MB
! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)
r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.
V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.
27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.
Seznam koupených ND
6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-
15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-
21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-
12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)
nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-
26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !
30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.
30.9.2009 VIDEO z chaty
29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu
8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)
Pár ND na renovaci
jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________
************************* *************************
** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **
************************* *************************
1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964
auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm
2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966
auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm
ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967
skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk
3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )
auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm
4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969
auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm
Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.
Proč eMBéčko ?
1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.
2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.
3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.
4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.
Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)
5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...
j_j
! ! ! V žádném případě prosím nekupujte laminátové repliky blinkrů od OB autodíly - stojí za hovno ! ! ! :) :)
r.v. 20.II. 1967, AZNP Mladá Boleslav, typ Škoda 990, 12.série, barva - modrozelená. Číslo karoserie - 177 517, číslo motoru 177 534/1. První registrace : 23.II. 1967 . První majitel : Rudolf Mrázek z Nymburka - povoláním řidič. Vozidlo vlastnil 1967-2006 (tzn. 39 let). Jsem jeho čtvrtým majitelem od roku 2009. Od té doby je v renovaci a na původních číslech, která si chci nechat.
V plánu : celková GO, zatím budu schánět ND, zejména plechy a do tří let bych jí rád měl pěkně v originálním stavu v modrozelené barvě tak, jak opustila roku 1967 výrobní linky AZNP v Mladé Boleslavi. Líbí se mi žábrovky, ale vzhledem k orginalitě na MBčku zůstanou tyto blatníky s mřížkami.
27.5.2009 tak MBčko už mám v garáži, cesta ze Sázavy do Prahy byla perkfektní, bez jednýho problému, o víkendu MBčko jede 80 km na chatu, kde ho trochu víc prohlídnu a zjistím co je ted akutního vyměnit.
Seznam koupených ND
6.6.2009 koupeny oba přední vyvařené blatníky (použité) 1400,-
15.62009 sada na GO motoru Š 1000/100 (písty, ložiska, těsnící kroužky) 1500,-
21.6. koupeny oba zadní blatníky (použité), přední nárazník, 2x karburátor Jikov BST 32, 2x pumpa, těsnění na motor a karburátor, chromové šipky na blatník, hliníkové lišty do dveří, 7x obložení brzd nové, gumy, kliky a kravinky do dveří a další píčovinky celkem za 2200,-
12.8 pokračuji ve shánění ND i kontaktů, koupeno gumové těsnění na kufr,pod blatníky, hrnce světel atp. + manžety na poloosy, = 555,- (spousta gum...)
nový šnek řízení,víka rozdělovačů,4 čepy řízení,ventily(výfukové i sací), cívka, membrána benzínové pumpy vše nové za 350,-
26.8. sehnané nové hrnce předních světel,přední světla, dvoje céčka na masku,plech po nádrž,krytky předních blikačů (starší typ,který se špatně schnání),rozdělovač,jedny dveře,zadní sklo a spoustu dalších věcí. Tímto bych chtěl poděkovat panu Hynkovi, který mi tyto díly daroval za odvoz. ĎĚKUJI !
30.8. thank you pidzik za díly ! ted už nemám skoro co shánět, v zimě budeme vařit + auto do základu.
30.9.2009 VIDEO z chaty
29.10.2009 dělám soupis všech dílů s cenami v excellu
8.4.2010 rozhodnutím AZNP Mladá Boleslav se zbavím veškerých dílů na vozy škoda spartak/octavia. V budoucnu budou v pobočném závodě ve stodole u Lovosic vyráběny pouze vozy 1000MB, 1100MB, 1000MBX, 1100MBX, 1000MBG a to z důvodu zjednodušení výroby a nesmyslné výše cen na starší typy vozů škoda. :)
Pár ND na renovaci
jj1987.rajce.idnes.cz/ND_ skoda_1000_MB
_________________________ __________________________ __________________________ __________________________ ______________________
************************* *************************
** Přehled základních modelů Škoda 1000 MB **
************************* *************************
1.) Žábrovka široký úsměv 1964–1966 = model 1964
auta5p.eu/srazy/.../slavk ov_076.htm
2.) Žábrovka úzký úsměv 1966 = model 1966
auta5p.eu/muzea/.../skoda _mb.htm
ale v roce 1966 bylo provedení de Luxe již bez žaber = v podstatě model 1967
skoda-virt.cz/cz/.../6153 -teufelswerk
3.) Nežábrovka úzký sloupek,pozička = model 1967 (ten mám já,tzn. nejhezčí )
auta5p.eu/zkusenosti/.../ s1000mb_01.htm
4.) Nežábrovkaúzký sloupek,úzký úsměv, bez pozičky = model 1968
skoda-virt.cz/cz/.../1792 -letadlo-skoda-1000mb
5.) Široký sloupeklišta přišel 8/1968 = model 1969
auta5p.eu/katalog/.../s10 00mb_07.htm
Pozn. : nezahrnoval jsem modely 1000 MBG, 1000 MBX a 1100 MBX a taky jsem nezniňoval různá provedení z přechodů modelů, protože se to montovalo stylem „co zbylo“. Označení modelu se nemusí shodovat s rokem výroby.
Proč eMBéčko ?
1.) Design - design embéčka mě uchvátil, dobová kritika sice embéčku vytýkala "o 5 let zastaralý design" a třeba i "ošklivé" zadní žábry, ale podle mě je to nádherné auto s designem 60. let.
2.) Technika na svojí dobu geniální litrový motor dělaný technologií lití hliníku do kokily. Řadící páka na zemi, synchronizovaná převodovka.
3.) Nostalgie spousta lidí si embéčko pamatuje z dětství, protože ho "měl jejich děda" - to se Vám u auta z 20.let již moc nepovede, byť bude sebenádhernější.
4.) Cestování pohodlné cestování, měkké pérování, cestovní rychlost cca 80 km/h - nádhera.
Příznivci novějších škodovek nečíst bod č. 5)
5.) xxx podle hodně obyčejných uživatelů, ale i lidí z vývoje je MB jedna z posledních povedených škodovek - produkce let 1969-1990 byly již jen deriváty embéčka - beznadějně zastaralé...
j_j
MB ´67 - komentáře:
21:04:10
04.04.2011
04.04.2011
j_j
-> Krupp: takhle - já to opískovaný koupil od předchozího majitele, který to tak už taky koupil....za vše co vidíš na té fotce chtěl 400,- tak jsem to vzal. ještě 2 dni potom mě bolely ruce, protože jsem s tím jel přes celou prahu a má to vážně dost, ačkoli se to nezdá. + k tomu byly použité poloosy.
20:56:01
04.04.2011
04.04.2011
Krupp
-> j_j: jeste s tem tvojim opiskovanym dilum, ty jsi je nechaval s excentry? neni to blby?
20:02:39
04.04.2011
04.04.2011
j_j
kromě toho, že se mi do dílů v garáži přes zimu daly myši a totálně my je zesraly (naštěstí pojedly jen Rudé právo, cívek,gum a karburátorů se nedotkly) tak mohu doporučit knihu o panu Medunovi. Který prošel Pragou, Tatrou, Škodovkou, v Číně ho úplně hltali (v Říši středu se totiž hojně používaly tahače "Barča" neboli Škoda 706, které Meduna konstruoval)...bohužel kniha končí cca rokem 1960, kdy se pan Meduna vrátil do ČSR. V roce 1996 totiž pan Meduna ve svých 94 letech umírá a dál se se svým spisovatelem v pamětích nedostali. O. Meduna konstruoval traktory, RSO - pásový tahač pro Wehrmacht, 706, HT 30, předchůdce V3S - škodovku, která v testech předčila Tatru 128,ale zůstalo se u prototypu a nejzajímavější částí pro mě byla kapitola o veteran.auto.cz/testy/sko
da-vos-pro-bolseviky-od-pr
ahy-po-peking ,který Meduna konstruoval a dokonce i udělal i karosérii.
09:24:32
03.04.2011
03.04.2011
j_j
ad hlava - všem se omlouvám, ale nemám auto doma a až včera jsem se mohl podívat na hlavu svého embéčka a má to samé číslo (10-221-1003) akorát nemá žlutý znak,ale je na něm vyraženo malé číslo 33. Takže jde opravdu o hlavu 1000MB. Další můj motor (číslo cca 410 000) má černý znak, který je vepředu - zde již byla hlava meněna a je ze 105tky
Klikovku ti změřím,ale na 70% to bude MB nebo kilo. Fa/Fe to nebude skoro určitě.
Klikovku ti změřím,ale na 70% to bude MB nebo kilo. Fa/Fe to nebude skoro určitě.
20:44:11
01.04.2011
01.04.2011
fidelmc
j_j 30.03.11 12:06:36 napsal:
→ fidelmc: jj, je tam to čílso co říkáš. Klika snad
taky bude na embéčko,ale nevím. Na mě musíš jako na laika – co mám
přeměřit. Pokud chceš, tak tady mám motor favorit, co má najeto 58 000
km. Cus, na klice mi zmer, jaky maji prumer hlavni cepy-jsou 3 (cepy na ojnice jsou 4 :) 105/120 maji 55mm, 130/fa/fel maji 60mm POZOR at pri mereni neposkrabes brouseny povrch cepů, jestli jsou poskrabany, tak ji nechci, to je jasny
→ fidelmc: jj, je tam to čílso co říkáš. Klika snad
taky bude na embéčko,ale nevím. Na mě musíš jako na laika – co mám
přeměřit. Pokud chceš, tak tady mám motor favorit, co má najeto 58 000
km. Cus, na klice mi zmer, jaky maji prumer hlavni cepy-jsou 3 (cepy na ojnice jsou 4 :) 105/120 maji 55mm, 130/fa/fel maji 60mm POZOR at pri mereni neposkrabes brouseny povrch cepů, jestli jsou poskrabany, tak ji nechci, to je jasny
17:20:55
01.04.2011
01.04.2011
j_j
13:17:12
31.03.2011
31.03.2011
j_j
-> PAV-PO: SM 1964 (21ks)...205,- , SM 1965 (7ks)...23,- , SM 1966 (16ks)...205,- celkem tedy 433,-/44ks = 9,84kč/ks.
PS : předávám dál - ceny jsou tak,jak jsem koupil na aukru (bez poštovného)
PS : předávám dál - ceny jsou tak,jak jsem koupil na aukru (bez poštovného)
13:05:04
31.03.2011
31.03.2011
PAV-PO
-> j_j: Moje zadost se tyka pochopitelne i tve nabidky. Jinak na sobotu hlasi 24° - alespon u nas. Uz by to chtelo vyhnat pavouky z vyfuku...
13:03:19
31.03.2011
31.03.2011
PAV-PO
-> kenny89: Muzes mi udelat nejakou konkretni nabidku na ty Svety Motoru na SZ. Diky.
08:08:00
31.03.2011
31.03.2011
Jozka
-> j_j 30.03.11 15:19:18: Dobře opískováno - zamyslel jsem se, samotný nohavice, samozřejmě zcela domontovaný vyšly snad 1200, takže sakum pikum se štítama apod (krom sil.bloků) cca 2500.. v 1.A kvalitě (se základem).
15:19:18
30.03.2011
30.03.2011
j_j
tak poloosy jsou sice opískované,ale bohužel i zevnitř - kde tím pádem je směs oleje a písku,takže musím všechno propláchnout ředidlem pak vodou a vyměnit gufera
12:06:36
30.03.2011
30.03.2011
j_j
-> fidelmc: jj, je tam to čílso co říkáš. Klika snad taky bude na embéčko,ale nevím. Na mě musíš jako na laika - co mám přeměřit. Pokud chceš, tak tady mám motor favorit, co má najeto 58 000 km.
00:09:59
30.03.2011
30.03.2011
fidelmc
Takze klika
1000/1100 MB ma cislo 10-167-7006
100/110 ma cislo 10-163-7006
105/120 ma cislo 113-010010
130/135/136 ma cislo 114-010010
Hmm ted babo rad
treba je to fa/fe? Ale ta je stejna se 136 ne , asi oznaceni jine
1000/1100 MB ma cislo 10-167-7006
100/110 ma cislo 10-163-7006
105/120 ma cislo 113-010010
130/135/136 ma cislo 114-010010
Hmm ted babo rad
treba je to fa/fe? Ale ta je stejna se 136 ne , asi oznaceni jine
00:00:26
30.03.2011
30.03.2011
fidelmc
:) jen mi omer ulozeni, asi to nebude 130, jestli 120, no kouknu do katalogu, taky mam tento nejhezci model MB :) tam je cislo 10962 ?
15:53:01
27.03.2011
27.03.2011
j_j
-> rubigall: podívám se :)
-> kenny89: twl, máš to kousek nad tim - v tom přehledu co jsem udělal
-> kenny89: twl, máš to kousek nad tim - v tom přehledu co jsem udělal