skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Základní údaje:
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Fifa/ MBéro - komentáře:
20:10:12
27.01.2006
27.01.2006
Jakuza
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
18:48:00
27.01.2006
27.01.2006
Pavel P..
Teda ten altík je pěknej. a auto taky.
18:35:08
27.01.2006
27.01.2006
Pep@
-> Fifa: Zdravím.Je to pěkné autíčko.
Chtěl jsem se ale zeptat, jak jsi čistil ten motor.Chtěl bych taky z mojeho udělat něco podobného (vzhled).Mám zachovalé Erko a tak to chci mít jako nové. Dík za radu.
Chtěl jsem se ale zeptat, jak jsi čistil ten motor.Chtěl bych taky z mojeho udělat něco podobného (vzhled).Mám zachovalé Erko a tak to chci mít jako nové. Dík za radu.
22:25:09
19.01.2006
19.01.2006
Fifa
-> Majkl: Neboj,pristi taden az se zas dostanu do Brna tak to sem hodim.Altik bude rozdelanej.
16:38:23
19.01.2006
19.01.2006
Majkl
-> Fifa: hod sem ten altík, sem zvědavej
16:35:02
19.01.2006
19.01.2006
Fifa
-> TUNER: A to jsem se snazil ti nechat ty nejlepsi. Nemam nic zapojeno, ted mam narocny zkouskovy a musim se venovat spis skole.Az poresim tohle tak budu delat na aute.-> DOOlittle: Nemam to udelane ale chci to tam dodelat.Ja vubec chci celou eletryku predelat. Kamos je autoeletrykar a mam to s nim uz asi 2 roky domluveny ze mi to pretaha a doplni.
00:33:18
19.01.2006
19.01.2006
DOOlittle
-> Fifa: mas spraveny aj prepinac na varovne svetla? myslim ze ti blikaju vsetky 4 blikace naraz. Chceme to s Mordom poriesit a ja som vcera urputne studoval schemu ako to je v 120ke, ale nakolko som asi uuuuplne lavy z elektriky, tak s ata chcem opytat ci to mas a ak ano, tak ako:) Diki
12:21:34
11.01.2006
11.01.2006
TUNER
-> Fifa: Čus,tak co koncofky,už jsi je namontil? Já zatim ne,ale jedna vypadá docela podivně tak mam strach aby to neteklo,no uvidíme až se to zapojí.....
12:14:30
11.01.2006
11.01.2006
Fifa
-> carodejS: Ja to tlacitko mam zapojeny jako ostrikovac a delal jsem to sam.Zkus prijit na to kam od toho tveho spinace vedou kabely.
-> mirčán: mail dosel, trochu jsem podumal a pak zjistil ze se mi na auto sedmicky jaksi nevejdou bez uprav blatniku, nebo downgradu naprav.Ani jedno delat nechci. Takze promin ze jsem se neozval.Bohuzel je nemůžu koupit.
-> mirčán: mail dosel, trochu jsem podumal a pak zjistil ze se mi na auto sedmicky jaksi nevejdou bez uprav blatniku, nebo downgradu naprav.Ani jedno delat nechci. Takze promin ze jsem se neozval.Bohuzel je nemůžu koupit.
21:25:55
08.01.2006
08.01.2006
mirčán
-> Fifa: dosel ti ten mail???? chces ty kola jeste????
00:28:23
07.01.2006
07.01.2006
carodejS
Ahoj mas to krasny
Prosim Te to tlacitko v levo od tachometru je to odstrikovac nebo ne ?
Mam ho tam take ale nic to nedela
Ale jeste tam mam spousta jinych co tam pan sikula namontoval
Ale napravo vedle tachometru misto popelniku mam reproduktor
Tak dekuji Ti i vsem za radu
Prosim Te to tlacitko v levo od tachometru je to odstrikovac nebo ne ?
Mam ho tam take ale nic to nedela
Ale jeste tam mam spousta jinych co tam pan sikula namontoval
Ale napravo vedle tachometru misto popelniku mam reproduktor
Tak dekuji Ti i vsem za radu
14:09:25
05.12.2005
05.12.2005
alfa156
no jasne diiky moc, ja na jar tiez chystam posilovac, drzim palec
12:42:51
05.12.2005
05.12.2005
Fifa
-> alfa156: Trubky mam měděné,dělané na míru.Taky mě to dalo aby to těsnilo. Od HBV k zadní kostce, taženo vnitřkem auta. A od HVB k přední kostce. Toto je z mědi. Od kostek už mám klasické ocelové trubky ze 120 naohýbané dle potřeby.
Rameček na konzolu je tvořen částí plechu kufru ohnutým nahoru a na ten plech je navařen v profil.Toto je ještě vyztuženo plechem zboku. Snad to pochopis.
Rameček na konzolu je tvořen částí plechu kufru ohnutým nahoru a na ten plech je navařen v profil.Toto je ještě vyztuženo plechem zboku. Snad to pochopis.
21:20:43
01.12.2005
01.12.2005
alfa156
no mas to super, naozaj perfeltnee, velmi mi pomohli tie foto toho posilovaca, a jak si robil trubky? vzadu ma uz teda len jednu kocku s troma vyvodmi, a dlha trubka je z Emka asi ze? vpredu mas tez len 1 kocku s troma a aka dlha trubka ti ide z prednej kocky do brzd valca? a este jedna vecjednie co si na kasni zmenil bolo ze si to vyrezal na konzolu a navaril tam ten 1plech? aku ma hrubku staci 3mm? diiky moc a len tak dalej..
18:28:49
01.12.2005
01.12.2005
henryhill
máš to perfektní ale jak ten motor chladíš tou elektrikou to můžeš letět furt plnej?
13:01:54
24.11.2005
24.11.2005
Fifa
-> Tomáš Ševčík: -> Nukem: Diky panove,to potesi.Uz aby to bylo vse jak chci.
11:07:33
21.11.2005
21.11.2005
Nukem
strašně moc moc heký autíčko !!
13:04:02
16.11.2005
16.11.2005
Fifa
Už mám doma potřebné věci na přední pancíř. hadice.Takže jak to půjde tak to nahodím na autí.A hlavne me to nic nestálo,jen nějaký starosti.A konečtě taky mám podložku pod karbec ale ještě ji musím dopasovat a zaleštit.No a též mam polotovar filtru-zatím škoda klasika.
19:29:41
14.11.2005
14.11.2005
Tomáš Ševčík
je to mazel fakt moc pekne
11:33:27
07.11.2005
07.11.2005
Fifa
-> DOOlittle: Trubky jsem dal měděný, uřezaný na míru z kluba měděný trubky. Konce jsem zatemoval.Volant. tyč- použil jsem sloupek řízení ze 120, upravil se, napasoval do MB a zavařil. Ve skutečnosti je to trochu složitější ale ve zkratce to tak proběhlo