skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Základní údaje:
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969
Karoserie:
Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.
Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.
Podvozek:
Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.
Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.
Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).
Brzdy:
Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500
Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.
Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.
Motor:
Š Felicia 1.3 MPi,
Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.
Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,
otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.
Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.
El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.
Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.
Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.
Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.
Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V
Výměník voda-olej.
Výfuk:
Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.
Převodovka:
5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.
Startér 1 kW Magneton ala Felicia
Interiér:
Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.
Plánuji:
Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.
Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.
Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465
Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:
www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc
Fifa/ MBéro - komentáře:
12:54:40
18.10.2005
18.10.2005
DOOlittle
-> Fifa: Nazdar! napisal by si mi prosim ta ake trubky si pouzil na zastavbu toho posilovaca? Konkretne dlzky ak by sa dalo. Diki. Dalsia vec...slo by trochu popisat ako si montoval volantovu tyc?
14:53:40
11.10.2005
11.10.2005
Fifa
-> M.I.K.I: Na ten zinek já konkrétně natřel vodou ředitelnou černou matnou barvu na zinkovane plechy.Nevim co je na to nejlepší. Já to nechtěl nechat vyloženě holý, zinek dost reaguje se vším možným.
22:06:28
10.10.2005
10.10.2005
M.I.K.I
zdravím pane chci chci se zeptat jak je to stím žarovým zinkem!!!Dá se lakovat nebo to už je zbytečnost???a jak to drží??a to je zakladke na lehké kovy apak i barva nebo stačí jen zakladka???díky zatím
21:02:21
10.10.2005
10.10.2005
Morda
-> Fifa: NICE,tak ta naprava je na sezranii.Kamosko klobuk dolu
19:36:41
25.09.2005
25.09.2005
Fifa
-> TUNER: Cau, koncovky mam doma a jsou uz nakreslene. V tydnu jsem je vezl dedoj na vyrobu a nedovezl jsem je. Vyrezal jsem se s nima na motorce. Ale jejich pouzitelnosti to neva, trochu jsem na jedne koncovce odrel setihran. Promin Tunere sterk v zatacce je svina.
09:12:43
22.09.2005
22.09.2005
fobust
-> 1ETONY 21.09.05 12:26:46: Neviem to logicky zdovodnit, proste sa mi pacia, presne tieto. Mam jedny velmi pekne, zachovale, ale tie su trochu svetlejsie, totiz robili sa vo viacerych odtienoch. Vymenil by som okamzite. Samozrejme, museli by byt minimalne v takom stave ako tie co mam. Vymenil som ich za 5kvalt, ktory ma teraz Doolittle.
13:58:28
21.09.2005
21.09.2005
Labros
Ten novej LEKR to je žrádlo! Kolik jsi vypláznul, mohu-li se zeptat?
13:22:40
21.09.2005
21.09.2005
TUNER
-> Fifa: Tak co koncovky,dorazily? Ani jsi nedal vědět....
12:26:46
21.09.2005
21.09.2005
1ETONY
-> fobust: my me zajimalo proc se ti zrovna tyhle hmedy tak libi
12:19:07
21.09.2005
21.09.2005
fobust
-> sliwowitz 11.09.05 21:52:28: Ja dam za tie sedacky aj s vyplnami dveri (bez kluciek a madiel) 5000. Kto da viac?
22:42:28
20.09.2005
20.09.2005
mbcko
fakt super... takhle to chci taky... snad přes zimu to stihnu... jinak až budeš mít zkušenosti s tou feldou, tak dej vědět, jak to šlape... dík. mbčko.
22:32:38
19.09.2005
19.09.2005
1ETONY
-> Fifa: moc hezký ... asi se budu muset do toho taky pustit
16:52:16
19.09.2005
19.09.2005
Fifa
Konecne se mi zase jednou povedlo prihlasit. Chodim na nefunkcni net.
Motor je v aute a pracuju na jeho zprovozneni, ale bohuzel a jako vzdy hoodne pomalu.
Motor je v aute a pracuju na jeho zprovozneni, ale bohuzel a jako vzdy hoodne pomalu.
21:52:28
11.09.2005
11.09.2005
sliwowitz
sedacky nechas povodne? keby si menil tak by tu bol zaujem...
17:01:33
15.08.2005
15.08.2005
Fifa
Fotky zatim nemám, foťák je s rodinu na dovolené.
16:58:55
15.08.2005
15.08.2005
Fifa
Tak už mám motor i s převodovkou a zadní nápravou v autě. To znamená, že na kolech.
Teď pracuju na okolí mortoru(pasovaání karbce a hadice)
Teď pracuju na okolí mortoru(pasovaání karbce a hadice)
00:04:10
15.08.2005
15.08.2005
flammen
nádhera!!!zlatý český ručičky
14:37:13
10.08.2005
10.08.2005
DuriQ
Fifa: ten zadok neches dat torsku nisie ?
23:42:23
19.05.2005
19.05.2005
Fifa
Tedka mám nějaké školní povinnosti, takže se práce vůbec nehýbou. To víte chtěl bych být Bc,tak pro to něco musím udělat.
14:21:13
25.04.2005
25.04.2005
Mr. Zabijak
-> Fifa: kurwa z toho motoru by se dalo žráť jak je čistý moc pěkné autí... 10b