Fifa/ MBéro Fifa/ MBéro

komentáře | popis | fotky | Fifa | 01.07.24 23:58 | 244x v oblíbených
Základní údaje:



Auto:Škoda 1000MB deluxe r.v.1969



Karoserie:

Původní byla vyměněna po nehodě. Náhradní karoserie je s dírou pro pedálovou konzolu ze Š120 M + tunel na pětikvalt.

Barva modrá odstín RAL 5002. H4 paraboly(Uf, ty mi daly shánění). Plastová okna v zadních dveřích.



Podvozek:

Přední náprava ze Š 120 M s hřebenem po kompletní renovaci s vyztužením a galvanickým pozinkováním. Horní ramena uložena v upravených silentblocích ze svislých čepů. Spodní ramena a stabilizátor jsou v gumách z tvrdší pryže od Pemita. Stabilizátor má průměr 19mm a je od pana Svozila. Pružiny Tuner#2, 220mm. Podložky mezi svislým rejdovým čepem na horním rameni 4,5mm pro větší záklon. Zakloněná náprava podložením šroubů. Spodní domky s excetry ze Š100, zde podložky max co se vešlo a to vpředu 0,5mm a vzadu 1,5mm.

Nové hřebenové řízení s ostrým pastorkem od p. Kalouska 2.7 otáčky.



Zadní široké poloosy (kyvadlová náprava), pružiny originál Š Octavia z 60. let zalakovány v komaxitu. Zadní náprava s příčkou motoru žárově zinkována. Vyztužená podélná ramena. Tlumiče - Spax na obou nápravách nastavené na 12. polohu od nejměkčí (z 28 poloh).



Brzdy:

Vpředu 4 písty ze š130 s propojkami a pancéřovanými hadicemi. Destičky Ferodo DS2500

Vzadu prasátka průměr 22mm, pancéřované hadice.

Brzdový posilovač (konzola) ze Š120. Brzdové trubičky tažené vnitřkem vozu.



Motor:

Š Felicia 1.3 MPi,

Sání 136 s kanály přefrézovanými kulovou frézou na průměr 30mm.

Karburátor SEDR- nový původně na Š 105, použito horní víko s ekonostatem, převrtaný na průměry difuzorů 22 a 25mm,

otryskování tryska/vzdušník - 1. stupeň 125/185; 2. stupeň 140/160; ostatní natryskování dle Š 136.

Filtrbox Š 136 s násosem studeného vzduchu zespod z plastové trubky.

El. čepadlo Bosch s regulátorem otáček (omezení příliš vysoké dodávky paliva); odbublinkovávač z karb. Favorita jako zpětné vedení paliva.

Lehce snížená hlava, zahlazené kanály a ventily.

Odlehčený setrvačník o cca 0,5 kg, takže lehounce.

Vodní pumpa ze Š 120 s vlastnoručně konstruovanou duralovou řemenicí.

Alternátor 70A, Bosch z Fabie r.v.2006, 1.4 MPI 8V

Výměník voda-olej.





Výfuk:

Celonerezový podélný ala Upír s omotanýmy přívodnímy trubkami páskou Thermotec a šroubením na jedné větvi pro lambdasondu.



Převodovka:

5 kvalt ze Š 125 tzn. 5q na kyvadlovou nápravu, stálý převod 4,22. Řadící tyč s jedním kloubem vyztuženým tmelem pro větší přesnost řazení, upravená konzola řezení pro zkrácení drah zakončená koulí z karbonu s duralovým nástavcem.

Startér 1 kW Magneton ala Felicia



Interiér:

Převážně originál, středový panel jsem dostal od kamaráda z nějakého vraku, otáčkoměr původně ze Š130 je zabudován v lamino kapličce vlastní výroby. Tlakoměr oleje a teploměr ve středovém panelu Racetec. Volant původně na Fiata/žigula upraven a nasazen.



Plánuji:

Úprava elektroinstalace. Náporový chladič pod nárazník. Vyrobit si hezčí středový panel pro více elektrických věcí. No a konečně doladit interiér atd. Koukám spousty práce a času víc než málo.



Poděkování: Dědovi za vyvaření a spostu jinších drobností, Prachynovi za napasování hřebenového řízení, posilovače a ostatní spoustu věcí, jeho bráchovi za pomoc s tunelem na 5q a montáže a demontáže motorů, a spoustě dalším, no a taky za trpělivost rodičů. Doc.Ing.Ivanu Mazůrkovi CSc.za odborné rady a letité zkušenosti, kolegům ze zaměstnání za spousty rad a kozultací.



Průběh a příběh vývoje je zde: www.skoda110r.cz/article. php?id=465



Jak jsem dělal ARC kola, fotky s popisem tady:

www.rajce.idnes.cz/fifamb /.../kola-arc





Fifa/ MBéro - komentáře:

09:57:34
14.05.2006
myschaak AZNP K.Hora
zdar,tak jsem ten tvůj klenot tady našel....se teda zas někde sejdem...
12:52:36
12.04.2006
DOOlittle
-> Fifa: oka. to vsetko vysvetluje4
13:06:05
10.04.2006
Fifa
-> DOOlittle: Mam hadici k chladiči vedenou skrz mezistěnu kvůli nedostatku místa pro karburator z Fava.
11:21:25
10.04.2006
DOOlittle
-> Fifa: preco ti ta hadica od termostatu smeruje do medzisteny_ nebodaj tam mas este nejaky chladic navyse????
11:19:59
10.04.2006
DOOlittle
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
21:14:40
21.03.2006
Fifa
-> pess: Doufam ze se nekam dostanu.Snad do Doks, nebo tak. Spis jak bude cas a prachy.
19:59:45
20.03.2006
pess
je to pecka ja jen doufam že to do konce tohoto roku budu mít jako ty, mam podobnou představu, fakt super. pojedeš s tím nekam na sraz ??? dame pivko 89 22 89
19:14:51
20.03.2006
twimpi1
tak tomu říkám nadherná 10004
22:39:52
05.03.2006
Fifa
-> boss: Mám tam pětikvalt.
22:36:07
05.03.2006
boss
-> boss: mas tam aj 5g?

22:35:27
05.03.2006
boss
nazdar mas peknu 1000

03:42:18
08.02.2006
Pilot 105
-> Pavel Korbelář: Hadice se dají sehnat v jakékoliv speciálce s hadicema www.gms.cz/zbozi.php?stat us=kat...

nebo např. zde www.motorsportshop.cz/con tent/.../171
22:09:54
07.02.2006
Fifa
-> Pavel Korbelář: Je to dělaný vychytaně. Prostě se to s hadici tak nějak sešroubuje. Ta koncovka je trojdilna.Do hadice zasunes takovou bronzovou malou srandu a stahneš takovou převlečnou matici.
21:36:52
07.02.2006
TUNER
-> Pavel Korbelář: Hadice se dají v pohodě sehnat v rallybazaru....Koncofky taktéž ale je to darda....Já jich pár mam od -> Fifa: díky....4
21:22:47
07.02.2006
Pavel P@nkáč
-> Fifa: Aha tak to je špatné, a jak to spojíš potom do sebe, nedokážu si to představit
16:38:45
07.02.2006
Fifa
-> Pavel Korbelář: Poridit panciraky zas tak jednoduchy neni. Ja jsem si nechal vyrobit koncovky podlr Tunerovych - diky Tunere;-) a hadice mi privezl jeden znamy z bourane motorky.
21:04:40
06.02.2006
Pavel P@nkáč
-> Fifa: kde se dají sehnat ty pancéřoví hadice? na kolik to víjde? ty jo bych doto šel
15:29:08
06.02.2006
Fifa
Takže co jsem stihl za volný konec zkouškového:Nachat nalakovat brzdové štíty vpředu, pedálovou konzolu,nahodit pancířované hadice dopředu a namontovat nalakované štíty.

Zbývá v nejbližší době udělat: Upravit a nabarvit okolí pedálové konzoly v kufru, vyrobit nějaký vzduchový filtr který by se vešel pod kapotu, pořádně zfunkčnit motor, namontovat 55A altik. dal eletryka a s tim souvisejici uprava středového panelu, obal na otáčkoměr atd... Je toho nějak hodně.
13:22:09
06.02.2006
Fifa
-> Pep@: Blok je dobře očištěn, odmaštěn a normálně nastříkán zinkovým sprejem. Přes vrch je ještě zalakován bezbarvým lakem kvůli lepší omyvatelnosti a aby ten zinkový nástřik tak rychle nezašel.Uvidím jak dlouho tahle povrchová úprava vydrží za provozu.Ještě to nemám úplně vyzkoušeno.
23:58:51
27.01.2006
Majkl
-> Fifa: takže vzdávám velký hold, ten altík je krásnej 171
Extreme Tyres