skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Litra jsem si pořídil asi nejvíc z nostalgie, jelikož ho měl otec, když jsem byl malý a i děda a když jsem se dozvěděl, že tenhle stojí už asi 8 let v kopřivách napospas přírodě, bylo mi ho líto a hned jsem ho bral domů:)
Teď je asi na čase, abych tak nějak shrnul vše, co se na litru za ten necelý rok udělalo. Jelikož už je v hromadě a připraven na stk:)
- vyvaření kastle
- ošetření podvozku, podběhů BODY
- vystříkání dutin
- vyčištění motorového prostoru, motor zatím venku nebyl ale půjde příští zimu
- na motoru byla vyčištěna vana + nově nabarvena, olejový filtr, vzduchový filtr, přetěsněno víko, karburátor sedr vyčistěný ultrazvukovou myčkou, vyčišten a odrezen chladič vyčištěny všechny hadice potažmo vyměněny např. hadice k topení. Topení bylo taktéž vyčištěno, jelikož v něm asi měly hnízdo myši či jiná havěť. Na rozdělovači byly vyměněny kabely, kondík, kontakty, samozřejmě i nové svíčky. vyměněny silentbloky motoru za nové, upravený výfuk natřený černou žáruvzdornou barvou i se svody, tak jsem zvědav kolik to vydrží.
- brzdy byly komplet udělány nové tj. prasátka, pakny, trubky, hadice, lanko ruční brzdy..
- z podvozku, pření náprava je širší ze 120tky s kotoučema, měl jsem štěstí a na vrakáči jsem natrefil na nápravu s novýma kotoučema i destičkama :) pružiny jsou uřezány asi o dvě otáčky...zadní náprava je původní jen tam ještě příjdou podložky.
- interier byl ošetřen alkytonem RAL9002 a s tím i vnitřek kufru a motorový prostor, celý interier je vylepen černou koženkou kromě tapeců dveří, ty jsou původní červeno-černé. Palubní deska byla původně po minulém majiteli 100vková nahrazena originální v barvě vozu, elektrika zapojená podle originálního schematu plus přidán otáčkoměr a rádio. Startování tlačítkem.
- z kastle je všechno krom předních blatníků původní. Přední blatníky jsem sehnal nové jelikož staré už byly prorezlé až až...mám je ještě v úschově, kdyby někdo potřeboval na kusy plechu stačí se ozvat, jinak půjdou do šrotu...celá kastle po vybroušení a vyrovnání nastříkána plničem a poté pastelovou dvousložkovou BODY barvou. Chromované díly, které šly použít se přeleštily a zbytek šly bohužel do černa...snad časem budou chromy...jinak všechny gumy karoserie jsou nové, kromě výklopných okének...ty jsem tak nějak polepil aby tam zatím alespoň něco bylo..
- alu wolfrace 15'' s pneu předek 165/50 a zadek 175/50
- všechny menší části auta jsou ošetřeny kataforézou
Video s fotkama našich litrů a jejich vývoji:
Krátké video z cesty na Vyškov tuning. Krásně se ty kola točí (netočí). :)
Teď je asi na čase, abych tak nějak shrnul vše, co se na litru za ten necelý rok udělalo. Jelikož už je v hromadě a připraven na stk:)
- vyvaření kastle
- ošetření podvozku, podběhů BODY
- vystříkání dutin
- vyčištění motorového prostoru, motor zatím venku nebyl ale půjde příští zimu
- na motoru byla vyčištěna vana + nově nabarvena, olejový filtr, vzduchový filtr, přetěsněno víko, karburátor sedr vyčistěný ultrazvukovou myčkou, vyčišten a odrezen chladič vyčištěny všechny hadice potažmo vyměněny např. hadice k topení. Topení bylo taktéž vyčištěno, jelikož v něm asi měly hnízdo myši či jiná havěť. Na rozdělovači byly vyměněny kabely, kondík, kontakty, samozřejmě i nové svíčky. vyměněny silentbloky motoru za nové, upravený výfuk natřený černou žáruvzdornou barvou i se svody, tak jsem zvědav kolik to vydrží.
- brzdy byly komplet udělány nové tj. prasátka, pakny, trubky, hadice, lanko ruční brzdy..
- z podvozku, pření náprava je širší ze 120tky s kotoučema, měl jsem štěstí a na vrakáči jsem natrefil na nápravu s novýma kotoučema i destičkama :) pružiny jsou uřezány asi o dvě otáčky...zadní náprava je původní jen tam ještě příjdou podložky.
- interier byl ošetřen alkytonem RAL9002 a s tím i vnitřek kufru a motorový prostor, celý interier je vylepen černou koženkou kromě tapeců dveří, ty jsou původní červeno-černé. Palubní deska byla původně po minulém majiteli 100vková nahrazena originální v barvě vozu, elektrika zapojená podle originálního schematu plus přidán otáčkoměr a rádio. Startování tlačítkem.
- z kastle je všechno krom předních blatníků původní. Přední blatníky jsem sehnal nové jelikož staré už byly prorezlé až až...mám je ještě v úschově, kdyby někdo potřeboval na kusy plechu stačí se ozvat, jinak půjdou do šrotu...celá kastle po vybroušení a vyrovnání nastříkána plničem a poté pastelovou dvousložkovou BODY barvou. Chromované díly, které šly použít se přeleštily a zbytek šly bohužel do černa...snad časem budou chromy...jinak všechny gumy karoserie jsou nové, kromě výklopných okének...ty jsem tak nějak polepil aby tam zatím alespoň něco bylo..
- alu wolfrace 15'' s pneu předek 165/50 a zadek 175/50
- všechny menší části auta jsou ošetřeny kataforézou
Video s fotkama našich litrů a jejich vývoji:
Krátké video z cesty na Vyškov tuning. Krásně se ty kola točí (netočí). :)
Ouhara / lowliter - komentáře:
07:51:23
15.11.2018
15.11.2018
krtecek
Pěkný auto...za mě ho však degraduje ta modrá palubka a černý nárazník s lištou. Je to moc tmavé
19:16:28
14.11.2018
14.11.2018
Zdendys Š.
Taky jsem se mohl narodit o kousek dřív jak tak sleduju dnešní ceny takových aut.
12:34:08
14.11.2018
14.11.2018
ptk
zaujímavá zmena vidieť to na maslových plechoch =)
ale samozrejme velice slušivé v oboch podobách
ale samozrejme velice slušivé v oboch podobách
15:45:11
31.05.2016
31.05.2016
djmaso
-> MaRv3L: jo tááák :D :D :D to když bych viděl že jí promáčkla to by slítla hodně rychle za vlasy dolu :D :D
15:41:22
31.05.2016
31.05.2016
MaRv3L
14:12:08
31.05.2016
31.05.2016
havlik
-> MaRv3L 31.05.16 14:10:10: nemáš tak přirážet
14:10:10
31.05.2016
31.05.2016
MaRv3L
-> djmaso: fb nemůžu sdělovat šak mi zadní kapotu promáčkla
12:55:59
31.05.2016
31.05.2016
djmaso
-> MaRv3L: ale ty v.ole jak hamstá po té kapotě, bych jí dal raději klíčem na kola !!
12:55:04
31.05.2016
31.05.2016
djmaso
-> MaRv3L: :D jak má fb ? :D
07:47:58
31.05.2016
31.05.2016
MaRv3L
-> djmaso: myslíš s tou buchtou? Nějak se jí to nelíbilo tak to stáhli
13:53:51
30.05.2016
30.05.2016
djmaso
-> MaRv3L: hej a kde je to video ? :D :D
21:50:20
21.05.2016
21.05.2016
ochoda
-> MaRv3L: www.motorsportshop.cz/pro
duct/.../pruzina_predni_na
pravy_s130l.html ...mám tyhle a sem spokojenej, a i s jejich dýlkou je to vejš než sem si myslel.
13:05:48
11.05.2016
11.05.2016
MaRv3L
Chlapi máte někdo na autě okruhové pružiny od speedpro? Jak jste spokojení?
08:11:32
14.03.2016
14.03.2016
MaRv3L
-> djmaso: Díky takhle stočený setrvák už jsme na pár autech měli a nikdy neuletěl, stáčel mi to starý tatrovák který to tak má vyzkoušené tak doufám že nebudu první komu se rozletí
19:30:12
13.03.2016
13.03.2016
castrol
-> djmaso: nemaluj certa na stenu
18:05:09
13.03.2016
13.03.2016
djmaso
chlape, moc chválím auto , ale jedinou věc bych doporučil předělat- setrvák - už jsem viděl za svůj život dva setrváky co ulítli - a toto je další adept
10:37:38
04.03.2016
04.03.2016
MaRv3L
-> saSaT: ty závaží už jsou pryč, já jsem zkoušel různé rozměry pneu které by nejlíp pasovaly tak jsem to chtěl obout vždycky co nejlevnějš někdy i bez vyvažování...ted už mám vyzkoušené rozměry tak se to vyváží s nalepovacíma
22:11:19
03.03.2016
03.03.2016
saSaT
Litr fakt krásné, chválím Ale řekni mě prosimtě které dobytek ti na ty wolfrace naklepal ty závaží? Za to bych dotyčnýmu asi urval pytlika...
07:27:05
03.02.2016
03.02.2016
MaRv3L
-> afro100: jojo to byl první menší výjezd s novou technickou
18:51:17
02.02.2016
02.02.2016
afro100
fotka 62 .. v.n.Bystřička