skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Litra jsem si pořídil asi nejvíc z nostalgie, jelikož ho měl otec, když jsem byl malý a i děda a když jsem se dozvěděl, že tenhle stojí už asi 8 let v kopřivách napospas přírodě, bylo mi ho líto a hned jsem ho bral domů:)
Teď je asi na čase, abych tak nějak shrnul vše, co se na litru za ten necelý rok udělalo. Jelikož už je v hromadě a připraven na stk:)
- vyvaření kastle
- ošetření podvozku, podběhů BODY
- vystříkání dutin
- vyčištění motorového prostoru, motor zatím venku nebyl ale půjde příští zimu
- na motoru byla vyčištěna vana + nově nabarvena, olejový filtr, vzduchový filtr, přetěsněno víko, karburátor sedr vyčistěný ultrazvukovou myčkou, vyčišten a odrezen chladič vyčištěny všechny hadice potažmo vyměněny např. hadice k topení. Topení bylo taktéž vyčištěno, jelikož v něm asi měly hnízdo myši či jiná havěť. Na rozdělovači byly vyměněny kabely, kondík, kontakty, samozřejmě i nové svíčky. vyměněny silentbloky motoru za nové, upravený výfuk natřený černou žáruvzdornou barvou i se svody, tak jsem zvědav kolik to vydrží.
- brzdy byly komplet udělány nové tj. prasátka, pakny, trubky, hadice, lanko ruční brzdy..
- z podvozku, pření náprava je širší ze 120tky s kotoučema, měl jsem štěstí a na vrakáči jsem natrefil na nápravu s novýma kotoučema i destičkama :) pružiny jsou uřezány asi o dvě otáčky...zadní náprava je původní jen tam ještě příjdou podložky.
- interier byl ošetřen alkytonem RAL9002 a s tím i vnitřek kufru a motorový prostor, celý interier je vylepen černou koženkou kromě tapeců dveří, ty jsou původní červeno-černé. Palubní deska byla původně po minulém majiteli 100vková nahrazena originální v barvě vozu, elektrika zapojená podle originálního schematu plus přidán otáčkoměr a rádio. Startování tlačítkem.
- z kastle je všechno krom předních blatníků původní. Přední blatníky jsem sehnal nové jelikož staré už byly prorezlé až až...mám je ještě v úschově, kdyby někdo potřeboval na kusy plechu stačí se ozvat, jinak půjdou do šrotu...celá kastle po vybroušení a vyrovnání nastříkána plničem a poté pastelovou dvousložkovou BODY barvou. Chromované díly, které šly použít se přeleštily a zbytek šly bohužel do černa...snad časem budou chromy...jinak všechny gumy karoserie jsou nové, kromě výklopných okének...ty jsem tak nějak polepil aby tam zatím alespoň něco bylo..
- alu wolfrace 15'' s pneu předek 165/50 a zadek 175/50
- všechny menší části auta jsou ošetřeny kataforézou
Video s fotkama našich litrů a jejich vývoji:
Krátké video z cesty na Vyškov tuning. Krásně se ty kola točí (netočí). :)
Teď je asi na čase, abych tak nějak shrnul vše, co se na litru za ten necelý rok udělalo. Jelikož už je v hromadě a připraven na stk:)
- vyvaření kastle
- ošetření podvozku, podběhů BODY
- vystříkání dutin
- vyčištění motorového prostoru, motor zatím venku nebyl ale půjde příští zimu
- na motoru byla vyčištěna vana + nově nabarvena, olejový filtr, vzduchový filtr, přetěsněno víko, karburátor sedr vyčistěný ultrazvukovou myčkou, vyčišten a odrezen chladič vyčištěny všechny hadice potažmo vyměněny např. hadice k topení. Topení bylo taktéž vyčištěno, jelikož v něm asi měly hnízdo myši či jiná havěť. Na rozdělovači byly vyměněny kabely, kondík, kontakty, samozřejmě i nové svíčky. vyměněny silentbloky motoru za nové, upravený výfuk natřený černou žáruvzdornou barvou i se svody, tak jsem zvědav kolik to vydrží.
- brzdy byly komplet udělány nové tj. prasátka, pakny, trubky, hadice, lanko ruční brzdy..
- z podvozku, pření náprava je širší ze 120tky s kotoučema, měl jsem štěstí a na vrakáči jsem natrefil na nápravu s novýma kotoučema i destičkama :) pružiny jsou uřezány asi o dvě otáčky...zadní náprava je původní jen tam ještě příjdou podložky.
- interier byl ošetřen alkytonem RAL9002 a s tím i vnitřek kufru a motorový prostor, celý interier je vylepen černou koženkou kromě tapeců dveří, ty jsou původní červeno-černé. Palubní deska byla původně po minulém majiteli 100vková nahrazena originální v barvě vozu, elektrika zapojená podle originálního schematu plus přidán otáčkoměr a rádio. Startování tlačítkem.
- z kastle je všechno krom předních blatníků původní. Přední blatníky jsem sehnal nové jelikož staré už byly prorezlé až až...mám je ještě v úschově, kdyby někdo potřeboval na kusy plechu stačí se ozvat, jinak půjdou do šrotu...celá kastle po vybroušení a vyrovnání nastříkána plničem a poté pastelovou dvousložkovou BODY barvou. Chromované díly, které šly použít se přeleštily a zbytek šly bohužel do černa...snad časem budou chromy...jinak všechny gumy karoserie jsou nové, kromě výklopných okének...ty jsem tak nějak polepil aby tam zatím alespoň něco bylo..
- alu wolfrace 15'' s pneu předek 165/50 a zadek 175/50
- všechny menší části auta jsou ošetřeny kataforézou
Video s fotkama našich litrů a jejich vývoji:
Krátké video z cesty na Vyškov tuning. Krásně se ty kola točí (netočí). :)
Ouhara / lowliter - komentáře:
19:39:19
21.08.2014
21.08.2014
rakosnicek
MaRv3L: jo jo přesně tam :)
11:23:49
21.08.2014
21.08.2014
MaRv3L
-> rakosnicek: v mořkově?
14:32:28
20.08.2014
20.08.2014
rakosnicek
Tenhle litr stál u nás před firmou :) myslel jsem že ho dali nakonec do šrotu :)
07:20:20
27.06.2014
27.06.2014
MaRv3L
-> martin.bystrice: to je tak když se čistí motor a přibere se k němu i spz
23:39:45
26.06.2014
26.06.2014
martin.bystrice
Ale jinak nádherná práce....... Já se v těch smajlíkách tady nevyznám....
23:37:51
26.06.2014
26.06.2014
martin.bystrice
Kámoška z pokrokovým maskováním SPZ
15:27:53
26.06.2014
26.06.2014
Jozka
-> MaRv3L: Když do podzimu neseženeš, tak se pak ozvi, zkusil bych dát něco renovovatelnýho dohromady ..
07:42:57
26.06.2014
26.06.2014
MaRv3L
btw kdyby jste někdo o nějaké věděli dejte echo
21:49:48
25.06.2014
25.06.2014
MaRv3L
díky díky doufám že to něco vydrží ta palubka půjde do řiti určitě jen co seženu litráckou
15:19:42
25.06.2014
25.06.2014
Jozka
-> MaRv3L: Fakt pěkný.. třeba podběhy jako nový - asi jejich výměnu u sebe ještě uvážím . Ale tu palubku z kila bych dal pryč určitě..
13:32:50
25.06.2014
25.06.2014
MaRv3L
dík moc ještě je na tom kotel práce ale už je to něco jiného když se s tím dá vyjet z garáže a brousit venku
08:02:50
25.06.2014
25.06.2014
tomas-p
Chlape dobrááá robota len tak dalej
07:29:55
11.06.2014
11.06.2014
MaRv3L
taky to vidím tak, že ty podložky budou nejjednodušší, pak se to třeba někdy časem vymění
01:38:49
11.06.2014
11.06.2014
dragon_cb_cz
-> Jozka: Ano, já teď mám nárok... a brzo na to budu mít i papír
00:12:53
11.06.2014
11.06.2014
Jozka
-> dragon_cb_cz: Tak ty nohavice jsi taky asi nechtěl napsat, jak jsou.. Ale máš na překlepy aktuálně nárok..
Jinak kámoš nechával hadice i lana při někdejší výměně jaký v kile měl - lana tedy nejspíš měl už předtím stodvacítkový, ale u těch hadic si nejsem jistej, který byly na autě.. nicméně nějak mu to tam vyšlo a nic moc mu nezbylo..
Jinak kámoš nechával hadice i lana při někdejší výměně jaký v kile měl - lana tedy nejspíš měl už předtím stodvacítkový, ale u těch hadic si nejsem jistej, který byly na autě.. nicméně nějak mu to tam vyšlo a nic moc mu nezbylo..
23:56:01
10.06.2014
10.06.2014
dragon_cb_cz
-> Jozka: Jasně, to že trochu čouhá víc nevadí... tak to bylo poněkud neobratně myšleno
23:12:24
10.06.2014
10.06.2014
Jozka
-> MaRv3L: Bych řekl, že pro začátek by byly 25 mm podložky jednodušší, na zadní nápravě ničemu nevadí - a dostaneš se s nima natěsno až k lemům Z blatníků.
-> dragon_cb_cz: Při použití těch origo nízkých ramen stačí malinko prodloužit závit šroubu na poloose..
-> dragon_cb_cz: Při použití těch origo nízkých ramen stačí malinko prodloužit závit šroubu na poloose..
22:12:09
10.06.2014
10.06.2014
dragon_cb_cz
-> MaRv3L: No strčit dlouhou poloosu do dlouhý nohavice fakt není dobrý nápad... Prostě celý polonápravy musíš vyměnit, lanovody ručky a brzdový hadice myslím taky... Akorát zadní ramena zůstanou původní (teda pokud nemáš ještě nízký litří, to bys pak musel asi zkracovat šroub na nohavici).
22:00:08
10.06.2014
10.06.2014
MaRv3L
-> dragon_cb_cz: takže se musí vyměnit celá náprava, nestačí jen poloosy?
16:37:49
10.06.2014
10.06.2014
dragon_cb_cz
-> MaRv3L: No ono jaksi na 120ce byly dva druhy náprav, široký a úzký... pokud jsi dal širokou přední nápravu, tak by bylo záhodno dát i zadní, polonápravy jako celek zaměnitelný jsou.