skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vyroben 8.11.1990 (čtvrtek), modelový rok 91, barva 5105 - vyblitá zelená.
Auto jsem dostal po dědovi, v listopadu 2004. Postupně se to ale nějak zvrtlo, takže...
Motor:
-Blok Fabia 1397 ccm, snížená hlava Fabia, tenčí těsnění M-E, komprese 10.9, zvětšené kanály, upravená sedla, tvrdší ventilové pružiny
-Vačka M-E 278/265°, zdvihy 7.1/6.7 mm
-Upravené sání z BMM
-Karburátor Jikov Lekr, zvětšené difuzory a rozprašovače, přetryskovaný. Podtlakový ovladač druhé komory se slabší pružinou
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP4, pulsní rotor na řemenici, induktivní snímač polohy klikové hřídele
-Rozdělovač BMM, pouze pro rozdělení jiskry
-Elektrická palivová pumpa Facet 40105
-Sahara a chladič Felicia 1.6, spínání termospínačem přes relé, možnost manuálního zapnutí
-Kratší ze sériových převodovek s rozpěrným kroužkem a molybdenovými synchrony na 2. a 3. st.
-Poloosy felicia
-Svody 4-1 s lambda-sondou
-Výfuk Felicia 1.9D, oba tlumiče upraveny pro lepší průchodnost
-Výměník voda-olej Felicia 1.9D
-Odbržděno 95 HP/70 kW při 6000 rpm a 130 Nm při 4500 rpm na palivo Verva 100
Podvozek:
-Set pružin a tlumičů "HP Sporting"
-Upravená přední ramena, tvrdší silentbloky, asymetrické horní uložení v unibalech
-Přední těhlice Felicia, brzdiče Ford Sierra pístek 60 mm, chlazené kotouče 235 mm
-Vzadu sériová repasovaná náprava Felicia, tvrdší silentbloky, bubnové brzdy bez redukčních ventilů, zmenšená vůle samostavů, úhlové podložky pod náboji pro větší negativní odklony a korekci sbíhavosti.
-disky VW "P-slots" 6x14 ET38, pneu 185/55 R14
Výbava:
-elektronický přerušovač blinkrů
-kontrolka ruční brzdy
-kontrolka bezpečnostních pásů
-kontrolka větráku chladiče
-kontrolka řazení (funkce programovatelného zapalování)
-topení Felicia
-centrální zamykání na DO, ovládá i 5. dveře, nezávislý odskok 5. dveří
-výplně dveří LS
-zadní stěrač & ostřikovač
-digitální tachometr
-tónovaná okna (originální zelená)
-tlakoměr a teploměr oleje KMGY
Auto jsem dostal po dědovi, v listopadu 2004. Postupně se to ale nějak zvrtlo, takže...
Motor:
-Blok Fabia 1397 ccm, snížená hlava Fabia, tenčí těsnění M-E, komprese 10.9, zvětšené kanály, upravená sedla, tvrdší ventilové pružiny
-Vačka M-E 278/265°, zdvihy 7.1/6.7 mm
-Upravené sání z BMM
-Karburátor Jikov Lekr, zvětšené difuzory a rozprašovače, přetryskovaný. Podtlakový ovladač druhé komory se slabší pružinou
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP4, pulsní rotor na řemenici, induktivní snímač polohy klikové hřídele
-Rozdělovač BMM, pouze pro rozdělení jiskry
-Elektrická palivová pumpa Facet 40105
-Sahara a chladič Felicia 1.6, spínání termospínačem přes relé, možnost manuálního zapnutí
-Kratší ze sériových převodovek s rozpěrným kroužkem a molybdenovými synchrony na 2. a 3. st.
-Poloosy felicia
-Svody 4-1 s lambda-sondou
-Výfuk Felicia 1.9D, oba tlumiče upraveny pro lepší průchodnost
-Výměník voda-olej Felicia 1.9D
-Odbržděno 95 HP/70 kW při 6000 rpm a 130 Nm při 4500 rpm na palivo Verva 100
Podvozek:
-Set pružin a tlumičů "HP Sporting"
-Upravená přední ramena, tvrdší silentbloky, asymetrické horní uložení v unibalech
-Přední těhlice Felicia, brzdiče Ford Sierra pístek 60 mm, chlazené kotouče 235 mm
-Vzadu sériová repasovaná náprava Felicia, tvrdší silentbloky, bubnové brzdy bez redukčních ventilů, zmenšená vůle samostavů, úhlové podložky pod náboji pro větší negativní odklony a korekci sbíhavosti.
-disky VW "P-slots" 6x14 ET38, pneu 185/55 R14
Výbava:
-elektronický přerušovač blinkrů
-kontrolka ruční brzdy
-kontrolka bezpečnostních pásů
-kontrolka větráku chladiče
-kontrolka řazení (funkce programovatelného zapalování)
-topení Felicia
-centrální zamykání na DO, ovládá i 5. dveře, nezávislý odskok 5. dveří
-výplně dveří LS
-zadní stěrač & ostřikovač
-digitální tachometr
-tónovaná okna (originální zelená)
-tlakoměr a teploměr oleje KMGY
Nepér / Favorit 136L - komentáře:
-> darabos: Nejdřív vyřeším, kam snímač umístit a jak nastavit jednotku. Pak vyřeším definitivní držák třeba přivařením na kryt rozvodů.
-> Nepér: ked i len trosku pohne snimacom, tak je to zle, moj nazor je taky, ze najprv vyriesit dostatocne pevny drziak a potom riesit dalej, dovtedy to nema vyznam, len cas s tym zabijas.
-> Eidy: Na držáku nic, nastavení synchronizace že mám dobře.
Držák je víceméně provizorní, mj. to mám daný prej obráceně, ale mám tomu adekvátně nastavený indexy výstupků a používám druhou hranu, takže tím by to bejt nemělo ale můžu to zkusit... snímač se může rozkmitat, protože je v něm magnet a když jede kolem dlouhej výstupek, snímač to trochu přitáhne...
-> Nepér: Přesně jak píše Eidy, držák musí bejt co nejpevnější a na tvrdo, tahle žížala je sice pěkná, ale uplně špatně...
skoda110r.eu/110r/kveten1 10001.jpg Netvrdim, že je to zázrak, ale je to profil s malou pákou. Takhle to fungovalo dobře...
skoda110r.eu/110r/kveten1 10001.jpg Netvrdim, že je to zázrak, ale je to profil s malou pákou. Takhle to fungovalo dobře...
-> Nepér: Co přesně je dobře na tom držáku? Kromě polohy? Stačí jinej materiál, jiná tloušťka, vyložení od šroubu a problém je na světě. Podle mě se to klepe. Ale on ti praskne a pak to poznáš. Nepřeju ti to, ale já bych ho rozhodně předělal.
Ha, volali z Ignitechu, že mi pošle, jak to má bejt... prej to mám ale celkem dobře... tak třeba ten držák...
Zkusím dát snímač někam dolu na úplně jinej držák a uvidíme no. Mám v podstatě 8 libovolnejch pozic a navíc mezi nima můžu rotor otáčet o 120°, takže je dost pravděpodobný, že to půjde trefit na použitelnej základní předstih (ten jednotka neovlivní) i jinde.
-> Nepér: ja som mal rovnaky problem, ale u mna to bolo tak, ze ked sa zohrial drziak, zostal makksi a zacal viacej kmitat a odchylovat sa od remenice, no a zahadu som hladal vyse roka :) tak vela stastia
-> Nepér: Ale bez vyztužení to třeba nebude fungovat. To se budeš motat v kruhu.
-> Nepér: ja som spozoroval taky jav, ze v urcitych otackach, ked frekvencia kmytania je v sulade s prichadzajucimi zubmi, tak rozkmyta snimac, teda ked je v nom magnet. Ja som tak skoro znicil snimac, nehovorim, ze je to tvoj pripad, ale nevylucoval by som, nakolko drziak nie je velmi robustny.
Vyztužit, případně vařit hliníkový kostky na motor budu, až to bude nějak fungovat...
-> Nepér: Tak bych to vyztužil. Špatně to snímá a jde o to, zjistit proč. Teda pokud nemáš snímač do 5000 ot/min. 

Je to hliník, nejsem blbej... i když teda někdy nevim no 

-> Nepér: A co zkusit udělat výztuhu držáku čidla? Jako do tvaru T. Třeba se vibracema začne čidlo chvět a pak kolísá signál.
A ten držák je Alu nebo ocel? Já jen vím, že by to nemělo bejt ocelový, protože dochází ke zmagnetování, což může oblbovat čidlo.
A ten držák je Alu nebo ocel? Já jen vím, že by to nemělo bejt ocelový, protože dochází ke zmagnetování, což může oblbovat čidlo.
Tak jsem zkusil dát rotor dál od řemenice, kabely od čidla jsem zkroutil a strčil jinudy, zkusil jsem zvětšit tu mezeru před širokým výstupkem... a je to pořád zhruba stejný, někde v 5000 rpm to začne vynechávat, nevim, co teď s tim. Možná zkusím na půdě ještě jednu cívku a udělat pokusně dvoucívkový zapojení, protože teď mám jednu, zapojenou na oba výstupy a to nevím, jestli nemůže být špatně...
-> Nepér: A to ten motor tolik lítá v silentblocích? To tam máš seriové nebo tvrdé?
Vubec bych se nerozmejslel ze musis sundavat sniamc kdzy menis remen, kolikrat o menis a kolikrat ho musis sundat tak aby nemol zustat na klice ;) Na fordu ho preriznes kdyz ho chces vymenit, tak tady odsroubovani dvou sroubku je krasa
.dej ho ze spodu at nevadi nosníku a koukej to donastavit

-> Nepér: kebyze robim teraz tak necham navarit drziak na prsa z duralu, ale rozumne s vystuhami a je pokoj.
-> Nepér: a co snížit na soustruhu řemenici? Vypadá to, že má ještě rezervy. Pak bys mohl nechat snímač na místě, jen blíž motoru.