Vyroben 8.11.1990 (čtvrtek), modelový rok 91, barva 5105 - vyblitá zelená.
Auto jsem dostal po dědovi, v listopadu 2004. Postupně se to ale nějak zvrtlo, takže...
Motor:
-Blok Fabia 1397 ccm, snížená hlava Fabia, tenčí těsnění M-E, komprese 10.9, zvětšené kanály, upravená sedla, tvrdší ventilové pružiny
-Vačka M-E 278/265°, zdvihy 7.1/6.7 mm
-Upravené sání z BMM
-Karburátor Jikov Lekr, zvětšené difuzory a rozprašovače, přetryskovaný. Podtlakový ovladač druhé komory se slabší pružinou
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP4, pulsní rotor na řemenici, induktivní snímač polohy klikové hřídele
-Rozdělovač BMM, pouze pro rozdělení jiskry
-Elektrická palivová pumpa Facet 40105
-Sahara a chladič Felicia 1.6, spínání termospínačem přes relé, možnost manuálního zapnutí
-Kratší ze sériových převodovek s rozpěrným kroužkem a molybdenovými synchrony na 2. a 3. st.
-Poloosy felicia
-Svody 4-1 s lambda-sondou
-Výfuk Felicia 1.9D, oba tlumiče upraveny pro lepší průchodnost
-Výměník voda-olej Felicia 1.9D
-Odbržděno 95 HP/70 kW při 6000 rpm a 130 Nm při 4500 rpm na palivo Verva 100
Podvozek:
-Set pružin a tlumičů "HP Sporting"
-Upravená přední ramena, tvrdší silentbloky, asymetrické horní uložení v unibalech
-Přední těhlice Felicia, brzdiče Ford Sierra pístek 60 mm, chlazené kotouče 235 mm
-Vzadu sériová repasovaná náprava Felicia, tvrdší silentbloky, bubnové brzdy bez redukčních ventilů, zmenšená vůle samostavů, úhlové podložky pod náboji pro větší negativní odklony a korekci sbíhavosti.
-disky VW "P-slots" 6x14 ET38, pneu 185/55 R14
Výbava:
-elektronický přerušovač blinkrů
-kontrolka ruční brzdy
-kontrolka bezpečnostních pásů
-kontrolka větráku chladiče
-kontrolka řazení (funkce programovatelného zapalování)
-topení Felicia
-centrální zamykání na DO, ovládá i 5. dveře, nezávislý odskok 5. dveří
-výplně dveří LS
-zadní stěrač & ostřikovač
-digitální tachometr
-tónovaná okna (originální zelená)
-tlakoměr a teploměr oleje KMGY
Nepér / Favorit 136L - komentáře:
-> Nepér: tak to potesi

drzim palce aby boli skody co najmensie

No, takže se povolila matka na řemenici, kterou jsem měl dole kvůli oměření pro výrobu úchytu snímače, vysunulo se pero, co aretuje dolní rozvodový kolo, rozvody se posunuly někam dořiťi a nedělám si naděje, že se to nepotkalo. Takže palice dolu a uvidíme. Chybama se člověk učí... dyžtak ji nechám ještě trochu natunit, když už se bude opravovat, ať už to má těch sto oslů.
-> Nepér: Cive, tytam ješťě nebidlýš? Tak toě dost napiču.
-> Nepér: Ty tam ještě nebydlíš?

každopádně ať to není nic hroznýho a zase se točí

Před dvěma měsíci a nějakou tisícovkou kilometrů jsem měl venku řemenici. Vrba říkal, že je možný, že mi nějak vyklouzlo to pero... nevim no. Budu tam po večerech přesouvat původní agregát, za měsíc s ním pojedu na STK a pak ten vostrej stroj rozeberu a přes zimu budu tunit ty zkřivený ventily... fakt nevim. Vidím to až někdy na příští týden, nemám to doma. Respektive další důvod se tam přestěhovat

nemohlo sa nieco rozsypat v karbeci, a kusky sa dostaly pod ventily...raz sa nam stalo ze sme zabudli handricky v sacich kanaloch v hlave a nevedeli co mu je ze sa to toci bez kompresie, cucol ich motor, ked sme skusili nastartovat a ostali pod ventilmi. Skus kuknut, ci niesu extremne velke vole na ventiloch.
Napadlo mě ještě těsnění pod hlavou. Jestli vylítlo komplet mezi válcema, tak by to jelo bez komprese. Ale že by taková náhoda?
-> Nepér: nechapu, jak by jsi prisel o kompresi na vsech valcich

-> Nepér: Jo hochu,taky jsem šel s rapidem 2x na lano. U mě to bylo vlastní blbostí,fabka není motor,co by zradil jen tak. Každopádně to zamrzí a nasere zároven.
Vůbec nevim, co se mohlo stát... Jestli v týdnu budu mít čas, sundám třeba vanu... Nebo to rovnou přehodím za factory backup... Na startér se to točí úplně volně, ventily se hejbou, rozdělovač se točí a divně v tom křupe.. Stalo se to ve středních otáčkách z kopce... Už to mám odtažený v zimovací garáži... Za renaultem, potupa největší...
Tak to je celkem krutá destrukce. Aspoň že blok zůstane. Takže přihlé ojnice? Klikovka předpokládám zůstala celá.
P.S: A nebo jsem tu tvou větu celou blbě pochopil :)
upraveno 1x, naposled 22.09.2013 13:19:08
Tak mám záložní agregát, vychází mi to akorát na STK se správným číslem.
-> Nepér: To je nepříjemný. Takže ventily nebo písty. ?? Olej a voda ok? Je to divný. Tohle je nešikovnej víkend. Dej vědět co to je a držím palce.
Tak to je velmi nemilé. Snažil jsem se vymyslet nějakou lehce odstranitelnou poruchu, ale nevymyslel, tak snad to každopádně nebude na výměnu motoru, držím palce
Hm, tak jsem se cestou ze Želiva zastavil bez komprese na motoru... Při jízdě z kopce to zachrastilo a konec. Startér s tím točí, jako by to bylo bez svíček, ventily se hejbou... Takže dost napiču! Most letos nevidím...
Nj, ještě by se to pak večer mohlo nějak zvrhnout

-> Nepér: Takže to raději rozebereš aby k ničemu nedošlo jo?

No, jdu to rozebrat, jednak mám abstinenční příznaky a jednak jsem pár holkám slíbil, že je svezu...