
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Favorit 136 GLX Black Line Celkem vyrobeno 4 756 kusů
- motor 136X 50kW karburátor, při koupi 17. 11. 2019 najeto 20**** km. Tohle auto několikrát měnilo přístrojovku, mělo nepůvodní motor, takže opravdový nájezd je nedohledatelný. Takový otloukánek. Díky tomu bylo dobré tak akorát pro vlastní úpravy, představy a vychytávky po vzhledové i mechanické stránce.
* podvozek - vepředu repasované Hp Sporting, vzadu sportovní TA Technix - vše výškově nastavitelné
* ALU R14 VW Teardrops 6J 4x100, ET38, po renovaci a strojovém leštění
* vnitřně chlazené kotouče, větší průměr 260mm z Kia Rio, brzdiče, destičky Ford Sierra
* nově postavený motor v zapsaném bloku 136X - vložky, šály, kroužky, ojnice, písty, setrvák a klika - vše z Felicie MPi, vačka Urban 280/280, hlava facelift Felicia 373N - kuželové pružiny ventilů, gufera, sedla, vše upravené, těsnění Elring, snížená na 96,7mm (KP 11), el. zapalování od Vrba Motorsport v kombinaci s MPi lištou, převařené sací potrubí průměr 28mm, karburátor SEDR s úpravou trysek, otevírání klapky a demontovaný sytič
* přední náprava z Felicie se stabilizátorem; zadní komplet originální nová se stabilizátorem
* veškeré vedení trubek po autě nové, nové koberce, světla, kliky, čalounění stropu
* dotykové 2DIN autorádio, subwoofer JBL, zesilovač, 8x středové a výškové repro, upravená kaplička palubky
Z postupu prací:
* 08/2020 kompletní vyvaření karoserie, plátěná stahovací střecha, upravené a dovařené výztuhy střechy (vše od (Car Brothers Lysice)
* 09 - 12/2020 ošetření kompletního podvozku karoserie;
* 02/2021 nový celolak lak v odstínu černá lesklá 1999,
* 03/2022 absolvována úspěšně nová STK
* 12/2023 přezuto na nové pneu v legálním (konečně) rozměru 185/50 r14 Yokohama A539
* 01/2024 kompletní ošetření dutin
* 03/2024 nová STK
* 07/2024 nové výf. svody 4:1, středová trubka 55mm, koncový tlumič Soieta
* 11/2024 v TP zapsána čtyřoká maska Hella, svody 4:1 a sportovní výfuk +10dB. Může se přes zimu strojit.
* 03/2025 výměna oleje, úprava čalounění palubky a volantu, dopasování přední masky, příprava na vyjetí
- motor 136X 50kW karburátor, při koupi 17. 11. 2019 najeto 20**** km. Tohle auto několikrát měnilo přístrojovku, mělo nepůvodní motor, takže opravdový nájezd je nedohledatelný. Takový otloukánek. Díky tomu bylo dobré tak akorát pro vlastní úpravy, představy a vychytávky po vzhledové i mechanické stránce.
* podvozek - vepředu repasované Hp Sporting, vzadu sportovní TA Technix - vše výškově nastavitelné
* ALU R14 VW Teardrops 6J 4x100, ET38, po renovaci a strojovém leštění
* vnitřně chlazené kotouče, větší průměr 260mm z Kia Rio, brzdiče, destičky Ford Sierra
* nově postavený motor v zapsaném bloku 136X - vložky, šály, kroužky, ojnice, písty, setrvák a klika - vše z Felicie MPi, vačka Urban 280/280, hlava facelift Felicia 373N - kuželové pružiny ventilů, gufera, sedla, vše upravené, těsnění Elring, snížená na 96,7mm (KP 11), el. zapalování od Vrba Motorsport v kombinaci s MPi lištou, převařené sací potrubí průměr 28mm, karburátor SEDR s úpravou trysek, otevírání klapky a demontovaný sytič
* přední náprava z Felicie se stabilizátorem; zadní komplet originální nová se stabilizátorem
* veškeré vedení trubek po autě nové, nové koberce, světla, kliky, čalounění stropu
* dotykové 2DIN autorádio, subwoofer JBL, zesilovač, 8x středové a výškové repro, upravená kaplička palubky
Z postupu prací:
* 08/2020 kompletní vyvaření karoserie, plátěná stahovací střecha, upravené a dovařené výztuhy střechy (vše od (Car Brothers Lysice)
* 09 - 12/2020 ošetření kompletního podvozku karoserie;
* 02/2021 nový celolak lak v odstínu černá lesklá 1999,
* 03/2022 absolvována úspěšně nová STK
* 12/2023 přezuto na nové pneu v legálním (konečně) rozměru 185/50 r14 Yokohama A539
* 01/2024 kompletní ošetření dutin
* 03/2024 nová STK
* 07/2024 nové výf. svody 4:1, středová trubka 55mm, koncový tlumič Soieta
* 11/2024 v TP zapsána čtyřoká maska Hella, svody 4:1 a sportovní výfuk +10dB. Může se přes zimu strojit.
* 03/2025 výměna oleje, úprava čalounění palubky a volantu, dopasování přední masky, příprava na vyjetí
Peca/Akční edice - komentáře:
-> Jirik_Tuňák1983: -> Jirik_Tuňák1983: musí, protože na každé straně jsou 4 ze 6 šroubků trimovací pro odladění sklonu parabol světel. Není jak jinak toto konstrukčně vyřešit.
A touhle maskou to vypadá perfektně. Nešlo by to vymyslet jinak, aby tam nemusely být ty šroubky? Např. nacvakávání do nějakých per? Nebo to zajistit nějak shora skrz plech nad světly se zámkem kapoty?
-> KillFucker: karoserie a podvozek ted drží na eska pásky 

..nějak nemůžu pochopit, jak jsi mohl odstranit vršek nárazníku? Tam se přece zacvakává karosérie k podvozku. Takhle ti nebude držet podvozek a karoserie pohromadě
(viz. odklaz) Jinak moc zajímavá úprava, hltám každou novou fotku a držím palce!
www.obautodily.cz/image/d sc_00091-213429-2000-2000- 0-1.jpg

www.obautodily.cz/image/d sc_00091-213429-2000-2000- 0-1.jpg
Čím dál víc mi to připomína Jettu mk2 

-> Eidy: na výběr byl mat nebo lesk, takže spíš lesklý, s ohledem na leštěný kola.
-> Peca 13.12.24 17:44:32: Frézovanej nebo jen plech?
-> Peca 05.12.24 13:36:09: tak som rád, že ti to neprišlo uplne jak blbosť, tiež som sa na to pozeral viac krát , neni to ideál ale aspon ako inšpirácia posluží
, ako aj takto nahrubo si myslím že to na favorit sadne dizajnovo, zvyšok je už len vyladenie , v dnešnej dobe 3d tlačiarní je najmenej tam niečo vymyslieť , čiže ono to pôjde

-> U-Geen: řešení je v procesu, stejně tak blinkry budou pořešený designově taky trochu lépe. Koncept je usazen, to bylo pro mě teď prioritou; fyzicky vše nacpat na své místo, pak ladit detaily,. I nárazník byl nasazen jen ořezaný a nijak neupravený, ten taky půjde vymazlit
-> Peca: tak hlavne bys tim zakryl sroubky... jako me se to asi vlastne libi, jen tyhle nehezky - by teda origo - detaily to shazujou... nebo nejakej ramecek pres ty sroubky? Blinkry by se mi asi taky libily nejaky trochu zapusteny. A nebo je uplne vynechat a blikat ve svetlech :)
-> Školník: diky, zamračený nevypadá taky zle, popřemýšlím, jako inspiraci…
-> Eidy: to jsou šrouby k aretaci brýlí světel a zároveň některými se seřizují paraboly… původní řešení Kamei, je to takto konstruováno z výroby. Jinak díky za koment ;)
-> Peca 04.12.24 13:43:42: poslal som obrázok emailom na emial čo máš v profile 
