Eidy / Kóča Eidy / Kóča

komentáře | popis | fotky | Eidy | 16.03.24 21:02 | 719x v oblíbených
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.



Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Jeremy Clarkson - Love the Beast




Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.



1) Podvozek:

Přední náprava:



* Emková.

* Vyztužená ramena po celé délce.

* Ramena uložena v unibalech.

* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).

* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.

* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.

* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.

* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.

* Vzpěra mezi tlumiči.

* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).

* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.

* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).

* Rozchod 1415 mm.



Zadní náprava:



* Molčanova ramena.

* Uchycení v unibalech.

* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.

* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.

* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.

* Podložky 16mm.

* Zadní zesílené náboje (by Saky).

* Rozchod 1390 mm.



Převodovka:



* 5Q se SP 4,22.

* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).

* Samosvor od Kalmaru.

* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.



Kola:



* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.

* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).



2) Interiér:

* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.

* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).

* Čtyřbodové pásy RRS 3".

* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.

* Nastavitelný shiftlight.

* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.

* Startování tlačítkem.

* Sportovní pedály OMP.

* Černé koberce (bibendum30).

* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.

* Zadní sedadla pryč.

* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.

* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.

* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.

* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.



3) Exteriér:

* Červený lak odstín Škoda Corrida.

* Přední spoiler upravený podle představ.

* Bílé přední blinkry..

* Zakázkový chladič pod nárazníkem.

* Bezpečnostní spony na přední haubně.

* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.

* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.

* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.

* Hliníková střecha.

* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.



4) Motor:



* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.

* Kované písty CP s vyšší kompresí.

* Ojnice Maxpeedingrods.

* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.

* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).

* Maximální otáčky 7200 ot/min.

* Vačky sériový AR 164.

* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.

* Karbonové sání.

* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.

* Duralová řemenice.

* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).

* Sáni vzduchu bočním oknem.

* ECU Master Classic.

* Olej Millers 10w60 NT.

* 176 HP a 213 Nm.



5) Chlazení

* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.

* Taženo v Cu trubkách.

* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.



6) Hmotnost

* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.



Plány:

* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.

* Vrátit a vracet se na Nurburgring.

* Možná jet na sraz ve Worthersee.

* Přidat ještě něco toho karbonu.

* Ještě to trochu odlehčit.

* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.



Svezení na okruhu v Goodwoodu :)

Škoda 110R at Goodwood trackday - 18.06.2022 - stint 3




Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )

Š110R - Autodrom Most 13.4.2022 - Stint 2 - 18:00




Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))

Nejrychlejší kolo zde:
Škoda 110R on Nordscheife 10.06.2018 stint 4 - my fastest lap 8:55




Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)

Zábava sledovat Lukyho EVO V
Škoda 110R in Spa Francorchamps 11.06.2018 part 3




Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured

Eidy / Kóča - komentáře:

10:20:06
16.01.2022
Eidy
-> Milan 136 16.01.22 09:32:21: Tady jsou boky hodně tvrdý. 8

-> Antony: To jsem říkal taky. Ale ty nápravy mi přišly dost těžký. 1
09:32:30
16.01.2022
Antony - zrušená registrace
-> Eidy: to chce centrální dohušťování alá T815 1
09:32:21
16.01.2022
Milan 136
-> Eidy 16.01.22 09:17:21: Běžná guma stačí odmáčknout na montáž. Ale tady nevím no.
09:17:21
16.01.2022
Eidy
-> U-Geen: Jo, to se mi taky nelíbí. Ale zbytečně zouvat kola a riskovat poškození gumy nebo disku při instalaci a výměně baterie taky ne. Takže jsem zkusil tohle.
08:48:10
16.01.2022
Milan 136
00:46:13
16.01.2022
U-Geen
-> Eidy: ja s tim mam takovej trochu moralni problem ze ten ventilek pak v podstate tesni jen pres u tpms krytku
23:47:17
15.01.2022
Eidy
-> minno: Chceš odkaz? 1
23:35:34
15.01.2022
minno
-> Eidy 15.01.22 20:23:09: Super. To sa mi páči.
22:38:12
15.01.2022
SO545
-> Eidy 15.01.22 22:25:12: nooo u teba -obcas- urcite sedi....3

ale dobre...jepotrebne inspirovat...
22:25:12
15.01.2022
Eidy
-> SO545: Občas ji musím trošku rozmazlovat. 1
20:38:28
15.01.2022
SO545
-> Eidy 15.01.22 20:23:09: to sa tu uz niekto len mazli...1
20:23:09
15.01.2022
Eidy
Plánované servisní úkony hotovy, tak jsem nainstaloval jednu kravinku. Zatím jen snímače v čepičkách. Pokud to bude fungovat, koupím vnitřní snímače.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 15.01.2022 20:23:09
11:02:04
04.01.2022
Eidy
-> SO545: Jasně. Jinak by mě to nebavilo. 4

-> minno 04.01.22 09:07:36: 3 3 Aspoň na chvíli.

-> Bukaj 04.01.22 10:03:32: Drážky jsem probrousil, čili zvětšil vůli. Není to ideální, ale aspoň něco. Ve všech převodovkách, co jsem zatím dělal, to bylo stejně. Díry pro kuličky v obalu jsou v rovině, ale důlky v táhlech jsou mimo. Tam by to chtělo zavařit a znovu vybrousit.

U tebe ten těžký posuv může být buď vydřenou kuličkou, vodící trubičkou, důlkem v táhlech a nebo tam někdo dal špatný pružinky. Na 5 a R patří tvrdší než na 1-2 a 3-4. Třeba tam jsou všechny 3 tvrdší.

-> Bukaj 04.01.22 10:05:39: Manžety jsem sehnal tyhle a mám je tam už asi 15 let. Nikdy s tím nebyl problém a žádné velká vůle tam není. Manžeta to stáhne. 4

-> Milan 136 04.01.22 10:17:13: Díky.

-> Bukaj 04.01.22 10:20:52: To umě to bude pár měsíců. Až začnu jezdit, tak se postupně taky zašpiní, neboj. Každá převodovka aspoň lehce zvlhne. 4 1
10:20:52
04.01.2022
Bukaj
-> Eidy 03.01.22 20:00:44: Je to nádhera - u mého vozu to v takovémto stavu vydrží tak maximálně dva týdny...3
10:19:37
04.01.2022
Bukaj
-> minno: Hm, to je též možné - spíš jsem si myslel, že to bude v těch válečkách proti zařazení více kvaltů najednou, ale tohle je asi pravděpodobnější4

Každopádně jak jsem psal, ta převodovka už (opět) dosluhuje, takže buď půjde na repas, když budu mít čas a náladu, nebo spíš až tehdy, až se něco fatálně vysype...7
10:17:13
04.01.2022
Milan 136
10:15:11
04.01.2022
minno
-> Bukaj 04.01.22 10:03:32: Na jednej prevodovke mi šlo ťažko vyraďovať R, musel som ju radičkou vyskubnúť. A chyba bola vo vodítku aretačnej guličky na boku prevodovky, vodítko (trubička) bolo vydraté, podarilo sa mi to vymeniť bez demontáže prevodovky.
10:05:39
04.01.2022
Bukaj
-> Eidy 03.01.22 20:00:44: Manžety na poloosách máš stejné na obou stranách z důvodu, že jsi nesehnal jednovlnkové nebo...?

Co se týče funkce, tak to takto funguje - spona to stáhne, i když ten vnější kloub má menší průměr, než manžeta...6
10:03:32
04.01.2022
Bukaj
-> Eidy 28.12.21 18:24:50: A jak jsi to (viz foto) řešil? Pouhým propilováním (a zvětšením vůle řazení), nebo zavařením a novým profrézováním? Případně zavařením a posunutím těch 3 drážek na tyčce? Nebo jsi hledal a našel nějaké tyčky, které k sobě sedí?



Nikdy jsem si tohoto nevšiml ani jsem s tím neměl problém, jen u převodovky, kterou teď mám ve 130LPG mi jdou víc ztuha kvalty dopředu/dozadu, takže tam bude nějaká chybka v těch aretačních "bobánkách" (zapomněl jsem na to při skládání nových vnitřností do tohoto obalu a nechal jsem to tak). Ale stejně půjde ta skříň brzy ven, nevěřím, že se dožije léta - diferák už zase v serpentýnách vydává příšerné zvuky8
09:07:36
04.01.2022
minno
-> Eidy 03.01.22 20:00:44: Zbytočne moc čisté3
Extreme Tyres