-> Milan 136 16.01.22 09:32:21: Tady jsou boky hodně tvrdý.
-> Antony: To jsem říkal taky. Ale ty nápravy mi přišly dost těžký.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
10:20:06
16.01.2022
16.01.2022
Eidy
09:32:30
16.01.2022
16.01.2022
Antony - zrušená registrace
-> Eidy: to chce centrální dohušťování alá T815
09:32:21
16.01.2022
16.01.2022
Milan 136
-> Eidy 16.01.22 09:17:21: Běžná guma stačí odmáčknout na montáž. Ale tady nevím no.
09:17:21
16.01.2022
16.01.2022
Eidy
-> U-Geen: Jo, to se mi taky nelíbí. Ale zbytečně zouvat kola a riskovat poškození gumy nebo disku při instalaci a výměně baterie taky ne. Takže jsem zkusil tohle.
08:48:10
16.01.2022
16.01.2022
Milan 136
-> U-Geen 16.01.22 00:46:13: To jo no.
00:46:13
16.01.2022
16.01.2022
U-Geen
-> Eidy: ja s tim mam takovej trochu moralni problem ze ten ventilek pak v podstate tesni jen pres u tpms krytku
23:47:17
15.01.2022
15.01.2022
Eidy
-> minno: Chceš odkaz?
23:35:34
15.01.2022
15.01.2022
minno
-> Eidy 15.01.22 20:23:09: Super. To sa mi páči.
22:38:12
15.01.2022
15.01.2022
SO545
22:25:12
15.01.2022
15.01.2022
Eidy
-> SO545: Občas ji musím trošku rozmazlovat.
20:38:28
15.01.2022
15.01.2022
SO545
-> Eidy 15.01.22 20:23:09: to sa tu uz niekto len mazli...
20:23:09
15.01.2022
15.01.2022
Eidy
Plánované servisní úkony hotovy, tak jsem nainstaloval jednu kravinku. Zatím jen snímače v čepičkách. Pokud to bude fungovat, koupím vnitřní snímače.
11:02:04
04.01.2022
04.01.2022
Eidy
-> SO545: Jasně. Jinak by mě to nebavilo.
-> minno 04.01.22 09:07:36: Aspoň na chvíli.
-> Bukaj 04.01.22 10:03:32: Drážky jsem probrousil, čili zvětšil vůli. Není to ideální, ale aspoň něco. Ve všech převodovkách, co jsem zatím dělal, to bylo stejně. Díry pro kuličky v obalu jsou v rovině, ale důlky v táhlech jsou mimo. Tam by to chtělo zavařit a znovu vybrousit.
U tebe ten těžký posuv může být buď vydřenou kuličkou, vodící trubičkou, důlkem v táhlech a nebo tam někdo dal špatný pružinky. Na 5 a R patří tvrdší než na 1-2 a 3-4. Třeba tam jsou všechny 3 tvrdší.
-> Bukaj 04.01.22 10:05:39: Manžety jsem sehnal tyhle a mám je tam už asi 15 let. Nikdy s tím nebyl problém a žádné velká vůle tam není. Manžeta to stáhne.
-> Milan 136 04.01.22 10:17:13: Díky.
-> Bukaj 04.01.22 10:20:52: To umě to bude pár měsíců. Až začnu jezdit, tak se postupně taky zašpiní, neboj. Každá převodovka aspoň lehce zvlhne.
-> minno 04.01.22 09:07:36: Aspoň na chvíli.
-> Bukaj 04.01.22 10:03:32: Drážky jsem probrousil, čili zvětšil vůli. Není to ideální, ale aspoň něco. Ve všech převodovkách, co jsem zatím dělal, to bylo stejně. Díry pro kuličky v obalu jsou v rovině, ale důlky v táhlech jsou mimo. Tam by to chtělo zavařit a znovu vybrousit.
U tebe ten těžký posuv může být buď vydřenou kuličkou, vodící trubičkou, důlkem v táhlech a nebo tam někdo dal špatný pružinky. Na 5 a R patří tvrdší než na 1-2 a 3-4. Třeba tam jsou všechny 3 tvrdší.
-> Bukaj 04.01.22 10:05:39: Manžety jsem sehnal tyhle a mám je tam už asi 15 let. Nikdy s tím nebyl problém a žádné velká vůle tam není. Manžeta to stáhne.
-> Milan 136 04.01.22 10:17:13: Díky.
-> Bukaj 04.01.22 10:20:52: To umě to bude pár měsíců. Až začnu jezdit, tak se postupně taky zašpiní, neboj. Každá převodovka aspoň lehce zvlhne.
10:20:52
04.01.2022
04.01.2022
Bukaj
-> Eidy 03.01.22 20:00:44: Je to nádhera - u mého vozu to v takovémto stavu vydrží tak maximálně dva týdny...
10:19:37
04.01.2022
04.01.2022
Bukaj
-> minno: Hm, to je též možné - spíš jsem si myslel, že to bude v těch válečkách proti zařazení více kvaltů najednou, ale tohle je asi pravděpodobnější
Každopádně jak jsem psal, ta převodovka už (opět) dosluhuje, takže buď půjde na repas, když budu mít čas a náladu, nebo spíš až tehdy, až se něco fatálně vysype...
Každopádně jak jsem psal, ta převodovka už (opět) dosluhuje, takže buď půjde na repas, když budu mít čas a náladu, nebo spíš až tehdy, až se něco fatálně vysype...
10:17:13
04.01.2022
04.01.2022
Milan 136
-> Eidy 03.01.22 20:00:44: Moc pěkné
10:15:11
04.01.2022
04.01.2022
minno
-> Bukaj 04.01.22 10:03:32: Na jednej prevodovke mi šlo ťažko vyraďovať R, musel som ju radičkou vyskubnúť. A chyba bola vo vodítku aretačnej guličky na boku prevodovky, vodítko (trubička) bolo vydraté, podarilo sa mi to vymeniť bez demontáže prevodovky.
10:05:39
04.01.2022
04.01.2022
Bukaj
-> Eidy 03.01.22 20:00:44: Manžety na poloosách máš stejné na obou stranách z důvodu, že jsi nesehnal jednovlnkové nebo...?
Co se týče funkce, tak to takto funguje - spona to stáhne, i když ten vnější kloub má menší průměr, než manžeta...
Co se týče funkce, tak to takto funguje - spona to stáhne, i když ten vnější kloub má menší průměr, než manžeta...
10:03:32
04.01.2022
04.01.2022
Bukaj
-> Eidy 28.12.21 18:24:50: A jak jsi to (viz foto) řešil? Pouhým propilováním (a zvětšením vůle řazení), nebo zavařením a novým profrézováním? Případně zavařením a posunutím těch 3 drážek na tyčce? Nebo jsi hledal a našel nějaké tyčky, které k sobě sedí?
Nikdy jsem si tohoto nevšiml ani jsem s tím neměl problém, jen u převodovky, kterou teď mám ve 130LPG mi jdou víc ztuha kvalty dopředu/dozadu, takže tam bude nějaká chybka v těch aretačních "bobánkách" (zapomněl jsem na to při skládání nových vnitřností do tohoto obalu a nechal jsem to tak). Ale stejně půjde ta skříň brzy ven, nevěřím, že se dožije léta - diferák už zase v serpentýnách vydává příšerné zvuky
Nikdy jsem si tohoto nevšiml ani jsem s tím neměl problém, jen u převodovky, kterou teď mám ve 130LPG mi jdou víc ztuha kvalty dopředu/dozadu, takže tam bude nějaká chybka v těch aretačních "bobánkách" (zapomněl jsem na to při skládání nových vnitřností do tohoto obalu a nechal jsem to tak). Ale stejně půjde ta skříň brzy ven, nevěřím, že se dožije léta - diferák už zase v serpentýnách vydává příšerné zvuky
09:07:36
04.01.2022
04.01.2022
minno
-> Eidy 03.01.22 20:00:44: Zbytočne moc čisté