skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Hřídele od Kalmar Motorsport doma leštěné.
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 nebo Yokohama A052 195/50 R15.
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Hřídele od Kalmar Motorsport doma leštěné.
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 nebo Yokohama A052 195/50 R15.
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
-> MVM 06.11.21 17:23:12: původní díry maji obrovský rozsah. Teď je to udělaný cca -1 až +3mm. Víc než dost, si myslím.
-> MVM: v celku velká si myslím... V podstatě jak vidíš ty oválné díry....
-> Eidy: takhle ty uši chycene bude ok určitě
-> Eidy: takhle ty uši chycene bude ok určitě

-> Eidy 05.11.21 21:42:04: V jakym rozsahu je možný vzadu u téhle nápravy seřídit sbihavost?
-> Eidy 06.11.21 09:36:00: tak na druhý kastli už to bude napoprvé 

-> Bery: Jirka to má vymyšlený dobře. Tady je to daný snahou o montáž do sériový kastle. Kdyby se to upravilo va stylu RS, tak to váží půlku a pevný je to stejně. Měl jsem to vědět před renovací.
v to je geniální a funkční ta LR zástavba od Jirky Kroba, kde jak říkám- tam vytrhnes buď celý zadek a stěnu i s ramenama , který prevařím do nové kastle- když to přežiju. nebo se to prostě nehne.
-> Milan 136: Předtím jsem to chytnul do svěráku a takovou rozumnou silou jsem to ohnul. Teď to chytím za roh, pověsím se na to a kdyby ten ponk neměl s výbavou pár metráků, tak ho převrhnu. A ten svařenec se při tom šťourá v nose.
-> T: Uši nejsou moc potřeba. To by se hýbalo jen v ose kývání, takže by se jen nepatrně měnil rozchod. Jenže jak je uchycený daleko od šroubů do podlahy, tak se to kroutilo nahoru a dolu. To je daný tím, že tlumič a pružina nejsou svisle nad hřídelí kola. Pak tam vzniká páka. Ale ucha jsem trochu vyztužil taky, jak jsem prodloužil tu plotnu.
-> MVM: Jen odklon. Sbíhavost možná jen v neměřitelných hodnotách. Bohužel jsem si nevyfotil, jak to bylo zohýbané u zadních šroubů. Ale z fotky je vidět, jak daleko je uchycený rameno od uchycení do podlahy. Díky přepákování od pružiny s tím rameno hýbalo nahoru a dolů. Proto jsem měl tak velkou změnu odklonu při změně zatížení a v zatáčce to naopak ještě táhlo předek ramene dolu.

-> T: Uši nejsou moc potřeba. To by se hýbalo jen v ose kývání, takže by se jen nepatrně měnil rozchod. Jenže jak je uchycený daleko od šroubů do podlahy, tak se to kroutilo nahoru a dolu. To je daný tím, že tlumič a pružina nejsou svisle nad hřídelí kola. Pak tam vzniká páka. Ale ucha jsem trochu vyztužil taky, jak jsem prodloužil tu plotnu.
-> MVM: Jen odklon. Sbíhavost možná jen v neměřitelných hodnotách. Bohužel jsem si nevyfotil, jak to bylo zohýbané u zadních šroubů. Ale z fotky je vidět, jak daleko je uchycený rameno od uchycení do podlahy. Díky přepákování od pružiny s tím rameno hýbalo nahoru a dolů. Proto jsem měl tak velkou změnu odklonu při změně zatížení a v zatáčce to naopak ještě táhlo předek ramene dolu.
-> Eidy: Co všecko se kroucenim měnilo? Odklon a předpokládám že utíkala i sbihavost. Potom mi napiš SZ až to budeš mit poskládané co jsi naměřil?
-> Eidy: takže jenom spodek? Já myslel právě hlavně ty "uši".... Jinak jsem strašně zvědav na pokrok..... Je pravda, že každá vteřina potěší 

-> Eidy 05.11.21 20:30:55: To už by mohlo držet 

Co se týka zpevnění, tak jestli nevydrží tohle, tak už nic.
Od pohledu je to ingot.
S tlakem pneu jsem si hrál a přední gumy dokážu ohřát ukázkově. Na zadku to nebylo vidět, protože byl driftováním stále čistý. A když uvážím, že celý auto bylo schopný “viset” jen na předku, tak co by to muselo dělat, kdyby držely všechny 4 gumy. Že to nebude dokonalý, to je jasný. Ale ukrojit si z toho zbylého koláče aspoň půlku, by bylo super.
V pondělí to vezu na zinkování.
-> SO545: Přesně. Kdyby nás to nebavilo, tak to nedělám. Jedinou výjimkou je zaměstnání. Ale když mi za to platí, tak se přemůžu.

S tlakem pneu jsem si hrál a přední gumy dokážu ohřát ukázkově. Na zadku to nebylo vidět, protože byl driftováním stále čistý. A když uvážím, že celý auto bylo schopný “viset” jen na předku, tak co by to muselo dělat, kdyby držely všechny 4 gumy. Že to nebude dokonalý, to je jasný. Ale ukrojit si z toho zbylého koláče aspoň půlku, by bylo super.
V pondělí to vezu na zinkování.
-> SO545: Přesně. Kdyby nás to nebavilo, tak to nedělám. Jedinou výjimkou je zaměstnání. Ale když mi za to platí, tak se přemůžu.

Je to hra...ak nas to bavi tak lezat pod karou je to najmenej ze ???
Ja idem menit celu podlahu...a aj ta zadna priecka nieje nic moc...ale to v podstate cela rosolovita karoseria tychto deduskov.
Ja idem menit celu podlahu...a aj ta zadna priecka nieje nic moc...ale to v podstate cela rosolovita karoseria tychto deduskov.
Ona je vždy nějaká cesta naučit auto poslušnosti, ale v případě těchto konkrétních Škodovek je "problém" v tom že jde málo s čím "hýbat". Takže některé resumé končí tim že to není "závada" ale vlastnost. Proto je hrozně těžký nastavit funkčni prototyp a potom vše odladěný se udělá napevno a nahotovo.
Další věcí /dost podstatnou/ je nastavenim vyhovět požadavkům pnezmatik. Tzn.jednak tlak a teplota. Pokud nefunguji gumy, je marny cokokiv dělat s podvozkem...
Co se náprav týká, tady Eidy zapracoval a snaží se to zpevnit, někdy je nutny udelat vicero měření a ziskat představu co vzájemně dělají všechny měřitelny hodnoty. V závislosti ještě na změně světle výšky nebo propruzeni.
Dost casto si taková naprava žije svým životem
Takže měřit a zkoušet furt dokola ...
A nebo konstatovat ze je to vlastnost.
Další věcí /dost podstatnou/ je nastavenim vyhovět požadavkům pnezmatik. Tzn.jednak tlak a teplota. Pokud nefunguji gumy, je marny cokokiv dělat s podvozkem...
Co se náprav týká, tady Eidy zapracoval a snaží se to zpevnit, někdy je nutny udelat vicero měření a ziskat představu co vzájemně dělají všechny měřitelny hodnoty. V závislosti ještě na změně světle výšky nebo propruzeni.
Dost casto si taková naprava žije svým životem

Takže měřit a zkoušet furt dokola ...

A nebo konstatovat ze je to vlastnost.
-> Bery: Vysvětluju si to tak, že na tom bordelu to drží míň, takže svor nesvírá tolik a funguje to tak akorát.
Dif jsem tam vezl minulé pondělí a včera mi volal, že hotovo. Takže za mě dobrý.
Dif jsem tam vezl minulé pondělí a včera mi volal, že hotovo. Takže za mě dobrý.
ten okruh je potvora, v tom bordelu na rallye na rozbitem to buď nepoznám, nebo to u rapida drží. spíš jsem řešil předek, kde asi pružily ty CrMo ramena a bylo to nečitelný....až jsem je ohnul. ale po vyztužení a srovnání taky velký posun v chování auta.
u Kasparu to bylo ' na počkání"? Petr minule říkal že jsou ve skluzu s převodovka, mám tam zadáno do LR, ale ještě musím dodat pár dílů...
u Kasparu to bylo ' na počkání"? Petr minule říkal že jsou ve skluzu s převodovka, mám tam zadáno do LR, ale ještě musím dodat pár dílů...
-> vhml: Nevím, tam jsem od poslední "novoty" nebyl.
-> Eidy 05.11.21 09:08:59: kolik vlastně teď jezdíš Most s "novým" autem?
-> T: Jasně, že je poslušnější, než bývala. Je lepší, přesnější, čitelnější. Ale chci v zatáčce větší rychlost. Když ztrácím na silná auta na rovinkách, musím získávat v zatáčkách. Ušetřím vteřiny a jako bonus i zadní gumy.
Už mám u Kalmarů upravený samosvor. "Měkčí" rampy, snížený trvalý přítlak (předpětí) a omezený maximální pohyb. Celkově to zmenší svornost, zpozdí a zjemní ten náběh sevření. Zřejmě je Kalmarovic dif nastavený parádně na rally, ale na okruhu to není ono. Na tohle mě právě přivedl MVM a s panem Kašparem jsme došli ke stejnému závěru. Za určitých podmínek se to zamkne moc (a navíc rychle) a utrhne se to. Takže bude zadní náprava EVO XXX a uvidíme.

Už mám u Kalmarů upravený samosvor. "Měkčí" rampy, snížený trvalý přítlak (předpětí) a omezený maximální pohyb. Celkově to zmenší svornost, zpozdí a zjemní ten náběh sevření. Zřejmě je Kalmarovic dif nastavený parádně na rally, ale na okruhu to není ono. Na tohle mě právě přivedl MVM a s panem Kašparem jsme došli ke stejnému závěru. Za určitých podmínek se to zamkne moc (a navíc rychle) a utrhne se to. Takže bude zadní náprava EVO XXX a uvidíme.

-> T 05.11.21 05:16:53: To neni o poslušnosti. Závodnímu autu nikdy zcela neodepřeš jeho vrozenou konstrukční vlastnost. Ale snažíš se ji nějak potlačit do neutrality nebo ve svuj prospěch. Civilní auta jsou záměrně směřovaný k nedotáčivosti a tak,aby se snadno a bezpečně řídila. Závodní auto se v podstatě řídí/chová relativně neklidně a začne "poslouchat" lépe řečeno fungovat až na něj začneš tlačit. Teprv potom začne být ta přetačivost zřetelná, ale taky až v mezních situacích, ale musi byt čitelná. Potom to auto dokáže jet pod plynem v malinkym úhlu smyku s malou korekcí ale ne dveřmi napřed. Tak se jezdi drifty nebo rally.
-> Eidy: Kóča už je teď poslušnějčí, ale poslušnosti není nikdy dost 
