
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Už od mala jsem se zajímal o škodovky a zvlášt o 110R.To také bylo moje první auto a samozřejmě se nevyhnulo renovaci a úpravám.
Ovšem můj sen bylo ereso a tohle erko bylo nově udělané tudíž se mi ho nechtělo celé znovu rozebírat a přestavovat.Proto jsem ho tedy prodal a koupilo se jiné od 1 majitele v originál stavu rok výroby 1977.
Předem upozorňuji,že cílem přestavby nebylo udělat přesnou kopii 130RS,ale zachovat její tvary a vytvořit jí v trochu modernějším duchu.A mohlo se tedy začít.Erko se rozebralo do šroubku a přišlo na řadu kompletní vyvaření,zkorodovaná místa se samozřejmě po rozebrání ukázala i přes poměrně málo ujetých kilometrů.Vyměnily se tedy prahy i,když to nebylo nutné,co si úprava RS ale žádá,to je úprava karoserie jako například:tunel pro zástavbu 5kvaltu,zástavba držáku posilovače brzd a pedálů,rozšíření zadních podběhů,vyřezání příčky v motorovém prostoru,celkové vyztužení atd.
Brzdy jsou 4pístkový z Rapida a zadní prozatím zůstaly originál.Spodek vozu včetně podběhů se nastříkal velmi kvalitní základovkou přes kterou se nastříkal přelakovatelný nástřik na spodky a poté bílá barva tvořící gumovou vrstvu.To už se auto pomalu mohlo postavit na kola.Ty nesou značku RSL a jsou uchyceny přes distanční podložky.Ráfky mají rozměr vpředu7x13palců a vzadu 8x13palců.Pneumatiky jsou na obou Continental 175x50.Nápravy jsou ze Škody 120M a jsou upraveny v barevném komaxitu.
Chladič jsem použil z VW Passat a byl zabudován do přední části vozu.Až nečekaně tam padnul,jako když tam patří.Nataženy k němu jsou měděné trubky,které vedou přes celý vnitřek vozu až k motoru.Do kufru byla namontována hliníková příčka,která odvádí ohřátý vzduch.Na řadě je namontování karosářských dílů,to už auto začíná pomalu dostávat nějakou podobu.Pro lepší slícování se musela laminátová sada v některých částech poupravit.Přední čelo bylo upraveno kvůli náporovému chlazení a vyrobeny zde byly také otvory pro blinkry.Ve dveřích byly kliky vyměněny za novější z felicie a zámky se zavařily.
Na kitování a celkové přípravě pod lak se patřičně vyřádil kamarád Radek,který celý vůz nastříkal nakonec bílým akrylátem a před odvozem do stříkacího boxu se obrousil na čisto pod vodou.Po té co vůz přijel zpátky domů z laku,byla už jen radost skládat vůz převážně z nových dílů
Motor byl upraven jen vzhledově a zatím zůstal původní.Auto je stavěné hlavně na parádu a ne závodění,tudíž pro přesouvání na srazu bohatě stačí.Převodovka je 5 stupňová a příčný výfuk je vyroben z leštěného nerezu.
Interiér je přečalouněn do černé alcantary včetně palubní desky,do které jsou vsazeny bíle podbarvené budíky.Původní sedačky nahradily sportovní skořepiny a zadní byly odstraněny.
Vzhled interiéru podtrhuje rozebiratelný ochranný rám vlastní výroby,který slouží hlavně ke zpevnění karoserie
davers/RS - komentáře:
THE BEST OF ERKO FROM THE CZECH REPUBLIC 

-> davers: moc pěkná práce
nej erko co je na skoda scene!!!chválím..čistá práce!!!
-> davers; No nemáš zač!
´Pochválím, když to stojí za to. Snad se někde potkáme příští sezónu..


Missicka:Ahoj jsem z Č.Budějovic.Přesně jak píše Tuner#2 letos jsem toho objezdil docela dost.Každopádně je škoda,že jsme se někde nepotkali.Tvoje auto vypadá taky skvěle a díky moc za chválu.

-> Tuner#2; Fakt? Tak teda nevím, kde jsem se dívala. A nebo jsem tam třeba nebyla. Letos mi szazy moc nevycházely..

-> Missicka: Vždyť byl David letos snad všude kde se dalo a vyhrál ve Škoda scene v Tuning cupu: www.tuningcup.cz/soutezic
i/.../skoda-oldies-scene

Ahoj! Ty seš teda pěkně tajný.. Odkud jsi? Ještě jsem tě neviděla nikde na srazu, ale slepá nejsem..
Máš to moc pěkné!


moc hezká práce
Podložky vyřešený byly,tím,že tam původně měly být kola ARC s takovým ET,že podložky vůbec nebyly třeba,ale když se tam dali tak ten límec byl až moc veliký a tady se hrálo hlavně na parádu tak vyhrály RSL i s podložkama.Jo a jinak díky moc

-> davers: Krásný auto, ale ty podložky vzadu, to je masakr
Řešil bych to jinak

Řešil bych to jinak

-> davers: ahoj, smekám velikou poklonu a gratuluji k umístění v top10 TC 07!
...špičková práce!!!


-> davers: fakt krásný auto


Kadyl110:Ahoj ty rozměry jsou 81x32.5 a mělo by to být z TDI.Dej vědět jak si na tom.
Ahoj Davide,prosimtě jaký rozměry má ten tvuj chladiš stoho Pasata mě dneska dorazil a vubec my tam nepasuje. Je to z Tdi? Dík Michal
Dik , to erko no nadhera radost pohledět
!!!!
!!!!

Spodek a podběhy jsou opískovaný,kvalitní základová barva na mosty(made in USA,80%hliníku),přelakova
telné body Wurth a nakonec bílá barva,ale bohužel nevim co je to zač,dostal jsem jí od známého,když to zaschne tak je to úplně pružný a gumový materiál.
Prosim tě čim jsi střikal ten spodek a podběhy??
Bodym????
Bodym????

jj...šak odtud mám ten nápad..od nemcu...tam se videl kopu takto obutích golfu s hodne výkonejma motory....tak asi se to dá

andre:Jestli to je stopro bezpečný ti neřeknu,já s tim moc nejezdim,ale když už to vytahnu na silnici tak to je dobrý.Němci to takhle mají na polech a golfech tak to je asi v poho.