-> davers: Na fotky na odkaze se raději podívej až budeš dobře sedět: skoda-virt.cz/cz/.../9230
5-carat-tuning-2008
Sice vylepšil motor, ale zbytek hrůza.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Už od mala jsem se zajímal o škodovky a zvlášt o 110R.To také bylo moje první auto a samozřejmě se nevyhnulo renovaci a úpravám.
Ovšem můj sen bylo ereso a tohle erko bylo nově udělané tudíž se mi ho nechtělo celé znovu rozebírat a přestavovat.Proto jsem ho tedy prodal a koupilo se jiné od 1 majitele v originál stavu rok výroby 1977.
Předem upozorňuji,že cílem přestavby nebylo udělat přesnou kopii 130RS,ale zachovat její tvary a vytvořit jí v trochu modernějším duchu.A mohlo se tedy začít.Erko se rozebralo do šroubku a přišlo na řadu kompletní vyvaření,zkorodovaná místa se samozřejmě po rozebrání ukázala i přes poměrně málo ujetých kilometrů.Vyměnily se tedy prahy i,když to nebylo nutné,co si úprava RS ale žádá,to je úprava karoserie jako například:tunel pro zástavbu 5kvaltu,zástavba držáku posilovače brzd a pedálů,rozšíření zadních podběhů,vyřezání příčky v motorovém prostoru,celkové vyztužení atd.
Brzdy jsou 4pístkový z Rapida a zadní prozatím zůstaly originál.Spodek vozu včetně podběhů se nastříkal velmi kvalitní základovkou přes kterou se nastříkal přelakovatelný nástřik na spodky a poté bílá barva tvořící gumovou vrstvu.To už se auto pomalu mohlo postavit na kola.Ty nesou značku RSL a jsou uchyceny přes distanční podložky.Ráfky mají rozměr vpředu7x13palců a vzadu 8x13palců.Pneumatiky jsou na obou Continental 175x50.Nápravy jsou ze Škody 120M a jsou upraveny v barevném komaxitu.
Chladič jsem použil z VW Passat a byl zabudován do přední části vozu.Až nečekaně tam padnul,jako když tam patří.Nataženy k němu jsou měděné trubky,které vedou přes celý vnitřek vozu až k motoru.Do kufru byla namontována hliníková příčka,která odvádí ohřátý vzduch.Na řadě je namontování karosářských dílů,to už auto začíná pomalu dostávat nějakou podobu.Pro lepší slícování se musela laminátová sada v některých částech poupravit.Přední čelo bylo upraveno kvůli náporovému chlazení a vyrobeny zde byly také otvory pro blinkry.Ve dveřích byly kliky vyměněny za novější z felicie a zámky se zavařily.
Na kitování a celkové přípravě pod lak se patřičně vyřádil kamarád Radek,který celý vůz nastříkal nakonec bílým akrylátem a před odvozem do stříkacího boxu se obrousil na čisto pod vodou.Po té co vůz přijel zpátky domů z laku,byla už jen radost skládat vůz převážně z nových dílů
Motor byl upraven jen vzhledově a zatím zůstal původní.Auto je stavěné hlavně na parádu a ne závodění,tudíž pro přesouvání na srazu bohatě stačí.Převodovka je 5 stupňová a příčný výfuk je vyroben z leštěného nerezu.
Interiér je přečalouněn do černé alcantary včetně palubní desky,do které jsou vsazeny bíle podbarvené budíky.Původní sedačky nahradily sportovní skořepiny a zadní byly odstraněny.
Vzhled interiéru podtrhuje rozebiratelný ochranný rám vlastní výroby,který slouží hlavně ke zpevnění karoserie
davers/RS - komentáře:
Času na ježdění po srazech už není tolik a chtěl jsem se naplno zas chvíli věnovat druhému koníčku a to jsou motorky

proč včšchni prodáváte tak hezký škodovky?

vojticee:Zrcátko jsem koupil náhodou na autoburze už asi před šesti lety takže s tím ti nepomůžu.Jinak díky moc a jsem rád,že se auto líbilo.
jo a jeste jestli muzu mit dotaz...kde si prosim te sehnal to zrcatko?predem dik za odpoved..
moc pekny Davide...Fandil jsem ti hodne v tuning cupu a myslim ze muzes byt hrdej na to co si postavil...Radost pohledet...skoda ze eresko odjizdi na Slovensko ale na druhou stranu super jestli se pustis do neceho podobnyho..drzim palce...


mb136gl:Mladší než bylo erko to rozhodně nebude

krasna, krajsiu som nevidel, dufam, ze sa ten slovak o nu postara, si fakt macher a mas super styl som zvedavy co chystas, nepovedal by si aspon ci to bude eMko, rapid, favo, felda, alebo rubem vedla? Somozrejme chapem, ak nechces prezradit, vela stastia..
Myslím,že do dobrých rukou šla určitě.Koupil to chlápek ze Slovenska z Topolčan.Na srazy asi bude jezdit,ale žádný dálky.Spíš tak pro radost to má.
-> davers: V pohodě chápu.A co nový majitel co s vozítkem zamýšlí?Bude jezdit na srazy nebo využívat pro svojí potřebu?
-> davers: čauko...teraz čítam že si to predal
...škoda toho...aspon sa to dostalo do dobrých rúk?



Zdenek z Lovo:Přesnou cenu bych nerad zveřejňoval,ale jak už jsem psal na 110r.cz dá se říct,že by za to byla slušná octavie tdi.
-> davers: A za kolik šla škodovenka do světa
Jestli to není tajné.

Majkl:To si piš,že to bude okřídlený šíp.
když to teda vyjde


-> davers: a bude to s okridlenym sipem ve znaku?
ten pocit prazdne garaze si dokazu predstavit..
ten pocit prazdne garaze si dokazu predstavit..

-> davers: extrém to být nemusí, jde o zpracování a to bylo super. Takže se těším na další projekt.
Na slzy nedošlo,ale každopádně to byl divný pocit,když jsem potom chodil do garáže a tam najednou prázdno.Další projekt by byl zatim tak v hlavě,ale pokud se mi podaří to auto sehnat tak do toho určitě jdu.Ale nečekej už nějaký extrém.
-> davers: a zamacknul si slzu? co bude jako dalsi projekt?
Jojo už v listopadu odcestovalo.
-> davers: tak co uz je prodany?