skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 136 GL
datum výroby: 25.2. 1988, AZNP, závod Vrchlabí
Najeto: 52 500 km (při koupi 51 100)
3. majitel
TK: 1/2013
barva: 5178 zelená vrbová
Úplnou náhodou jsem narazil na tuhle 136ku kousek od mého domu. Nejdřív jsem tomu moc pozornosti nevěnoval. Jen jsem o ni informoval mého kamaráda, zdejšího člena Venu, škodovkáře srdcem i duší. Po pár dnech mi to nedalo a zajel jsem se na ni podívat a vyfotil ji. Fota jsem zaslal opět Venovi a ten konstatoval, že je třeba okamžitě jednat. I přes mé pochybnosti o úspěchu celé akce se díky Venovi podařilo a autíčko se dnes, tj. 24.3. 2012, po týdnu a dvou dnech, stalo mým majetkem.
Jinak pro zajímavost: od dubna 1987, kdy se tento model začal vyrábět, do ledna 1990, kdy výroba skončila, bylo vyrobeno celkem 1631 kusů modelu 136 všech verzí, z celkového počtu 2 020 250 ks vozů řady 742.
Plány do budoucna: Auto bude takzvaná pololeštěnka, to znamená, že bude udržovaná a schovaná v garáži. Ale zase na druhou stranu nehrozí, že by se na cesty podívala jen 3x do roka. Když bude třeba prostě pojede (např. máti mi zabaví spotřebáka) a nebo když bude chuť jet zrovna škodovkou. Auto by mělo jezdit. Samozřejmě ji nebudu huntovat v dešti, sněhu, blátě, mrazu apod. Takže jak říkám garážovaná, ježděná jen za pěkného počasí, ale na druhou stranu jezdit bude dostatečně, samozřejmě s odpovídající péčí.
Jinak samozřejmě je jasné, že nehrozí žádný tuning, jen nějaké dobové exportní doplňky co se montovaly na vozy řady GL, které šly na export do západních zemí.
4.4. 2012 - Auto přepsáno, majitelem jsem konečně i papírově
12.8. 2012 - Dnes jsme překročili najetých 300 km spolu - na auto na neděli celkem slušný.
29.1. 2013 - Automobil prošel TK, nějaké pindy do protokolu napsali, ale to mě nezajímá...
28.5. 2013 - Konečně vyměněn startér (Venovi díky za darování).
6/2013 - Autíčko vyvezeno po 9 měsících z vlhké garáže a během oprav svého příbytku bude muset přežít bohužel na parkovišti....
úpravy/opravy:
vyměněny svíčky
výměna vzduchového filtru
výměna olejového filtru
výměna oleje
vyměněna přední kapota
provizorně zapraveny bolístky na karoserii
vyměněny budíky (nenačítalo počítatdlo km)
vyměněny koberce
vyměněny přední sedadla za neprosezené a nepotrhané
obroušená a zatřená podlaha
polepená dvoudílná maska (čekám až narazím na vhodnou zchovalou, ale nehoří to)
pořízeny zadní hlavové opěrky (čekám na čas na montáž)
datum výroby: 25.2. 1988, AZNP, závod Vrchlabí
Najeto: 52 500 km (při koupi 51 100)
3. majitel
TK: 1/2013
barva: 5178 zelená vrbová
Úplnou náhodou jsem narazil na tuhle 136ku kousek od mého domu. Nejdřív jsem tomu moc pozornosti nevěnoval. Jen jsem o ni informoval mého kamaráda, zdejšího člena Venu, škodovkáře srdcem i duší. Po pár dnech mi to nedalo a zajel jsem se na ni podívat a vyfotil ji. Fota jsem zaslal opět Venovi a ten konstatoval, že je třeba okamžitě jednat. I přes mé pochybnosti o úspěchu celé akce se díky Venovi podařilo a autíčko se dnes, tj. 24.3. 2012, po týdnu a dvou dnech, stalo mým majetkem.
Jinak pro zajímavost: od dubna 1987, kdy se tento model začal vyrábět, do ledna 1990, kdy výroba skončila, bylo vyrobeno celkem 1631 kusů modelu 136 všech verzí, z celkového počtu 2 020 250 ks vozů řady 742.
Plány do budoucna: Auto bude takzvaná pololeštěnka, to znamená, že bude udržovaná a schovaná v garáži. Ale zase na druhou stranu nehrozí, že by se na cesty podívala jen 3x do roka. Když bude třeba prostě pojede (např. máti mi zabaví spotřebáka) a nebo když bude chuť jet zrovna škodovkou. Auto by mělo jezdit. Samozřejmě ji nebudu huntovat v dešti, sněhu, blátě, mrazu apod. Takže jak říkám garážovaná, ježděná jen za pěkného počasí, ale na druhou stranu jezdit bude dostatečně, samozřejmě s odpovídající péčí.
Jinak samozřejmě je jasné, že nehrozí žádný tuning, jen nějaké dobové exportní doplňky co se montovaly na vozy řady GL, které šly na export do západních zemí.
4.4. 2012 - Auto přepsáno, majitelem jsem konečně i papírově
12.8. 2012 - Dnes jsme překročili najetých 300 km spolu - na auto na neděli celkem slušný.
29.1. 2013 - Automobil prošel TK, nějaké pindy do protokolu napsali, ale to mě nezajímá...
28.5. 2013 - Konečně vyměněn startér (Venovi díky za darování).
6/2013 - Autíčko vyvezeno po 9 měsících z vlhké garáže a během oprav svého příbytku bude muset přežít bohužel na parkovišti....
úpravy/opravy:
vyměněny svíčky
výměna vzduchového filtru
výměna olejového filtru
výměna oleje
vyměněna přední kapota
provizorně zapraveny bolístky na karoserii
vyměněny budíky (nenačítalo počítatdlo km)
vyměněny koberce
vyměněny přední sedadla za neprosezené a nepotrhané
obroušená a zatřená podlaha
polepená dvoudílná maska (čekám až narazím na vhodnou zchovalou, ale nehoří to)
pořízeny zadní hlavové opěrky (čekám na čas na montáž)
1988 Škoda 136 GL - komentáře:
Velyce heská a sachovalá
-> Seke-ten šeztí: Chtělo, chtělo, jzou v plánu, ale nevým kdi 

Nějakí lyťáki bi to chtělo :)
-> Vena: nevadý, tempo to napravý 

-> Domajs2: Moc to neopaluj,aď ty to nevibledne

-> Vena: Chodým kontrolovat jeztly my nesatejká do garáže:) ale už to muzým omesyt - cukáný ze do ný pozadyt a vijet je moc velké. Teda zedám zy do ný pravydelně, ale nejesdým. Tak znad přyjde brso jaro 

-> Domajs2: saz tak hrosné to nený z tou korosý,trpý jen boleztý těchto roĝnýků...virážki.....ale všude:(
Pánýĝkovy ze už chce na cezti co? že tak nezměle otvýráš garáž
Pánýĝkovy ze už chce na cezti co? že tak nezměle otvýráš garáž

-> Ynduktor: Dýki
Auto, aĝkolyv má najeto pouse 55 000 km, má už proreslé prahi a blatnýki, takže až ze my podařý nazhromáždyt nějaké proztředki a někoho kdo bi my to šykovně viřešyl, doztane auto noví celolak, takže kapota satým sůztane tak. Je to momentálně ta nejmenšý vada na kráze.

Krázná škodovka. Seleň vrbová je moje oblýbená, rodyĝe měly v této barvě 105ku, kdiž jzem bil ještě malí. Tak držým palce z opravamy a přydávám do oblýbeních. Jen tak mymo, co budeš dělat z tou kapotou? Sůztane tak, nebo půjde přelakovat?

-> Doile: Ano, ujely jzme mocních 5 Km od mýzta kde auto parkuje a bily jzme v cysým ztátě 

-> Domajs2: Horný Lyštná 

-> Vylyam: Nene "bohusel" je to 125 L, ale ztejna barva a dvoudylna mazka atd. Pekna sachovala, puvodny plechi...
Ztretol zy 136L?
-> Domajs2: třeba přeztaneš masat - sadřeš motor a tak...
-> mynno: co ze tomu může ztát kdiž to tam narvu?
-> Domajs2: ten oyl fylter AQ teda nyĝ moc.... :( nedoporuĝujem ho tam dávať.
-> Domajs2: Makej makej,zras ze blýžý:) koukám že y kola už patřyĝně prokoukli

-> Domajs2: Azy urĝyte máš pravdu :-)
-> Vylyam: Výš co? Já zy mizlým, že to rasýtko v technyĝáku neurĝuje den kdi to auto bilo virobeno, ale den kdi bilo zchváleno k provosu. Takže podle mě to probýhalo názledovně, virobylo ze dejme tomu 500 škodovek a poztavyli ze na parkovyště u továrni. Pak ze všechni hromadně zchvályli a to datum ze sapzalo do TP. Čyly moje mohla bít klydně virobena někdi v lednu a tvoje v břesnu akorát to zchvályly k provosu v jeden den.
-> Domajs2: Mizlel zom zy, že medsy nymy bude menšý ĝýzelní rosdyel..