skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 136 GL
datum výroby: 25.2. 1988, AZNP, závod Vrchlabí
Najeto: 52 500 km (při koupi 51 100)
3. majitel
TK: 1/2013
barva: 5178 zelená vrbová
Úplnou náhodou jsem narazil na tuhle 136ku kousek od mého domu. Nejdřív jsem tomu moc pozornosti nevěnoval. Jen jsem o ni informoval mého kamaráda, zdejšího člena Venu, škodovkáře srdcem i duší. Po pár dnech mi to nedalo a zajel jsem se na ni podívat a vyfotil ji. Fota jsem zaslal opět Venovi a ten konstatoval, že je třeba okamžitě jednat. I přes mé pochybnosti o úspěchu celé akce se díky Venovi podařilo a autíčko se dnes, tj. 24.3. 2012, po týdnu a dvou dnech, stalo mým majetkem.
Jinak pro zajímavost: od dubna 1987, kdy se tento model začal vyrábět, do ledna 1990, kdy výroba skončila, bylo vyrobeno celkem 1631 kusů modelu 136 všech verzí, z celkového počtu 2 020 250 ks vozů řady 742.
Plány do budoucna: Auto bude takzvaná pololeštěnka, to znamená, že bude udržovaná a schovaná v garáži. Ale zase na druhou stranu nehrozí, že by se na cesty podívala jen 3x do roka. Když bude třeba prostě pojede (např. máti mi zabaví spotřebáka) a nebo když bude chuť jet zrovna škodovkou. Auto by mělo jezdit. Samozřejmě ji nebudu huntovat v dešti, sněhu, blátě, mrazu apod. Takže jak říkám garážovaná, ježděná jen za pěkného počasí, ale na druhou stranu jezdit bude dostatečně, samozřejmě s odpovídající péčí.
Jinak samozřejmě je jasné, že nehrozí žádný tuning, jen nějaké dobové exportní doplňky co se montovaly na vozy řady GL, které šly na export do západních zemí.
4.4. 2012 - Auto přepsáno, majitelem jsem konečně i papírově
12.8. 2012 - Dnes jsme překročili najetých 300 km spolu - na auto na neděli celkem slušný.
29.1. 2013 - Automobil prošel TK, nějaké pindy do protokolu napsali, ale to mě nezajímá...
28.5. 2013 - Konečně vyměněn startér (Venovi díky za darování).
6/2013 - Autíčko vyvezeno po 9 měsících z vlhké garáže a během oprav svého příbytku bude muset přežít bohužel na parkovišti....
úpravy/opravy:
vyměněny svíčky
výměna vzduchového filtru
výměna olejového filtru
výměna oleje
vyměněna přední kapota
provizorně zapraveny bolístky na karoserii
vyměněny budíky (nenačítalo počítatdlo km)
vyměněny koberce
vyměněny přední sedadla za neprosezené a nepotrhané
obroušená a zatřená podlaha
polepená dvoudílná maska (čekám až narazím na vhodnou zchovalou, ale nehoří to)
pořízeny zadní hlavové opěrky (čekám na čas na montáž)
datum výroby: 25.2. 1988, AZNP, závod Vrchlabí
Najeto: 52 500 km (při koupi 51 100)
3. majitel
TK: 1/2013
barva: 5178 zelená vrbová
Úplnou náhodou jsem narazil na tuhle 136ku kousek od mého domu. Nejdřív jsem tomu moc pozornosti nevěnoval. Jen jsem o ni informoval mého kamaráda, zdejšího člena Venu, škodovkáře srdcem i duší. Po pár dnech mi to nedalo a zajel jsem se na ni podívat a vyfotil ji. Fota jsem zaslal opět Venovi a ten konstatoval, že je třeba okamžitě jednat. I přes mé pochybnosti o úspěchu celé akce se díky Venovi podařilo a autíčko se dnes, tj. 24.3. 2012, po týdnu a dvou dnech, stalo mým majetkem.
Jinak pro zajímavost: od dubna 1987, kdy se tento model začal vyrábět, do ledna 1990, kdy výroba skončila, bylo vyrobeno celkem 1631 kusů modelu 136 všech verzí, z celkového počtu 2 020 250 ks vozů řady 742.
Plány do budoucna: Auto bude takzvaná pololeštěnka, to znamená, že bude udržovaná a schovaná v garáži. Ale zase na druhou stranu nehrozí, že by se na cesty podívala jen 3x do roka. Když bude třeba prostě pojede (např. máti mi zabaví spotřebáka) a nebo když bude chuť jet zrovna škodovkou. Auto by mělo jezdit. Samozřejmě ji nebudu huntovat v dešti, sněhu, blátě, mrazu apod. Takže jak říkám garážovaná, ježděná jen za pěkného počasí, ale na druhou stranu jezdit bude dostatečně, samozřejmě s odpovídající péčí.
Jinak samozřejmě je jasné, že nehrozí žádný tuning, jen nějaké dobové exportní doplňky co se montovaly na vozy řady GL, které šly na export do západních zemí.
4.4. 2012 - Auto přepsáno, majitelem jsem konečně i papírově
12.8. 2012 - Dnes jsme překročili najetých 300 km spolu - na auto na neděli celkem slušný.
29.1. 2013 - Automobil prošel TK, nějaké pindy do protokolu napsali, ale to mě nezajímá...
28.5. 2013 - Konečně vyměněn startér (Venovi díky za darování).
6/2013 - Autíčko vyvezeno po 9 měsících z vlhké garáže a během oprav svého příbytku bude muset přežít bohužel na parkovišti....
úpravy/opravy:
vyměněny svíčky
výměna vzduchového filtru
výměna olejového filtru
výměna oleje
vyměněna přední kapota
provizorně zapraveny bolístky na karoserii
vyměněny budíky (nenačítalo počítatdlo km)
vyměněny koberce
vyměněny přední sedadla za neprosezené a nepotrhané
obroušená a zatřená podlaha
polepená dvoudílná maska (čekám až narazím na vhodnou zchovalou, ale nehoří to)
pořízeny zadní hlavové opěrky (čekám na čas na montáž)
1988 Škoda 136 GL - komentáře:
23:01:54
08.04.2012
08.04.2012
Domajz2
-> Viliam: 83 292
20:42:22
08.04.2012
08.04.2012
Viliam - zrušená registrace
-> Domajz2: Môžem sa ťa opýtať aké máš dodatkové číslo karosérie na chladičovke? Pýtam sa, lebo som mal 136GL vyrobenú v rovnaký deň, v rovnakej farbe a dokonca aj s rovnako polámanou maskou :-) aby som vedel, koľko kusov ich delilo. Moja mala číslo 83449.
21:58:35
04.04.2012
04.04.2012
Domajz2
-> Vena: To je pro zmatení nepřítele, je to maskovaná leštěnka a už je zase nastrojená
22:55:08
03.04.2012
03.04.2012
Vena
-> Domajz2: No pěkně jsi to očesal,teď to vypadá jako spotřebák
10:30:27
28.03.2012
28.03.2012
Domajz2
-> Pavel P..: jj, teď jsem si vzpoměl, že kolega mi psal, že ví o jedněch zachovalých sedadlech, tak uvidíme, teď jsou hlavní bolístky na kastli... pak až budu řešit sedadla
10:26:32
28.03.2012
28.03.2012
Pavel P..
-> Domajz2: tak v tom případě dej nějaký dobový potahy a máš vyřešeno...
10:25:34
28.03.2012
28.03.2012
Domajz2
-> Pavel P..: No na běžný ne, jak jsem psal, bude to auto pro radost, na nedělní výlety a na srazy. Opraví se co půjde a bude se udržovat a garážovat, postupně se vymění vše co by mohlo ohrozit jeho existenci. Na renovaci od šroubku nemám čas a hlavně ani peníze.
10:22:41
28.03.2012
28.03.2012
Pavel P..
dej tam potahy a neřeš to, jestli to máš na běžný ježdění
10:04:52
28.03.2012
28.03.2012
Domajz2
-> peter55: děkuji, na fotkách to bohužel vypadá lépe než ve skutečnosti.
09:58:33
28.03.2012
28.03.2012
peter55
-> Domajz2: vizera ohromne
09:55:00
28.03.2012
28.03.2012
Domajz2
-> DEKODOVAC: jeste uvidim, mam na ne zajemce, tak je nejspis strelim a necham tam ty originalni. Aspon je to takovy "used style"
09:40:30
28.03.2012
28.03.2012
DEKODOVAC
-> Domajz2: no ta latka na tom Linku je užasna novučička a je na tom aj riadnen vyrus na tej stranke fu
,tak nevady daj tam aj tie a je aj ked to nebude origo ale vyzeraju dobre
,tak nevady daj tam aj tie a je aj ked to nebude origo ale vyzeraju dobre
09:25:08
28.03.2012
28.03.2012
Domajz2
-> DEKODOVAC: No právě, taky mi k tomu nesedí ten tenký klacek....
tysedačky jsou katastrofa, uvažuju jestli je nenahradit těma s fialovým čalouněním z mojí druhé škodovky
tysedačky jsou katastrofa, uvažuju jestli je nenahradit těma s fialovým čalouněním z mojí druhé škodovky
08:57:04
28.03.2012
28.03.2012
MATTESS
-> DEKODOVAC: těžko, poslední, na kterou jsem dostal typ, jsem koupil před 2 roky (tedy tu část s pruhy)
imageshack.us/photo/.../t nimg4328.jpg
imageshack.us/photo/.../t nimg4328.jpg
08:50:58
28.03.2012
28.03.2012
DEKODOVAC
-> Vít Heřman: počuj ale ta gulička je dokonca si myslim že z uskej škodovky a prečo je tenka ta tička tomu fakt nerozumiem
08:47:39
28.03.2012
28.03.2012
DEKODOVAC
prečo tie sedačky sa tak strašne trhaju a nedala by sa zohnat presne taka latka a prečalunit ich do tip top stavu
18:39:35
27.03.2012
27.03.2012
Domajz2
-> Vít Heřman: Co jsem viděl rapidy, tak měly na řadičce to co ty v 136. Což odpovídá i Viliamově tezi, že tvoje auto pochází z Kvasin a moje z Vrchlabí. Máš tam víc rapidích doplňků, což by odpovídalo.
15:22:29
27.03.2012
27.03.2012
dragon_cb_cz
-> Viliam: To fakt netuším, podle mě to dost bouchali z toho co jim přišlo pod ruku, koukni se na držáky brzdových hadic - máš tam držák na dvoupíst zabouchaný do podběhu a přestříkaný plastizolem a držák na dvě hadice pro čtyřpísty budeš mít téměř tutově na šrouby skrz podběh. A tak to podle mě bude se vším. Jinak mě teda klasická škodovácka "koule" na řadičcce vyhovuje spíš než ten hranatej krám co mám ve svojí GL... co mám v Rapidu už si nepamatuju.
17:14:56
26.03.2012
26.03.2012
Viliam - zrušená registrace
-> Domajz2: Plastové lišty mali autá vyrobené vo Vrchlábí, lepené v Kvasinách, nezáleží od roku výroby.