skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 136 GL
datum výroby: 25.2. 1988, AZNP, závod Vrchlabí
Najeto: 52 500 km (při koupi 51 100)
3. majitel
TK: 1/2013
barva: 5178 zelená vrbová
Úplnou náhodou jsem narazil na tuhle 136ku kousek od mého domu. Nejdřív jsem tomu moc pozornosti nevěnoval. Jen jsem o ni informoval mého kamaráda, zdejšího člena Venu, škodovkáře srdcem i duší. Po pár dnech mi to nedalo a zajel jsem se na ni podívat a vyfotil ji. Fota jsem zaslal opět Venovi a ten konstatoval, že je třeba okamžitě jednat. I přes mé pochybnosti o úspěchu celé akce se díky Venovi podařilo a autíčko se dnes, tj. 24.3. 2012, po týdnu a dvou dnech, stalo mým majetkem.
Jinak pro zajímavost: od dubna 1987, kdy se tento model začal vyrábět, do ledna 1990, kdy výroba skončila, bylo vyrobeno celkem 1631 kusů modelu 136 všech verzí, z celkového počtu 2 020 250 ks vozů řady 742.
Plány do budoucna: Auto bude takzvaná pololeštěnka, to znamená, že bude udržovaná a schovaná v garáži. Ale zase na druhou stranu nehrozí, že by se na cesty podívala jen 3x do roka. Když bude třeba prostě pojede (např. máti mi zabaví spotřebáka) a nebo když bude chuť jet zrovna škodovkou. Auto by mělo jezdit. Samozřejmě ji nebudu huntovat v dešti, sněhu, blátě, mrazu apod. Takže jak říkám garážovaná, ježděná jen za pěkného počasí, ale na druhou stranu jezdit bude dostatečně, samozřejmě s odpovídající péčí.
Jinak samozřejmě je jasné, že nehrozí žádný tuning, jen nějaké dobové exportní doplňky co se montovaly na vozy řady GL, které šly na export do západních zemí.
4.4. 2012 - Auto přepsáno, majitelem jsem konečně i papírově
12.8. 2012 - Dnes jsme překročili najetých 300 km spolu - na auto na neděli celkem slušný.
29.1. 2013 - Automobil prošel TK, nějaké pindy do protokolu napsali, ale to mě nezajímá...
28.5. 2013 - Konečně vyměněn startér (Venovi díky za darování).
6/2013 - Autíčko vyvezeno po 9 měsících z vlhké garáže a během oprav svého příbytku bude muset přežít bohužel na parkovišti....
úpravy/opravy:
vyměněny svíčky
výměna vzduchového filtru
výměna olejového filtru
výměna oleje
vyměněna přední kapota
provizorně zapraveny bolístky na karoserii
vyměněny budíky (nenačítalo počítatdlo km)
vyměněny koberce
vyměněny přední sedadla za neprosezené a nepotrhané
obroušená a zatřená podlaha
polepená dvoudílná maska (čekám až narazím na vhodnou zchovalou, ale nehoří to)
pořízeny zadní hlavové opěrky (čekám na čas na montáž)
datum výroby: 25.2. 1988, AZNP, závod Vrchlabí
Najeto: 52 500 km (při koupi 51 100)
3. majitel
TK: 1/2013
barva: 5178 zelená vrbová
Úplnou náhodou jsem narazil na tuhle 136ku kousek od mého domu. Nejdřív jsem tomu moc pozornosti nevěnoval. Jen jsem o ni informoval mého kamaráda, zdejšího člena Venu, škodovkáře srdcem i duší. Po pár dnech mi to nedalo a zajel jsem se na ni podívat a vyfotil ji. Fota jsem zaslal opět Venovi a ten konstatoval, že je třeba okamžitě jednat. I přes mé pochybnosti o úspěchu celé akce se díky Venovi podařilo a autíčko se dnes, tj. 24.3. 2012, po týdnu a dvou dnech, stalo mým majetkem.
Jinak pro zajímavost: od dubna 1987, kdy se tento model začal vyrábět, do ledna 1990, kdy výroba skončila, bylo vyrobeno celkem 1631 kusů modelu 136 všech verzí, z celkového počtu 2 020 250 ks vozů řady 742.
Plány do budoucna: Auto bude takzvaná pololeštěnka, to znamená, že bude udržovaná a schovaná v garáži. Ale zase na druhou stranu nehrozí, že by se na cesty podívala jen 3x do roka. Když bude třeba prostě pojede (např. máti mi zabaví spotřebáka) a nebo když bude chuť jet zrovna škodovkou. Auto by mělo jezdit. Samozřejmě ji nebudu huntovat v dešti, sněhu, blátě, mrazu apod. Takže jak říkám garážovaná, ježděná jen za pěkného počasí, ale na druhou stranu jezdit bude dostatečně, samozřejmě s odpovídající péčí.
Jinak samozřejmě je jasné, že nehrozí žádný tuning, jen nějaké dobové exportní doplňky co se montovaly na vozy řady GL, které šly na export do západních zemí.
4.4. 2012 - Auto přepsáno, majitelem jsem konečně i papírově
12.8. 2012 - Dnes jsme překročili najetých 300 km spolu - na auto na neděli celkem slušný.
29.1. 2013 - Automobil prošel TK, nějaké pindy do protokolu napsali, ale to mě nezajímá...
28.5. 2013 - Konečně vyměněn startér (Venovi díky za darování).
6/2013 - Autíčko vyvezeno po 9 měsících z vlhké garáže a během oprav svého příbytku bude muset přežít bohužel na parkovišti....
úpravy/opravy:
vyměněny svíčky
výměna vzduchového filtru
výměna olejového filtru
výměna oleje
vyměněna přední kapota
provizorně zapraveny bolístky na karoserii
vyměněny budíky (nenačítalo počítatdlo km)
vyměněny koberce
vyměněny přední sedadla za neprosezené a nepotrhané
obroušená a zatřená podlaha
polepená dvoudílná maska (čekám až narazím na vhodnou zchovalou, ale nehoří to)
pořízeny zadní hlavové opěrky (čekám na čas na montáž)
1988 Škoda 136 GL - komentáře:
-> peter55: děkuji, na fotkách to bohužel vypadá lépe než ve skutečnosti.
-> Domajz2: vizera ohromne

-> DEKODOVAC: jeste uvidim, mam na ne zajemce, tak je nejspis strelim a necham tam ty originalni. Aspon je to takovy "used style" 

-> Domajz2: no ta latka na tom Linku je užasna novučička a je na tom aj riadnen vyrus na tej stranke fu
,tak nevady daj tam aj tie a je aj ked to nebude origo ale vyzeraju dobre
,tak nevady daj tam aj tie a je aj ked to nebude origo ale vyzeraju dobre

-> DEKODOVAC: No právě, taky mi k tomu nesedí ten tenký klacek....
tysedačky jsou katastrofa, uvažuju jestli je nenahradit těma s fialovým čalouněním z mojí druhé škodovky

tysedačky jsou katastrofa, uvažuju jestli je nenahradit těma s fialovým čalouněním z mojí druhé škodovky
-> DEKODOVAC: těžko, poslední, na kterou jsem dostal typ, jsem koupil před 2 roky (tedy tu část s pruhy)
imageshack.us/photo/.../t nimg4328.jpg
imageshack.us/photo/.../t nimg4328.jpg
-> Vít Heřman: počuj ale ta gulička je dokonca si myslim že z uskej škodovky a prečo je tenka ta tička tomu fakt nerozumiem 

prečo tie sedačky sa tak strašne trhaju a nedala by sa zohnat presne taka latka a prečalunit ich do tip top stavu


-> Vít Heřman: Co jsem viděl rapidy, tak měly na řadičce to co ty v 136. Což odpovídá i Viliamově tezi, že tvoje auto pochází z Kvasin a moje z Vrchlabí. Máš tam víc rapidích doplňků, což by odpovídalo.
-> Viliam: To fakt netuším, podle mě to dost bouchali z toho co jim přišlo pod ruku, koukni se na držáky brzdových hadic - máš tam držák na dvoupíst zabouchaný do podběhu a přestříkaný plastizolem a držák na dvě hadice pro čtyřpísty budeš mít téměř tutově na šrouby skrz podběh. A tak to podle mě bude se vším. Jinak mě teda klasická škodovácka "koule" na řadičcce vyhovuje spíš než ten hranatej krám co mám ve svojí GL... co mám v Rapidu už si nepamatuju.
-> Domajz2: Plastové lišty mali autá vyrobené vo Vrchlábí, lepené v Kvasinách, nezáleží od roku výroby.
-> Vít Heřman: Děkuji, máš pravdu asi se již nedozvíme pravdu. Docela je i možné, že do toho počtu 136 co je na wikipedii jsou zahrnuti i 136 Rapidi i když je tam výslovně napsáno řada 742, ale kdo ví.
Jinak se chcu zeptat, netušíš od kdy se na 136/135 přestaly dávat plastové postranní lišty (jako mám já) a kdy se začaly lepit ty co máš ty? Taky mám jako hlavici řadící páky takový ten ojeb co se montoval do všech škodovek od roku 1976 a ty máš rapidí, tak mě zajímá jestli nevíš něco bližšího.
Jinak se chcu zeptat, netušíš od kdy se na 136/135 přestaly dávat plastové postranní lišty (jako mám já) a kdy se začaly lepit ty co máš ty? Taky mám jako hlavici řadící páky takový ten ojeb co se montoval do všech škodovek od roku 1976 a ty máš rapidí, tak mě zajímá jestli nevíš něco bližšího.
Gratulace, vypadá moc hezky. Jinak s tím počtem vyrobených kusů těžko říct jak to je - web Škoda uvádí dokonce jen 1631 vyrobených, to číslo co píšeš ty je zase na wikipedii... těžko říct.
Take gratuluji ke koupi viděl jsem ji na živo u Vency moc pěkny kousek a neni jich, polečiš paru bolistek a je sni krasavice.
Sestrička tej mojej a nielen farbou ale aj v techničáku som mal rovnaký dátum výroby :)
Díky pánové, má své mouchy, je to řeci jen 24 let starý spotřebák. Bohudík ho však měli lidé, kteří na něm moc nenajezdili. Nicméně nějaké šrámy utrpělo. Teď mě čeká ta nejdůležitější a nejméně příjemná část koupě a tou je přepis.
-> lokaj: ano ano, FM značka samozřejmě zůstane. Jinak tobě přeju ať ti výjde záchrana té 136 co jsi mi o ní psal
-> lokaj: ano ano, FM značka samozřejmě zůstane. Jinak tobě přeju ať ti výjde záchrana té 136 co jsi mi o ní psal

Pěkná, spíš krásná :) Gratuluji ke koupi a přeji hodně šťastně najetých kilometrů :) Barva je jak na mojem autě :)
náherny kusok ešte aj s mojou oblubenou farbov agave zelena no peknu si našiel




Ahoj vypadá naprosto skvěle, gratuluji až skoro závidím:-) Je zachovalá už stačí v podstatě umýt a naleštit. A ta pěkná FM značka autu zůstala?