-> Kurier Grobar: tak napisal ... JPP, tomu mozeme verit a nemusime ...
a je rozdiel 1,4 a 1,3 ... sice deci ale je ...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škodověnka byla původně zcela obyčejnou Škodou 120 M1 z roku 1984 bez jakékoliv dodatečné výbavy. Zhruba od r. 2000 začala postupná přestavba na 130 GL v plné příplatkové výbavě. V současnosti je víceméně na 99,9% hotovo. Nešlo mě o to přestavět vůz na pseudosportovní, spíše jsem se chtěl přiklonit k sériovému vzhledu okořeněnému nadstandardními originálními doplňky.
Původní majitel, otec, už už uvažoval o odvozu do šrotu, ale nakonec se rozhodl ho neodvézt a přenechat mě na hraní.
Auto má až na přední blatníky stále původní lak RAL 7980-oranž tmavá (dost raritní odstí u eM, v tomto laku se modely M téměř nestříkaly,7980 oficiálně skončil v nabídce v 1983). Lak již má své mouchy, ale po přeleštění vypadá stále dobře a proto nechávám na voze.
Motor je nová 1,4 s vačkou 260 st., naladěný na 55 kW , vzduch. filtr KN, karburátor Š1203, 1500ccm (jakýsi prazvláštní mezityp EDSR – SEDR). Kompletně zrepasovaná převodovka 3,9, nová zadní vlečka, všechny díly vlečky a ramena zinkovány ponorem do lázně. Přední náprava se šnekem nahrazena zcela novou s hřebenem. Kola RONAL Kleeblatt 5,5x15,ET 25, 4x130, pneu 175/65. 4x koberce s logem Škoda.
Lehký nástin prací:
2012:
- Nová zadní náprava postavená ze zcela nových dílů, všechny díly žárově zinkovány ponorem.
- Totální repase brzd, repase předních brzd, třmeny galvanicky pozinkovány, nerezové pístky, propojky. THV 19mm,prasata 22mm.
2014:
- repase karburátoru WEBER DCD-1 s vyměnitelnými difuzory, filtr KN, obal filtru vlastní koncepce
- nalepením Vibroflexu a pěnové izolační desky na střechu provedeno odhlučnění vozu, dále upraveno uložení motoru použitím silentbloků z převodovky z Favorita a přepracováno uložení převodovky k ještě většímu snížení hluku.
- montáž ponorem pozinkovaného mostu převodovky z prvních Š130 (most vyplněn suchým pískem k dalšímu snížení hluku)
- ponorem zinkována příčka motoru, vyplněna jemnozrným pískem k utlumení vibrací
- za 800 Kč zakoupen celý motor 742.136, v plánu je jeho repase pro účely atestace.
- podařilo se sehnat cca 4 poloosy Löbro, 2 zamontovány
2015:
-zabudováno sledovací zařízení GPS, montáž nepoužitého ekonoměru PAL
2016:
- Zakoupena Alu kola Indianapolis Pomposia 6Jx14H2 s leštěným límcem, 4x130 pro štefty M12. Kola vytažena z kůlny v zapadlé horské vesničce ve střední části Švýcarska, kde ležela nepovšimnuta po dlouhá léta. Kola ještě s orig. továrním nástřikem, už jsou v lakovně.
2017:
- Zapojení brzd dle orig. Š130, propojky odstraněny (propojky nie mehr), montáž předních brzdových kotoučů BOSCH 246x12,5 mm, desky TRW 130 cm2
- Zakoupena sada kol Meteor II 5x13, kola v lakovně, budou na Vredestein 175/70 R13
2018:
- zakoupeny 4ks ATS Classic 5,5Jx14, 4x130, E20 pro štefty M12, nikdy neopravovány. Šlo u ATS o nějakou malou sérii, ani u ATS k nim v archivu nic nenašli. Už jsou v lakovně.
Původní majitel, otec, už už uvažoval o odvozu do šrotu, ale nakonec se rozhodl ho neodvézt a přenechat mě na hraní.
Auto má až na přední blatníky stále původní lak RAL 7980-oranž tmavá (dost raritní odstí u eM, v tomto laku se modely M téměř nestříkaly,7980 oficiálně skončil v nabídce v 1983). Lak již má své mouchy, ale po přeleštění vypadá stále dobře a proto nechávám na voze.
Motor je nová 1,4 s vačkou 260 st., naladěný na 55 kW , vzduch. filtr KN, karburátor Š1203, 1500ccm (jakýsi prazvláštní mezityp EDSR – SEDR). Kompletně zrepasovaná převodovka 3,9, nová zadní vlečka, všechny díly vlečky a ramena zinkovány ponorem do lázně. Přední náprava se šnekem nahrazena zcela novou s hřebenem. Kola RONAL Kleeblatt 5,5x15,ET 25, 4x130, pneu 175/65. 4x koberce s logem Škoda.
Lehký nástin prací:
2012:
- Nová zadní náprava postavená ze zcela nových dílů, všechny díly žárově zinkovány ponorem.
- Totální repase brzd, repase předních brzd, třmeny galvanicky pozinkovány, nerezové pístky, propojky. THV 19mm,prasata 22mm.
2014:
- repase karburátoru WEBER DCD-1 s vyměnitelnými difuzory, filtr KN, obal filtru vlastní koncepce
- nalepením Vibroflexu a pěnové izolační desky na střechu provedeno odhlučnění vozu, dále upraveno uložení motoru použitím silentbloků z převodovky z Favorita a přepracováno uložení převodovky k ještě většímu snížení hluku.
- montáž ponorem pozinkovaného mostu převodovky z prvních Š130 (most vyplněn suchým pískem k dalšímu snížení hluku)
- ponorem zinkována příčka motoru, vyplněna jemnozrným pískem k utlumení vibrací
- za 800 Kč zakoupen celý motor 742.136, v plánu je jeho repase pro účely atestace.
- podařilo se sehnat cca 4 poloosy Löbro, 2 zamontovány
2015:
-zabudováno sledovací zařízení GPS, montáž nepoužitého ekonoměru PAL
2016:
- Zakoupena Alu kola Indianapolis Pomposia 6Jx14H2 s leštěným límcem, 4x130 pro štefty M12. Kola vytažena z kůlny v zapadlé horské vesničce ve střední části Švýcarska, kde ležela nepovšimnuta po dlouhá léta. Kola ještě s orig. továrním nástřikem, už jsou v lakovně.
2017:
- Zapojení brzd dle orig. Š130, propojky odstraněny (propojky nie mehr), montáž předních brzdových kotoučů BOSCH 246x12,5 mm, desky TRW 130 cm2
- Zakoupena sada kol Meteor II 5x13, kola v lakovně, budou na Vredestein 175/70 R13
2018:
- zakoupeny 4ks ATS Classic 5,5Jx14, 4x130, E20 pro štefty M12, nikdy neopravovány. Šlo u ATS o nějakou malou sérii, ani u ATS k nim v archivu nic nenašli. Už jsou v lakovně.
Thomas/Škodověnka - komentáře:
16:12:25
09.06.2011
09.06.2011
afro100
16:11:13
09.06.2011
09.06.2011
Kurier Grobar
-> afro100: napísal mi to Tomino
16:10:04
09.06.2011
09.06.2011
afro100
-> Kurier Grobar: to odhadujes alebo mas kdesi od toho papier ?
16:05:23
09.06.2011
09.06.2011
Kurier Grobar
-> Matulo: určite to je málo ja mam favorit a 55kw
16:00:33
09.06.2011
09.06.2011
Maťulo
-> thomaschek : Trosku slaby vykon na 1,4ku... Nie? Inac pekna a 15ky Ronaly spravili na mna dojem!
15:48:47
09.06.2011
09.06.2011
palinator
Kůůůrva Ronaly a ještě k tomu patnáctky, to bych si snad koupil.
12:20:03
09.06.2011
09.06.2011
peter55
vipada na prvi pohlad velmi pekne tie elektrony jej slusia
07:28:28
09.06.2011
09.06.2011
David.
15tky ti zapsali do techničáku?!
07:15:12
09.06.2011
09.06.2011
thomaschek
Kola 15" (r.1987) jsou původně na brouka a jsou dle mého soudu ta největší, která na autě ještě vypadají dobře. A srovnám - li je s koly 14" z prvních škodovek 120, tak 15" s pneu 175/65 jsou celkovým průměrem někde uprostřed mezi 13" a 14" s balony. Je to věc názoru a vkusu. Mě se líbí . Auto už má decentně snížený podvozek, opticky klamou ta kola i to, že je vůz focený v mírném svahu.
07:00:42
09.06.2011
09.06.2011
sep
MI modely jsou stejně nej ,pěkný kousek.
00:59:50
09.06.2011
09.06.2011
stika87 - Maschinenführer
kola dobry ale snizit je to fakt jak nakopnuty ;-)
00:56:12
09.06.2011
09.06.2011
Karlos (WIO46)
Až na ta kola, která mi přijdou na tohle auto moc velká (jsou původně na brouka, že? 4x130 a 15") je to velmi pěkné.
23:37:46
08.06.2011
08.06.2011
Jindas
-> thomaschek : Máš to opravdu hezký,žádný věci navíc,akorát to co tam má být :) Kráása,dávám mezi oblibené
21:21:38
08.06.2011
08.06.2011
matoo
-> thomaschek : no nahravku sem mozes kludne dat
21:00:46
08.06.2011
08.06.2011
thomaschek
Vzorem pro výpočty budiž sériový výfuk, pak nutno spočítat celkové průřezy všech otvorů v přepážkách a jejich propustnost, ty hodnoty upravit, dále je oproti sérii přidána do tlumiče 1 přepážka navíc, má-li někdo zájem, na mail nebo na virt hodím rychlonákres konstrukce tlumiče a jeho střev, případně pošlu zvukovou nahrávku.
20:55:35
08.06.2011
08.06.2011
matoo
-> thomaschek : mozem sa spytat ako si pocital vyfuk? nejake speci vzorce?
20:49:11
08.06.2011
08.06.2011
thomaschek
Dříve, než se toho někdo chytne - ten nápis TAZ 1203 na zadním čele je tam z recese :-)
20:46:26
08.06.2011
08.06.2011
thomaschek
Nasávače jsou naopak schválně, pod kapotu nejde nepořádek a voda.
20:30:21
08.06.2011
08.06.2011
Pavel P..
Ronaly slušej snad každý škodovce
20:18:30
08.06.2011
08.06.2011
darkstar93 - zrušená registrace
peknéééé :) . btw. som si všimol. tie nasávače sú naopak alebo to tak má byť ? :)