skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škodověnka byla původně zcela obyčejnou Škodou 120 M1 z roku 1984 bez jakékoliv dodatečné výbavy. Zhruba od r. 2000 začala postupná přestavba na 130 GL v plné příplatkové výbavě. V současnosti je víceméně na 99,9% hotovo. Nešlo mě o to přestavět vůz na pseudosportovní, spíše jsem se chtěl přiklonit k sériovému vzhledu okořeněnému nadstandardními originálními doplňky.
Původní majitel, otec, už už uvažoval o odvozu do šrotu, ale nakonec se rozhodl ho neodvézt a přenechat mě na hraní.
Auto má až na přední blatníky stále původní lak RAL 7980-oranž tmavá (dost raritní odstí u eM, v tomto laku se modely M téměř nestříkaly,7980 oficiálně skončil v nabídce v 1983). Lak již má své mouchy, ale po přeleštění vypadá stále dobře a proto nechávám na voze.
Motor je nová 1,4 s vačkou 260 st., naladěný na 55 kW , vzduch. filtr KN, karburátor Š1203, 1500ccm (jakýsi prazvláštní mezityp EDSR – SEDR). Kompletně zrepasovaná převodovka 3,9, nová zadní vlečka, všechny díly vlečky a ramena zinkovány ponorem do lázně. Přední náprava se šnekem nahrazena zcela novou s hřebenem. Kola RONAL Kleeblatt 5,5x15,ET 25, 4x130, pneu 175/65. 4x koberce s logem Škoda.
Lehký nástin prací:
2012:
- Nová zadní náprava postavená ze zcela nových dílů, všechny díly žárově zinkovány ponorem.
- Totální repase brzd, repase předních brzd, třmeny galvanicky pozinkovány, nerezové pístky, propojky. THV 19mm,prasata 22mm.
2014:
- repase karburátoru WEBER DCD-1 s vyměnitelnými difuzory, filtr KN, obal filtru vlastní koncepce
- nalepením Vibroflexu a pěnové izolační desky na střechu provedeno odhlučnění vozu, dále upraveno uložení motoru použitím silentbloků z převodovky z Favorita a přepracováno uložení převodovky k ještě většímu snížení hluku.
- montáž ponorem pozinkovaného mostu převodovky z prvních Š130 (most vyplněn suchým pískem k dalšímu snížení hluku)
- ponorem zinkována příčka motoru, vyplněna jemnozrným pískem k utlumení vibrací
- za 800 Kč zakoupen celý motor 742.136, v plánu je jeho repase pro účely atestace.
- podařilo se sehnat cca 4 poloosy Löbro, 2 zamontovány
2015:
-zabudováno sledovací zařízení GPS, montáž nepoužitého ekonoměru PAL
2016:
- Zakoupena Alu kola Indianapolis Pomposia 6Jx14H2 s leštěným límcem, 4x130 pro štefty M12. Kola vytažena z kůlny v zapadlé horské vesničce ve střední části Švýcarska, kde ležela nepovšimnuta po dlouhá léta. Kola ještě s orig. továrním nástřikem, už jsou v lakovně.
2017:
- Zapojení brzd dle orig. Š130, propojky odstraněny (propojky nie mehr), montáž předních brzdových kotoučů BOSCH 246x12,5 mm, desky TRW 130 cm2
- Zakoupena sada kol Meteor II 5x13, kola v lakovně, budou na Vredestein 175/70 R13
2018:
- zakoupeny 4ks ATS Classic 5,5Jx14, 4x130, E20 pro štefty M12, nikdy neopravovány. Šlo u ATS o nějakou malou sérii, ani u ATS k nim v archivu nic nenašli. Už jsou v lakovně.
Původní majitel, otec, už už uvažoval o odvozu do šrotu, ale nakonec se rozhodl ho neodvézt a přenechat mě na hraní.
Auto má až na přední blatníky stále původní lak RAL 7980-oranž tmavá (dost raritní odstí u eM, v tomto laku se modely M téměř nestříkaly,7980 oficiálně skončil v nabídce v 1983). Lak již má své mouchy, ale po přeleštění vypadá stále dobře a proto nechávám na voze.
Motor je nová 1,4 s vačkou 260 st., naladěný na 55 kW , vzduch. filtr KN, karburátor Š1203, 1500ccm (jakýsi prazvláštní mezityp EDSR – SEDR). Kompletně zrepasovaná převodovka 3,9, nová zadní vlečka, všechny díly vlečky a ramena zinkovány ponorem do lázně. Přední náprava se šnekem nahrazena zcela novou s hřebenem. Kola RONAL Kleeblatt 5,5x15,ET 25, 4x130, pneu 175/65. 4x koberce s logem Škoda.
Lehký nástin prací:
2012:
- Nová zadní náprava postavená ze zcela nových dílů, všechny díly žárově zinkovány ponorem.
- Totální repase brzd, repase předních brzd, třmeny galvanicky pozinkovány, nerezové pístky, propojky. THV 19mm,prasata 22mm.
2014:
- repase karburátoru WEBER DCD-1 s vyměnitelnými difuzory, filtr KN, obal filtru vlastní koncepce
- nalepením Vibroflexu a pěnové izolační desky na střechu provedeno odhlučnění vozu, dále upraveno uložení motoru použitím silentbloků z převodovky z Favorita a přepracováno uložení převodovky k ještě většímu snížení hluku.
- montáž ponorem pozinkovaného mostu převodovky z prvních Š130 (most vyplněn suchým pískem k dalšímu snížení hluku)
- ponorem zinkována příčka motoru, vyplněna jemnozrným pískem k utlumení vibrací
- za 800 Kč zakoupen celý motor 742.136, v plánu je jeho repase pro účely atestace.
- podařilo se sehnat cca 4 poloosy Löbro, 2 zamontovány
2015:
-zabudováno sledovací zařízení GPS, montáž nepoužitého ekonoměru PAL
2016:
- Zakoupena Alu kola Indianapolis Pomposia 6Jx14H2 s leštěným límcem, 4x130 pro štefty M12. Kola vytažena z kůlny v zapadlé horské vesničce ve střední části Švýcarska, kde ležela nepovšimnuta po dlouhá léta. Kola ještě s orig. továrním nástřikem, už jsou v lakovně.
2017:
- Zapojení brzd dle orig. Š130, propojky odstraněny (propojky nie mehr), montáž předních brzdových kotoučů BOSCH 246x12,5 mm, desky TRW 130 cm2
- Zakoupena sada kol Meteor II 5x13, kola v lakovně, budou na Vredestein 175/70 R13
2018:
- zakoupeny 4ks ATS Classic 5,5Jx14, 4x130, E20 pro štefty M12, nikdy neopravovány. Šlo u ATS o nějakou malou sérii, ani u ATS k nim v archivu nic nenašli. Už jsou v lakovně.