Škoda130GLj Škoda130GLj

komentáře | popis | fotky | Shader | 16.08.21 19:41 | 420x v oblíbených
V roce 2004 nám náš táta věnoval jeho škodu 130GL r.v. 1986. Jelikož já ani brácha jsme v té době ještě nevlastnili řídičské průkazy, nebylo auto pro nás velkým přínosem. Teprve v roce 2007 bylo auto využíváno na cestu do školy a v té době se zrodily první příznaky tuning mánie. Prvni uprávy by se daly spíš nazvat tuzeringem :D, ale myslím si, že touhle fázi tuningu si prošel snad každý :). V roce 2008 jsme se rozhodli vůz kompletně přestavět a stále na tom pracujeme. I přes poměrně rozsáhlou korozi, se snažíme auto uvést do původní " zdravé" podoby a pevně věřím v to, že se nám to daří. Zde vám přinášíme aktuálni stav, fotografie a nové informace o naší škodě 130GLj.



Zde vám přináším nový popis vozu:



Karoserie



• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)

• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře

• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy

• Zatím bez laku



Nápravy



Přední náprava:

• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton

• Vyztužená dle LA (krom řízení)

• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)

• Upravené dorazy na spodních ramenech

• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2

• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem

• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč

• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm



Zadní náprava:

• Ramena opískována, následně základ + alkyton

• Vyztužená dle LA

• Nové tvrdé silentbloky (buchty)

• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem

• Brzdiče opel Astra G

• Zadní kotouče VW polo 239x10

• Pružiny Kalmar-motorsport



Disky:

• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100

• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14

• Lakované středy + leštěný límec



Motor



• Základ tvoří motor z rapida 742.136

• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)

• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm

• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno

• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz

• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)

• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí

• Vačka 280/280

• Nové rozvody

• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)

• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů



Naš YouTube Channel:
Motor Rapid 742.136 Start - 1


Skoda130GLj - Aktuální stav! 2015


První zkušební jízda (Skoda130GLj)


Převodovka



• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.

• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).



Interiér



• Skořepinové sedačky OMP







Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)







Škoda130GLj - komentáře:

20:36:42
14.04.2012
Shader
-> pitrs-84@: No právě, že nedám... i kdybych tam neměl podložku, tak díky konstrukci origo lému, bude podstatná část kola čouhat ven. Akorát si tím sprasím lak potom. Mimochodem jak bys to řešil ty?6
20:27:08
14.04.2012
pitrs-84@
nedelej ty lemy... nech to origo jak to ma bejt,,,ty kola tam das i tak
19:29:15
14.04.2012
Shader
-> bigfavo: Jo, přesně jak píšeš... ale je třeba si s tím celkém vyhrát, aby to sedělo jak má6
19:17:33
14.04.2012
bigfavo
-> Shader: dobre sedia tie lemy 4 to su vnutorne zo skodovky ??
19:50:21
27.03.2012
Shader
-> minno: Dík za postřeh, mrknu na to4
22:56:33
25.03.2012
minno
-> Shader: krásny motor i prevodovka :-) Na prevodovke máš ale opačne naloženú tú pružinku čo drží spojkové ložisko vo vypínacej páčke. Fungovať to bude, ale mala by byť smerom dodola nasadená.
20:43:51
10.03.2012
Sepp
-> Shader: Mně ho právě taky nabízel, ale nikde jsem o tom nic nenašel, tak jsem ho nevzal.
20:00:14
10.03.2012
Shader
-> rOMAN: S tím jezdíš závody jo? Musím říct, že to vypadá celkem dobře.



Zítra skočím za známym, zda by nebylo možné vyrobit nový náboj s roztečí 4x100. Pokud by už to jinak nešlo, budu muset řešit jinak.



-> Sepp: V podstatě mám reference přímo od pana ing. Čepka z motor-excelu. Takže jsem taky zvědávý.
17:39:04
10.03.2012
Sepp
Na ten karb. DGV máš nějaký reference? Uvažoval jsem o něm, ale nic moc jsem se nedozvěděl, jestli a jaký je to přínos, nebo ne.
14:20:10
10.03.2012
rOMAN
-> Shader: foto.video4all.cz/naboj2. jpg , foto.video4all.cz/naboj1. jpg a drzi to :) dokonce jsem myslim o kousicek (asi 1mm) nechal stocit i vnitrek kotouce aby bylo vic masa na unaseci.
13:57:03
10.03.2012
Martin/125/
Vapadá to fakt suprově...klobouk dolů 4
12:16:03
10.03.2012
Domajz
Werkowy ryncznik pod przewodowkóm musi być3
12:07:58
05.03.2012
Eidy
-> Shader: Zadní náboje bych klidně převrtal. Dost lidí na tom jezdilo/jezdí a nikdy to neprasklo.
20:55:22
04.03.2012
michal.tuareg
Tak takováhle práce se mi LÍBÍ !4

Ty zadní náboje navrtej, já jsem na tom odjezdil několik sezén a bez potíží. Měl jsem je stočený aby tam šel nasadit přední kotouč z Felicie a rozvrtaný na 4x100.
17:18:20
25.02.2012
gogino1987
-> Shader: len tak dálej pekná práca4
12:36:59
05.02.2012
Shader
-> Vena: To by nebyl problém, už jsem tam měl i přední náboje na úpravu3 , ale chtělo by to nějaký výrobní výkres. Ještě mě napadlo, dát jím tam originál a nechat podle toho vyrobit náboj s roztečí 4x100.
13:47:41
04.02.2012
Vena
-> Shader: Jedině nechat něco utočit ve Werku1
19:08:16
31.01.2012
Shader
-> škodec: Nad tím už jsem taky přemýšlel, ale zdá se mi to jako nejhorší možné řešení. Toho materiálu je tam po úpravě dle mě opravdu málo. Moc tomu osobně nevěřím... ale dík.
18:35:48
31.01.2012
škodec
-> Shader: navrtat zadny vleckovy naboj a prevleceny kotuc.
upraveno 1x, naposled 31.01.2012 18:36:26
Extreme Tyres