skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
V roce 2004 nám náš táta věnoval jeho škodu 130GL r.v. 1986. Jelikož já ani brácha jsme v té době ještě nevlastnili řídičské průkazy, nebylo auto pro nás velkým přínosem. Teprve v roce 2007 bylo auto využíváno na cestu do školy a v té době se zrodily první příznaky tuning mánie. Prvni uprávy by se daly spíš nazvat tuzeringem :D, ale myslím si, že touhle fázi tuningu si prošel snad každý :). V roce 2008 jsme se rozhodli vůz kompletně přestavět a stále na tom pracujeme. I přes poměrně rozsáhlou korozi, se snažíme auto uvést do původní " zdravé" podoby a pevně věřím v to, že se nám to daří. Zde vám přinášíme aktuálni stav, fotografie a nové informace o naší škodě 130GLj.
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Škoda130GLj - komentáře:
11:49:11
13.03.2013
13.03.2013
Norton
-> Shader: mno ako kukam vsetko sa zmestilo a aj miesto tam este je :O)
20:33:22
11.03.2013
11.03.2013
michal.tuareg
To Jarinko : třmen má lanovod, v té době EPB moc nebyly. Dneska bych ji už uměl i na rapida.
17:44:53
09.03.2013
09.03.2013
castrol
-> Shader: tak to je dobra sprava a drzim palec
17:11:18
09.03.2013
09.03.2013
Shader
-> castrol: Ou... já už s tím plánovánim tak nějak skončil, zatím mi žáden termín nevyšel . Ale pevně věřím v to, že auto jako takové bude letos jízdy schopné, po téměř 5 letech by bylo na čase .
Teď jsem sehnal tu kotoučovku, takže jsem se zase posunul o velký kus dále. Takže jak píšu, snad se letos aspoň jedinkrát svezeme
Teď jsem sehnal tu kotoučovku, takže jsem se zase posunul o velký kus dále. Takže jak píšu, snad se letos aspoň jedinkrát svezeme
15:33:18
09.03.2013
09.03.2013
castrol
-> Shader: kedy planujes dokoncenie ?
13:42:45
09.03.2013
09.03.2013
Shader
-> Jarinko: jj má
13:40:45
09.03.2013
09.03.2013
Jarinko
Ten trmen z astry ma lanovu rucku?
17:49:56
09.11.2012
09.11.2012
Shader
-> itchy: Tak to bylo myšleno, aby to navazovalo . No ale jak jsme se shodli, každému se líbi něco jíného, každy si bude stát za svým. Jestli mi to vyjde, tak nafotím jak to vypadá komplet udělané. Je to natřeno v základu, takže je to celé v jedné barvě...
23:15:23
08.11.2012
08.11.2012
itchy
-> Shader: myslim ze tvoja verzia je podstatne estetickejsia, vobec mi tam do oci nebije nejake ukoncenie, vyzera to skoro ako origo, lebo to pekne pokracuje lemom.
-> Sp4rc0: skor to tvoje mi prijde ako splacanina, nic proti kazdemu sa paci nieco ine
-> Sp4rc0: skor to tvoje mi prijde ako splacanina, nic proti kazdemu sa paci nieco ine
19:30:12
08.11.2012
08.11.2012
Shader
-> hany: -> Sp4rc0: Dík za názory chlapi. Blatníky mám už nějaký ten pátek hotové, takže měnit se nic nebude. Já nevím, mě se tohle provedení líbi. Chtěl jsem zkrátka plnohodnotný blatník, ne jen nějakou jak já tomu říkam "střišku". Počítal jsem s tím, že se najdou odpůrci i zástupci .
Ještě k těm předním blatníkum Sp4rc0, já to právě takhle nechtěl. Předním blatníkum jsem jen v podstatě změnil desing lému tak, aby vypadaly jako vzadu. Protože se mi nelíbi to, když má někdo v předu jakoby to rozšíření širší.
Ještě k těm předním blatníkum Sp4rc0, já to právě takhle nechtěl. Předním blatníkum jsem jen v podstatě změnil desing lému tak, aby vypadaly jako vzadu. Protože se mi nelíbi to, když má někdo v předu jakoby to rozšíření širší.
16:02:02
04.11.2012
04.11.2012
Sp4rc0
taky se mi to moc nezdá skoukni mojí verzi img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/.../9103_2012-02
-17_23-42-21_35.jpg
12:48:42
02.11.2012
02.11.2012
hany
-> Shader: rozšíření ano, ale to ukončení u prahu je hrůza... promysli to jinak
13:17:51
21.06.2012
21.06.2012
castrol
pekna octa
13:52:24
15.04.2012
15.04.2012
Jarinko
-> Shader: Mas to dobre, kludne zavar...
13:35:35
15.04.2012
15.04.2012
Shader
-> pitrs-84@: Já asi ty způsoby nehledal proto, protože se mi rozšiřené lémy od jak živa líbily. Proto jsem nidky nepochyboval o tom, že tam budou. Ale určitě jak píšeš, všema těma trikama by tam dostat možna šly, ale bylo by to určitě na hraně. A zase platí to staré známe pořekadlo: sto lidí, sto chutí.
Klidně sem napište i ostatní, co si myslíte o rozšíření blatníku, dík.
Klidně sem napište i ostatní, co si myslíte o rozšíření blatníku, dík.
21:52:56
14.04.2012
14.04.2012
pitrs-84@
-> havlik: ja to mam stazeny na 2 nebo 3mm v nejtencim bode, a hodne mych znamych taky,holt kazdej mm se pocita,,, jeste me napada ze si muzes na soustruhu stahnoud dosedaci plochy nabojua bubnu,ja tak nahonil 4mm na strane
21:33:06
14.04.2012
14.04.2012
havlik
-> pitrs-84@: ono jestli to bude stejný jako na mojich kolech tak neubereš ani nic. Střed to má silnej 5mm
21:31:57
14.04.2012
14.04.2012
pitrs-84@
-> Shader: kdybych mel uvest priklad jak bych to udelal ja,tak sou to uzky napravy,prevrtany roztece, ET na kolech ubrane na minimum,co nejuzsi pneu, a odklony,potom bych tam nacpal klidne desitku
21:24:15
14.04.2012
14.04.2012
pitrs-84@
-> Shader: uzkyma napravama? prevrtani roztece primo do naboju/bubnu? lehke ubrani ET na kolech,,, neverim ze by tam ty kola nevlezli... radeji bych volil cestu uprav naprav nez jezdit s votuzeninou, naktere se kazdej polda poveze jen co to uvidi,,, kdyby si zanechal kastli origo a nacpal tam ty kola tak si ani neprdnou,,, ja mam na felde 8X15 ET 9 a myslis ze mi to leze ven? hledam zpuzoby jak na to ,ne duvody proc to nejde
20:38:34
14.04.2012
14.04.2012
m8rinek
-> Shader: mě se to líbí, klidně bych to tak udělal :).