
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
V roce 2004 nám náš táta věnoval jeho škodu 130GL r.v. 1986. Jelikož já ani brácha jsme v té době ještě nevlastnili řídičské průkazy, nebylo auto pro nás velkým přínosem. Teprve v roce 2007 bylo auto využíváno na cestu do školy a v té době se zrodily první příznaky tuning mánie. Prvni uprávy by se daly spíš nazvat tuzeringem :D, ale myslím si, že touhle fázi tuningu si prošel snad každý :). V roce 2008 jsme se rozhodli vůz kompletně přestavět a stále na tom pracujeme. I přes poměrně rozsáhlou korozi, se snažíme auto uvést do původní " zdravé" podoby a pevně věřím v to, že se nám to daří. Zde vám přinášíme aktuálni stav, fotografie a nové informace o naší škodě 130GLj.
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Škoda130GLj - komentáře:
-> pitrs-84@: No právě, že nedám... i kdybych tam neměl podložku, tak díky konstrukci origo lému, bude podstatná část kola čouhat ven. Akorát si tím sprasím lak potom. Mimochodem jak bys to řešil ty?

nedelej ty lemy... nech to origo jak to ma bejt,,,ty kola tam das i tak
-> bigfavo: Jo, přesně jak píšeš... ale je třeba si s tím celkém vyhrát, aby to sedělo jak má

-> Shader: dobre sedia tie lemy
to su vnutorne zo skodovky ??

-> minno: Dík za postřeh, mrknu na to

-> Shader: krásny motor i prevodovka :-) Na prevodovke máš ale opačne naloženú tú pružinku čo drží spojkové ložisko vo vypínacej páčke. Fungovať to bude, ale mala by byť smerom dodola nasadená.
-> Shader: Mně ho právě taky nabízel, ale nikde jsem o tom nic nenašel, tak jsem ho nevzal.
-> rOMAN: S tím jezdíš závody jo? Musím říct, že to vypadá celkem dobře.
Zítra skočím za známym, zda by nebylo možné vyrobit nový náboj s roztečí 4x100. Pokud by už to jinak nešlo, budu muset řešit jinak.
-> Sepp: V podstatě mám reference přímo od pana ing. Čepka z motor-excelu. Takže jsem taky zvědávý.
Zítra skočím za známym, zda by nebylo možné vyrobit nový náboj s roztečí 4x100. Pokud by už to jinak nešlo, budu muset řešit jinak.
-> Sepp: V podstatě mám reference přímo od pana ing. Čepka z motor-excelu. Takže jsem taky zvědávý.
Na ten karb. DGV máš nějaký reference? Uvažoval jsem o něm, ale nic moc jsem se nedozvěděl, jestli a jaký je to přínos, nebo ne.
-> Shader: foto.video4all.cz/naboj2.
jpg , foto.video4all.cz/naboj1.
jpg a drzi to :) dokonce jsem myslim o kousicek (asi 1mm) nechal stocit i vnitrek kotouce aby bylo vic masa na unaseci.
Vapadá to fakt suprově...klobouk dolů 

Werkowy ryncznik pod przewodowkóm musi być

-> Shader: Zadní náboje bych klidně převrtal. Dost lidí na tom jezdilo/jezdí a nikdy to neprasklo.
Tak takováhle práce se mi LÍBÍ !
Ty zadní náboje navrtej, já jsem na tom odjezdil několik sezén a bez potíží. Měl jsem je stočený aby tam šel nasadit přední kotouč z Felicie a rozvrtaný na 4x100.

Ty zadní náboje navrtej, já jsem na tom odjezdil několik sezén a bez potíží. Měl jsem je stočený aby tam šel nasadit přední kotouč z Felicie a rozvrtaný na 4x100.
-> Shader: len tak dálej pekná práca

-> Vena: To by nebyl problém, už jsem tam měl i přední náboje na úpravu
, ale chtělo by to nějaký výrobní výkres. Ještě mě napadlo, dát jím tam originál a nechat podle toho vyrobit náboj s roztečí 4x100.

-> Shader: Jedině nechat něco utočit ve Werku

-> škodec: Nad tím už jsem taky přemýšlel, ale zdá se mi to jako nejhorší možné řešení. Toho materiálu je tam po úpravě dle mě opravdu málo. Moc tomu osobně nevěřím... ale dík.
-> Shader: navrtat zadny vleckovy naboj a prevleceny kotuc.