hany/škoda 120L hany/škoda 120L

komentáře | popis | fotky | hany | 25.08.24 20:48 | 404x v oblíbených
Toto je moje Rézina, má najeto 150000km a je po 3 letech(1.8.2003) mého vlastnění napůl po "GO" a napůl zhuntovaná. Je to Škoda 120, rok výroby 1987 a ještě ve fabrice navíc přidanej 5-ti kvalt. Mám ho jako dědictví po mém dědečkovi. abych se přiznal zprvu to tuning být neměl, ale nemohl jsem nechat bez povšimnutí babiččiny průpovídky o tom že to auto je jenom na doježdění, proto jsem se do toho vložil. V první fázi byly bílé blinkry nějaká ta nálepka a hlavně barevné budíky. V druhé fázi to byly mračítka, cé sloupky, zadní kliky, zadní čelo s posunutou spz a sížení předku. Třetí část spočívala v tom, že auto bylo málo u země, tak muselo níž (3 závity), přišel na řadu nový motor z favorita se sníženou hlavou, 280 vačkou a lehkým setrvačníkem, při tom už tu byl nápad s kompletním tuningem, který spočívá v zavaření všeho nepotřebného, jako třeba boční držáky nárazníků, klíčových direk, zrušení klíčů a nahrazení odskoky a startováním na vypínač a tlačítko. A dále se plánovaly další a další úpravy, které teď již začnu realizovat. 1,8,2005 mi zkončila technická a na auto s těmíto úpravami se už nedá udělat, proto auto odhlašuji a začíná čtvrtá kapitola úprav.



popis:

- přední náprava: vyztužená, krátké pružiny od Tunera#2, vnitřně chlazené kotouče brembo, čtyřpístové brzdiče, 90% dílů nová, tvrdé silenbloky, upravená geometrie

- zadní náprava: po GO, nová podélná ramena a všechny gumy a silenbloky tvrdé, pružiny kyvkové, kotoučové brzdy vlastní výroba, čtyřpístkové brzdiče

- karoserie: převařena přední náprava o 4 cm výš do kufru, vyvařeno, zavařeny žlábky na střeše, díry v c sloupcích, kliky na dveřích, vytažené lemy, upravené kapoty, přední světla angel eyes, zadní do budoucna LED

- motor: vyleštěné a zvětšené kanály na hlavě MPI, odlehčené ventily, zvětšená komprese snížením bloku a pístů, vačka 280°, výfuk 4 do 1 a příčný tlumič, lehký setrvák a řemenice, bezkontaktní zapalování z favorita s upraveným předstihem, přítlačák felicie 1,6, karburátory yamaha R1

- interier: ochraný rám, nádrž v kufru, baterka posunuta na prostředek auta a s odpojovačem, upravenej středovej panel na palubce, ofuky audi TT, sportovní sedačky a tříbové pásy, tapecirunky 2mm laminát



plány:

- dodělat to



aktuality:



_________________________ 2010_________________________ _________________



2,1,10 - konečně motor ožil a vrní parádně

16,1,10 - doštelování motoru

23,1,10 - návštěva vrakáče.. startér felda do šáde 500,- a bezkontakt rozdělovač funglovka i s rele 200,-

12,3,10 - konečně dodělán pravý lem a vytvořen držák výfuku

13,3,10 - skoro hotov druhý lem (když už se ví jak na to, jde to rychleji) a hotovo jedno světlo a blinkr

16,3,10 - hotova přestavba řadící páky na krátké dráhy :)

8,4,10 - řadička znovu :) usazena nádrž a vyzkoušena :) a uklidil jsem v garáži :)

10,4,10 - třetí lem skoro hotovej

6,6,10 - konečně vidět výsledek... hotovy oba dva lemy :-) motor běhá tak jak má takže pohoda

4,7,10 - začal jsem brousit a kitovat...

16,7,10 - oprava volných vodítek... zdařilá :-)

18,7,10 - motor v kupě... zítra start... :-)

10,8,10 - upravena zadní kapota a zadní čelo... přední světla před dokončením

30,8,10 - dorazily čiré kryty na všechny světla, baterka konečně na svém místě a zprovozněna. konečné spasování blatníků

31,8,10 - spasováno kompletně celé auto.. řešíme elektriku v interieru ;-)

11,9,10 - palubka jakž takž hotová... lepení krytů na světla a výroba zadních lamp

15,11,10 - výměna zadních pružin od Sakyho za sériové kyvkové a je to hned lepší

17,11,10 - doveženy sedačky autostyl



_________________________ 2011_________________________ _________________



2,1,11 - pokračujeme na druhé vlečce

3,1,11 - vyztuženo už jen nabarvit a poskládat

6,1,11 - úpravy přední nápravy a dovyztužení

25,1,11 - tvrdé silenbloky jsou doma

24,2,11 obě nápravy v autě ale zatím bez pružin a bez brzd

14,3,11 - pružiny a brzdiče zpět z komaxitu a začlo se montovat nazpět

21,3,11 - přišel stabik na předek 21mm

3,4,11 - lakýra si konečně odvezl dveře

20,4,11 - přidělány sedačky konečně :-D bez pojezdů... takže kdo se tam nevejde má smůlu

1,5,11 - test R1 běží to!!!!

6,5,11 - omotán výfuk, vyměněny vodítka a poskládáno zpět

2,6,11 - výměna prasklé pružiny na sacím ventilu :-(

7,6,11 - filtry na R1 doladěno pár nedostatků... příprava na lakování... projížďka

13,6,11 - odvoz auta směr lakovna

16,7,11 - lehce poleštěny límce kol

23,7,11 - úprava a dodělání světel, nabarvení držáků sedaček a těšení se na návrat rézinky

26,7,11 - vše mimo kastle v laku

28,7,11 - návrat auta z laku

30,7,11 - kompletace předku.. motorek stěračů, blatníky, čelo, a začal jsem palubku dávat

1,8,11 - příprava elektriky do dveří, montáž palubky, pření kapoty a dveří, montáž sedaček, a světel

5,8,11 - karoserie doskládána, motor jakžtakž běží... světla svítěj :-)

6,8,11 - doděláno 95% elektriky, výměna matic kol za nové, umytí oken

13,8,11 - výměna šál na klice... úprava držáku baterie

26,8,11 - první sraz rézinky po rekonstrukci :-D Mimoň

12,9,11 - doladěna elektrika ve dveřích a v celém autě tak aby fungovala, už jí jen dodělat aby vypadala :-D

17,9,11 - GAZy jsou doma

20,9,11 - GAZ shock namontován

22,9,11 - úprava sání a předních světel... už svítěj angel eyes

26,10,11 - přišli odskoky na zadní dveře ;-)

30,10,11 - jeden odskok namontován a sporvozněn včetně tapeců... a duhý natahána elektrika

29,11,11 - k ukončení sezony dostala darem geometrii náprav.. teď je spokojená

15,11,11 - klikovka po výbrusu a vačka 280 tak už jen přeskládat a poladit ještě pár detailů ;-)

19,12,11 - vyndán motor a auto zazimováno

25,12,11 - opět rozebraný motor a výměna klikovky a vačky

26,12,11 - skádání motoru



_________________________ 2012_________________________ _________________



10,3,12 - oživen motor po zimě... odvzdušněn a lehce seřízen....

6,4,12 - úprava elektriky u motoru

22,4,12 - dovezeny kola domů a úprava rámu

17,5,12 - po těžké přípravě na Doksy se nestihlo vůbec nic... jen výměna motoru za sériovou feldu MPI

18,8,12 - doloupal jsem asfalt z podlah a začal čistit

22,9,12 - přesunuta baterie do kufru, vystříkány dutiny úpravy motorového prostoru



_________________________ 2013_________________________ _________________



malá pauza ve vývoji

20,9,13 - upravena část podlahy a namontován zadní díl rámu

22,9,13 - PRVNÍ pohár TOP 10 za tuning v Doksech



_________________________ 2014_________________________ _________________



30,8,14 - po dlouhé době pohyb vpřed!!! odevzdán motor motorářovi ke stavbě.. a fůra dílů odvezena na komaxit



_________________________ 2015_________________________ _________________



19,6,15 - pomalinké pečlivé skládání, hlavně na nic nezapomenout

7,11,15 - po roce opět vrčíme!!!!! hurááá

31,12,15 - dokončena přestavba světel foto v článcích





_________________________ 2021_________________________ _________________



11,10,21 - po letech sehnány sedačky mtx a start auta





_________________________ 2022_________________________ _________________



18,5,22 - po letech zprovozněny blinkry na jiný než origo vypínač (výstražné), odzimování a příprava na sraz v Doksech





_________________________ 2023_________________________ _________________



25,5,23 - vystěhování z pronajaté garáže(po 20ti letech) a ubytování u mého baráku... čekáme na stavbu garáže









!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!komp letní galerie fotek: hany08.rajce.idnes.cz/ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



tak nějaký ty videa:

auto 2011

-
hany škoda 120


auto 2005

-
Skoda 120 start by hany


-
Skoda120 by hany




zvláštní dík patří U-GEENovi a Tuxikovi a všem co vylepšujou stránky, protože jima už žiju :-)

hany/škoda 120L - komentáře:

23:48:25
18.06.2011
Šediváček
-> Tuner#2: Tak ty máš ten motor nějak podezřele povedenej, ale stane se1







A kolik za ten motor zhruba vysolil? Počítám, že dost a s tim výsledkem bych spokojenej nebyl teda. Kdyby to bylo za cenu toho karburátoru, tak by to byla jiná. Když vemu, že tu špínu co sem chvíli jezdil já a měl o 10 koní míň a nemá to žádný laděný svody ani vejfuk a ani odlehčenej setrvák nebo řemenci, sportovní filtry a napíchnutej předehřev... Tak jak je na fotkách se to měřilo 6 A investice cca 15-20% co jenom karbec na tamtom motoru. Já bych ten motor reklamoval.
20:13:11
17.06.2011
hany
pánové jen pokračujte 1 aspoň se něco dozvim
upraveno 1x, naposled 18.06.2011 15:17:03
15:49:29
16.06.2011
vhml
-> Tuner#2: není za dvojku, stál 1150 i s poštou :-D



A koupit si novej Weber ze španělska, děkuji nechci, to radši vylítanou itálii.
15:46:15
16.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> m8rinek 16.06.11 15:36:24: Ano v tom souhlas, taky to není karbec za dvojku jako Sedr, ale za více jak čtyřnásobek, takže ta kvalita provedení musí být někde znát. Spíš jsem narážel na to, že když není schopen vyladit na Sedr, tak ale chyba není v Sedru. Stejně tak jako nebyl schopen rozchodit vačku 265/258 od ME tak to nebyla dle mě chyba vačky. Těch vaček jezdí mraky a nejde podle jednoho nezdaru vše házet do jednoho pytle. O to celou dobu jde. No nic končím, tahle diskuze ztrácí smysl...
upraveno 2x, naposled 16.06.2011 15:51:10
15:39:12
16.06.2011
vhml
-> Tuner#2: Jenže narodzíl od tvých grafů, moje stopky měří pořád stejně a kopec mi snad taky jinak nepostavili. Tudíž u bez brzdy mám podložený přínos.
15:36:24
16.06.2011
m8rinek
-> Tuner#2: ale VHML má pořád vertikální dvojitej karburátor s oddělenym sánim. A to je ta podoba jakou chválí VHMLo.



Narozdíl od jednorázového Sedru jsou karburátory jako Weber repasovatelné, osičky obvykle neběhají v těle, ale minimálně v bronzových ložiskách, které není problém vyměnit...
15:31:46
16.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> m8rinek 16.06.11 15:15:27: A co je v té citaci špatně 9 pouze jsem vyloučil to, že se bavíme o různých druhách vertikálních karbců a ne horizontálních...



-> vhml: Já s tím žádnou práci neměl, osadil jsem to co doporučil motorář/Čepek a jak to funguje... Sice jsem zkoušel laborovat, ale dělat to bohatší (jako že to jde takže fakt nevím co by jsi chtěl zlepšovat...) už nemělo smysl. Ano jsem toho názoru, že nový origo díl, je nový origo díl jak u karbce, tak u rozdělovače apod.



Co prostě nechápu, jak tady můžeš takhle obecně házet mýty a přitom jsi ani jednou nebyl na brzdě narozdíl od porovnání mých a kamarádovo grafů. Já mám taky vždy po zimě pocit, že to jede jako kráva, dokonce při první změně trysek za jiné jsem ten pocit měl, pak si ale vzal stopky a na 1km kopci to bylo horší než lepší...
15:18:32
16.06.2011
vhml
-> Tuner#2: však já neříkám, ty koně se tom sedru najít daj, ale co to dá práce narozdíl od jiných.



A že dávám dohroamdy repase? Co ti odejde na karburátoru kdy to má rovnou přírubu, víko a klapky nejsou vybehany? Pak do toho koupis membranu, sadu tesneni a nevidim rozdil oproti novymu kusu a usetrenejm 2tisicum. Bohužel nemám tolik peněz abych mohl stavět skvělý ,,sériový" auto. Viz diskuze kdysi u čokina s tím co ho to všechno stálo :-)
upraveno 1x, naposled 16.06.2011 15:18:43
15:15:27
16.06.2011
m8rinek
Reagoval jsem na tohle:

Tuner#2 16.06.11 13:52:01 napsal:

→ vhml 16.06.11 13:35:08: Proč bych se měl nechat vysmát?

Ano myslím to smrtelně vážně pokud se bavíme o webru v podobě v jaké

ho chválíš (ne dva dvojité 40/45tky)…



Je mi buřt co tam má nějakej kluk. VHML má IDF což je v podstatě malé DCOE, má dvě separované komory, které krmí svůj ,,kanál,,.



A ve chvíli kdy bude i sebeprašivější weber pořádně nastaven na danej motor vždy bude mít oproti SEDRu navíc. Výhoda Sedru je to, že je konstruován právě pro použití na 742.
15:06:49
16.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> m8rinek 16.06.11 13:56:19: Koukal jsi vůbec na ten odkaz můj odkaz na fotky jakého webra tam má ten můj kamarád?



BTW vím, že Venca má 5ti kanál na stodesítce a vím, že to tím pádem má jen dva sací kanály a tím pádem stačí i jeden dvojitý wober jako má Eidy, stejně tak jako na origo parohách nějaký takovýhle vertikál. Spíš mě jde o to, jak tady Venca "objevil Ameriku" a všude to tady píše i když to dle mě není pravda viz. můj příklad... Jak vidíte i přes téměř dokonalý motor a karbec snad za 8 - 9.000,- nebo co ho to stálo (už si přesně nevzpomínám) to má horší výsledky než můj se Sedrem. Ono -> vhml: není Sedr jako Sedr a při Tvé oblbě dávat do kupy nějaké plesniviny a nekupovat nové tomu díly tomu tak může být, ale já s novým Sedrem problém nemám a dle mě ho pomlouváš zbytečně. Toť celé o co v diskuzi šlo.



-> hany: Sorry za OT, ale alespoň to tady žije 4
upraveno 4x, naposled 16.06.2011 15:08:49
14:52:21
16.06.2011
matoo
-> vhml: neni nemozne 4
14:51:16
16.06.2011
vhml
-> Tuner#2: nevím jak na 5kanál budeš cpát dva karby. Mě zatím stačí jeden a víc jich neplánuju :-) V této oblasti už se nemám kam dostat dál, mimo nějaký doladění
upraveno 1x, naposled 16.06.2011 14:52:35
13:56:19
16.06.2011
m8rinek
-> Tuner#2: IDF je vertikální obdoba DCOE a na 5k stačí opravdu jen jeden :))).
upraveno 1x, naposled 16.06.2011 13:58:41
13:52:01
16.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 16.06.11 13:35:08: Proč bych se měl nechat vysmát? Ano myslím to smrtelně vážně pokud se bavíme o webru v podobě v jaké ho chválíš (ne dva dvojité 40/45tky)...



Tady ten kluk na fotkách 73 a dál kde je vidět jeho motor: skoda-virt.cz/cz/.../167- doksy-podzim-2009 má komplet nově poskládaný motor od Čepka (nově už teda asi druhým rokem :-) je to taky 1,3, stejná vačka, hlava dělaná od Čepka a ne šmudlovina co mám já, svody od Hlušičky (což je špička mezi výrobcema výfuků) a má na brzdě o 10 koní méně než já a z webru do kterýho ho uvrtal Čepek moc odvařenej nebyl když jsem s ním mluvil...
upraveno 1x, naposled 16.06.2011 13:53:14
13:35:08
16.06.2011
vhml
-> Tuner#2: chceš snad tvrdit že SEDR funguje líp i než Weber? :-D Nenech se vysmát :-D



Každopádně změna vačky veškerý střílení do sání odstranila. Neříkám že je defaultně špatná, jen se nějak neschodla s mým hardwarem a po dočasování by nejspíš fungovala
12:13:41
16.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Šediváček 16.06.11 00:14:51: Tak co to teda je? Díval jsi se na ten odkaz? Myslím, že to tehdy Jate-line přesně zjišťoval a má jí jeho táta ve Fávu a je to na 100% 280/280. Asi se budu muset někdy stavit podívat na ten katalog až budu mít čas. 4



-> vhml 15.06.11 18:28:48: No o tom bych polemizoval a opravdu záleží co to bylo za vačku a jak byla časovaná... Ono když čtu jak jsi nadřený z polma/webra a přitom já mám z brzdy jinou zkušenost od toho známého s motorem od Čepka tak je to min. divné stejně jako to, že jsi s ME nebyl spokojen...
00:19:17
16.06.2011
vhml
-> Šediváček: a co píšou konkrétně v knížce? Ona tuším existuje mimojiné ještě 10-252-1148. A to by měla bejt 290, co ale nemá vůbec žádnej spodek.



A vůbec, naskenuj to 3
00:14:51
16.06.2011
Šediváček
-> Tuner#2: 280-ka to není, a nebo to není stará vačka, ale do nějakých novějších motorů jako LA nebo něco podobného. Nevím jestli se to nějak měnilo potom, nebo se používali 20let stejný vačky. Ale vačka z 120S to nejspíš nebude.



Jinak k těm vačkám, možná jsou překonaný, ale motor bych si z MB klidně nějakej půjčil. Ovšem v jejich zlatých časech a samozřejmě do nějakýho soutěžáku. Dneska je úspěch vymáčknout 120k z fabky na webrech nebo motocyklových karbecech jak tu má mnoho lidí. Dřív se dalo dostat cca 100koni z litrovýho obsahu a tomu já říkám umění. O výdrži samozřejmě není řeč.



Osobně jsem měl možnost jezdit "cosi" za vačku na 1,2l a víc bych ke štěstí nepotřeboval, nemám zkušenost s podobnýma jako máš ty. Můžou být lepší, ale jsem to nepotřeboval zkoušet. To co jsem měl stačilo bohatě, takže částečně souhlasim s vhml.
23:58:01
15.06.2011
Šediváček
-> vhml: Tak sem pohledal v knížce a můžu ti na 100% říct, že nemáš 280-ku a ani 260-ku jak by někdo mohl předpokládat. Osobně se přikláním k 290-ce nebo něco mezi 280-290°. Do jakých otáček je ten motor schopnej jet? A co s nim je zhruba děláno a čim ho krmíš, to by mohlo dost pomoct. Ale řeknu ti rovnou, pokud ten motor netočí aspoň zhruba 7000ot v maximálním výkonu a je to opravdu vačka kolem 290°, dost věcí tomu nasvědčuje, tak je v tom motoru něco špatně a nebo nevyužiješ její potenciál danýma úpravama co máš.
Extreme Tyres