hany/škoda 120L hany/škoda 120L

komentáře | popis | fotky | hany | 25.08.24 20:48 | 404x v oblíbených
Toto je moje Rézina, má najeto 150000km a je po 3 letech(1.8.2003) mého vlastnění napůl po "GO" a napůl zhuntovaná. Je to Škoda 120, rok výroby 1987 a ještě ve fabrice navíc přidanej 5-ti kvalt. Mám ho jako dědictví po mém dědečkovi. abych se přiznal zprvu to tuning být neměl, ale nemohl jsem nechat bez povšimnutí babiččiny průpovídky o tom že to auto je jenom na doježdění, proto jsem se do toho vložil. V první fázi byly bílé blinkry nějaká ta nálepka a hlavně barevné budíky. V druhé fázi to byly mračítka, cé sloupky, zadní kliky, zadní čelo s posunutou spz a sížení předku. Třetí část spočívala v tom, že auto bylo málo u země, tak muselo níž (3 závity), přišel na řadu nový motor z favorita se sníženou hlavou, 280 vačkou a lehkým setrvačníkem, při tom už tu byl nápad s kompletním tuningem, který spočívá v zavaření všeho nepotřebného, jako třeba boční držáky nárazníků, klíčových direk, zrušení klíčů a nahrazení odskoky a startováním na vypínač a tlačítko. A dále se plánovaly další a další úpravy, které teď již začnu realizovat. 1,8,2005 mi zkončila technická a na auto s těmíto úpravami se už nedá udělat, proto auto odhlašuji a začíná čtvrtá kapitola úprav.



popis:

- přední náprava: vyztužená, krátké pružiny od Tunera#2, vnitřně chlazené kotouče brembo, čtyřpístové brzdiče, 90% dílů nová, tvrdé silenbloky, upravená geometrie

- zadní náprava: po GO, nová podélná ramena a všechny gumy a silenbloky tvrdé, pružiny kyvkové, kotoučové brzdy vlastní výroba, čtyřpístkové brzdiče

- karoserie: převařena přední náprava o 4 cm výš do kufru, vyvařeno, zavařeny žlábky na střeše, díry v c sloupcích, kliky na dveřích, vytažené lemy, upravené kapoty, přední světla angel eyes, zadní do budoucna LED

- motor: vyleštěné a zvětšené kanály na hlavě MPI, odlehčené ventily, zvětšená komprese snížením bloku a pístů, vačka 280°, výfuk 4 do 1 a příčný tlumič, lehký setrvák a řemenice, bezkontaktní zapalování z favorita s upraveným předstihem, přítlačák felicie 1,6, karburátory yamaha R1

- interier: ochraný rám, nádrž v kufru, baterka posunuta na prostředek auta a s odpojovačem, upravenej středovej panel na palubce, ofuky audi TT, sportovní sedačky a tříbové pásy, tapecirunky 2mm laminát



plány:

- dodělat to



aktuality:



_________________________ 2010_________________________ _________________



2,1,10 - konečně motor ožil a vrní parádně

16,1,10 - doštelování motoru

23,1,10 - návštěva vrakáče.. startér felda do šáde 500,- a bezkontakt rozdělovač funglovka i s rele 200,-

12,3,10 - konečně dodělán pravý lem a vytvořen držák výfuku

13,3,10 - skoro hotov druhý lem (když už se ví jak na to, jde to rychleji) a hotovo jedno světlo a blinkr

16,3,10 - hotova přestavba řadící páky na krátké dráhy :)

8,4,10 - řadička znovu :) usazena nádrž a vyzkoušena :) a uklidil jsem v garáži :)

10,4,10 - třetí lem skoro hotovej

6,6,10 - konečně vidět výsledek... hotovy oba dva lemy :-) motor běhá tak jak má takže pohoda

4,7,10 - začal jsem brousit a kitovat...

16,7,10 - oprava volných vodítek... zdařilá :-)

18,7,10 - motor v kupě... zítra start... :-)

10,8,10 - upravena zadní kapota a zadní čelo... přední světla před dokončením

30,8,10 - dorazily čiré kryty na všechny světla, baterka konečně na svém místě a zprovozněna. konečné spasování blatníků

31,8,10 - spasováno kompletně celé auto.. řešíme elektriku v interieru ;-)

11,9,10 - palubka jakž takž hotová... lepení krytů na světla a výroba zadních lamp

15,11,10 - výměna zadních pružin od Sakyho za sériové kyvkové a je to hned lepší

17,11,10 - doveženy sedačky autostyl



_________________________ 2011_________________________ _________________



2,1,11 - pokračujeme na druhé vlečce

3,1,11 - vyztuženo už jen nabarvit a poskládat

6,1,11 - úpravy přední nápravy a dovyztužení

25,1,11 - tvrdé silenbloky jsou doma

24,2,11 obě nápravy v autě ale zatím bez pružin a bez brzd

14,3,11 - pružiny a brzdiče zpět z komaxitu a začlo se montovat nazpět

21,3,11 - přišel stabik na předek 21mm

3,4,11 - lakýra si konečně odvezl dveře

20,4,11 - přidělány sedačky konečně :-D bez pojezdů... takže kdo se tam nevejde má smůlu

1,5,11 - test R1 běží to!!!!

6,5,11 - omotán výfuk, vyměněny vodítka a poskládáno zpět

2,6,11 - výměna prasklé pružiny na sacím ventilu :-(

7,6,11 - filtry na R1 doladěno pár nedostatků... příprava na lakování... projížďka

13,6,11 - odvoz auta směr lakovna

16,7,11 - lehce poleštěny límce kol

23,7,11 - úprava a dodělání světel, nabarvení držáků sedaček a těšení se na návrat rézinky

26,7,11 - vše mimo kastle v laku

28,7,11 - návrat auta z laku

30,7,11 - kompletace předku.. motorek stěračů, blatníky, čelo, a začal jsem palubku dávat

1,8,11 - příprava elektriky do dveří, montáž palubky, pření kapoty a dveří, montáž sedaček, a světel

5,8,11 - karoserie doskládána, motor jakžtakž běží... světla svítěj :-)

6,8,11 - doděláno 95% elektriky, výměna matic kol za nové, umytí oken

13,8,11 - výměna šál na klice... úprava držáku baterie

26,8,11 - první sraz rézinky po rekonstrukci :-D Mimoň

12,9,11 - doladěna elektrika ve dveřích a v celém autě tak aby fungovala, už jí jen dodělat aby vypadala :-D

17,9,11 - GAZy jsou doma

20,9,11 - GAZ shock namontován

22,9,11 - úprava sání a předních světel... už svítěj angel eyes

26,10,11 - přišli odskoky na zadní dveře ;-)

30,10,11 - jeden odskok namontován a sporvozněn včetně tapeců... a duhý natahána elektrika

29,11,11 - k ukončení sezony dostala darem geometrii náprav.. teď je spokojená

15,11,11 - klikovka po výbrusu a vačka 280 tak už jen přeskládat a poladit ještě pár detailů ;-)

19,12,11 - vyndán motor a auto zazimováno

25,12,11 - opět rozebraný motor a výměna klikovky a vačky

26,12,11 - skádání motoru



_________________________ 2012_________________________ _________________



10,3,12 - oživen motor po zimě... odvzdušněn a lehce seřízen....

6,4,12 - úprava elektriky u motoru

22,4,12 - dovezeny kola domů a úprava rámu

17,5,12 - po těžké přípravě na Doksy se nestihlo vůbec nic... jen výměna motoru za sériovou feldu MPI

18,8,12 - doloupal jsem asfalt z podlah a začal čistit

22,9,12 - přesunuta baterie do kufru, vystříkány dutiny úpravy motorového prostoru



_________________________ 2013_________________________ _________________



malá pauza ve vývoji

20,9,13 - upravena část podlahy a namontován zadní díl rámu

22,9,13 - PRVNÍ pohár TOP 10 za tuning v Doksech



_________________________ 2014_________________________ _________________



30,8,14 - po dlouhé době pohyb vpřed!!! odevzdán motor motorářovi ke stavbě.. a fůra dílů odvezena na komaxit



_________________________ 2015_________________________ _________________



19,6,15 - pomalinké pečlivé skládání, hlavně na nic nezapomenout

7,11,15 - po roce opět vrčíme!!!!! hurááá

31,12,15 - dokončena přestavba světel foto v článcích





_________________________ 2021_________________________ _________________



11,10,21 - po letech sehnány sedačky mtx a start auta





_________________________ 2022_________________________ _________________



18,5,22 - po letech zprovozněny blinkry na jiný než origo vypínač (výstražné), odzimování a příprava na sraz v Doksech





_________________________ 2023_________________________ _________________



25,5,23 - vystěhování z pronajaté garáže(po 20ti letech) a ubytování u mého baráku... čekáme na stavbu garáže









!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!komp letní galerie fotek: hany08.rajce.idnes.cz/ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



tak nějaký ty videa:

auto 2011

-
hany škoda 120


auto 2005

-
Skoda 120 start by hany


-
Skoda120 by hany




zvláštní dík patří U-GEENovi a Tuxikovi a všem co vylepšujou stránky, protože jima už žiju :-)

hany/škoda 120L - komentáře:

22:08:25
13.06.2011
Kurier Grobar
-> castrol: :D ale že čo je v plechovke
22:07:13
13.06.2011
castrol
-> Kurier Grobar 13.06.11 22:05:02: to je stetec nepoznas 1
22:06:47
13.06.2011
hany
-> Athlonek: od léčebny do rousínova
22:05:02
13.06.2011
Kurier Grobar
-> hany: čavko s čím to natieraš? hany08.rajce.idnes.cz/201 0_Rezinka
21:57:37
13.06.2011
Athlonek
-> hany: Kde to testuješ ve Cvikově, to proháníš k léčebně a z5?
21:48:06
13.06.2011
hany
-> Tuner#2: jen nemůžu uvěřit tomu že by všechno kecalo když to 7 let co to mám na autě ukazuje normálně... 4 vim že to jsou fakta... sám o tom furt přemejšlim, ale teď to nezkusim znova protože neni čim... a pochybuju že bych byl tak slepej že bych nedohlídnul na budíky
21:46:19
13.06.2011
Sp4rc0
-> Tuner#2: nechci do toho zasahovat ale 300 vačka nema strop v 7000..ja točim víc s 280..4
21:44:19
13.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> hany 13.06.11 21:40:33: Čemu Honzo nevěříš? To jsou prostě fakta a tímto tady auto a sebe zbytečně schazuješ. Až budeš mít graf z brzdy a nebo zajetý čas přesnou časomírou s fotobuňkama na začátku i na konci a s výslednou rychlostí, tak budem vědět na čem jsme. Zatím se mě to zdá jako tlachání, kterému se tady vždy ve fóru upřímně směju. Prostě 300vka vačka má svůj strop v 7000, krátkodobě v 7500 ale víc ani náhodou a ject 145km/h bez dveří to by byl asi řádný hukot.
21:40:33
13.06.2011
hany
-> Tuner#2: ï to je možný, ale nevěřim tomu a rovinu změřenou nemám 1
21:25:36
13.06.2011
castrol
-> hany: bude konecne lak 1
21:25:36
13.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
hany 13.06.11 21:13:32 napsal:

→ Tuner#2: ne… jel jsem jen na 3 a řadil na 4… neni

dost dlouhá rovinka… má jen cca 200metrů 3 a mám 3,9ku
Tak to je tím pádem řádná blbost...



1. Řadit z trojky na čtyřku v jak jsi psal v 8300rpm s gumama 195/45 R13 znamená ject 145km/h

2. Pokud má rovina skutečně 200m, tak je nemožné na tak krátké trati aby jsi měl 154km/h. To by jsi musel mít tak 600HP jako má Klásek ve své Škodovce...

3. I kdyby rovina měla sprinterských 403m, tak opět je ještě 145km/h velmi, ale velmi slušná hodnota a odpovídalo by to tak 130-150 koním vzhledem k malé váze co teď bez dveří atd. máš...



Z toho vidím jediný výsledek a to, že Tě kecá jak tacho (což při tam malých kolech bude v řádech desítek kilometrů) a otáčkomer prostě na danou metu vyletí stejně jako jiným lidem zde...
upraveno 2x, naposled 13.06.2011 21:27:14
21:13:32
13.06.2011
hany
-> Tuner#2: ne... jel jsem jen na 3 a řadil na 4... neni dost dlouhá rovinka... má jen cca 200metrů 3 a mám 3,9ku... při 7300ot jedu 130km/h a při té poslední jízdě jsem nestíhal ani řadit natož koukat na tacháč 3
upraveno 2x, naposled 13.06.2011 21:20:23
12:59:09
13.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> hany 11.06.11 18:45:22: To chceš říct, že bez dveří jsi odřazoval ze 4řky na pětku v 8300rpm??? 9 Nezlob se na mě, ale to je 190km/h pokud máš SP 3,9 a nebo 175km/h při 4,22 a tomu prostě bez dvěří, technické a SPZ nevěřím...
21:51:20
12.06.2011
hany
-> m8rinek: 195/45 13" je vysoký? 4

e: a když to zadáš do toho prográmku jak jsi poslal link tak sedí výsledná rychlost na tachu i otáčkoměru...
upraveno 1x, naposled 12.06.2011 21:53:30
21:33:02
12.06.2011
m8rinek
-> hany: nepsal jsi náhodou o nízkoprofilovejch kolech?
21:30:27
12.06.2011
hany
-> m8rinek: tak podle toho prográmku údaj otáčkoměru sedí i s tachometrem... takže nekecá nic 4
19:18:57
11.06.2011
m8rinek
-> hany: přesnej údaj, třeba z dlouhodobýho provozu maximální rychlostí na daný rychlostní stupeň, případně ten cyklocomp, jestli se mu dá důvěřovač, ale je to obyč čítač, tak možná jo....



skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=115
upraveno 1x, naposled 11.06.2011 19:21:28
19:12:50
11.06.2011
hany
-> m8rinek: mám 13" kola ale nízkoprofil.. takže bych ten údaj taky nebral až tak vážně
18:59:11
11.06.2011
m8rinek
-> hany: jestli chceš vědět otáčky a máš přesnej údaj o rychlosti, tak můžeš počítat zpětně od kol, přes převodovky až po otáčky motoru...
18:45:22
11.06.2011
hany
-> m8rinek: no dobrá... byl jsem se projet... a při záteži na všechny kvalty jsem řadil na 8300ot...
Extreme Tyres