hany/škoda 120L hany/škoda 120L

komentáře | popis | fotky | hany | 25.08.24 20:48 | 404x v oblíbených
Toto je moje Rézina, má najeto 150000km a je po 3 letech(1.8.2003) mého vlastnění napůl po "GO" a napůl zhuntovaná. Je to Škoda 120, rok výroby 1987 a ještě ve fabrice navíc přidanej 5-ti kvalt. Mám ho jako dědictví po mém dědečkovi. abych se přiznal zprvu to tuning být neměl, ale nemohl jsem nechat bez povšimnutí babiččiny průpovídky o tom že to auto je jenom na doježdění, proto jsem se do toho vložil. V první fázi byly bílé blinkry nějaká ta nálepka a hlavně barevné budíky. V druhé fázi to byly mračítka, cé sloupky, zadní kliky, zadní čelo s posunutou spz a sížení předku. Třetí část spočívala v tom, že auto bylo málo u země, tak muselo níž (3 závity), přišel na řadu nový motor z favorita se sníženou hlavou, 280 vačkou a lehkým setrvačníkem, při tom už tu byl nápad s kompletním tuningem, který spočívá v zavaření všeho nepotřebného, jako třeba boční držáky nárazníků, klíčových direk, zrušení klíčů a nahrazení odskoky a startováním na vypínač a tlačítko. A dále se plánovaly další a další úpravy, které teď již začnu realizovat. 1,8,2005 mi zkončila technická a na auto s těmíto úpravami se už nedá udělat, proto auto odhlašuji a začíná čtvrtá kapitola úprav.



popis:

- přední náprava: vyztužená, krátké pružiny od Tunera#2, vnitřně chlazené kotouče brembo, čtyřpístové brzdiče, 90% dílů nová, tvrdé silenbloky, upravená geometrie

- zadní náprava: po GO, nová podélná ramena a všechny gumy a silenbloky tvrdé, pružiny kyvkové, kotoučové brzdy vlastní výroba, čtyřpístkové brzdiče

- karoserie: převařena přední náprava o 4 cm výš do kufru, vyvařeno, zavařeny žlábky na střeše, díry v c sloupcích, kliky na dveřích, vytažené lemy, upravené kapoty, přední světla angel eyes, zadní do budoucna LED

- motor: vyleštěné a zvětšené kanály na hlavě MPI, odlehčené ventily, zvětšená komprese snížením bloku a pístů, vačka 280°, výfuk 4 do 1 a příčný tlumič, lehký setrvák a řemenice, bezkontaktní zapalování z favorita s upraveným předstihem, přítlačák felicie 1,6, karburátory yamaha R1

- interier: ochraný rám, nádrž v kufru, baterka posunuta na prostředek auta a s odpojovačem, upravenej středovej panel na palubce, ofuky audi TT, sportovní sedačky a tříbové pásy, tapecirunky 2mm laminát



plány:

- dodělat to



aktuality:



_________________________ 2010_________________________ _________________



2,1,10 - konečně motor ožil a vrní parádně

16,1,10 - doštelování motoru

23,1,10 - návštěva vrakáče.. startér felda do šáde 500,- a bezkontakt rozdělovač funglovka i s rele 200,-

12,3,10 - konečně dodělán pravý lem a vytvořen držák výfuku

13,3,10 - skoro hotov druhý lem (když už se ví jak na to, jde to rychleji) a hotovo jedno světlo a blinkr

16,3,10 - hotova přestavba řadící páky na krátké dráhy :)

8,4,10 - řadička znovu :) usazena nádrž a vyzkoušena :) a uklidil jsem v garáži :)

10,4,10 - třetí lem skoro hotovej

6,6,10 - konečně vidět výsledek... hotovy oba dva lemy :-) motor běhá tak jak má takže pohoda

4,7,10 - začal jsem brousit a kitovat...

16,7,10 - oprava volných vodítek... zdařilá :-)

18,7,10 - motor v kupě... zítra start... :-)

10,8,10 - upravena zadní kapota a zadní čelo... přední světla před dokončením

30,8,10 - dorazily čiré kryty na všechny světla, baterka konečně na svém místě a zprovozněna. konečné spasování blatníků

31,8,10 - spasováno kompletně celé auto.. řešíme elektriku v interieru ;-)

11,9,10 - palubka jakž takž hotová... lepení krytů na světla a výroba zadních lamp

15,11,10 - výměna zadních pružin od Sakyho za sériové kyvkové a je to hned lepší

17,11,10 - doveženy sedačky autostyl



_________________________ 2011_________________________ _________________



2,1,11 - pokračujeme na druhé vlečce

3,1,11 - vyztuženo už jen nabarvit a poskládat

6,1,11 - úpravy přední nápravy a dovyztužení

25,1,11 - tvrdé silenbloky jsou doma

24,2,11 obě nápravy v autě ale zatím bez pružin a bez brzd

14,3,11 - pružiny a brzdiče zpět z komaxitu a začlo se montovat nazpět

21,3,11 - přišel stabik na předek 21mm

3,4,11 - lakýra si konečně odvezl dveře

20,4,11 - přidělány sedačky konečně :-D bez pojezdů... takže kdo se tam nevejde má smůlu

1,5,11 - test R1 běží to!!!!

6,5,11 - omotán výfuk, vyměněny vodítka a poskládáno zpět

2,6,11 - výměna prasklé pružiny na sacím ventilu :-(

7,6,11 - filtry na R1 doladěno pár nedostatků... příprava na lakování... projížďka

13,6,11 - odvoz auta směr lakovna

16,7,11 - lehce poleštěny límce kol

23,7,11 - úprava a dodělání světel, nabarvení držáků sedaček a těšení se na návrat rézinky

26,7,11 - vše mimo kastle v laku

28,7,11 - návrat auta z laku

30,7,11 - kompletace předku.. motorek stěračů, blatníky, čelo, a začal jsem palubku dávat

1,8,11 - příprava elektriky do dveří, montáž palubky, pření kapoty a dveří, montáž sedaček, a světel

5,8,11 - karoserie doskládána, motor jakžtakž běží... světla svítěj :-)

6,8,11 - doděláno 95% elektriky, výměna matic kol za nové, umytí oken

13,8,11 - výměna šál na klice... úprava držáku baterie

26,8,11 - první sraz rézinky po rekonstrukci :-D Mimoň

12,9,11 - doladěna elektrika ve dveřích a v celém autě tak aby fungovala, už jí jen dodělat aby vypadala :-D

17,9,11 - GAZy jsou doma

20,9,11 - GAZ shock namontován

22,9,11 - úprava sání a předních světel... už svítěj angel eyes

26,10,11 - přišli odskoky na zadní dveře ;-)

30,10,11 - jeden odskok namontován a sporvozněn včetně tapeců... a duhý natahána elektrika

29,11,11 - k ukončení sezony dostala darem geometrii náprav.. teď je spokojená

15,11,11 - klikovka po výbrusu a vačka 280 tak už jen přeskládat a poladit ještě pár detailů ;-)

19,12,11 - vyndán motor a auto zazimováno

25,12,11 - opět rozebraný motor a výměna klikovky a vačky

26,12,11 - skádání motoru



_________________________ 2012_________________________ _________________



10,3,12 - oživen motor po zimě... odvzdušněn a lehce seřízen....

6,4,12 - úprava elektriky u motoru

22,4,12 - dovezeny kola domů a úprava rámu

17,5,12 - po těžké přípravě na Doksy se nestihlo vůbec nic... jen výměna motoru za sériovou feldu MPI

18,8,12 - doloupal jsem asfalt z podlah a začal čistit

22,9,12 - přesunuta baterie do kufru, vystříkány dutiny úpravy motorového prostoru



_________________________ 2013_________________________ _________________



malá pauza ve vývoji

20,9,13 - upravena část podlahy a namontován zadní díl rámu

22,9,13 - PRVNÍ pohár TOP 10 za tuning v Doksech



_________________________ 2014_________________________ _________________



30,8,14 - po dlouhé době pohyb vpřed!!! odevzdán motor motorářovi ke stavbě.. a fůra dílů odvezena na komaxit



_________________________ 2015_________________________ _________________



19,6,15 - pomalinké pečlivé skládání, hlavně na nic nezapomenout

7,11,15 - po roce opět vrčíme!!!!! hurááá

31,12,15 - dokončena přestavba světel foto v článcích





_________________________ 2021_________________________ _________________



11,10,21 - po letech sehnány sedačky mtx a start auta





_________________________ 2022_________________________ _________________



18,5,22 - po letech zprovozněny blinkry na jiný než origo vypínač (výstražné), odzimování a příprava na sraz v Doksech





_________________________ 2023_________________________ _________________



25,5,23 - vystěhování z pronajaté garáže(po 20ti letech) a ubytování u mého baráku... čekáme na stavbu garáže









!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!komp letní galerie fotek: hany08.rajce.idnes.cz/ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



tak nějaký ty videa:

auto 2011

-
hany škoda 120


auto 2005

-
Skoda 120 start by hany


-
Skoda120 by hany




zvláštní dík patří U-GEENovi a Tuxikovi a všem co vylepšujou stránky, protože jima už žiju :-)

hany/škoda 120L - komentáře:

18:28:48
15.06.2011
vhml
-> Tuner#2: rozhodne to funguje lip nez 265 z ME. I kdyz ta asi potrebovala docasovat na klinku, jelikoz to moc nefungovalo a strilelo do sani ve vyssich otackach



A tahle i v nizkejch otackach dava vice kroutaku nez eRkova i noname 260tka co jsem zkousel. Ve vysokejch je to samozrejme uplne neco jinyho.
upraveno 2x, naposled 15.06.2011 18:29:45
14:28:50
15.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 15.06.11 14:14:10: Pocitově? Pokud vím nikdy jsi nebyl na brzdě a když se podíváš na výsledky některých 280tek tak je to zoufalost viz. třeba Jenda5...
14:14:10
15.06.2011
vhml
-> Tuner#2: ač dávno překonaná, funguje naprosto skvěle. Cenu 500Kč taky těžko překonat :-)
upraveno 1x, naposled 15.06.2011 14:15:06
10:45:34
15.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 15.06.11 08:32:05: Tak 300° to rozhodně není, je to poměrně rozšířená 280tka podle které dost lidí kopíruje, ale v dnešní době už poměrně zastaralá vačka, která nemá úplně optimální plnění a je dávno překonaná...: skoda-virt.cz/cz/.../1264 82-oznacenie-origo-vacky?g otopost=2...



5
upraveno 2x, naposled 15.06.2011 10:48:13
08:32:05
15.06.2011
vhml
-> Šediváček: že je to 280 nevím přesně. Majitel tvrdil 300, Daves 280, podle chování to má blíž k tý 280, jelikož to nemá problém vrkat na 2500ot. Knížku zkus prohledat, ideálně naskenovat, slyším o ní prvně.
23:24:26
14.06.2011
Šediváček
Nechci tady zasírat někomu kartu, tak jestli chcete nějak debatovat, bylo by lepší asi někde jinde. Buď vytáhnout nějaký téma u motorů s tím, že se to za chvíli pohádá nebo třeba u mýho auta. Tam je místa dost 3
23:19:25
14.06.2011
Šediváček
-> vhml: Na tu vačku se ti můžu kouknout, jestli to je opravdu na 120S. Víc ti s tim nepomůžu a pokud víš na 100%, že to je 280, dalo by se něco vydedukovat z tý knížky.
23:17:49
14.06.2011
Šediváček
-> m8rinek: Tak Lambo jezdí 2x rychlejc a je tu dost lidí, co jim auta jezdí stejně nebo rychlejc. Tak co 4 Jinak to v té rychlosti nedělá vůbec nic, na to že nemá nějakej extra podvozek a zastaví to taky bez problémů. A zase aby sis nemyslel, že se takhle jezdí někde v provozu a zatáčky v protisměru. Nejsme sebevrazi a hlavně musí dávat člověk bacha na lidi okolo.
23:14:40
14.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Šediváček 14.06.11 23:12:33: Kdy se můžu stavit na tu knížku mrknout? 1
23:12:33
14.06.2011
Šediváček
-> Tuner#2: Jsem to napsal dost blbě, prostě mám takovou příručku a tam je třeba napsáno, teď si něco vymyslím...Vem motor ze stovky, dej tam kliku číslo xx-xxx-xx, k tomu ojnice a písty číslo xx-xxx-xx, vačku číslo xx-xxx-xx, hlavu udělej takovou a makovou a karburátor natryskuj tak a onak. Výsledek je, že máš 70Hp/6500ot/min. Z toho nevím více méně nic, tak proto jsem říkal, kdyby někdo měl katalog třeba vaček co používala MB. Dalo by se podle čísel zjistit, co je s danou vačkou a jinýma dílama možný a nemožný. Já ho nemám nebo o něm nevím, ale to není moc pravděpodobný. Tak kdyby jste někdo o něčem takovým věděl...........
22:35:50
14.06.2011
vhml
-> Šediváček: o katalogu ND pro zavodni motory slysim prvne, rad bych si pocetl. I neco blizsiho o puvodu me vacky ze 120S, udajne 280tka, ale funguje uplne bozsky. 10-248-1152
20:09:31
14.06.2011
Péďa17
Doufám že se to konečně vydaří
12:18:28
14.06.2011
Mates
-> hany: Konečně,tak at se vydaří.4
00:30:02
14.06.2011
m8rinek
-> Šediváček: ale dělat ze Škodný Lambo taky ne ;).
00:29:27
14.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Šediváček: Tak to jsem moc nepochopil co jsi tím chtěl říct... Ve 120S jezdilo mnoho vaček podle toho kde to auto jezdilo, zda rallye či okruhy, takže napsat že 120S točila 7000 je blbost. Jak se podle čísla vačky pozná, jaké otáčky "pustí"? A ano, na každém autě je třeba řešit rychlost co nejpřesněji, protože jinak tady pak vznikají fámy, že 120cka s Fávo motorem s lízlou hlavou jezdí 190 a točí 7000rpm... Myslím, že z toho je virt snad už vyléčený a tyhle řeči se tady neberou.
00:23:18
14.06.2011
Šediváček
-> hany: Známej jezdí na 185/60 R13 na 4,22 převodovku v 6 000 na 3-ku něco přes 100km,4-ku 140km a 5-ku 180km/h. Ty máš obvodově o něco menší kola ještě, ale delší převod takže to bude zhruba nastejno. Tuto jsou více méně ověřený hodnoty, takže se jich můžeš cca držet. Počítat na škodě a i jakýmkoliv autě s rychlostma na 1km přesně nemá moc smysl si myslím.
00:12:01
14.06.2011
Šediváček
-> Tuner#2: Tak nějakou dobovou dokumentaci k 130RS jsem nenašel, možná někde něco bude, ale momentálně nevím kde. Našel jsem akorát k 120S a tam je maximum výkonu v 7 000ot. Jinak k těm vačkám, pokud by jste někdo měl katalog ND na závodní motory a byli tam i čísla vaček…Tak se přesně zjistí jaká vačka pustí jaký otáčky a bude to na 100%. Číslo mě nic neřekne.
23:10:37
13.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Sp4rc0 13.06.11 21:46:19: Přečti si co jsem psal tady na straně 2. a pak klikni na link co psal petr s. Pak možná uvěříš...4
22:10:55
13.06.2011
hany
-> Kurier Grobar: zaprvé to je Soda a za druhé to je technický benzin a umývalo se od oleje a ostatních bordelů 4
Extreme Tyres