skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
S130-EXTREME - komentáře:
12:47:28
09.07.2004
09.07.2004
CHIP
No to by me teda taky zajimalo ...
12:22:02
09.07.2004
09.07.2004
U-Geen
by mě zajimalo kolik lidí si udělá lak doma :-)
12:03:11
09.07.2004
09.07.2004
skodavrs
-> Míša: sorry jestli jsem se trefil do tvého slabého místa. Z mé strany to určitě závist není. Tomu že jsi dělal tu navigaci a interiér bych i věřil, ale ten lak, to se mi fakt nechce věřit. Leda že by tvůj táta byl lakýrník jinak asi těžko. Jo a jinak, neber to jako urážku, v každým případě je tvoje auto originál máš tam spoustu věcí který nikdo jinej ve škodovce nemá, ale mě se na tvým autě líbjej pouze ty přední světla a potom ten již zmiňovaný lak(co se provedení týče) jinak ten interiér se mi až zas tak nezdá a třeba to zadní plato s woofrem je pěkná prasárna co se provedení týká. Proto jsem vznášel pochybnosti o tom jestli jsi to dělal ty nebo ne, takovýhle rozdíly v provedení určitejch věcí u mě budí pochyby. Jinak i kdyby většinu věcí dělal tvůj táta což bych i věřil, tak to není stejný jako když bys to dělal ty. Jo a s těma pružinama si myslim že to nic nevyřeší. pokud chceš maximální snížení a přitom aby to fungovalo tak převař úchyt na nápravnici a pak to bude v pohodě. To je podle mě jiná možnost jak to udělat pořádně. Vzhledem k tomu že že máš na autě tolik věcí které jsi zvládl sám tak tohle pro tebe nemůže bejt až zas takovej problém. A teď si mě klidně ukamenujte, ale je to můj názor.
09:11:45
09.07.2004
09.07.2004
Míša
-> Tuner#2: no vždyť jo, to mi je jasný... proto se chci pokusit o to, abych to snížil, tak jak potřebuji a bylo to funkční... mělo to nějakej zdvih... ta pružina bude tvrdá... no prostě se uvidí až se to zkusí
18:14:57
08.07.2004
08.07.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Míša: Jenže ta pružina je už o 3,5 cm kratší - má 250mm zatímco série má 285mm a navíc je tam páka, takže zkrácení o 15 mm udělá na kole třeba 5 cm. Je to alchymie a chce to zkoušet, ale z hlediska jízdních vlastností je lepší to mít vyšší a funkční než nízký a na dorazu bez funkce a jezdit po gumě...
18:10:07
08.07.2004
08.07.2004
Míša
-> Tuner#2: můj problém je ten, že ta pružina co říkáš ty jde zkrátit o 15mm. Já potřebuju zkrácení o odně víc... uvidíme... zkusím tohle co jsem vymyslel a ukáže se...
17:41:51
08.07.2004
08.07.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Míša: Ale je to jen můj názor, tak snad se k tomu vyjádří i někdo jiný...
17:40:41
08.07.2004
08.07.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Míša: Mno to už jsem Ti psal. Podle mě nebude ta větší pružina pořádně sedět v tom prolisu spodního ramene. Pak budeš muset řešit to na kolik jí zkrátíš, protože je tvrdší a tím pádem se méně zmáčkne. Budeš jí muset zakončovat nahřátím autogenem aby jsi jí ukončil a to taky zrovna není moc dobré (i když je pravda, že já taky jezdil na uřízlých a zakončených pružinách). Prostě já bych šel jak jsem psal spíš do těch L/A podle plánku a nebo spíš do těch co mám já - ty se dají zkracovat a jsou ještě tvrdší, ale vyžadujou už i tvrdší tlumiče - např. HP sporting. Vše najdeš u Sakyho.
17:35:01
08.07.2004
08.07.2004
Míša
-> Tuner#2: počkej počkej... co si o tom myslíš???
17:31:11
08.07.2004
08.07.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Míša: Tak to jo - držím palce v pokusu.
17:23:53
08.07.2004
08.07.2004
Míša
-> Tuner#2: no je to škodovácká nápravnice a my jsme ji předělali tak že se tam vejdou zadní pružiny... zbytek její výztuhy provedem podle těch plánů a zkusí se to...
15:04:37
08.07.2004
08.07.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Míša: Aha a kde jsi k takové nápravnici přišel? Z čeho to je původně?
14:42:50
08.07.2004
08.07.2004
Míša
-> Tuner#2: no do normální nápravnice se nevejde,ale do tý co mám já jo... a chci to zkusit protože asi jsi viděl jakej požadavek mám já na snížení a nevím jestli by to ty L/A ustály... ty zadní sou tak tvrdý že to vydržej určitě...
14:26:46
08.07.2004
08.07.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Míša: Já to nezkoušel, ale když jsem kupoval ty gumy pod pružinu, tak ty přední jsou menšího průměru a tím pádem i pružina je menší. Nevím přesně o kolik a je možné že tam půjde, ale než zkracovat zadní, tak to bych tam fakt raději dal L/A od Sakyho, která je už vyzkoušená - mají ji tady lidi na více autech.
14:05:23
08.07.2004
08.07.2004
BEYER - zrušená registrace
Míša: chystas sa robyt shade off-road
13:50:26
08.07.2004
08.07.2004
Míša
-> Tuner#2: OK už to mám... a co bys řekl tomu, že mám přední nápravnici doma kam se vejdou zadní pružiny...
13:14:27
08.07.2004
08.07.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Míša: Zkopírovat Ti to můžu, ale jak doručit - buď poštou a nebo na nějakém srazu. Je to ale to samé co je v té knížce, akorát je to lépe vidět, protože v té knížce jsou ty nákresy dost malé a občas nejde něco přečíst a nebo zkus stáhnout ten soubor od Sakyho ze stránek - tam to bude taky. Zadní pružiny do předu asi nedáš, protože mají větší průměr a nešly by do nápravnice - kup ty co nabízí Saky s těma dvouma závitama - můžeš je zkracovat bez změny charakteristiky a jsou o 10% tvrdší. Mám je, ale ještě ne na autě, ale vypadájí slibně.
13:11:13
08.07.2004
08.07.2004
Saty
13:05:55
08.07.2004
08.07.2004
Míša
-> Tuner#2: no kdybys mi to moh okopírovat tak by to bylo ideální, protože to co dělá saky udělá můj táta v práci taky... máme kupu nápadů,ale jak říkáš ty... když je to vyzkoušené tak proč vymýšlet něco jinýho... už máme připravený např. komplet uzavření profilu horního ramene vpředu... ale máž zas pravdu že to pak může uletět celý... no zkrátka pro mě jsou teď problém sehnat ty plány... mít je tak to teď připravýme a v zimě se to zrealizuje... co bys řekl zadním přužinám vpředu ( kvůli tuhosti ) ???
12:46:30
08.07.2004
08.07.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Míša: Mám doma origo plánky na 130L/A - můžu Ti to ofotit a nebo v té profláknuté knížče Sportovní úpravy Škoda 130L jsou taky všechny plánky na úpravu spodku. Výstuhy tu nabízí Saky - má i web kde je uvidíš: skoda-upravy.wz.cz/main/i
ndex.php
Podle mě je dobré vše rozebrat, šikmá ramena vystužit a dobře provařit hlavně u té kostky spoje s podélným kde se to propadá. Podélná dát nová a vystužit dle L/A v knížce. Vystužit ovařením úchyty na příčce převodovky. Na přední náprave vystužit spodní a horní ramena taktéž dle L/A (nevystužovat po celém, protože prý při velké ráně se to může utrhnout z nápravnice, kdežto takhle to ještě drobet pruží) na spodních vystužit úchyt tlumiče, můžeš otočit misku dorazu (pak Ti to na něm nebude sedět a bude tam mít tlumič i nějakou funkci). No a je dobré ovařit nápravnici a vystužit úchyty na řízení. Všechno je v té knížce nakresleno a výstuhy si můžeš buď z plechu udělat a nebo podpořit "kurevské zisky" Sakyho. Nevím co dál, klidně se ptej.
Podle mě je dobré vše rozebrat, šikmá ramena vystužit a dobře provařit hlavně u té kostky spoje s podélným kde se to propadá. Podélná dát nová a vystužit dle L/A v knížce. Vystužit ovařením úchyty na příčce převodovky. Na přední náprave vystužit spodní a horní ramena taktéž dle L/A (nevystužovat po celém, protože prý při velké ráně se to může utrhnout z nápravnice, kdežto takhle to ještě drobet pruží) na spodních vystužit úchyt tlumiče, můžeš otočit misku dorazu (pak Ti to na něm nebude sedět a bude tam mít tlumič i nějakou funkci). No a je dobré ovařit nápravnici a vystužit úchyty na řízení. Všechno je v té knížce nakresleno a výstuhy si můžeš buď z plechu udělat a nebo podpořit "kurevské zisky" Sakyho. Nevím co dál, klidně se ptej.