skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Typ vozu : Škoda 135 Bendix
Popis : Jedná se o 400 kusovou malosérii sedanů vyrobenou na základě objednávky v zámoří, tak aby byla schopna splňovat americké exhalační předpisy EPA 75 (US 83). Motor je opatřen řízeným třícestným katalyzátorem S2 s lamda sondou, v hlavě válců byla nalisována tvrzená sedla ventilů umožňující spalování předepsaného, výhradně bezolovnatého benzínu BB 91 (nebo vyšší).
Vyroba : 1988-1989
Motor : 746.135 (Bendix), benzín
Řadový 4-válec, 1 289 ccm
8-ventil, komprese 8.8 : 1
Vrtání x zdvih: 75.5 mm x 72 mm
Výkon motoru: 41 kW (56 PS) při 5000 ot./min.
Točivý moment: 92 Nm při 3500 ot./min.
Svíčky : Bosch F7DC, KLG FC52LS, Champion C281YC
Filtr paliva: Alco SP-2109, BOSCH BO 0450905985
Tlak paliva: Walbro NO.5611 / MAGNETI MARELLI 313011300058
Lambda sonda: NTK 23502 + úprava ECU
Řídící jednotka: S100817101A Bendix/Renix
Zapalovací cívka: 7700749146
Snímač teploty nasávané směsi: Renault 7700737572
Snímač otáček motoru: S100540015, Lucas SEB1038
Snímač teploty motoru: Renault 7700737571
Krokový motor klapky volnoběhu: Jeep 83502375
Zásuvky diagnostiky: Molex 03-09-1064 / 03-09-1062 a Molex 03-09-2151
Vůle sacích ventilů: 0,25 mm
Vůle výfukových ventilů: 0,20 mm
Tlak paliva: 0,75 barů (tlak regulátoru na vstrikovači seřídit na 0,75 baru při 2000 otáčkách (zahřátý motor), v případě alternativního čerpadla i přemostit předřadný odpor)
Předstih: 14 +/- 5
Hodnoty pro emise :
otáčky motoru......Volnoběžné (900~950)...Zvýšené (2700~2900)
obsah CO (%)......0.5............. ..................0.3
lambda (1).......... -........................ ..........0.97~1,03
obsah HC (ppm)...100.............. .................-
Barva vozu : Apollo red (8302)
Koupena tady na Virtu : skoda-virt.cz/cz/.../7796 9-dotaz-na-origo-13o-strik acka
Pro zájemce, pokusy s výfukem : skoda-virt.cz/cz/.../1236 02-for-robi135gli-hu
Víc fotek zde: www.facebook.com/media/se t?set=a.5159...
Letáky k Bendix Škodovkám: www.facebook.com/media/se t?set=a.5640...
Z tisku:
www.autoforum.cz/fascinac e/cech-renovuje-vzacnou-sk odu-135-gli-je-fantasticky -peclivy
T613-3: www.facebook.com/media/se t?set=a.1400...
Dne 21.2.2011 nás opustil člověk, kterého jsem tu (ač jsem jej neznal osobně) měl fakt rád. Dovolte tedy, abych toto auto věnoval pamáce pana Petra S.
Popis : Jedná se o 400 kusovou malosérii sedanů vyrobenou na základě objednávky v zámoří, tak aby byla schopna splňovat americké exhalační předpisy EPA 75 (US 83). Motor je opatřen řízeným třícestným katalyzátorem S2 s lamda sondou, v hlavě válců byla nalisována tvrzená sedla ventilů umožňující spalování předepsaného, výhradně bezolovnatého benzínu BB 91 (nebo vyšší).
Vyroba : 1988-1989
Motor : 746.135 (Bendix), benzín
Řadový 4-válec, 1 289 ccm
8-ventil, komprese 8.8 : 1
Vrtání x zdvih: 75.5 mm x 72 mm
Výkon motoru: 41 kW (56 PS) při 5000 ot./min.
Točivý moment: 92 Nm při 3500 ot./min.
Svíčky : Bosch F7DC, KLG FC52LS, Champion C281YC
Filtr paliva: Alco SP-2109, BOSCH BO 0450905985
Tlak paliva: Walbro NO.5611 / MAGNETI MARELLI 313011300058
Lambda sonda: NTK 23502 + úprava ECU
Řídící jednotka: S100817101A Bendix/Renix
Zapalovací cívka: 7700749146
Snímač teploty nasávané směsi: Renault 7700737572
Snímač otáček motoru: S100540015, Lucas SEB1038
Snímač teploty motoru: Renault 7700737571
Krokový motor klapky volnoběhu: Jeep 83502375
Zásuvky diagnostiky: Molex 03-09-1064 / 03-09-1062 a Molex 03-09-2151
Vůle sacích ventilů: 0,25 mm
Vůle výfukových ventilů: 0,20 mm
Tlak paliva: 0,75 barů (tlak regulátoru na vstrikovači seřídit na 0,75 baru při 2000 otáčkách (zahřátý motor), v případě alternativního čerpadla i přemostit předřadný odpor)
Předstih: 14 +/- 5
Hodnoty pro emise :
otáčky motoru......Volnoběžné (900~950)...Zvýšené (2700~2900)
obsah CO (%)......0.5............. ..................0.3
lambda (1).......... -........................ ..........0.97~1,03
obsah HC (ppm)...100.............. .................-
Barva vozu : Apollo red (8302)
Koupena tady na Virtu : skoda-virt.cz/cz/.../7796 9-dotaz-na-origo-13o-strik acka
Pro zájemce, pokusy s výfukem : skoda-virt.cz/cz/.../1236 02-for-robi135gli-hu
Víc fotek zde: www.facebook.com/media/se t?set=a.5159...
Letáky k Bendix Škodovkám: www.facebook.com/media/se t?set=a.5640...
Z tisku:
www.autoforum.cz/fascinac e/cech-renovuje-vzacnou-sk odu-135-gli-je-fantasticky -peclivy
T613-3: www.facebook.com/media/se t?set=a.1400...
Dne 21.2.2011 nás opustil člověk, kterého jsem tu (ač jsem jej neznal osobně) měl fakt rád. Dovolte tedy, abych toto auto věnoval pamáce pana Petra S.
Richard / 135GLi - komentáře:
22:12:46
15.05.2023
15.05.2023
Dušan
-> minno: prosím, prosím, já to vím. Neoriginální výfuk
21:33:07
15.05.2023
15.05.2023
minno
-> rsvancara: Také oné do takého oného
20:16:20
01.04.2023
01.04.2023
minno
09:14:47
01.04.2023
01.04.2023
Bukaj
15:08:59
10.02.2023
10.02.2023
Péďa17
-> rsvancara: Nádherná škodovka
18:01:09
01.11.2021
01.11.2021
Péďa17
-> rsvancara: Taky plánuji navstevu ale nevím kdy kvuli časovému vytížení
10:43:10
01.11.2021
01.11.2021
minno
-> rsvancara: super
04:31:22
29.10.2021
29.10.2021
rsvancara
Návštěva muzea "Svět škodovek" - díky super počasí škodovkou :) Foto "u vchodu" nemám, opravovala se brána. Přes 200 km, ve 4 lidech, zvládla to :)
16:42:28
05.10.2021
05.10.2021
Bukaj
-> rsvancara: Všemožné gumy originální výroby fungovaly, ale pozdější výroba často stála za pendrek. U prachovek svisláků je problém nejen sehnat, ale hlavně rozlišit originál od novější výroby. Ta novější výroba praská po prvním roce, originály vydrží několik desetiletí. Pouzdra předních ramen se rozpadají většinou jen zvenčí bez vlivu na funkci. Já mám na obou autech ještě původní - na 130LPG mají aktuálně nahrkáno 345 tisíc km a ač jsou okraje, vyčuhující zpod podložek roztrhané a místy chybí kousek lemu, tak náprava funguje bezchybně (na to, že neřeším retardéry a nezanedbatelná část jízd je po nezpevněných či rozbitých komunikacích)...
16:00:09
05.10.2021
05.10.2021
rsvancara
-> Bukaj: Na gumové díly mám docela pech. Prachovky svisláků vypadaj jak ventil z 1.2HTP který se nadejchal zbytku katu, některá uložení ramen přední nápravy se také začínají rozpadat, ale to vyřeším pak nejednou (mám koupeného permit uložení) :). Letos se mi podařil vyladit hlavně ten zadek (kromě jiného to esíčko hrdla a přibržďování levého bubnu)...
08:51:17
05.10.2021
05.10.2021
Bukaj
-> rsvancara: Výrobce této hadice byla vždy Rubena - nikdo jiný to nevyráběl. Původní z osmdesátých let vydrží mnoho let na autě i skladované (původní zásoby poznáš podle přírodního kaučuku, který po letech skladování na hadici dělá takovou průhledně bílou až šedou vrstvičku mírně lepkavé hmoty, která jde tlakem setřít), novější výroba je černá hladká s natištěným logem Rubeny a efekt "kaučuku" se na ní moc neprojevuje a úplně nejnovější (cca posledních 15-20 let) má na sobě plastické logo Rubeny a kulatou "datumku"(součá
st formy) a je většinou dodávána v igelitovém pytlíku s papírovým "návodem k použití" a přírodní kaučuk pravděpodobně neobsahuje vůbec (nebo se jeho vylučování ještě nestihlo projevit)...
02:41:12
05.10.2021
05.10.2021
rsvancara
-> Bukaj: Cca 5 let. A už byla lehce použitá, ale měkká, tak proč ji zase nepoužít. Rozpadlo se to zvenčí, uvnitř ještě OK, ale už to bylo myslím na hraně. Označení to nemá, takže výrobce těžko říct. Rubenu jsem koupil a namontoval teď, tak uvidíme.
13:52:21
04.10.2021
04.10.2021
Bukaj
-> minno: Já jsem na svých autech také měnil jen jednou - ve chvíli, kdy originál dosloužil - a od té doby drží. Na Å jsem to měnil ještě původnímu majiteli těsně předtím, než jsem auto koupil v listopadu 2003 a u 130LPG si nejsem jist, ale pravděpodobně někdy v rozmezí 2006-2012. Vloni jsem to měnil sousedovi na 136GL, se kterou vyjede 2x ročně (také měla ještě původní hadici), tak jestli je to nepoužíváním, nebo? Ty původní hadice také držely až do chvíle, kdy auto bylo déle odstaveno (bez paliva), tak myslím, že dokud auto jezdí, bude to OK. Ale tahle hadice vypadá, že zpuchřela zvenčí a ne rozleptáním palivem/výpary zvnitřku...
13:09:43
04.10.2021
04.10.2021
minno
-> Bukaj: Mám to na aute 10 rokov od zástavby vlečky a nič tomu nie je.
09:54:56
04.10.2021
04.10.2021
Bukaj
-> rsvancara: Jak bylo na autě dlouho?
Že by ta nová výroba stála až tak za pendrek? Domníval jsem se, že zrovna s tímto dílem od Rubeny problém není a ejhle...
Že by ta nová výroba stála až tak za pendrek? Domníval jsem se, že zrovna s tímto dílem od Rubeny problém není a ejhle...