skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Typ vozu : Škoda 135 Bendix
Popis : Jedná se o 400 kusovou malosérii sedanů vyrobenou na základě objednávky v zámoří, tak aby byla schopna splňovat americké exhalační předpisy EPA 75 (US 83). Motor je opatřen řízeným třícestným katalyzátorem S2 s lamda sondou, v hlavě válců byla nalisována tvrzená sedla ventilů umožňující spalování předepsaného, výhradně bezolovnatého benzínu BB 91 (nebo vyšší).
Vyroba : 1988-1989
Motor : 746.135 (Bendix), benzín
Řadový 4-válec, 1 289 ccm
8-ventil, komprese 8.8 : 1
Vrtání x zdvih: 75.5 mm x 72 mm
Výkon motoru: 41 kW (56 PS) při 5000 ot./min.
Točivý moment: 92 Nm při 3500 ot./min.
Svíčky : Bosch F7DC, KLG FC52LS, Champion C281YC
Filtr paliva: Alco SP-2109, BOSCH BO 0450905985
Tlak paliva: Walbro NO.5611 / MAGNETI MARELLI 313011300058
Lambda sonda: NTK 23502 + úprava ECU
Řídící jednotka: S100817101A Bendix/Renix
Zapalovací cívka: 7700749146
Snímač teploty nasávané směsi: Renault 7700737572
Snímač otáček motoru: S100540015, Lucas SEB1038
Snímač teploty motoru: Renault 7700737571
Krokový motor klapky volnoběhu: Jeep 83502375
Zásuvky diagnostiky: Molex 03-09-1064 / 03-09-1062 a Molex 03-09-2151
Vůle sacích ventilů: 0,25 mm
Vůle výfukových ventilů: 0,20 mm
Tlak paliva: 0,75 barů (tlak regulátoru na vstrikovači seřídit na 0,75 baru při 2000 otáčkách (zahřátý motor), v případě alternativního čerpadla i přemostit předřadný odpor)
Předstih: 14 +/- 5
Hodnoty pro emise :
otáčky motoru......Volnoběžné (900~950)...Zvýšené (2700~2900)
obsah CO (%)......0.5............. ..................0.3
lambda (1).......... -........................ ..........0.97~1,03
obsah HC (ppm)...100.............. .................-
Barva vozu : Apollo red (8302)
Koupena tady na Virtu : skoda-virt.cz/cz/.../7796 9-dotaz-na-origo-13o-strik acka
Pro zájemce, pokusy s výfukem : skoda-virt.cz/cz/.../1236 02-for-robi135gli-hu
Víc fotek zde: www.facebook.com/media/se t?set=a.5159...
Letáky k Bendix Škodovkám: www.facebook.com/media/se t?set=a.5640...
Z tisku:
www.autoforum.cz/fascinac e/cech-renovuje-vzacnou-sk odu-135-gli-je-fantasticky -peclivy
T613-3: www.facebook.com/media/se t?set=a.1400...
Dne 21.2.2011 nás opustil člověk, kterého jsem tu (ač jsem jej neznal osobně) měl fakt rád. Dovolte tedy, abych toto auto věnoval pamáce pana Petra S.
Popis : Jedná se o 400 kusovou malosérii sedanů vyrobenou na základě objednávky v zámoří, tak aby byla schopna splňovat americké exhalační předpisy EPA 75 (US 83). Motor je opatřen řízeným třícestným katalyzátorem S2 s lamda sondou, v hlavě válců byla nalisována tvrzená sedla ventilů umožňující spalování předepsaného, výhradně bezolovnatého benzínu BB 91 (nebo vyšší).
Vyroba : 1988-1989
Motor : 746.135 (Bendix), benzín
Řadový 4-válec, 1 289 ccm
8-ventil, komprese 8.8 : 1
Vrtání x zdvih: 75.5 mm x 72 mm
Výkon motoru: 41 kW (56 PS) při 5000 ot./min.
Točivý moment: 92 Nm při 3500 ot./min.
Svíčky : Bosch F7DC, KLG FC52LS, Champion C281YC
Filtr paliva: Alco SP-2109, BOSCH BO 0450905985
Tlak paliva: Walbro NO.5611 / MAGNETI MARELLI 313011300058
Lambda sonda: NTK 23502 + úprava ECU
Řídící jednotka: S100817101A Bendix/Renix
Zapalovací cívka: 7700749146
Snímač teploty nasávané směsi: Renault 7700737572
Snímač otáček motoru: S100540015, Lucas SEB1038
Snímač teploty motoru: Renault 7700737571
Krokový motor klapky volnoběhu: Jeep 83502375
Zásuvky diagnostiky: Molex 03-09-1064 / 03-09-1062 a Molex 03-09-2151
Vůle sacích ventilů: 0,25 mm
Vůle výfukových ventilů: 0,20 mm
Tlak paliva: 0,75 barů (tlak regulátoru na vstrikovači seřídit na 0,75 baru při 2000 otáčkách (zahřátý motor), v případě alternativního čerpadla i přemostit předřadný odpor)
Předstih: 14 +/- 5
Hodnoty pro emise :
otáčky motoru......Volnoběžné (900~950)...Zvýšené (2700~2900)
obsah CO (%)......0.5............. ..................0.3
lambda (1).......... -........................ ..........0.97~1,03
obsah HC (ppm)...100.............. .................-
Barva vozu : Apollo red (8302)
Koupena tady na Virtu : skoda-virt.cz/cz/.../7796 9-dotaz-na-origo-13o-strik acka
Pro zájemce, pokusy s výfukem : skoda-virt.cz/cz/.../1236 02-for-robi135gli-hu
Víc fotek zde: www.facebook.com/media/se t?set=a.5159...
Letáky k Bendix Škodovkám: www.facebook.com/media/se t?set=a.5640...
Z tisku:
www.autoforum.cz/fascinac e/cech-renovuje-vzacnou-sk odu-135-gli-je-fantasticky -peclivy
T613-3: www.facebook.com/media/se t?set=a.1400...
Dne 21.2.2011 nás opustil člověk, kterého jsem tu (ač jsem jej neznal osobně) měl fakt rád. Dovolte tedy, abych toto auto věnoval pamáce pana Petra S.
Richard / 135GLi - komentáře:
19:54:23
03.10.2021
03.10.2021
rsvancara
Esíčko hrdla nádrže vyměněno :)
09:37:31
17.06.2020
17.06.2020
rsvancara
-> minno: Tak si to asi zopakuju :)
07:51:08
17.06.2020
17.06.2020
minno
-> rsvancara: Vůz dle fotografií vypadá v pořádku. Ale renovácia by nebola odveci
06:52:22
16.06.2020
16.06.2020
rsvancara
Škoda mi odepsala :)
Dobrý den,
dle VIN TMB1350GLK3753439 jsme dohledali následující informace:
- Jedná se o vůz ŠKODA 135 GLi typového označení 746, modelový rok 1989.
- Byl vyroben v březnu roku 1989 a poté byl odeslán do Rakouska.
- Původní barva vozu je č. 8302 (dobové značení) neboli červeň apolo.
- Motor číslo 5958838 patří ke karoserii číslo K3753439.
- Vůz dle fotografií vypadá v pořádku.
Dobrý den,
dle VIN TMB1350GLK3753439 jsme dohledali následující informace:
- Jedná se o vůz ŠKODA 135 GLi typového označení 746, modelový rok 1989.
- Byl vyroben v březnu roku 1989 a poté byl odeslán do Rakouska.
- Původní barva vozu je č. 8302 (dobové značení) neboli červeň apolo.
- Motor číslo 5958838 patří ke karoserii číslo K3753439.
- Vůz dle fotografií vypadá v pořádku.
18:36:18
09.06.2020
09.06.2020
rsvancara
-> Tomaso435: Potvrzuji, je to super :)
17:21:14
09.06.2020
09.06.2020
Tomaso435
-> rsvancara: ajooooooooooooooooo:-))))
)) to je dobrý:))
17:12:12
09.06.2020
09.06.2020
rsvancara
-> Tomaso435: Viz. sedmá fotka v týhle kartě auta :-D
12:53:12
09.06.2020
09.06.2020
Tomaso435
-> rsvancara 30.05.20 20:33:36: jak máš řešený spínač u termostatu ? :)
20:33:36
30.05.2020
30.05.2020
rsvancara
-> Tom Troll: Já jsem si právě uvědomil, že by to bublalo a ne jen proudilo. Každopádně dík za potvrzení a komentář :)
Mimochodem, mě se to neuvaří, mám vylepšenou saharu a spínač jak u termostatu, tak na chladiči a ještě ten velkej proud motorku honím přes relé, abych ty termostaty neoddělával spínáním napřímo :)
Mimochodem, mě se to neuvaří, mám vylepšenou saharu a spínač jak u termostatu, tak na chladiči a ještě ten velkej proud motorku honím přes relé, abych ty termostaty neoddělával spínáním napřímo :)
20:11:03
30.05.2020
30.05.2020
Bukaj
-> rsvancara: Relátko cyklovače mívá často zoxidované kontakty, to jo. Nebo třeba může být povysunutý konektor či studeňák v tom cyklovači...
...kdysi jsem to u svého vozu řešil a stačilo očistit a přihnout kontakt relátka. A po letech mi občas zase zazlobí, ale spíš sporadicky...
...kdysi jsem to u svého vozu řešil a stačilo očistit a přihnout kontakt relátka. A po letech mi občas zase zazlobí, ale spíš sporadicky...
19:04:47
30.05.2020
30.05.2020
Tom Troll
Viděl jsem příspevek na fb ale byl staženej než jsem stihnul okomentovat, jenom jsem chtěl říct že to že se hladina neni absolutně klidná je v pohodě, dokud tam nejsou velký bubliny, nebo v expanzce neni vidět vyloženě vír tak bych se vaření moc nebál. To že se zahřívaj rychlejc jak 5k auta je taky normální, Navíc co se pamatuju GLi maj v manuálu že nesměj stát jen tak na volnoběh protože se takhle uvařej a poškoděj, a ostatní auta ne.
17:13:33
30.05.2020
30.05.2020
rsvancara
Jinak dneska nalezeny zavzdušněné brzdy (odvzdušnil jsem válec a tváří se to, že OK). Kapalina normálně na max, nikde nic neteče, jen jak jsem měnil brzdovku za silikonovou, tak jsem to asi ne úplně odvzdušnil (dostatečně rychle jsem nedolil a 1x až 2x jsem našlápl z nádobky vzduch). Cyklovač má asi pecku na kontaktech, většinou nestítne (ale cvaká, to ne že ne) a spínač dveří spolujezdce je zaseklej v poloze vypnuto...
09:47:55
30.05.2020
30.05.2020
Bukaj
-> rsvancara: Jasan, to chápu
08:28:32
30.05.2020
30.05.2020
rsvancara
-> Bukaj: No já jsem hlavně vystihl dobu. Minimálně 3 lidi mě napsali, že GLi maj, jestli z toho něco chci, tak že to můžu mít (většinou jižní morava a jižní čechy). Neodmítnul jsem nikdy (i když se to tehdy zdálo, jako vyhazování peněz do luftu). Motor, převodovku, ECU, hrdlo nádže, zadní kobrec jsem tehdy bral za 4 až 5 tisíc (což tehdy byl takovej rozumnej cenovej průměr). Dneska už nic takového není, ani když neřešíš, co za to dáš :-D. Spíš ty díly navíc pouštím, když mám a vidím, že by to mohlo mít cenu a ten člověk to "taky dotáhne do konce" (někteří vědí :-D).
13:30:37
28.05.2020
28.05.2020
Bukaj
-> rsvancara: A jak je (bylo) složité shánět komponenty, typické pro tuto verzi? Mne kdysi překvapilo, když jsem koupil 1000MBG bez dvoukarburace a říkal jsem si, že sehnat atypické díly na 42 let starou škodovku bude velký problém, že do roka od koupě už jsem měl doma filtrbox, dvě sání a tři karburátory (jeden nový) a dva náhradní rozdělovače.
Bylo to u GLi také tak "jednoduché", nebo jsi musel rozhodit sítě i do zahraničí?
Doufám, že dorazíš na Pohofest, na tohle auto naživo se dost těším
Bylo to u GLi také tak "jednoduché", nebo jsi musel rozhodit sítě i do zahraničí?
Doufám, že dorazíš na Pohofest, na tohle auto naživo se dost těším
16:45:21
25.05.2020
25.05.2020
rsvancara
-> minno: No a právě proto jsem psal že kdyby se vyrábělo tohle ve více kusech, tak by to pověsti pomohlo (tedy té motorové). Protože je to ještě o něco lepší než LEKR.
Ale jinak souhlas, jen každá třetí sem dotažená GLi zůstala v origu, zbytek byl překopanej na karurátor (i když třeba zapalování i ŘJ zůstaly funkční).
Ale jinak souhlas, jen každá třetí sem dotažená GLi zůstala v origu, zbytek byl překopanej na karurátor (i když třeba zapalování i ŘJ zůstaly funkční).
15:48:27
25.05.2020
25.05.2020
minno
-> Tom Troll: vždyť o tom už čtvrt hodinu hovoříme Mlho
To je inak škoda rozoberať, sú to 30 rokov známe neduhy.... sám som už o nich písal tu na virte mnohokrát....
Ja nepíšem, že všetky neduhy sa prejavujú vždy a každému a za každých okolností, ale proste sú...
Áno, keď napumpuješ benzín.... tak chytí na 1. šup a už nezdochne....pri normálnej teplote... o tom pumpovaní píšem... :) a keď mrzne tak často ani pumpovanie nepomáha a musíš sa fakt hodne snažiť, aby sa to na 1. raz udržalo v chode a potom 5 min. vrčať, aby sa s tým dalo ísť :)
Chcípanie na križovatkách (a hlavne dole kopcom) po dobrzdení u studeného motoru na sytič ja chyba JEDINE a výlučne karburátora. Trápil som sa s tým roky, vymenil x-krát 90% auta a furt to robilo... Dal som LEKR a zrazu ani nechcípalo, štartovalo a držalo na brnk v akomkoľvek mraze...žiadne pumpičkovanie a všetky ostané nevyriešiteľné záhady a anomálie zrazu fuč
To je inak škoda rozoberať, sú to 30 rokov známe neduhy.... sám som už o nich písal tu na virte mnohokrát....
Ja nepíšem, že všetky neduhy sa prejavujú vždy a každému a za každých okolností, ale proste sú...
Áno, keď napumpuješ benzín.... tak chytí na 1. šup a už nezdochne....pri normálnej teplote... o tom pumpovaní píšem... :) a keď mrzne tak často ani pumpovanie nepomáha a musíš sa fakt hodne snažiť, aby sa to na 1. raz udržalo v chode a potom 5 min. vrčať, aby sa s tým dalo ísť :)
Chcípanie na križovatkách (a hlavne dole kopcom) po dobrzdení u studeného motoru na sytič ja chyba JEDINE a výlučne karburátora. Trápil som sa s tým roky, vymenil x-krát 90% auta a furt to robilo... Dal som LEKR a zrazu ani nechcípalo, štartovalo a držalo na brnk v akomkoľvek mraze...žiadne pumpičkovanie a všetky ostané nevyriešiteľné záhady a anomálie zrazu fuč