skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Typ vozu : Škoda 135 Bendix
Popis : Jedná se o 400 kusovou malosérii sedanů vyrobenou na základě objednávky v zámoří, tak aby byla schopna splňovat americké exhalační předpisy EPA 75 (US 83). Motor je opatřen řízeným třícestným katalyzátorem S2 s lamda sondou, v hlavě válců byla nalisována tvrzená sedla ventilů umožňující spalování předepsaného, výhradně bezolovnatého benzínu BB 91 (nebo vyšší).
Vyroba : 1988-1989
Motor : 746.135 (Bendix), benzín
Řadový 4-válec, 1 289 ccm
8-ventil, komprese 8.8 : 1
Vrtání x zdvih: 75.5 mm x 72 mm
Výkon motoru: 41 kW (56 PS) při 5000 ot./min.
Točivý moment: 92 Nm při 3500 ot./min.
Svíčky : Bosch F7DC, KLG FC52LS, Champion C281YC
Filtr paliva: Alco SP-2109, BOSCH BO 0450905985
Tlak paliva: Walbro NO.5611 / MAGNETI MARELLI 313011300058
Lambda sonda: NTK 23502 + úprava ECU
Řídící jednotka: S100817101A Bendix/Renix
Zapalovací cívka: 7700749146
Snímač teploty nasávané směsi: Renault 7700737572
Snímač otáček motoru: S100540015, Lucas SEB1038
Snímač teploty motoru: Renault 7700737571
Krokový motor klapky volnoběhu: Jeep 83502375
Zásuvky diagnostiky: Molex 03-09-1064 / 03-09-1062 a Molex 03-09-2151
Vůle sacích ventilů: 0,25 mm
Vůle výfukových ventilů: 0,20 mm
Tlak paliva: 0,75 barů (tlak regulátoru na vstrikovači seřídit na 0,75 baru při 2000 otáčkách (zahřátý motor), v případě alternativního čerpadla i přemostit předřadný odpor)
Předstih: 14 +/- 5
Hodnoty pro emise :
otáčky motoru......Volnoběžné (900~950)...Zvýšené (2700~2900)
obsah CO (%)......0.5............. ..................0.3
lambda (1).......... -........................ ..........0.97~1,03
obsah HC (ppm)...100.............. .................-
Barva vozu : Apollo red (8302)
Koupena tady na Virtu : skoda-virt.cz/cz/.../7796 9-dotaz-na-origo-13o-strik acka
Pro zájemce, pokusy s výfukem : skoda-virt.cz/cz/.../1236 02-for-robi135gli-hu
Víc fotek zde: www.facebook.com/media/se t?set=a.5159...
Letáky k Bendix Škodovkám: www.facebook.com/media/se t?set=a.5640...
Z tisku:
www.autoforum.cz/fascinac e/cech-renovuje-vzacnou-sk odu-135-gli-je-fantasticky -peclivy
T613-3: www.facebook.com/media/se t?set=a.1400...
Dne 21.2.2011 nás opustil člověk, kterého jsem tu (ač jsem jej neznal osobně) měl fakt rád. Dovolte tedy, abych toto auto věnoval pamáce pana Petra S.
Popis : Jedná se o 400 kusovou malosérii sedanů vyrobenou na základě objednávky v zámoří, tak aby byla schopna splňovat americké exhalační předpisy EPA 75 (US 83). Motor je opatřen řízeným třícestným katalyzátorem S2 s lamda sondou, v hlavě válců byla nalisována tvrzená sedla ventilů umožňující spalování předepsaného, výhradně bezolovnatého benzínu BB 91 (nebo vyšší).
Vyroba : 1988-1989
Motor : 746.135 (Bendix), benzín
Řadový 4-válec, 1 289 ccm
8-ventil, komprese 8.8 : 1
Vrtání x zdvih: 75.5 mm x 72 mm
Výkon motoru: 41 kW (56 PS) při 5000 ot./min.
Točivý moment: 92 Nm při 3500 ot./min.
Svíčky : Bosch F7DC, KLG FC52LS, Champion C281YC
Filtr paliva: Alco SP-2109, BOSCH BO 0450905985
Tlak paliva: Walbro NO.5611 / MAGNETI MARELLI 313011300058
Lambda sonda: NTK 23502 + úprava ECU
Řídící jednotka: S100817101A Bendix/Renix
Zapalovací cívka: 7700749146
Snímač teploty nasávané směsi: Renault 7700737572
Snímač otáček motoru: S100540015, Lucas SEB1038
Snímač teploty motoru: Renault 7700737571
Krokový motor klapky volnoběhu: Jeep 83502375
Zásuvky diagnostiky: Molex 03-09-1064 / 03-09-1062 a Molex 03-09-2151
Vůle sacích ventilů: 0,25 mm
Vůle výfukových ventilů: 0,20 mm
Tlak paliva: 0,75 barů (tlak regulátoru na vstrikovači seřídit na 0,75 baru při 2000 otáčkách (zahřátý motor), v případě alternativního čerpadla i přemostit předřadný odpor)
Předstih: 14 +/- 5
Hodnoty pro emise :
otáčky motoru......Volnoběžné (900~950)...Zvýšené (2700~2900)
obsah CO (%)......0.5............. ..................0.3
lambda (1).......... -........................ ..........0.97~1,03
obsah HC (ppm)...100.............. .................-
Barva vozu : Apollo red (8302)
Koupena tady na Virtu : skoda-virt.cz/cz/.../7796 9-dotaz-na-origo-13o-strik acka
Pro zájemce, pokusy s výfukem : skoda-virt.cz/cz/.../1236 02-for-robi135gli-hu
Víc fotek zde: www.facebook.com/media/se t?set=a.5159...
Letáky k Bendix Škodovkám: www.facebook.com/media/se t?set=a.5640...
Z tisku:
www.autoforum.cz/fascinac e/cech-renovuje-vzacnou-sk odu-135-gli-je-fantasticky -peclivy
T613-3: www.facebook.com/media/se t?set=a.1400...
Dne 21.2.2011 nás opustil člověk, kterého jsem tu (ač jsem jej neznal osobně) měl fakt rád. Dovolte tedy, abych toto auto věnoval pamáce pana Petra S.
Richard / 135GLi - komentáře:
19:54:29
07.07.2015
07.07.2015
rsvancara
-> ondie: VW, Audi, Seat, štítek jsem ale strhl kdysi dávno a vrtuli bych rád novou, klidně i s motorkem :-)
19:11:33
07.07.2015
07.07.2015
ondie
-> rsvancara: Kdo je dárce motorku s vrtulí chlazení,jestli se můžu zeptat ?
14:51:26
07.07.2015
07.07.2015
Luky
-> rsvancara: no jó, ale tam měli asi trochu jiné technologie na lince, než máš v dílně. Přijde mi že jsi si to zbytečně zkomplikoval, ale pokud ti to neva, nebo navíc to chceš dělat jako onehdá, tak je to Tvůj boj Ovšem jestli třeba při montáži škrábneš kolejničkou sedadla o dveře, bude to fakt škoda...
14:29:44
07.07.2015
07.07.2015
rsvancara
-> Luky: Jako ve fabrice (kapoty a dveře byly na autě od začátku, ještě před lakem viz. dokument: výroba Š120. Jen teda u mě to zase až tak neplatí, lakýra to ostrojoval, mám v laku i pod pantama) :-)
14:21:58
07.07.2015
07.07.2015
havlik
-> vhml: no až do rapida dam ty skořepiny a budu chtít měnit baterku tak je to taky na vyndání sedačky
14:21:45
07.07.2015
07.07.2015
rsvancara
-> minno: Jednoduše, mám nízkej motorek větráku, prakticky tam vůbec nepotřebuju to umyvadlo na chladičové stěně, takže to jde vyndat / vrátit úplně v pohodě :-D
Ten nízkej motorek má ale daleko větší sílu a vícelistou vrtuli než originál. Společně se čidlem až u termostatu je to jediná z několikati málo zásadních úprav tohodle auta (nechci tlačítko navíc nebo nutnost si pomáhat topením, tohle mám vyzkoušené ze Š120 GLS a fungovalo to perfektně, samo i při stání v koloně při v teplotách, jaké jsou teď...).
Ten nízkej motorek má ale daleko větší sílu a vícelistou vrtuli než originál. Společně se čidlem až u termostatu je to jediná z několikati málo zásadních úprav tohodle auta (nechci tlačítko navíc nebo nutnost si pomáhat topením, tohle mám vyzkoušené ze Š120 GLS a fungovalo to perfektně, samo i při stání v koloně při v teplotách, jaké jsou teď...).
14:16:01
07.07.2015
07.07.2015
vhml
-> Luky 07.07.15 14:11:42: paráda je to v RS, kde musíš vymontovat sedačku a už máš před sebou ,,jenom" kříž rámu.
14:11:42
07.07.2015
07.07.2015
Luky
-> havlik: a hlavně na vyndavání/nandavání baterky... Prostě stojíš vedle auta a pracuješ. Jinak je pro člověka mojí výšky baterka v Rapidu velký problém...
14:03:16
07.07.2015
07.07.2015
havlik
-> Luky: zlatý kabrio na nandavání interieru
13:57:50
07.07.2015
07.07.2015
Luky
-> minno: já už tady nad tím taky delší dobu přemýšlím, přijde mi, že to auto je skládáno tak nějak odzadu... Začít kapotami a dveřmi mi přijde dost nestrategické. Ty díly budou pohybem kolem auta dost trpět a dávat tam třeba interiér bude fakt chuťovka...
13:53:50
07.07.2015
07.07.2015
minno
-> rsvancara: som zvedavý, ako tam teraz chceš dostať chladič :)
13:15:45
07.07.2015
07.07.2015
rsvancara
Zkusím to doskládat do příštího Pohofestu :-D
11:17:15
07.07.2015
07.07.2015
castrol
-> rsvancara: to je krasne
20:50:25
24.06.2015
24.06.2015
castrol
-> rsvancara:
20:48:25
24.06.2015
24.06.2015
rsvancara
-> castrol: Dovolím si tvrdit, že nepraskne :)
14:35:55
24.06.2015
24.06.2015
castrol
-> rsvancara: praskne opraví sa
11:35:39
24.06.2015
24.06.2015
rsvancara
-> Mantrabeach: Jo, zlej kluk!
10:01:39
24.06.2015
24.06.2015
minno
-> Mantrabeach 24.06.15 07:10:09: Ja som ale nereagoval na tvoje auto :)
07:10:09
24.06.2015
24.06.2015
Mantrabeach
-> minno: tak moje auto po faceliftu toho moc v dešti nenajezdilo takže mě to netrápilo a za celou dobu se tam nic neutvořilo takže pohoda.
05:10:21
24.06.2015
24.06.2015
rsvancara
-> Dušan: To "praskání" je asi hlavní důvod, proč jsem vzdal do toho pak dělat drážku. Zbytečný to zeslabovat (dost těžko bych odhadoval, kde a jak hluboko a ještě to tam není rovná plocha atd...).