skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Typ vozu : Škoda 135 Bendix
Popis : Jedná se o 400 kusovou malosérii sedanů vyrobenou na základě objednávky v zámoří, tak aby byla schopna splňovat americké exhalační předpisy EPA 75 (US 83). Motor je opatřen řízeným třícestným katalyzátorem S2 s lamda sondou, v hlavě válců byla nalisována tvrzená sedla ventilů umožňující spalování předepsaného, výhradně bezolovnatého benzínu BB 91 (nebo vyšší).
Vyroba : 1988-1989
Motor : 746.135 (Bendix), benzín
Řadový 4-válec, 1 289 ccm
8-ventil, komprese 8.8 : 1
Vrtání x zdvih: 75.5 mm x 72 mm
Výkon motoru: 41 kW (56 PS) při 5000 ot./min.
Točivý moment: 92 Nm při 3500 ot./min.
Svíčky : Bosch F7DC, KLG FC52LS, Champion C281YC
Filtr paliva: Alco SP-2109, BOSCH BO 0450905985
Tlak paliva: Walbro NO.5611 / MAGNETI MARELLI 313011300058
Lambda sonda: NTK 23502 + úprava ECU
Řídící jednotka: S100817101A Bendix/Renix
Zapalovací cívka: 7700749146
Snímač teploty nasávané směsi: Renault 7700737572
Snímač otáček motoru: S100540015, Lucas SEB1038
Snímač teploty motoru: Renault 7700737571
Krokový motor klapky volnoběhu: Jeep 83502375
Zásuvky diagnostiky: Molex 03-09-1064 / 03-09-1062 a Molex 03-09-2151
Vůle sacích ventilů: 0,25 mm
Vůle výfukových ventilů: 0,20 mm
Tlak paliva: 0,75 barů (tlak regulátoru na vstrikovači seřídit na 0,75 baru při 2000 otáčkách (zahřátý motor), v případě alternativního čerpadla i přemostit předřadný odpor)
Předstih: 14 +/- 5
Hodnoty pro emise :
otáčky motoru......Volnoběžné (900~950)...Zvýšené (2700~2900)
obsah CO (%)......0.5............. ..................0.3
lambda (1).......... -........................ ..........0.97~1,03
obsah HC (ppm)...100.............. .................-
Barva vozu : Apollo red (8302)
Koupena tady na Virtu : skoda-virt.cz/cz/.../7796 9-dotaz-na-origo-13o-strik acka
Pro zájemce, pokusy s výfukem : skoda-virt.cz/cz/.../1236 02-for-robi135gli-hu
Víc fotek zde: www.facebook.com/media/se t?set=a.5159...
Letáky k Bendix Škodovkám: www.facebook.com/media/se t?set=a.5640...
Z tisku:
www.autoforum.cz/fascinac e/cech-renovuje-vzacnou-sk odu-135-gli-je-fantasticky -peclivy
T613-3: www.facebook.com/media/se t?set=a.1400...
Dne 21.2.2011 nás opustil člověk, kterého jsem tu (ač jsem jej neznal osobně) měl fakt rád. Dovolte tedy, abych toto auto věnoval pamáce pana Petra S.
Popis : Jedná se o 400 kusovou malosérii sedanů vyrobenou na základě objednávky v zámoří, tak aby byla schopna splňovat americké exhalační předpisy EPA 75 (US 83). Motor je opatřen řízeným třícestným katalyzátorem S2 s lamda sondou, v hlavě válců byla nalisována tvrzená sedla ventilů umožňující spalování předepsaného, výhradně bezolovnatého benzínu BB 91 (nebo vyšší).
Vyroba : 1988-1989
Motor : 746.135 (Bendix), benzín
Řadový 4-válec, 1 289 ccm
8-ventil, komprese 8.8 : 1
Vrtání x zdvih: 75.5 mm x 72 mm
Výkon motoru: 41 kW (56 PS) při 5000 ot./min.
Točivý moment: 92 Nm při 3500 ot./min.
Svíčky : Bosch F7DC, KLG FC52LS, Champion C281YC
Filtr paliva: Alco SP-2109, BOSCH BO 0450905985
Tlak paliva: Walbro NO.5611 / MAGNETI MARELLI 313011300058
Lambda sonda: NTK 23502 + úprava ECU
Řídící jednotka: S100817101A Bendix/Renix
Zapalovací cívka: 7700749146
Snímač teploty nasávané směsi: Renault 7700737572
Snímač otáček motoru: S100540015, Lucas SEB1038
Snímač teploty motoru: Renault 7700737571
Krokový motor klapky volnoběhu: Jeep 83502375
Zásuvky diagnostiky: Molex 03-09-1064 / 03-09-1062 a Molex 03-09-2151
Vůle sacích ventilů: 0,25 mm
Vůle výfukových ventilů: 0,20 mm
Tlak paliva: 0,75 barů (tlak regulátoru na vstrikovači seřídit na 0,75 baru při 2000 otáčkách (zahřátý motor), v případě alternativního čerpadla i přemostit předřadný odpor)
Předstih: 14 +/- 5
Hodnoty pro emise :
otáčky motoru......Volnoběžné (900~950)...Zvýšené (2700~2900)
obsah CO (%)......0.5............. ..................0.3
lambda (1).......... -........................ ..........0.97~1,03
obsah HC (ppm)...100.............. .................-
Barva vozu : Apollo red (8302)
Koupena tady na Virtu : skoda-virt.cz/cz/.../7796 9-dotaz-na-origo-13o-strik acka
Pro zájemce, pokusy s výfukem : skoda-virt.cz/cz/.../1236 02-for-robi135gli-hu
Víc fotek zde: www.facebook.com/media/se t?set=a.5159...
Letáky k Bendix Škodovkám: www.facebook.com/media/se t?set=a.5640...
Z tisku:
www.autoforum.cz/fascinac e/cech-renovuje-vzacnou-sk odu-135-gli-je-fantasticky -peclivy
T613-3: www.facebook.com/media/se t?set=a.1400...
Dne 21.2.2011 nás opustil člověk, kterého jsem tu (ač jsem jej neznal osobně) měl fakt rád. Dovolte tedy, abych toto auto věnoval pamáce pana Petra S.
Richard / 135GLi - komentáře:
20:25:28
03.06.2012
03.06.2012
rsvancara
-> su.tech: Hele, ještě nekřič. Je to první GO, ono se může stát, že to bude pomalu a i nahovno
18:35:19
03.06.2012
03.06.2012
castrol
-> su.tech: rychlo a zbesilo
18:29:03
03.06.2012
03.06.2012
su.tech – nezodpovědný hajzlík
castrol 03.06.12 17:36:57 napsal:
→ rsvancara: pekne ale pomalo Lepšie ako chytro, ale nahovno.
→ rsvancara: pekne ale pomalo Lepšie ako chytro, ale nahovno.
18:26:02
03.06.2012
03.06.2012
castrol
-> rsvancara:
18:24:14
03.06.2012
03.06.2012
rsvancara
-> castrol: Než já to dostavím, tak nebude na planetě jediná kapka benzínu
17:36:57
03.06.2012
03.06.2012
castrol
-> rsvancara: pekne ale pomalo
04:54:11
02.06.2012
02.06.2012
rsvancara
-> URU: Já když už něco dělám, tak .... no jsem strašnej úchyl na to, aby to vypadalo i tam, kde to nikdo nikdy neuvidí :-)
Dnes jsem si přivezl tabuli plechu, 1,5 mm x 1m x 2m.
Sám jsem zvědavej, jak se zadaří ... budu dělat zatím 3 sady, do materiálu jsem narval určitě přes 7 tisíc a to ještě budu nechávat šopovat vnitřek i plášť :-D
Dnes jsem si přivezl tabuli plechu, 1,5 mm x 1m x 2m.
Sám jsem zvědavej, jak se zadaří ... budu dělat zatím 3 sady, do materiálu jsem narval určitě přes 7 tisíc a to ještě budu nechávat šopovat vnitřek i plášť :-D
20:16:27
01.06.2012
01.06.2012
URU
já výfuk dělal tak, že jsem rozebral pár starejch děravejch (stačily díly ze 2), z nich vybral přepážky (nekombinovat origo a druhovýrobu, neseděj díry na trubky v přepážkách) a trubky, z toho nejlepšího vzal plášť (byla v něm jenom jedna 5mm dirka) a posvařoval dohromady aby to vypadalo tak nějak podobně jako na tom nákresu :)
postup vaření: všechno poskládat tak jak to má bejt do jedný poloviny pláště, přivařit přepážky k plášti a potom přivařit trubky v přepážkám... já to napoprvý udělal obráceně a jaksi mi to pak nechtělo pasovat
-> zvuk to má pořád škodovkovej, akorát je to drobet tišší...
postup vaření: všechno poskládat tak jak to má bejt do jedný poloviny pláště, přivařit přepážky k plášti a potom přivařit trubky v přepážkám... já to napoprvý udělal obráceně a jaksi mi to pak nechtělo pasovat
-> zvuk to má pořád škodovkovej, akorát je to drobet tišší...
22:41:57
31.05.2012
31.05.2012
rsvancara
-> francomk: Přesně tak, je to ale obyč plech
Jinak to bude sloužit na realizaci těch papírovejch dílů do plechu viz. zde skoda-virt.cz/cz/.../1236 02-for-robi135gli-hu
Jinak to bude sloužit na realizaci těch papírovejch dílů do plechu viz. zde skoda-virt.cz/cz/.../1236 02-for-robi135gli-hu
22:37:53
31.05.2012
31.05.2012
francomk
-> rsvancara: Neni to kat a trubky? Ideš varit vyfuk z nerezu?
22:36:43
31.05.2012
31.05.2012
rsvancara
Dneska jsem nakupoval .... ještě tabuli 1,5mm plechu a jdeme na to
22:27:14
31.05.2012
31.05.2012
URU
na vstřikovač kouknu, hadičky jsou nový, na teploměry vody a nasávaný směsi by to chtělo kouknout s diagnostikou, ale podle ohmmetru maj odpory v normě...
jinak nemyslim si že by ta spotřeba byla nějak extra špatně, protože zrovna moc lehkou nohu nemam :)
a se Š120L před úpravou jsem tu samou cestu jezdil za 8-10L/100km :) - pak přišly na řadu vačka a vahadla 110R, karbec ze Š130 (má ekonostat, nebo jak se tý vymoženosti nadává) a tvrdý letitý OR34 na zadní nápravu :)
spíš mě zajímá ten otáčkoměr... mate to a je nezvyk mít na otáčkoměru 2000 (reálně 2500) zařazenou 3ku a ject 50, případně 5ku, 90, a otáčkoměr 2200 (2800 real)... já se snad budu muset naučit hlídat rychlost podle tachometru
jinak nemyslim si že by ta spotřeba byla nějak extra špatně, protože zrovna moc lehkou nohu nemam :)
a se Š120L před úpravou jsem tu samou cestu jezdil za 8-10L/100km :) - pak přišly na řadu vačka a vahadla 110R, karbec ze Š130 (má ekonostat, nebo jak se tý vymoženosti nadává) a tvrdý letitý OR34 na zadní nápravu :)
spíš mě zajímá ten otáčkoměr... mate to a je nezvyk mít na otáčkoměru 2000 (reálně 2500) zařazenou 3ku a ject 50, případně 5ku, 90, a otáčkoměr 2200 (2800 real)... já se snad budu muset naučit hlídat rychlost podle tachometru
08:44:41
31.05.2012
31.05.2012
rsvancara
Nejsi sám, jednu takovou GLi jsem taky viděl (já to tam neměl)
07:25:55
31.05.2012
31.05.2012
Domajz2
URU 30.05.12 15:24:43 napsal:
ad přestavba 135GL na GLi v Kvasinách… že by to byl důvod proč jsem měl
nápis „kvasiny“ pod zadnim platem? :)
nejsem si jistej, ale tuším, že 135 GL se souběžně dělaly i v Vrchlabí i v Kvasinách
ad přestavba 135GL na GLi v Kvasinách… že by to byl důvod proč jsem měl
nápis „kvasiny“ pod zadnim platem? :)
nejsem si jistej, ale tuším, že 135 GL se souběžně dělaly i v Vrchlabí i v Kvasinách
06:24:38
31.05.2012
31.05.2012
rsvancara
-> URU:
Co se týká spotřeby, zkus koupit nový ty dvě čidla, který jsou v sacím potrubí. Pak by to teoreticky mohlo pouštět na těsnících kroužcích u vstřikovače (viz. obrázek, 3,4,5), klasicky může být špatná membrána palivovýho čerpadla nebo některá hadička.
Co se týká spotřeby, zkus koupit nový ty dvě čidla, který jsou v sacím potrubí. Pak by to teoreticky mohlo pouštět na těsnících kroužcích u vstřikovače (viz. obrázek, 3,4,5), klasicky může být špatná membrána palivovýho čerpadla nebo některá hadička.
15:24:43
30.05.2012
30.05.2012
URU
mam pár dotazů ohledně provozu (je to vlastnost, nebo mam někde chybu?)...
otáčkoměr: ukazuje míň, na omezovač (5500) ukáže jenom 4200, přitom volnoběžný otáčky seděj, stejně se projevujou další 3 přístrojovky...
blbě se mi s tim rozjíždí, plynu je buď málo nebo moc, málokdy akorát (stejnej problém jsem měl u fava a feliny 135 BMM, takže je to asi problém v mojí noze)
spotřeba normální jízdou kolem 7L/100km - s karbem stejná cesta, stejnej styl, menší ale silnější motor (poupravená 120L cca 43kW) 6.5-7L/100km
ad přestavba 135GL na GLi v Kvasinách... že by to byl důvod proč jsem měl nápis "kvasiny" pod zadnim platem? :)
otáčkoměr: ukazuje míň, na omezovač (5500) ukáže jenom 4200, přitom volnoběžný otáčky seděj, stejně se projevujou další 3 přístrojovky...
blbě se mi s tim rozjíždí, plynu je buď málo nebo moc, málokdy akorát (stejnej problém jsem měl u fava a feliny 135 BMM, takže je to asi problém v mojí noze)
spotřeba normální jízdou kolem 7L/100km - s karbem stejná cesta, stejnej styl, menší ale silnější motor (poupravená 120L cca 43kW) 6.5-7L/100km
ad přestavba 135GL na GLi v Kvasinách... že by to byl důvod proč jsem měl nápis "kvasiny" pod zadnim platem? :)
06:48:00
29.05.2012
29.05.2012
rsvancara
-> Domajz:
To samé bude platit i o RiCech :-)
www.skoda-auto.cz/cze/... /130.aspx
... v průběhu výroby několikrát modernizován, vyrobeno ..... 1020 vozů ŠKODA 135 L, 135 GL, 1631 vozů ŠKODA 136 L, 136 GL (jako sedan)
Jinak řídící jednotky z Francie ... některý skončily i ve Favoritech Li/LSi
To samé bude platit i o RiCech :-)
www.skoda-auto.cz/cze/... /130.aspx
... v průběhu výroby několikrát modernizován, vyrobeno ..... 1020 vozů ŠKODA 135 L, 135 GL, 1631 vozů ŠKODA 136 L, 136 GL (jako sedan)
Jinak řídící jednotky z Francie ... některý skončily i ve Favoritech Li/LSi
15:01:28
28.05.2012
28.05.2012
Domajz
-> rsvancara: A jo takhle, no to je bordel A to samý platí i o RiCech co? Že by se to dalo vystopovat přes počet objednaných řídích jednotek z Francie. Přece ve státě, kde se hlídala každá koruna, musí být nekde záznamy kolik toho objednali. A že by se od počtu dodaných ŘJ odečetl počet vyrobených RiC, teda pokud je znám a byli bychom doma A kolik bylo celkem vyrobeno 135 GL ?
08:59:03
28.05.2012
28.05.2012
rsvancara
-> Domajz: Tak oni je mají vedený, ale jako 135 GL
08:21:08
28.05.2012
28.05.2012
Domajz
-> rsvancara: Díky, koukám, že pořádek v dokumentaci nebyl zrovna výsadou Škodovky, snad se to vstupem Němců trošku zlepšilo
Takže obecně známé číslo cca 400 ks. není podloženo nějakými fakty? A neexistuje nějaký pamětník co tehdy pracoval na lince? Nebo nějaký mistr výroby? Prostě někdo kdo u toho byl přímo?? Samého mě to zajímá už delší dobu, mám sice 136 GL, ale tam se taky dohledat nějakého jistého čísla je kvůli několika různým údajům nemožné.
Takže obecně známé číslo cca 400 ks. není podloženo nějakými fakty? A neexistuje nějaký pamětník co tehdy pracoval na lince? Nebo nějaký mistr výroby? Prostě někdo kdo u toho byl přímo?? Samého mě to zajímá už delší dobu, mám sice 136 GL, ale tam se taky dohledat nějakého jistého čísla je kvůli několika různým údajům nemožné.