skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Typ vozu : Škoda 135 Bendix
Popis : Jedná se o 400 kusovou malosérii sedanů vyrobenou na základě objednávky v zámoří, tak aby byla schopna splňovat americké exhalační předpisy EPA 75 (US 83). Motor je opatřen řízeným třícestným katalyzátorem S2 s lamda sondou, v hlavě válců byla nalisována tvrzená sedla ventilů umožňující spalování předepsaného, výhradně bezolovnatého benzínu BB 91 (nebo vyšší).
Vyroba : 1988-1989
Motor : 746.135 (Bendix), benzín
Řadový 4-válec, 1 289 ccm
8-ventil, komprese 8.8 : 1
Vrtání x zdvih: 75.5 mm x 72 mm
Výkon motoru: 41 kW (56 PS) při 5000 ot./min.
Točivý moment: 92 Nm při 3500 ot./min.
Svíčky : Bosch F7DC, KLG FC52LS, Champion C281YC
Filtr paliva: Alco SP-2109, BOSCH BO 0450905985
Tlak paliva: Walbro NO.5611 / MAGNETI MARELLI 313011300058
Lambda sonda: NTK 23502 + úprava ECU
Řídící jednotka: S100817101A Bendix/Renix
Zapalovací cívka: 7700749146
Snímač teploty nasávané směsi: Renault 7700737572
Snímač otáček motoru: S100540015, Lucas SEB1038
Snímač teploty motoru: Renault 7700737571
Krokový motor klapky volnoběhu: Jeep 83502375
Zásuvky diagnostiky: Molex 03-09-1064 / 03-09-1062 a Molex 03-09-2151
Vůle sacích ventilů: 0,25 mm
Vůle výfukových ventilů: 0,20 mm
Tlak paliva: 0,75 barů (tlak regulátoru na vstrikovači seřídit na 0,75 baru při 2000 otáčkách (zahřátý motor), v případě alternativního čerpadla i přemostit předřadný odpor)
Předstih: 14 +/- 5
Hodnoty pro emise :
otáčky motoru......Volnoběžné (900~950)...Zvýšené (2700~2900)
obsah CO (%)......0.5............. ..................0.3
lambda (1).......... -........................ ..........0.97~1,03
obsah HC (ppm)...100.............. .................-
Barva vozu : Apollo red (8302)
Koupena tady na Virtu : skoda-virt.cz/cz/.../7796 9-dotaz-na-origo-13o-strik acka
Pro zájemce, pokusy s výfukem : skoda-virt.cz/cz/.../1236 02-for-robi135gli-hu
Víc fotek zde: www.facebook.com/media/se t?set=a.5159...
Letáky k Bendix Škodovkám: www.facebook.com/media/se t?set=a.5640...
Z tisku:
www.autoforum.cz/fascinac e/cech-renovuje-vzacnou-sk odu-135-gli-je-fantasticky -peclivy
T613-3: www.facebook.com/media/se t?set=a.1400...
Dne 21.2.2011 nás opustil člověk, kterého jsem tu (ač jsem jej neznal osobně) měl fakt rád. Dovolte tedy, abych toto auto věnoval pamáce pana Petra S.
Popis : Jedná se o 400 kusovou malosérii sedanů vyrobenou na základě objednávky v zámoří, tak aby byla schopna splňovat americké exhalační předpisy EPA 75 (US 83). Motor je opatřen řízeným třícestným katalyzátorem S2 s lamda sondou, v hlavě válců byla nalisována tvrzená sedla ventilů umožňující spalování předepsaného, výhradně bezolovnatého benzínu BB 91 (nebo vyšší).
Vyroba : 1988-1989
Motor : 746.135 (Bendix), benzín
Řadový 4-válec, 1 289 ccm
8-ventil, komprese 8.8 : 1
Vrtání x zdvih: 75.5 mm x 72 mm
Výkon motoru: 41 kW (56 PS) při 5000 ot./min.
Točivý moment: 92 Nm při 3500 ot./min.
Svíčky : Bosch F7DC, KLG FC52LS, Champion C281YC
Filtr paliva: Alco SP-2109, BOSCH BO 0450905985
Tlak paliva: Walbro NO.5611 / MAGNETI MARELLI 313011300058
Lambda sonda: NTK 23502 + úprava ECU
Řídící jednotka: S100817101A Bendix/Renix
Zapalovací cívka: 7700749146
Snímač teploty nasávané směsi: Renault 7700737572
Snímač otáček motoru: S100540015, Lucas SEB1038
Snímač teploty motoru: Renault 7700737571
Krokový motor klapky volnoběhu: Jeep 83502375
Zásuvky diagnostiky: Molex 03-09-1064 / 03-09-1062 a Molex 03-09-2151
Vůle sacích ventilů: 0,25 mm
Vůle výfukových ventilů: 0,20 mm
Tlak paliva: 0,75 barů (tlak regulátoru na vstrikovači seřídit na 0,75 baru při 2000 otáčkách (zahřátý motor), v případě alternativního čerpadla i přemostit předřadný odpor)
Předstih: 14 +/- 5
Hodnoty pro emise :
otáčky motoru......Volnoběžné (900~950)...Zvýšené (2700~2900)
obsah CO (%)......0.5............. ..................0.3
lambda (1).......... -........................ ..........0.97~1,03
obsah HC (ppm)...100.............. .................-
Barva vozu : Apollo red (8302)
Koupena tady na Virtu : skoda-virt.cz/cz/.../7796 9-dotaz-na-origo-13o-strik acka
Pro zájemce, pokusy s výfukem : skoda-virt.cz/cz/.../1236 02-for-robi135gli-hu
Víc fotek zde: www.facebook.com/media/se t?set=a.5159...
Letáky k Bendix Škodovkám: www.facebook.com/media/se t?set=a.5640...
Z tisku:
www.autoforum.cz/fascinac e/cech-renovuje-vzacnou-sk odu-135-gli-je-fantasticky -peclivy
T613-3: www.facebook.com/media/se t?set=a.1400...
Dne 21.2.2011 nás opustil člověk, kterého jsem tu (ač jsem jej neznal osobně) měl fakt rád. Dovolte tedy, abych toto auto věnoval pamáce pana Petra S.
Richard / 135GLi - komentáře:
06:07:01
17.02.2010
17.02.2010
rsvancara
-> Kapřík Mě se podělala jedna jediná věc, úchyty zadních podélných ramen v kastli (z kulaté díry se udělal ovál a skončilo to tak, že se to opřelo až o kastli). Takže ačkoli to mělo ještě víc jak rok STK, tak to šlo na rozebrání a už se s tím nejezdí. Teď se shání ještě nějaké díly a pomalu se připravuje vyvařování kastle. To je úkol pro tenhle rok (vyvařit, opískovat, našopovat)
19:36:19
16.02.2010
16.02.2010
Kapřík
-> rsvancara: takouhle raritu řídit bych si ujít určitě nenechal Tak hlavně ať ti to jezdí pokud možno bez poruch
18:03:53
16.02.2010
16.02.2010
rsvancara
Kdepak, je tam suchý 5q se stálým převodem 4,22
Mimochodem, když jezdila, tak jsem kde koho nechal se projet - nemám s tím problém :-) takže tu radost "tohle řídit" jsem si neužil jen já :-)
Mimochodem, 2 lidi odmítli ;-)
Mimochodem, když jezdila, tak jsem kde koho nechal se projet - nemám s tím problém :-) takže tu radost "tohle řídit" jsem si neužil jen já :-)
Mimochodem, 2 lidi odmítli ;-)
16:47:23
16.02.2010
16.02.2010
Kapřík
-> rsvancara: díky za odpověď Něco takového jsem čekal a zní to perfektně. Věřím, že musí být radost s takovým motorem jezdit
Ještě jedna otázka, co znamená "díky lehké převodovce"? Co je lehká převodovka? Převodovka je tam přece normální suchý 5q 3,9?
Ještě jedna otázka, co znamená "díky lehké převodovce"? Co je lehká převodovka? Převodovka je tam přece normální suchý 5q 3,9?
21:24:53
15.02.2010
15.02.2010
rsvancara
-> Kapřík 13.02.10 09:30:50: (omlouvám se předem za subjektivní pocit) .... takže :
- vyšlápneš spojku, zapneš klíčky, zavrčí čerpadlo, na nic víc nešaháš, nastartuje (jaro, léto, zima, mráz, teplo, studený i na slabší baterku ....)
- studený to jede jako teplý
- trochu polechtáš plyn, zrychluje, trochu pustíš, zpomaluje (dost těžko se hledá poloha aby auto jelo "stejně rychle") - aneb trochu šlápneš a tahá (je to fakt cítit, je jedno jaká tam je rychlost)
- díky lehké převodovce to do rychlosti 100 km / h (subjektivně) napráská mé Octavii
- spotřeba - jel jsem s tím i dálnici (a ne pomalu) a ať jsem dělal co jsem dělal, nedostaneš se přes 8 litrů (nehlídal jsem to, tankoval jsem 2x a vycházelo to k sedmi litrům, jezdit takhle s GLSem, tak jsem na 12 l / 100 km)
- a jedna fajn věc na závěr - nesmrdí benzínem (a to tak že vůbec)
Ovšem neměl jsem na tom katík
Podtrženo, sečteno ... těhle aut být víc, tak má škodovka jinou pověst :-)
- vyšlápneš spojku, zapneš klíčky, zavrčí čerpadlo, na nic víc nešaháš, nastartuje (jaro, léto, zima, mráz, teplo, studený i na slabší baterku ....)
- studený to jede jako teplý
- trochu polechtáš plyn, zrychluje, trochu pustíš, zpomaluje (dost těžko se hledá poloha aby auto jelo "stejně rychle") - aneb trochu šlápneš a tahá (je to fakt cítit, je jedno jaká tam je rychlost)
- díky lehké převodovce to do rychlosti 100 km / h (subjektivně) napráská mé Octavii
- spotřeba - jel jsem s tím i dálnici (a ne pomalu) a ať jsem dělal co jsem dělal, nedostaneš se přes 8 litrů (nehlídal jsem to, tankoval jsem 2x a vycházelo to k sedmi litrům, jezdit takhle s GLSem, tak jsem na 12 l / 100 km)
- a jedna fajn věc na závěr - nesmrdí benzínem (a to tak že vůbec)
Ovšem neměl jsem na tom katík
Podtrženo, sečteno ... těhle aut být víc, tak má škodovka jinou pověst :-)
09:30:50
13.02.2010
13.02.2010
Kapřík
Chlapi zajímá mě to a tak se zeptám, jak se tyhle "stříkačky" chovají v provozu? Je tam poznat rozdíl oproti karburátorovému provedení (startování, provoz, spotřeba...)? Jako rarita je to bomba a vůbec bych nebyl proti mít to taky doma
08:39:01
13.02.2010
13.02.2010
rsvancara
-> Bobesh 11.02.10 19:51:34: Správně, proto si nevšímej sacího potrubí, mám i originální - toto leštěné tam nedám :-)
20:01:02
11.02.2010
11.02.2010
Mantrabeach
-> Bobesh: ty se snad začneš zajímat i o GLI a RIC
19:51:34
11.02.2010
11.02.2010
Bobesh
-> rsvancara: Poctivá práce,vše do originálu,moje gusto,přeju hodně zdaru
10:56:37
01.12.2009
01.12.2009
rsvancara
Pokud máte někdo fotky původního výfuku, nahrajte je prosím zde (zjišťuji způsob originálních úchytů).
skoda-virt.cz/cz/.../1236 02-for-robi135gli-hu
skoda-virt.cz/cz/.../1236 02-for-robi135gli-hu
22:32:51
13.11.2009
13.11.2009
dandy
Ahoj, neboj nemam tuning moc rad a Mko se mi libi tak jak je a doufam, ze i tak vydrzi:-)
22:28:06
12.11.2009
12.11.2009
rsvancara
Octavia zase jezdí, doufám, že to vydrží :-)
05:53:22
29.10.2009
29.10.2009
rsvancara
-> Toni 28.10.09 22:06:45: To auto (oktávka) je jen pro zlost :-D
22:06:45
28.10.2009
28.10.2009
Toni
ty jo chudák oktávečka tak ať se brzy uzdraví
04:16:05
19.10.2009
19.10.2009
rsvancara
-> Mirek MBG 17.10.09 21:40:38: to jsem jen tak poskládal dily, motor je jen blok (bez kliky a pístů / válců), hlava nemá ventily, má tam být pás i podložky, ale takhle narychlo jsem ho nenašel :-)
Zajímalo mě, jak to bude vypadat.
Zajímalo mě, jak to bude vypadat.
21:40:38
17.10.2009
17.10.2009
Mirek MBG
-> rsvancara: ty podložky pod těma 3 šroubama, na hlavě to je originál? Tam by měl být ten pás. Kolega to měl takhle na podložky udělaný a pořád mu ten motor vařil, dokud tam nevrátil ten pás zase zpátky. Nevím, nechci poučovat, jenom píšu osobní zkušenost.
15:28:28
11.10.2009
11.10.2009
rsvancara
Dnes jsem nedočkavě poskládal dily abych viděl, jak bude vypadat motor :-) - viz. karta auta
21:24:32
06.10.2009
06.10.2009
rsvancara
-> Bc. Shatter 05.10.09 18:54:29: podle čísla na 135tku favorita (takže vyhovuje), nová, z aukra, bez ventilů.