skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Typ vozu : Škoda 135 Bendix
Popis : Jedná se o 400 kusovou malosérii sedanů vyrobenou na základě objednávky v zámoří, tak aby byla schopna splňovat americké exhalační předpisy EPA 75 (US 83). Motor je opatřen řízeným třícestným katalyzátorem S2 s lamda sondou, v hlavě válců byla nalisována tvrzená sedla ventilů umožňující spalování předepsaného, výhradně bezolovnatého benzínu BB 91 (nebo vyšší).
Vyroba : 1988-1989
Motor : 746.135 (Bendix), benzín
Řadový 4-válec, 1 289 ccm
8-ventil, komprese 8.8 : 1
Vrtání x zdvih: 75.5 mm x 72 mm
Výkon motoru: 41 kW (56 PS) při 5000 ot./min.
Točivý moment: 92 Nm při 3500 ot./min.
Svíčky : Bosch F7DC, KLG FC52LS, Champion C281YC
Filtr paliva: Alco SP-2109, BOSCH BO 0450905985
Tlak paliva: Walbro NO.5611 / MAGNETI MARELLI 313011300058
Lambda sonda: NTK 23502 + úprava ECU
Řídící jednotka: S100817101A Bendix/Renix
Zapalovací cívka: 7700749146
Snímač teploty nasávané směsi: Renault 7700737572
Snímač otáček motoru: S100540015, Lucas SEB1038
Snímač teploty motoru: Renault 7700737571
Krokový motor klapky volnoběhu: Jeep 83502375
Zásuvky diagnostiky: Molex 03-09-1064 / 03-09-1062 a Molex 03-09-2151
Vůle sacích ventilů: 0,25 mm
Vůle výfukových ventilů: 0,20 mm
Tlak paliva: 0,75 barů (tlak regulátoru na vstrikovači seřídit na 0,75 baru při 2000 otáčkách (zahřátý motor), v případě alternativního čerpadla i přemostit předřadný odpor)
Předstih: 14 +/- 5
Hodnoty pro emise :
otáčky motoru......Volnoběžné (900~950)...Zvýšené (2700~2900)
obsah CO (%)......0.5............. ..................0.3
lambda (1).......... -........................ ..........0.97~1,03
obsah HC (ppm)...100.............. .................-
Barva vozu : Apollo red (8302)
Koupena tady na Virtu : skoda-virt.cz/cz/.../7796 9-dotaz-na-origo-13o-strik acka
Pro zájemce, pokusy s výfukem : skoda-virt.cz/cz/.../1236 02-for-robi135gli-hu
Víc fotek zde: www.facebook.com/media/se t?set=a.5159...
Letáky k Bendix Škodovkám: www.facebook.com/media/se t?set=a.5640...
Z tisku:
www.autoforum.cz/fascinac e/cech-renovuje-vzacnou-sk odu-135-gli-je-fantasticky -peclivy
T613-3: www.facebook.com/media/se t?set=a.1400...
Dne 21.2.2011 nás opustil člověk, kterého jsem tu (ač jsem jej neznal osobně) měl fakt rád. Dovolte tedy, abych toto auto věnoval pamáce pana Petra S.
Popis : Jedná se o 400 kusovou malosérii sedanů vyrobenou na základě objednávky v zámoří, tak aby byla schopna splňovat americké exhalační předpisy EPA 75 (US 83). Motor je opatřen řízeným třícestným katalyzátorem S2 s lamda sondou, v hlavě válců byla nalisována tvrzená sedla ventilů umožňující spalování předepsaného, výhradně bezolovnatého benzínu BB 91 (nebo vyšší).
Vyroba : 1988-1989
Motor : 746.135 (Bendix), benzín
Řadový 4-válec, 1 289 ccm
8-ventil, komprese 8.8 : 1
Vrtání x zdvih: 75.5 mm x 72 mm
Výkon motoru: 41 kW (56 PS) při 5000 ot./min.
Točivý moment: 92 Nm při 3500 ot./min.
Svíčky : Bosch F7DC, KLG FC52LS, Champion C281YC
Filtr paliva: Alco SP-2109, BOSCH BO 0450905985
Tlak paliva: Walbro NO.5611 / MAGNETI MARELLI 313011300058
Lambda sonda: NTK 23502 + úprava ECU
Řídící jednotka: S100817101A Bendix/Renix
Zapalovací cívka: 7700749146
Snímač teploty nasávané směsi: Renault 7700737572
Snímač otáček motoru: S100540015, Lucas SEB1038
Snímač teploty motoru: Renault 7700737571
Krokový motor klapky volnoběhu: Jeep 83502375
Zásuvky diagnostiky: Molex 03-09-1064 / 03-09-1062 a Molex 03-09-2151
Vůle sacích ventilů: 0,25 mm
Vůle výfukových ventilů: 0,20 mm
Tlak paliva: 0,75 barů (tlak regulátoru na vstrikovači seřídit na 0,75 baru při 2000 otáčkách (zahřátý motor), v případě alternativního čerpadla i přemostit předřadný odpor)
Předstih: 14 +/- 5
Hodnoty pro emise :
otáčky motoru......Volnoběžné (900~950)...Zvýšené (2700~2900)
obsah CO (%)......0.5............. ..................0.3
lambda (1).......... -........................ ..........0.97~1,03
obsah HC (ppm)...100.............. .................-
Barva vozu : Apollo red (8302)
Koupena tady na Virtu : skoda-virt.cz/cz/.../7796 9-dotaz-na-origo-13o-strik acka
Pro zájemce, pokusy s výfukem : skoda-virt.cz/cz/.../1236 02-for-robi135gli-hu
Víc fotek zde: www.facebook.com/media/se t?set=a.5159...
Letáky k Bendix Škodovkám: www.facebook.com/media/se t?set=a.5640...
Z tisku:
www.autoforum.cz/fascinac e/cech-renovuje-vzacnou-sk odu-135-gli-je-fantasticky -peclivy
T613-3: www.facebook.com/media/se t?set=a.1400...
Dne 21.2.2011 nás opustil člověk, kterého jsem tu (ač jsem jej neznal osobně) měl fakt rád. Dovolte tedy, abych toto auto věnoval pamáce pana Petra S.
Richard / 135GLi - komentáře:
-> Kapřík Mě se podělala jedna jediná věc, úchyty zadních podélných ramen v kastli (z kulaté díry se udělal ovál a skončilo to tak, že se to opřelo až o kastli). Takže ačkoli to mělo ještě víc jak rok STK, tak to šlo na rozebrání a už se s tím nejezdí. Teď se shání ještě nějaké díly a pomalu se připravuje vyvařování kastle. To je úkol pro tenhle rok (vyvařit, opískovat, našopovat)
-> rsvancara: takouhle raritu řídit bych si ujít určitě nenechal
Tak hlavně ať ti to jezdí pokud možno bez poruch![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Kdepak, je tam suchý 5q se stálým převodem 4,22
Mimochodem, když jezdila, tak jsem kde koho nechal se projet - nemám s tím problém :-) takže tu radost "tohle řídit" jsem si neužil jen já :-)
Mimochodem, 2 lidi odmítli ;-)
Mimochodem, když jezdila, tak jsem kde koho nechal se projet - nemám s tím problém :-) takže tu radost "tohle řídit" jsem si neužil jen já :-)
Mimochodem, 2 lidi odmítli ;-)
-> rsvancara: díky za odpověď
Něco takového jsem čekal a zní to perfektně. Věřím, že musí být radost s takovým motorem jezdit
Ještě jedna otázka, co znamená "díky lehké převodovce"? Co je lehká převodovka? Převodovka je tam přece normální suchý 5q 3,9?
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ještě jedna otázka, co znamená "díky lehké převodovce"? Co je lehká převodovka? Převodovka je tam přece normální suchý 5q 3,9?
-> Kapřík 13.02.10 09:30:50: (omlouvám se předem za subjektivní pocit) .... takže :
- vyšlápneš spojku, zapneš klíčky, zavrčí čerpadlo, na nic víc nešaháš, nastartuje (jaro, léto, zima, mráz, teplo, studený i na slabší baterku ....)
- studený to jede jako teplý
- trochu polechtáš plyn, zrychluje, trochu pustíš, zpomaluje (dost těžko se hledá poloha aby auto jelo "stejně rychle") - aneb trochu šlápneš a tahá (je to fakt cítit, je jedno jaká tam je rychlost)
- díky lehké převodovce to do rychlosti 100 km / h (subjektivně) napráská mé Octavii
- spotřeba - jel jsem s tím i dálnici (a ne pomalu) a ať jsem dělal co jsem dělal, nedostaneš se přes 8 litrů (nehlídal jsem to, tankoval jsem 2x a vycházelo to k sedmi litrům, jezdit takhle s GLSem, tak jsem na 12 l / 100 km)
- a jedna fajn věc na závěr - nesmrdí benzínem (a to tak že vůbec)
Ovšem neměl jsem na tom katík
Podtrženo, sečteno ... těhle aut být víc, tak má škodovka jinou pověst :-)
- vyšlápneš spojku, zapneš klíčky, zavrčí čerpadlo, na nic víc nešaháš, nastartuje (jaro, léto, zima, mráz, teplo, studený i na slabší baterku ....)
- studený to jede jako teplý
- trochu polechtáš plyn, zrychluje, trochu pustíš, zpomaluje (dost těžko se hledá poloha aby auto jelo "stejně rychle") - aneb trochu šlápneš a tahá (je to fakt cítit, je jedno jaká tam je rychlost)
- díky lehké převodovce to do rychlosti 100 km / h (subjektivně) napráská mé Octavii
- spotřeba - jel jsem s tím i dálnici (a ne pomalu) a ať jsem dělal co jsem dělal, nedostaneš se přes 8 litrů (nehlídal jsem to, tankoval jsem 2x a vycházelo to k sedmi litrům, jezdit takhle s GLSem, tak jsem na 12 l / 100 km)
- a jedna fajn věc na závěr - nesmrdí benzínem (a to tak že vůbec)
Ovšem neměl jsem na tom katík
Podtrženo, sečteno ... těhle aut být víc, tak má škodovka jinou pověst :-)
Chlapi zajímá mě to a tak se zeptám, jak se tyhle "stříkačky" chovají v provozu? Je tam poznat rozdíl oproti karburátorovému provedení (startování, provoz, spotřeba...)? Jako rarita je to bomba a vůbec bych nebyl proti mít to taky doma![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> Bobesh 11.02.10 19:51:34: Správně, proto si nevšímej sacího potrubí, mám i originální - toto leštěné tam nedám :-)
-> Bobesh: ty se snad začneš zajímat i o GLI a RIC![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> rsvancara: Poctivá práce,vše do originálu,moje gusto,přeju hodně zdaru![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Pokud máte někdo fotky původního výfuku, nahrajte je prosím zde (zjišťuji způsob originálních úchytů).
skoda-virt.cz/cz/.../1236 02-for-robi135gli-hu
skoda-virt.cz/cz/.../1236 02-for-robi135gli-hu
Ahoj, neboj nemam tuning moc rad a Mko se mi libi tak jak je a doufam, ze i tak vydrzi:-)
Octavia zase jezdí, doufám, že to vydrží :-)
-> Toni 28.10.09 22:06:45: To auto (oktávka) je jen pro zlost :-D
ty jo chudák oktávečka tak ať se brzy uzdraví
-> Mirek MBG 17.10.09 21:40:38: to jsem jen tak poskládal dily, motor je jen blok (bez kliky a pístů / válců), hlava nemá ventily, má tam být pás i podložky, ale takhle narychlo jsem ho nenašel :-)
Zajímalo mě, jak to bude vypadat.
Zajímalo mě, jak to bude vypadat.
-> rsvancara: ty podložky pod těma 3 šroubama, na hlavě to je originál? Tam by měl být ten pás. Kolega to měl takhle na podložky udělaný a pořád mu ten motor vařil, dokud tam nevrátil ten pás zase zpátky. Nevím, nechci poučovat, jenom píšu osobní zkušenost.
Dnes jsem nedočkavě poskládal dily abych viděl, jak bude vypadat motor :-) - viz. karta auta
-> Bc. Shatter 05.10.09 18:54:29: podle čísla na 135tku favorita (takže vyhovuje), nová, z aukra, bez ventilů.