skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Popis:
Motor:
- blok 742.136, kompletně vyčištěn
- kliková hřídel + ojnice z Felicie MPI
- setrvačník MPI odlehčený na cca 5.8kg
- řemenice odlehčena na cca 720g
- T písty 77mm + přehonované vložky -> objem 1341ccm
- vačková hřídel 278/270°, zdvihy 6,9/6,7mm
- hlava MPI -97 (8mm ventily, válcové pružiny) v kompletní úpravě GR - zvětšené a slícované kanály, upravená vodítka ventilů, vyleštěno, sníženo, ...
- sací potrubí 742.136 - zvětšené a slícované kanály (GR)
- výfuk - svody 4-1 a nerezový příčný výfuk od B. Krejčího
- svody omotané páskou ThermoTec
- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/180, 2.st. 165/140, volnoběh 60
- palivové čerpadlo Facet
- provoz min. N98 - většinou 100okt.
- zapalovaní - bezkontaktní s upravenou charakteristikou odstředivé regulace, podtlaková regulace nezapojena
- svíčky NGK BCPR7ES
- olej plně syntetický Q8 Formula F1 - SAE 10W50, API SM
Úpravy 2012:
- vačková hřídel 296/296°, zdvihy 7,5/7,5mm
- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/170, 2.st. 170/140, volnoběh 80
- kontakní zapalování - upravená odstředivá regulace (Urbi)
Převodovka a spojka:
- převodovka 5q/SP 4.22, nová ložiska, zrušený a zaslepený převod pro rychloměr
- příprava pro snímač otáček setrvačníku a pro snímač rychlosti (z poloosy)
- olej Paramo Gyrol 80W90
- spojka odpružená 190mm z TAZ1500
- přítlačný talíř SACHS
Podvozek
- přední náprava - původní po kompletní GO, vyztužena podle L/A, pružiny 220mm/80kN (Tuner2), rozpěra mezi tlumiči, tlumiče GAZ shock
- ostřejší řízení (od Sakyho)
- upraveny odklony na 0°, sbíhavost 1,4mm
- podložky pod koly 20mm
- zadní náprava - podélná i úhlová ramena vyztužena podle L/A, pružiny z kyvadlove nápravy, tlumiče GAZ shock
- podložky pod koly 23mm
- disky kol KN Apollo + pneu 175/60 R13
Úpravy 2012:
- přední náprava - upravené odklony kol, záklony rejdových čepů
- stabilizátor 20mm
- tvrdé uložení ramen a řízení
- geomterie: odklony -1°30', záklony cca 6°, sbíhavost 1,5mm
- upravená rozteč na 4x100mm, podložky 8mm
- zadní náprava - podložky 32mm pro změnu rozteče na 4x100mm,
- disky kol BBS Mahle + pneu Toyo R888 185/60 R13
Brzdy:
- vepředu - rozšířené 4p třmeny + chlazené kotouče 247x20mm
- vzadu - duralové 4p třmeny + kotouče 259x9.5mm,
- HBV 19mm, rozvody originál Š130 - zapojení T-H
Úpravy 2012:
- hydraulická ruční brzda
- upravené brzdové desky LADA
Karoserie:
- kompletně vyvařená
- nové prahy, výztuhy a části vnitřních prahů
- nová podlaha
- nové přední blatníky, vršky podběhů a Psloupky
- nové zadní lemy a vnější část podběhů
- nové dveře, kapoty a čela
- nový lak - 8180 červená rallye
- nové přední okno se zeleným pruhem
- střešní okno
- plastové podběhy, zástěrky předních kol
Interiér:
- původní béžové tapece (bohužel lehce poškozené :()
- zadní sedačky původní, béžové
- přední sedačky béžové z rapida
- koberec šedý ze Š125L
Úpravy 2012:
- anatomy Sparco Sprint + pásy OMP
Elektrika:
- dána do pořádku po mnoha zásazích od předchozích majitelů
- přidána druhá pojistkovka (8 pojistek bylo opravdu málo :)) a několik relé
- příprava na přední mlhovky
- centrál + alarm
- baterka přesunuta do kufru
Plánuji:
- dokončit tu elektronickou hitparádu co jsem započal :)) - nějaký tachometr by se občas i hodil
Motor:
- blok 742.136, kompletně vyčištěn
- kliková hřídel + ojnice z Felicie MPI
- setrvačník MPI odlehčený na cca 5.8kg
- řemenice odlehčena na cca 720g
- T písty 77mm + přehonované vložky -> objem 1341ccm
- vačková hřídel 278/270°, zdvihy 6,9/6,7mm
- hlava MPI -97 (8mm ventily, válcové pružiny) v kompletní úpravě GR - zvětšené a slícované kanály, upravená vodítka ventilů, vyleštěno, sníženo, ...
- sací potrubí 742.136 - zvětšené a slícované kanály (GR)
- výfuk - svody 4-1 a nerezový příčný výfuk od B. Krejčího
- svody omotané páskou ThermoTec
- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/180, 2.st. 165/140, volnoběh 60
- palivové čerpadlo Facet
- provoz min. N98 - většinou 100okt.
- zapalovaní - bezkontaktní s upravenou charakteristikou odstředivé regulace, podtlaková regulace nezapojena
- svíčky NGK BCPR7ES
- olej plně syntetický Q8 Formula F1 - SAE 10W50, API SM
Úpravy 2012:
- vačková hřídel 296/296°, zdvihy 7,5/7,5mm
- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/170, 2.st. 170/140, volnoběh 80
- kontakní zapalování - upravená odstředivá regulace (Urbi)
Převodovka a spojka:
- převodovka 5q/SP 4.22, nová ložiska, zrušený a zaslepený převod pro rychloměr
- příprava pro snímač otáček setrvačníku a pro snímač rychlosti (z poloosy)
- olej Paramo Gyrol 80W90
- spojka odpružená 190mm z TAZ1500
- přítlačný talíř SACHS
Podvozek
- přední náprava - původní po kompletní GO, vyztužena podle L/A, pružiny 220mm/80kN (Tuner2), rozpěra mezi tlumiči, tlumiče GAZ shock
- ostřejší řízení (od Sakyho)
- upraveny odklony na 0°, sbíhavost 1,4mm
- podložky pod koly 20mm
- zadní náprava - podélná i úhlová ramena vyztužena podle L/A, pružiny z kyvadlove nápravy, tlumiče GAZ shock
- podložky pod koly 23mm
- disky kol KN Apollo + pneu 175/60 R13
Úpravy 2012:
- přední náprava - upravené odklony kol, záklony rejdových čepů
- stabilizátor 20mm
- tvrdé uložení ramen a řízení
- geomterie: odklony -1°30', záklony cca 6°, sbíhavost 1,5mm
- upravená rozteč na 4x100mm, podložky 8mm
- zadní náprava - podložky 32mm pro změnu rozteče na 4x100mm,
- disky kol BBS Mahle + pneu Toyo R888 185/60 R13
Brzdy:
- vepředu - rozšířené 4p třmeny + chlazené kotouče 247x20mm
- vzadu - duralové 4p třmeny + kotouče 259x9.5mm,
- HBV 19mm, rozvody originál Š130 - zapojení T-H
Úpravy 2012:
- hydraulická ruční brzda
- upravené brzdové desky LADA
Karoserie:
- kompletně vyvařená
- nové prahy, výztuhy a části vnitřních prahů
- nová podlaha
- nové přední blatníky, vršky podběhů a Psloupky
- nové zadní lemy a vnější část podběhů
- nové dveře, kapoty a čela
- nový lak - 8180 červená rallye
- nové přední okno se zeleným pruhem
- střešní okno
- plastové podběhy, zástěrky předních kol
Interiér:
- původní béžové tapece (bohužel lehce poškozené :()
- zadní sedačky původní, béžové
- přední sedačky béžové z rapida
- koberec šedý ze Š125L
Úpravy 2012:
- anatomy Sparco Sprint + pásy OMP
Elektrika:
- dána do pořádku po mnoha zásazích od předchozích majitelů
- přidána druhá pojistkovka (8 pojistek bylo opravdu málo :)) a několik relé
- příprava na přední mlhovky
- centrál + alarm
- baterka přesunuta do kufru
Plánuji:
- dokončit tu elektronickou hitparádu co jsem započal :)) - nějaký tachometr by se občas i hodil
jack51/136GL - komentáře:
08:20:09
06.10.2011
06.10.2011
Mates
-> jack51: Nádherné sedačky
07:09:26
06.10.2011
06.10.2011
krtik
-> jack51: žjůóva, ty ses rozjel . sedačky a pásy paráda a nový palubní přístroje? nevim teda, jak vypadaj sdružený zevnitř, ale hádám, žes to nějak potunil čéče, co tam všechno bude, není-li to tajné?
06:14:31
06.10.2011
06.10.2011
radekp
-> jack51: Pěkně! a pěkně rychle, zřejmě už byly objednané, že?
23:24:29
05.10.2011
05.10.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jack51 05.10.11 23:20:47: Alespoň nějaký posun
23:23:31
05.10.2011
05.10.2011
m8rinek
-> jack51: tak aspoň, že tak, pokud bude šířka stejná jako u EVA, tak pro ně mam držáky nakreslený...
23:20:47
05.10.2011
05.10.2011
jack51
-> Tuner#2: -> m8rinek: No tyhle inovovany maji uchyceni uz i zboku .
23:17:01
05.10.2011
05.10.2011
jack51
-> m8rinek: No neco takoveho se budu muset pokusit spachat.
23:15:18
05.10.2011
05.10.2011
m8rinek
-> Tuner#2: pravda, hold jsem se uchycením na skoroskořepnu nezabýval :D.
23:12:53
05.10.2011
05.10.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> m8rinek 05.10.11 23:11:54: Nemají Sprinty náhodou uchycení zespoda? Kdysi tomu tak bylo...
23:11:54
05.10.2011
05.10.2011
m8rinek
-> jack51: uchycení do origo úchytů není problém img.skoda-virt.cz/forum_u
pload/.../7_553_152049__20
11-10-05_22-06-13_81.jpg
23:08:37
05.10.2011
05.10.2011
jack51
Tak "lepsi" sedacky vcera dorazily - ted jeste vyresit uchyceni a namontovat.
22:45:17
03.10.2011
03.10.2011
jack51
-> radekp: Neni zac, jsem rad, ze se ti to libilo :).
Jinak kola budu muset vyresit - tyto nejsou nejstastnejsi volba - snad pristi rok. No a na sedackach se uz pracuje :).
A k tem rezervam - na beznych cestach nemam popravde moc odvahu zkouset limity - rezervy ve me rozhodne jsou - jsem si tim neuvazenym hodnocenim podvozku, pramenicim z mnou nedoresenych veci na napravach pekne nabehl jak vidim .
Jinak kola budu muset vyresit - tyto nejsou nejstastnejsi volba - snad pristi rok. No a na sedackach se uz pracuje :).
A k tem rezervam - na beznych cestach nemam popravde moc odvahu zkouset limity - rezervy ve me rozhodne jsou - jsem si tim neuvazenym hodnocenim podvozku, pramenicim z mnou nedoresenych veci na napravach pekne nabehl jak vidim .
17:10:26
02.10.2011
02.10.2011
radekp
-> jack51: ještě jednou díky za svezení, jede ti to parádně!
K tvému podvozku ...půjč si od někoho kola s pořádnýma gumama a někde tomu nalož...největší rezervy jsou v tobě, podvozek na to má! dobré gumy, sedačky a uvidíš, jak to pocitově bude sedět líp...
K tvému podvozku ...půjč si od někoho kola s pořádnýma gumama a někde tomu nalož...největší rezervy jsou v tobě, podvozek na to má! dobré gumy, sedačky a uvidíš, jak to pocitově bude sedět líp...
22:53:29
15.09.2011
15.09.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jack51 15.09.11 22:33:08: Však v pohodě pochopeno já si tak nějak zbírám reference a klidně si rád přečtu, že by to chtělo tvrdší/měkčí a proč než bude další série
22:33:08
15.09.2011
15.09.2011
jack51
Jeste abych to uvedl na pravou miru (ted s odstupem casu vidim, ze moje puvodni odpoved byla trosku ukvapena a nepresna) – samozrejme podvozek jako takovy je to dobry a proti serii, ze ktere jsem presel to byl velky skok kupredu, soucasna nespokokojenost prameni z toho, ze „s jidlem roste chut“ a ja vim, ze krome pruzin a tlumicu, ktere jsou vyreseny, tam je spousta jinych restu, ktere kdybych odladil, tak z dane konfigurace vytezim podstatne vic.
15:49:27
15.09.2011
15.09.2011
jack51
-> Tuner#2: Perfektne jsi to vystihl - presne to me trapi - upravit a seridit geometrii - vepredu by to chtelo hlavne zvetsit zaklony (ktere snizenim jeste vice utrpely), odklony by taky jeste trosku snesly ... no a hlavne ty gumy -> 175/60, ktery jsou ve skutecnosti stejne siroky jak 165ky neni to prave orechove . Horsi co zvolit a hlavne na co to obut - 5palcovy Appola moc moznosti nenabizi a roztec se me zatim menit moc nechce.
14:05:30
15.09.2011
15.09.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jack51 15.09.11 12:20:51: Co Tě přijde na tom špatného? Osobně vidím problém hlavně v kolech a gumách jinak máš předpoklady perfektního svezení. Trochu zvětšit odklony v předu a myslím, že nemáš nač si stěžovat
12:20:51
15.09.2011
15.09.2011
jack51
-> Čokin: Ahoj, s podvozkem jako celkem spokojeny moc nejsem - ale tlumice byly velky krok dopredu - bohuzel nemam ted moc casu na laborovani, abych odladil ten zbytek :(. Jinak nastaveni mam momentalne predni i zadni na 10, predni jsem jine nezkousel - prijde me to OK, zadni jsem puvodne mel myslim 14, ale prislo me to uz celkem tuhy a citil jsem na ceste kazdy "kaminek", takze jsem vyzkousel tohost snizit.
21:52:51
14.09.2011
14.09.2011
Čokin
-> jack51: Honzo jak jsi spokojený s podvozkem? Jaké máš nastavení GAZu v předu a v zadu. Jezdím ted 12 a 15.