-> stika87: Nahodou na LPG to nejezdilo spatne, sice na benzin to jede trochu lip, ale jsem v rozpacich, jestli se LPGcka definitivne vzdavat.
Jj, mam v planu jet - snad se nic nezmeni.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Popis:
Motor:
- blok 742.136, kompletně vyčištěn
- kliková hřídel + ojnice z Felicie MPI
- setrvačník MPI odlehčený na cca 5.8kg
- řemenice odlehčena na cca 720g
- T písty 77mm + přehonované vložky -> objem 1341ccm
- vačková hřídel 278/270°, zdvihy 6,9/6,7mm
- hlava MPI -97 (8mm ventily, válcové pružiny) v kompletní úpravě GR - zvětšené a slícované kanály, upravená vodítka ventilů, vyleštěno, sníženo, ...
- sací potrubí 742.136 - zvětšené a slícované kanály (GR)
- výfuk - svody 4-1 a nerezový příčný výfuk od B. Krejčího
- svody omotané páskou ThermoTec
- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/180, 2.st. 165/140, volnoběh 60
- palivové čerpadlo Facet
- provoz min. N98 - většinou 100okt.
- zapalovaní - bezkontaktní s upravenou charakteristikou odstředivé regulace, podtlaková regulace nezapojena
- svíčky NGK BCPR7ES
- olej plně syntetický Q8 Formula F1 - SAE 10W50, API SM
Úpravy 2012:
- vačková hřídel 296/296°, zdvihy 7,5/7,5mm
- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/170, 2.st. 170/140, volnoběh 80
- kontakní zapalování - upravená odstředivá regulace (Urbi)
Převodovka a spojka:
- převodovka 5q/SP 4.22, nová ložiska, zrušený a zaslepený převod pro rychloměr
- příprava pro snímač otáček setrvačníku a pro snímač rychlosti (z poloosy)
- olej Paramo Gyrol 80W90
- spojka odpružená 190mm z TAZ1500
- přítlačný talíř SACHS
Podvozek
- přední náprava - původní po kompletní GO, vyztužena podle L/A, pružiny 220mm/80kN (Tuner2), rozpěra mezi tlumiči, tlumiče GAZ shock
- ostřejší řízení (od Sakyho)
- upraveny odklony na 0°, sbíhavost 1,4mm
- podložky pod koly 20mm
- zadní náprava - podélná i úhlová ramena vyztužena podle L/A, pružiny z kyvadlove nápravy, tlumiče GAZ shock
- podložky pod koly 23mm
- disky kol KN Apollo + pneu 175/60 R13
Úpravy 2012:
- přední náprava - upravené odklony kol, záklony rejdových čepů
- stabilizátor 20mm
- tvrdé uložení ramen a řízení
- geomterie: odklony -1°30', záklony cca 6°, sbíhavost 1,5mm
- upravená rozteč na 4x100mm, podložky 8mm
- zadní náprava - podložky 32mm pro změnu rozteče na 4x100mm,
- disky kol BBS Mahle + pneu Toyo R888 185/60 R13
Brzdy:
- vepředu - rozšířené 4p třmeny + chlazené kotouče 247x20mm
- vzadu - duralové 4p třmeny + kotouče 259x9.5mm,
- HBV 19mm, rozvody originál Š130 - zapojení T-H
Úpravy 2012:
- hydraulická ruční brzda
- upravené brzdové desky LADA
Karoserie:
- kompletně vyvařená
- nové prahy, výztuhy a části vnitřních prahů
- nová podlaha
- nové přední blatníky, vršky podběhů a Psloupky
- nové zadní lemy a vnější část podběhů
- nové dveře, kapoty a čela
- nový lak - 8180 červená rallye
- nové přední okno se zeleným pruhem
- střešní okno
- plastové podběhy, zástěrky předních kol
Interiér:
- původní béžové tapece (bohužel lehce poškozené :()
- zadní sedačky původní, béžové
- přední sedačky béžové z rapida
- koberec šedý ze Š125L
Úpravy 2012:
- anatomy Sparco Sprint + pásy OMP
Elektrika:
- dána do pořádku po mnoha zásazích od předchozích majitelů
- přidána druhá pojistkovka (8 pojistek bylo opravdu málo :)) a několik relé
- příprava na přední mlhovky
- centrál + alarm
- baterka přesunuta do kufru
Plánuji:
- dokončit tu elektronickou hitparádu co jsem započal :)) - nějaký tachometr by se občas i hodil
Motor:
- blok 742.136, kompletně vyčištěn
- kliková hřídel + ojnice z Felicie MPI
- setrvačník MPI odlehčený na cca 5.8kg
- řemenice odlehčena na cca 720g
- T písty 77mm + přehonované vložky -> objem 1341ccm
- vačková hřídel 278/270°, zdvihy 6,9/6,7mm
- hlava MPI -97 (8mm ventily, válcové pružiny) v kompletní úpravě GR - zvětšené a slícované kanály, upravená vodítka ventilů, vyleštěno, sníženo, ...
- sací potrubí 742.136 - zvětšené a slícované kanály (GR)
- výfuk - svody 4-1 a nerezový příčný výfuk od B. Krejčího
- svody omotané páskou ThermoTec
- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/180, 2.st. 165/140, volnoběh 60
- palivové čerpadlo Facet
- provoz min. N98 - většinou 100okt.
- zapalovaní - bezkontaktní s upravenou charakteristikou odstředivé regulace, podtlaková regulace nezapojena
- svíčky NGK BCPR7ES
- olej plně syntetický Q8 Formula F1 - SAE 10W50, API SM
Úpravy 2012:
- vačková hřídel 296/296°, zdvihy 7,5/7,5mm
- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/170, 2.st. 170/140, volnoběh 80
- kontakní zapalování - upravená odstředivá regulace (Urbi)
Převodovka a spojka:
- převodovka 5q/SP 4.22, nová ložiska, zrušený a zaslepený převod pro rychloměr
- příprava pro snímač otáček setrvačníku a pro snímač rychlosti (z poloosy)
- olej Paramo Gyrol 80W90
- spojka odpružená 190mm z TAZ1500
- přítlačný talíř SACHS
Podvozek
- přední náprava - původní po kompletní GO, vyztužena podle L/A, pružiny 220mm/80kN (Tuner2), rozpěra mezi tlumiči, tlumiče GAZ shock
- ostřejší řízení (od Sakyho)
- upraveny odklony na 0°, sbíhavost 1,4mm
- podložky pod koly 20mm
- zadní náprava - podélná i úhlová ramena vyztužena podle L/A, pružiny z kyvadlove nápravy, tlumiče GAZ shock
- podložky pod koly 23mm
- disky kol KN Apollo + pneu 175/60 R13
Úpravy 2012:
- přední náprava - upravené odklony kol, záklony rejdových čepů
- stabilizátor 20mm
- tvrdé uložení ramen a řízení
- geomterie: odklony -1°30', záklony cca 6°, sbíhavost 1,5mm
- upravená rozteč na 4x100mm, podložky 8mm
- zadní náprava - podložky 32mm pro změnu rozteče na 4x100mm,
- disky kol BBS Mahle + pneu Toyo R888 185/60 R13
Brzdy:
- vepředu - rozšířené 4p třmeny + chlazené kotouče 247x20mm
- vzadu - duralové 4p třmeny + kotouče 259x9.5mm,
- HBV 19mm, rozvody originál Š130 - zapojení T-H
Úpravy 2012:
- hydraulická ruční brzda
- upravené brzdové desky LADA
Karoserie:
- kompletně vyvařená
- nové prahy, výztuhy a části vnitřních prahů
- nová podlaha
- nové přední blatníky, vršky podběhů a Psloupky
- nové zadní lemy a vnější část podběhů
- nové dveře, kapoty a čela
- nový lak - 8180 červená rallye
- nové přední okno se zeleným pruhem
- střešní okno
- plastové podběhy, zástěrky předních kol
Interiér:
- původní béžové tapece (bohužel lehce poškozené :()
- zadní sedačky původní, béžové
- přední sedačky béžové z rapida
- koberec šedý ze Š125L
Úpravy 2012:
- anatomy Sparco Sprint + pásy OMP
Elektrika:
- dána do pořádku po mnoha zásazích od předchozích majitelů
- přidána druhá pojistkovka (8 pojistek bylo opravdu málo :)) a několik relé
- příprava na přední mlhovky
- centrál + alarm
- baterka přesunuta do kufru
Plánuji:
- dokončit tu elektronickou hitparádu co jsem započal :)) - nějaký tachometr by se občas i hodil
jack51/136GL - komentáře:
08:40:29
01.07.2011
01.07.2011
jack51
00:27:50
01.07.2011
01.07.2011
stika87 - Maschinenführer
-> jack51: v tomdle aute nema LPG co delat :) takze rezat :) do dobrusky jedes ?
19:56:27
30.06.2011
30.06.2011
jack51
-> stika87: jj zkratim, jinak jsem vyhodil nadrz LPG a zadek sel jeste o kousek vyse, tak uvidim jestli se nebude snizovat (nebo vracet LPG)
00:07:08
30.06.2011
30.06.2011
stika87 - Maschinenführer
dorazi zkrat ;-) a dobry jinak podle teto fotky je to uplne akorat ;-)
19:31:36
27.06.2011
27.06.2011
jack51
Přidal jsem nějaký pokus o lepší foto snížení - bohužel počasí nepřálo a začalo pršet .
15:41:19
21.06.2011
21.06.2011
jack51
-> matoo: jj jak pise -> stika87: - vespod je zrovna v miste stelovaciho kolecka zaverny zavit - trosku se tam dostat da, ale zadna slava - uvidim az vyzkousim - ale asi bude rycheljsi vyhodit ty dve M8ky, tlumic povytahnout, postelovat a vratit.
14:45:39
21.06.2011
21.06.2011
stika87 - Maschinenführer
-> matoo: on ma T2 tak to asi nepujde :)
14:43:50
21.06.2011
21.06.2011
matoo
-> jack51: predok staci vyheverovat trocha a dostanes tam aj hrubsie prsty, aspon do toho mojho blata
14:34:07
21.06.2011
21.06.2011
jack51
-> Mates: Díky, no to nastaveni bude asi beh na dlouhou trat. Skoro si rikam jestli by nebylo lepsi met to napevno - clovek by aspon nevymyslel
14:33:34
21.06.2011
21.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jack51 21.06.11 14:28:16:
14:30:39
21.06.2011
21.06.2011
jack51
-> matoo: No te zmeny nastaveni na aute se celkem bojim - moc mista tam neni - vzadu jeste jakz takz, ale predek bude myslim zajimavej.
14:28:32
21.06.2011
21.06.2011
jack51
-> stika87: Ok
14:28:16
21.06.2011
21.06.2011
jack51
-> Tuner#2: Jj, par let zpet jsem v blahe nevedomosti pri instalaci vlecky do uzovky nechal kyvkovy domecky - to byla teprve koza - i s origo prednima pruzinama to bylo krasne nakopnuty, ale jezdit se s tim nedalo. Ale aspon cenna zkusenost, aspon jsem zjistil, ze vlecka ma domecky jine, ze se s takovou kombinaci neda poradne jezdit a taky jsem nedobrovolne zkusil kompletni rozborku kloubove hridele spolu s nakupem novych jehel, protoze vsechny uz jsem nenasel
12:28:06
21.06.2011
21.06.2011
Mates
-> jack51: Pěkná škodovka ,hezky sedí i mezery mezi lemy.
Ohledně tlumičů u mě to bude také pěkné laborování,když jsem nastavil 10 stupen,tak se mi to zdálo docela tvrdé.
Už tě mám v oblíbených a budu sledovat dále.
Ohledně tlumičů u mě to bude také pěkné laborování,když jsem nastavil 10 stupen,tak se mi to zdálo docela tvrdé.
Už tě mám v oblíbených a budu sledovat dále.
12:14:21
21.06.2011
21.06.2011
matoo
-> jack51: vyhoda ze ze to lahko zmenis na aute, ja tam vzdy menim ked ideme domov zo slalomu a zabudnem to zmenit na bezne nastavenie, tak niekde na ceste ostanem stat a pekne to vsetko zmakcim...
11:59:47
21.06.2011
21.06.2011
stika87 - Maschinenführer
-> jack51: vecer budou fotky jjj poho snad pojedu tak parada pokecame tam ;-)
11:57:45
21.06.2011
21.06.2011
jack51
-> stika87: No fotka stoji za prd - pri nejblizsi prilezitosti to napravim, jinak na lemu je vepredu mezera vetsi, ale prah je v rovine, mozna i trosku niz vepredu.
K tomu podlozkovani pruziny - je to zase problem navic, takze bych se tomu radsi vyhl.
Tak na pohofestu se snad potkame ne?
Jo, jaky prekvapeni?
K tomu podlozkovani pruziny - je to zase problem navic, takze bych se tomu radsi vyhl.
Tak na pohofestu se snad potkame ne?
Jo, jaky prekvapeni?
11:55:01
21.06.2011
21.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jack51 21.06.11 11:51:27: Tak to jsem rád. Jinak taky jsem zastáncem rovného prahu i za cenu větší mezery kolo/lem v předu. Auto je pak mnohem stabilnější v zatáčkách než když to má zadek nakopnutý jako většina tuzingový škodovek s předkem u země a zadkem v oblacích
11:52:28
21.06.2011
21.06.2011
jack51
-> matoo: No nastrelil jsem 12/17 - ale jak pisu nize - nevim jestli jsem to neprehnal :))
11:51:27
21.06.2011
21.06.2011
jack51
-> Tuner#2: Jj spokojenost - je to obrovsky skok kupredu :), ted to jeste nejak rozumne doladit - to bude horsi.
Tlumice jsem jako prvotni nastrel na nastavil na 12 predek, 17 zadek - asi zkusim ubrat, protoze me to prijde jak motokara - ale mozna je to jenom prvotni sok - precejenom Ateso bylo jak houpacka
Tlumice jsem jako prvotni nastrel na nastavil na 12 predek, 17 zadek - asi zkusim ubrat, protoze me to prijde jak motokara - ale mozna je to jenom prvotni sok - precejenom Ateso bylo jak houpacka