Mates/Š136 1.4 Mates/Š136 1.4

komentáře | popis | fotky | Mates | 26.02.24 12:37 | 527x v oblíbených
Auto bylo rozebrané do posledního šroubku.Většina dílu je nových nebo zrenovovaných.Pracovalo se na ní přes 2 roky a i nadále se vylepšuje



Karoserie:



-Barva ze vzorníku škoda,červená rallye 8180 od Standoxu.

-B sloupek a rámy dveří matný lak.

-Spodek práhů a hrany zadní lemů stříknuto schutzem



-kompletně vyvařená a opískovaná

-Vyvýšené úchyty předních tlumičů o 50mm z jeklu 100x60x50

-v zadní části u tlumičů jsou udělány patky na výztuhu z 3 plechu

-vyztuženy úchyty přední nápravy z 2 plechu

-vyztuženy úchyty podélných ramen z 2 plechu

-nový most kompletně ovařený,vyztužený a pobouchaný pro stabilizátor

-předělány úchyty na sedačky z jeklu 30x20mm

-Uchycení pásů z 3mm plechu

-spodek auta nalakován Epoxidovou barvou EPS 620 a 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015



Přední náprava:



-vyztužená dle L/A

-pružiny 220mm tuhost 80 kN by Tunera#2 v červeném komaxitu

-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (22 poloh) v držáku z 3mm nerezového plechu.nastavena 11 poloha

-odklon -2°05'' sbíhavost 0mm

-nové 4 pístkové brzdiče natřené Galvinolem a červeným Alkytonem

-strmé řízení od pana Kalouska

-štefty 68mm

-nápravnice a ramena jsou ve žlutém komaxitu,ostatní díly v černém komaxitu

-ovařená nápravnice

-tvrdé silentbloky uložení horních i spodních ramen a stabilizátoru od Pemita

-Tvredé silentbloky svislých čepů

-10mm Alu podložka pod stabilizátorem

-20 mm stabilizátor v červeném komaxitu

-vzpěra mezi tlumiči



Zadní náprava:



-příčka,podélná a šikmá ramena ve žlutém komaxitu

-štíty bubnů a náboje v černém komaxitu

-štefty 68mm

-upravené zadní náboje se středícím kroužkem

-podélná ramena vyztužená dle L/A

-šikmá ramena vyztužená dle L/A

-příčka převodovky,ovařené úchyty šikmých ramen

-tvrdý silentblok převodovky, podélných ramen a šikmých ramen

-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (40 poloh) nastavena 18 poloha

-kyvkové pružiny v červeném komaxitu a Kyvkové domky

-vzpěra mezi tlumiči



Interier:



-Palubní deska z rapida a tunel z felicie

-štít na kulaté přístroje,plech na přepínače vše z hliníku a přeleštěno

-hliníkový plech na budík tlaku oleje polepen carbonovou folii

-Budík tlaku oleje 52mm značky KMGY

-Budík Teploty oleje a vody JFperformance

-Budík Lambda sondy

-Páka sytiče slouží pro odpojovač baterie

-centrál, el.stahování předních oken renault 19

-Sportovní sedačky Jom Sport Style 1 a 3bodové pásy Jom

-Sportovní volant, semiš odsazeni 70mm a posazen níž o cca 6cm

-pedály sparco

-zkrácená ruční brzda - Madlo z duralu

-řadící páka vyhnutá dozadu - hlavice řadící páky z duralu s čísly

-Černá kožená manžeta červeně prošívaná ruční brzdy a řadičky

-stropnice a kryty C sloupků z bílé koženky

-černý koberec

-Plato udělané z 3mm hlinkového plechu potažené bílou koženkou,červeně prošívané

-Místo sedaček je 3mm hliníkový plech potažen černou koženkou,červeně prošívané.

-V kufru udělané dno z 3mm hlinkového plechu potažené koženkou s řemínky na výbavu



Exterier:



-Zrcátka Beskydy v barvě auta + vypodložené držáky na lepší štelování + Vypouklé skla

-Nové plastové nárazníky

-Nové zadní kryty světel,vnitřek vylepen chromovou lepenkou

-Boční blinkry z felicie

-Dvoudílná maska

-Tonovaná okna zn. LLUMAR s atestem



Kola:

-7'' Dělítka, barva Reflexní oranžová RS3200

-Pneu Nankang NS2R 185/60 R13



Přední brzdy:

Kotouče ATE 11mm, destičky Ferodo DS2500



Zadní brzdy:

- Beral obložení



-brzdova kapalina ATE 200



Převodovka:

-5q se stálým převodem 4,22

-jedno kloub na řadící tyči

-olej Millers oils CRX 75w90NT+



Motor:



Fabia 1.4 8v by Saky:

-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP 4 a zapalovací lišta MPi

-Blok 742.136 v barvě 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015

-Hlava z fabie s kompresí 11,8 a zvětšené kanály a upravené spalováky

-ventilové vůle za tepla 0,40 - 0,45

-Klika,ojnice a písty z Fabie 1.4 8v

-nové kroužky NForm Geotze

-Vačka od Petra U. 280/280 zdvihy 7,05mm

-Svody 4v1 na podélný výfuk od Bohouše, svody našopované a natřené kov. alkytonem

-Odlehčeny setrvačník cca 1kg

-Nízkotlaké palivové čerpadlo Facet

-Tvrdé silentbloky

-Odvětrání ventilů vyvedené do CATCH TANKU

-Nádobka na vodu z fiat

-Olej Millers oils 10w60

-Lambda sonda Bosch

-palivo 100oktan

-nerezový výfuk burgess

-Chladič oleje



-Výkon: 67Kw při 6000ot, 123Nm při 4500ot. se starou vačkou



-Váha vozidla s půlkou nádrže, výbavou 935kg



Poděkování: Patří mému tátovi, že měl trpělivost se stavbou i když to bylo někdy o nervy. Velké dík panu Čáchovi, který byl vrchní mechanik (vášniví škodovák a motorista), škoda že už není mezi námi. Milanovi P. který už je taky nahoře. Pepovi (Peda 17) a Readymu.

Mates/Š136 1.4 - komentáře:

05:10:44
08.01.2021
Mates
Tvrdý silentblok ze speedpra
zvětšit Mates/Š136 1.4 - obrázek od Mates vložen 08.01.2021 05:10:44
18:01:59
11.12.2020
Mates
-> Milan 136: taky jsem to brzy očekával, když tam dali betonové panely
19:28:50
10.12.2020
Milan 136
-> Mates 10.12.20 18:13:01: To se vůbec nedivím, když tam spousta dementů dělala bordel bez povolení8

Bylo jasné, že jednou jim dojde trpělivost.
18:16:40
10.12.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Mates 10.12.20 18:13:01: To je letos už asi 150á "dobrá" zpráva 8
18:13:01
10.12.2020
Mates
Dneska v práci jsem si všiml, že dali závory na Tchořovickým letišti, takže už se tam nedá jet. I horní bude zavřený 8
09:15:15
03.11.2020
Mates
-> Tuner#2 - zrušená registrace 03.11.20 06:24:26: Jj pochopil jsem to, že se to vymezuje podložkami, pod něj jsou 2x 1mm a na pastorku origo. Šroubek jsem přitáhl na dotek rukou a zajistil matkou4.
06:24:26
03.11.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Mates 03.11.20 03:57:37: NZ jen bacha, šroub nesmí být dotažený! Ten se utáhne na dotyk a povolí asi o čtvrt otáčky a zajistí matici. Je to popsané v Andrtovi a nesmí to být na fest. Tím se tuhost nesteluje jak jsem Tě psal. 4
03:57:37
03.11.2020
Mates
-> Tuner#2 - zrušená registrace 02.11.20 19:23:24: první řízení jsem dal 2x podložku u šroubu a 1x na pastorek od Kalouska a udělal na mincir, šlo to trochu stouz ve Svěrák, ale při točení volantem to bylo víc fest. U nového jsem dal to samé, ale už nešlo ani ve Svěrák, vyměnil jsem podložku za origo na pastorku a malinko přitáhl (jen jsem opřel) ten šroubek a jde krásně i za jízdy, případně potom na autě dosteluju



Kouknu na silentbloky, jednou ho neměli.

Díky 4
upraveno 1x, naposled 03.11.2020 03:59:01
19:23:24
02.11.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Mates: řízení jsi dělal podle návodu?



Jinak silentblok ve Speedpro. Bacha v 2racing mají origo měkký.
18:29:16
02.11.2020
Mates
-> Shader: díky 4 , podívám se zda ho mají, ale myslím, že jsem už někdy hledal.
18:24:53
02.11.2020
Shader
-> Mates: Ten siláč převodovky jsem svého času objednával na speedpru.
18:21:36
02.11.2020
Mates
Řízení na podruhé v autě, prvně jsme pastorek dali do staršího řízení,vyměnili jsme pouzdro, ale byla trochu vůle a tyčky volnější, nedali jsme nové misky. Tak jsem ho znovu vyndal a dali do nového. Byl to trochu porod, ale nakonec to šlo, jen jsem musel rozhodit všechno kolem volantu.



Dneska jsme udělali víko převodovky, bez vyndání převodovky, trochu víc práce,ale nakonec je hotovo.Musel jsem pustit níž příčku, nejhorší byl horní šroub víka, dostat se tam8 , ještě výfuk a nějaká drobnost, alespoň v zimě mám klid5



Zjistil jsem, že byl utržený silentblok převodovky, nedá se někde sehnat tvrdý? dali jsme použitý
upraveno 1x, naposled 02.11.2020 18:23:28
02:46:50
21.10.2020
Mates
-> Tuner#2 - zrušená registrace 20.10.20 18:39:11: ano od Kalouska, kvalitní práce 5
18:39:11
20.10.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Mates 20.10.20 15:07:24: od koho? Kalousek?
15:07:24
20.10.2020
Mates
Včera přišel balíček
zvětšit Mates/Š136 1.4 - obrázek od Mates vložen 20.10.2020 15:07:24
08:05:46
18.10.2020
Shader
-> Mates: To jste mě chlapi zase potěšili 3 , podívám se na to. Snad budou ještě někde k sehnáni 5
03:45:36
18.10.2020
Mates
-> Shader: jak píše Honza dej tam kyvkove4. Jinak ten předek je už dost nízko, ale mám hlavně levou stranu, ta pravá je skoro jako zadek, budu dělat podložky.
20:03:01
17.10.2020
Shader
-> Tuner#2: Přiznávám, má to pár much 3 Snad přes zimu vše vyřeším.
19:43:29
17.10.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Shader 17.10.20 17:48:39: Oba dva závity? To je holý nesmysl. Při tuhosti 80kN musíš být zákonitě neustále na dorazu a navíc náprava a ramena jsou v takovém postavení, že každé propružení znamená velkou změnu geometrie. Už jsem tě to psal, že to máš strašně padlé na předek, to nemůže rozumně fungovat 4 A zadek máš lepší dát z kyvky než to bláto ze speedpra. Ty zadní jsou jen kratší vlečkové, takže 21kN.
19:14:12
17.10.2020
Shader
-> Mates: Na předku mám r14 s pneu 195/45, takže je to hodně nízko. Pravdou je, že přední čelo občas něco lízne 3
Extreme Tyres