Mates/Š136 1.4 Mates/Š136 1.4

komentáře | popis | fotky | Mates | 26.02.24 12:37 | 527x v oblíbených
Auto bylo rozebrané do posledního šroubku.Většina dílu je nových nebo zrenovovaných.Pracovalo se na ní přes 2 roky a i nadále se vylepšuje



Karoserie:



-Barva ze vzorníku škoda,červená rallye 8180 od Standoxu.

-B sloupek a rámy dveří matný lak.

-Spodek práhů a hrany zadní lemů stříknuto schutzem



-kompletně vyvařená a opískovaná

-Vyvýšené úchyty předních tlumičů o 50mm z jeklu 100x60x50

-v zadní části u tlumičů jsou udělány patky na výztuhu z 3 plechu

-vyztuženy úchyty přední nápravy z 2 plechu

-vyztuženy úchyty podélných ramen z 2 plechu

-nový most kompletně ovařený,vyztužený a pobouchaný pro stabilizátor

-předělány úchyty na sedačky z jeklu 30x20mm

-Uchycení pásů z 3mm plechu

-spodek auta nalakován Epoxidovou barvou EPS 620 a 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015



Přední náprava:



-vyztužená dle L/A

-pružiny 220mm tuhost 80 kN by Tunera#2 v červeném komaxitu

-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (22 poloh) v držáku z 3mm nerezového plechu.nastavena 11 poloha

-odklon -2°05'' sbíhavost 0mm

-nové 4 pístkové brzdiče natřené Galvinolem a červeným Alkytonem

-strmé řízení od pana Kalouska

-štefty 68mm

-nápravnice a ramena jsou ve žlutém komaxitu,ostatní díly v černém komaxitu

-ovařená nápravnice

-tvrdé silentbloky uložení horních i spodních ramen a stabilizátoru od Pemita

-Tvredé silentbloky svislých čepů

-10mm Alu podložka pod stabilizátorem

-20 mm stabilizátor v červeném komaxitu

-vzpěra mezi tlumiči



Zadní náprava:



-příčka,podélná a šikmá ramena ve žlutém komaxitu

-štíty bubnů a náboje v černém komaxitu

-štefty 68mm

-upravené zadní náboje se středícím kroužkem

-podélná ramena vyztužená dle L/A

-šikmá ramena vyztužená dle L/A

-příčka převodovky,ovařené úchyty šikmých ramen

-tvrdý silentblok převodovky, podélných ramen a šikmých ramen

-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (40 poloh) nastavena 18 poloha

-kyvkové pružiny v červeném komaxitu a Kyvkové domky

-vzpěra mezi tlumiči



Interier:



-Palubní deska z rapida a tunel z felicie

-štít na kulaté přístroje,plech na přepínače vše z hliníku a přeleštěno

-hliníkový plech na budík tlaku oleje polepen carbonovou folii

-Budík tlaku oleje 52mm značky KMGY

-Budík Teploty oleje a vody JFperformance

-Budík Lambda sondy

-Páka sytiče slouží pro odpojovač baterie

-centrál, el.stahování předních oken renault 19

-Sportovní sedačky Jom Sport Style 1 a 3bodové pásy Jom

-Sportovní volant, semiš odsazeni 70mm a posazen níž o cca 6cm

-pedály sparco

-zkrácená ruční brzda - Madlo z duralu

-řadící páka vyhnutá dozadu - hlavice řadící páky z duralu s čísly

-Černá kožená manžeta červeně prošívaná ruční brzdy a řadičky

-stropnice a kryty C sloupků z bílé koženky

-černý koberec

-Plato udělané z 3mm hlinkového plechu potažené bílou koženkou,červeně prošívané

-Místo sedaček je 3mm hliníkový plech potažen černou koženkou,červeně prošívané.

-V kufru udělané dno z 3mm hlinkového plechu potažené koženkou s řemínky na výbavu



Exterier:



-Zrcátka Beskydy v barvě auta + vypodložené držáky na lepší štelování + Vypouklé skla

-Nové plastové nárazníky

-Nové zadní kryty světel,vnitřek vylepen chromovou lepenkou

-Boční blinkry z felicie

-Dvoudílná maska

-Tonovaná okna zn. LLUMAR s atestem



Kola:

-7'' Dělítka, barva Reflexní oranžová RS3200

-Pneu Nankang NS2R 185/60 R13



Přední brzdy:

Kotouče ATE 11mm, destičky Ferodo DS2500



Zadní brzdy:

- Beral obložení



-brzdova kapalina ATE 200



Převodovka:

-5q se stálým převodem 4,22

-jedno kloub na řadící tyči

-olej Millers oils CRX 75w90NT+



Motor:



Fabia 1.4 8v by Saky:

-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP 4 a zapalovací lišta MPi

-Blok 742.136 v barvě 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015

-Hlava z fabie s kompresí 11,8 a zvětšené kanály a upravené spalováky

-ventilové vůle za tepla 0,40 - 0,45

-Klika,ojnice a písty z Fabie 1.4 8v

-nové kroužky NForm Geotze

-Vačka od Petra U. 280/280 zdvihy 7,05mm

-Svody 4v1 na podélný výfuk od Bohouše, svody našopované a natřené kov. alkytonem

-Odlehčeny setrvačník cca 1kg

-Nízkotlaké palivové čerpadlo Facet

-Tvrdé silentbloky

-Odvětrání ventilů vyvedené do CATCH TANKU

-Nádobka na vodu z fiat

-Olej Millers oils 10w60

-Lambda sonda Bosch

-palivo 100oktan

-nerezový výfuk burgess

-Chladič oleje



-Výkon: 67Kw při 6000ot, 123Nm při 4500ot. se starou vačkou



-Váha vozidla s půlkou nádrže, výbavou 935kg



Poděkování: Patří mému tátovi, že měl trpělivost se stavbou i když to bylo někdy o nervy. Velké dík panu Čáchovi, který byl vrchní mechanik (vášniví škodovák a motorista), škoda že už není mezi námi. Milanovi P. který už je taky nahoře. Pepovi (Peda 17) a Readymu.

Mates/Š136 1.4 - komentáře:

17:09:57
05.12.2018
Tom Troll
-> Tuner#2: aha 4

Viděl jsem o nich zmínku, ale nevim, mě koukat se dovnitř dírou na mý, naprosto neprůhledný, zatim moc nevadí. 3
upraveno 1x, naposled 05.12.2018 17:10:16
17:03:32
05.12.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Tom Troll 05.12.18 16:51:29: obojí jsi vyjmenoval + ještě dost často netěsní.
16:51:29
05.12.2018
Tom Troll
-> Mates: Ze zvědavosti, v čem k rom toho že nemá zalitej železnej kroužek a v tom že hned zas vyšisuje neni dobrá?
16:44:01
05.12.2018
Mates
-> Tuner#2: dal bych origo starou zašlou,ale ještě uvidím. Zetoráckou bych nedal,vím že není dobrá.
12:32:51
05.12.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Mates 05.12.18 12:01:46: Tak celohliník má být natlakovaný, pochybuju že ta Fabie nádobka je na víc jak 0,1Mpa? Když dáš dněšní expenzky ze Zetora, tak si spíše pohoršíš...
upraveno 1x, naposled 05.12.2018 12:33:12
12:01:46
05.12.2018
Mates
-> MVM: -> Tuner#2: ok, díky aspoň jsem zase o něco chytřejší 1

Na jaře musím hlavně vymit celý okruh a dám zpět klasickou expanzku, s touhle to bylo hrozně natlakovane.

Alespoň, že se to stihlo než budou mrazy, teď už asi nic na ni nebudu dělat, až asi v březnu.
19:51:45
04.12.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Mates 04.12.18 19:24:48: Nic se nepřetahuje v tom mají pravdu. 4
19:34:26
04.12.2018
MVM
-> Mates: Motory s hliníkovou hlavou se nepřetahují.
19:24:48
04.12.2018
Mates
-> Eidy: motor rozebral Milan s tatou, já jsem pořád v práci a pak to mám 60km,porad tam nemohu jezdit. Jak je to s případným pretazenim hlavy po nějakých km, táta mi říkal, že favo a felicie už se nepretahuje.
upraveno 1x, naposled 04.12.2018 19:25:35
18:44:11
04.12.2018
Eidy
-> Mates: Jak to prý? Kdo to rozebíral?
17:43:38
04.12.2018
Mates
Motor je zase zpět, hlava byla na jedny straně křivá o 0,2mm, musela se stáhnout trochu víc. Kompresni pomer je nakonec po zalití s 1.5mm těsněním zhruba 11,5. Hlava prý nebyla ani úplně utažena.8
zvětšit Mates/Š136 1.4 - obrázek od Mates vložen 04.12.2018 17:43:38
18:10:51
03.12.2018
Mates
-> T: Díky Tome, zítra jedu domu a s tatou se na to trochu vrhnem, chci tam dát zpět převodovku a možná holý motor bez hlavy. Na jaře musím udělat výplach celého systému, je tam nezkutecny bordel.

-> Eidy: Dík Eidy, udělám to jak píšete. Koupím na výplach Divinol.
17:29:27
03.12.2018
Eidy
-> Mates: Udělal bych to dle popisu od T2. Když složím motor, tak ho párkrát lehce projedu, vyměním olej a pak dostane normální nálož.
15:35:37
03.12.2018
-> Mates: no pěkný, tak ať brzo jezdíš 4
14:52:27
03.12.2018
Mates
-> Tuner#2: dík ,tak dám od Divinolu
14:26:07
03.12.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Mates 03.12.18 13:56:04: Jo 500km a vyměnit. 4
13:56:04
03.12.2018
Mates
-> Tuner#2: Dík Honzo a mám ho po těch cca 500km vyměnit a nebo jet dál? Dal bych zatím ten Divinol, nechci po 500km vylít olej za 2t
13:45:07
03.12.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Mates 03.12.18 13:35:19: Na zajetí jsem tady byl za to popotahován (měl by tam spíš být nějaký minerál bez aditiv), ale odjel jsem na tom Divinolu půl sezóny a zatím spokojenost. Těch 500km zajíždět napřed zvolna, ale klidně sem tam vytočit a hlavně raději nižší převod do kopce a vyšší otáčky než to tahat odspoda na vyšší kvalt. Prostě aby motor šel jen tak lehce, netrápit ho velkou zátěží/odporem. Ale klidně ke konci točit. Tak jsem to udělal já a v Mostě úplně stejné časy jako před kolizí a to mě tady za jednu jinou vložku a nechané kruhy málem ukamenovali...
13:35:19
03.12.2018
Mates
Mám dotaz, mám vyměnit olej po cca 500km, když jsou vyměněny jen kroužky, šály ojnic a vložka? Za sezónu najdu cca 2tkm, tak se chci zeptat, jestli dát na zajetí třeba Divinol 10w60, jinak jsem pořídil od Millersu, tak snad něco vydrží, ikdyz nejezdím na okruhu. Zatím nedám chladič, potom se uvidí. Dám 80 termostat, který jsem tam měl rok zpět, teď mám 88.



Musím ho zatim nevytacet do max. nebo to nevadi?
zvětšit Mates/Š136 1.4 - obrázek od Mates vložen 03.12.2018 13:35:19
Extreme Tyres