skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto bylo rozebrané do posledního šroubku.Většina dílu je nových nebo zrenovovaných.Pracovalo se na ní přes 2 roky a i nadále se vylepšuje
Karoserie:
-Barva ze vzorníku škoda,červená rallye 8180 od Standoxu.
-B sloupek a rámy dveří matný lak.
-Spodek práhů a hrany zadní lemů stříknuto schutzem
-kompletně vyvařená a opískovaná
-Vyvýšené úchyty předních tlumičů o 50mm z jeklu 100x60x50
-v zadní části u tlumičů jsou udělány patky na výztuhu z 3 plechu
-vyztuženy úchyty přední nápravy z 2 plechu
-vyztuženy úchyty podélných ramen z 2 plechu
-nový most kompletně ovařený,vyztužený a pobouchaný pro stabilizátor
-předělány úchyty na sedačky z jeklu 30x20mm
-Uchycení pásů z 3mm plechu
-spodek auta nalakován Epoxidovou barvou EPS 620 a 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015
Přední náprava:
-vyztužená dle L/A
-pružiny 220mm tuhost 80 kN by Tunera#2 v červeném komaxitu
-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (22 poloh) v držáku z 3mm nerezového plechu.nastavena 11 poloha
-odklon -2°05'' sbíhavost 0mm
-nové 4 pístkové brzdiče natřené Galvinolem a červeným Alkytonem
-strmé řízení od pana Kalouska
-štefty 68mm
-nápravnice a ramena jsou ve žlutém komaxitu,ostatní díly v černém komaxitu
-ovařená nápravnice
-tvrdé silentbloky uložení horních i spodních ramen a stabilizátoru od Pemita
-Tvredé silentbloky svislých čepů
-10mm Alu podložka pod stabilizátorem
-20 mm stabilizátor v červeném komaxitu
-vzpěra mezi tlumiči
Zadní náprava:
-příčka,podélná a šikmá ramena ve žlutém komaxitu
-štíty bubnů a náboje v černém komaxitu
-štefty 68mm
-upravené zadní náboje se středícím kroužkem
-podélná ramena vyztužená dle L/A
-šikmá ramena vyztužená dle L/A
-příčka převodovky,ovařené úchyty šikmých ramen
-tvrdý silentblok převodovky, podélných ramen a šikmých ramen
-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (40 poloh) nastavena 18 poloha
-kyvkové pružiny v červeném komaxitu a Kyvkové domky
-vzpěra mezi tlumiči
Interier:
-Palubní deska z rapida a tunel z felicie
-štít na kulaté přístroje,plech na přepínače vše z hliníku a přeleštěno
-hliníkový plech na budík tlaku oleje polepen carbonovou folii
-Budík tlaku oleje 52mm značky KMGY
-Budík Teploty oleje a vody JFperformance
-Budík Lambda sondy
-Páka sytiče slouží pro odpojovač baterie
-centrál, el.stahování předních oken renault 19
-Sportovní sedačky Jom Sport Style 1 a 3bodové pásy Jom
-Sportovní volant, semiš odsazeni 70mm a posazen níž o cca 6cm
-pedály sparco
-zkrácená ruční brzda - Madlo z duralu
-řadící páka vyhnutá dozadu - hlavice řadící páky z duralu s čísly
-Černá kožená manžeta červeně prošívaná ruční brzdy a řadičky
-stropnice a kryty C sloupků z bílé koženky
-černý koberec
-Plato udělané z 3mm hlinkového plechu potažené bílou koženkou,červeně prošívané
-Místo sedaček je 3mm hliníkový plech potažen černou koženkou,červeně prošívané.
-V kufru udělané dno z 3mm hlinkového plechu potažené koženkou s řemínky na výbavu
Exterier:
-Zrcátka Beskydy v barvě auta + vypodložené držáky na lepší štelování + Vypouklé skla
-Nové plastové nárazníky
-Nové zadní kryty světel,vnitřek vylepen chromovou lepenkou
-Boční blinkry z felicie
-Dvoudílná maska
-Tonovaná okna zn. LLUMAR s atestem
Kola:
-7'' Dělítka, barva Reflexní oranžová RS3200
-Pneu Nankang NS2R 185/60 R13
Přední brzdy:
Kotouče ATE 11mm, destičky Ferodo DS2500
Zadní brzdy:
- Beral obložení
-brzdova kapalina ATE 200
Převodovka:
-5q se stálým převodem 4,22
-jedno kloub na řadící tyči
-olej Millers oils CRX 75w90NT+
Motor:
Fabia 1.4 8v by Saky:
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP 4 a zapalovací lišta MPi
-Blok 742.136 v barvě 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015
-Hlava z fabie s kompresí 11,8 a zvětšené kanály a upravené spalováky
-ventilové vůle za tepla 0,40 - 0,45
-Klika,ojnice a písty z Fabie 1.4 8v
-nové kroužky NForm Geotze
-Vačka od Petra U. 280/280 zdvihy 7,05mm
-Svody 4v1 na podélný výfuk od Bohouše, svody našopované a natřené kov. alkytonem
-Odlehčeny setrvačník cca 1kg
-Nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
-Tvrdé silentbloky
-Odvětrání ventilů vyvedené do CATCH TANKU
-Nádobka na vodu z fiat
-Olej Millers oils 10w60
-Lambda sonda Bosch
-palivo 100oktan
-nerezový výfuk burgess
-Chladič oleje
-Výkon: 67Kw při 6000ot, 123Nm při 4500ot. se starou vačkou
-Váha vozidla s půlkou nádrže, výbavou 935kg
Poděkování: Patří mému tátovi, že měl trpělivost se stavbou i když to bylo někdy o nervy. Velké dík panu Čáchovi, který byl vrchní mechanik (vášniví škodovák a motorista), škoda že už není mezi námi. Milanovi P. který už je taky nahoře. Pepovi (Peda 17) a Readymu.
Karoserie:
-Barva ze vzorníku škoda,červená rallye 8180 od Standoxu.
-B sloupek a rámy dveří matný lak.
-Spodek práhů a hrany zadní lemů stříknuto schutzem
-kompletně vyvařená a opískovaná
-Vyvýšené úchyty předních tlumičů o 50mm z jeklu 100x60x50
-v zadní části u tlumičů jsou udělány patky na výztuhu z 3 plechu
-vyztuženy úchyty přední nápravy z 2 plechu
-vyztuženy úchyty podélných ramen z 2 plechu
-nový most kompletně ovařený,vyztužený a pobouchaný pro stabilizátor
-předělány úchyty na sedačky z jeklu 30x20mm
-Uchycení pásů z 3mm plechu
-spodek auta nalakován Epoxidovou barvou EPS 620 a 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015
Přední náprava:
-vyztužená dle L/A
-pružiny 220mm tuhost 80 kN by Tunera#2 v červeném komaxitu
-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (22 poloh) v držáku z 3mm nerezového plechu.nastavena 11 poloha
-odklon -2°05'' sbíhavost 0mm
-nové 4 pístkové brzdiče natřené Galvinolem a červeným Alkytonem
-strmé řízení od pana Kalouska
-štefty 68mm
-nápravnice a ramena jsou ve žlutém komaxitu,ostatní díly v černém komaxitu
-ovařená nápravnice
-tvrdé silentbloky uložení horních i spodních ramen a stabilizátoru od Pemita
-Tvredé silentbloky svislých čepů
-10mm Alu podložka pod stabilizátorem
-20 mm stabilizátor v červeném komaxitu
-vzpěra mezi tlumiči
Zadní náprava:
-příčka,podélná a šikmá ramena ve žlutém komaxitu
-štíty bubnů a náboje v černém komaxitu
-štefty 68mm
-upravené zadní náboje se středícím kroužkem
-podélná ramena vyztužená dle L/A
-šikmá ramena vyztužená dle L/A
-příčka převodovky,ovařené úchyty šikmých ramen
-tvrdý silentblok převodovky, podélných ramen a šikmých ramen
-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (40 poloh) nastavena 18 poloha
-kyvkové pružiny v červeném komaxitu a Kyvkové domky
-vzpěra mezi tlumiči
Interier:
-Palubní deska z rapida a tunel z felicie
-štít na kulaté přístroje,plech na přepínače vše z hliníku a přeleštěno
-hliníkový plech na budík tlaku oleje polepen carbonovou folii
-Budík tlaku oleje 52mm značky KMGY
-Budík Teploty oleje a vody JFperformance
-Budík Lambda sondy
-Páka sytiče slouží pro odpojovač baterie
-centrál, el.stahování předních oken renault 19
-Sportovní sedačky Jom Sport Style 1 a 3bodové pásy Jom
-Sportovní volant, semiš odsazeni 70mm a posazen níž o cca 6cm
-pedály sparco
-zkrácená ruční brzda - Madlo z duralu
-řadící páka vyhnutá dozadu - hlavice řadící páky z duralu s čísly
-Černá kožená manžeta červeně prošívaná ruční brzdy a řadičky
-stropnice a kryty C sloupků z bílé koženky
-černý koberec
-Plato udělané z 3mm hlinkového plechu potažené bílou koženkou,červeně prošívané
-Místo sedaček je 3mm hliníkový plech potažen černou koženkou,červeně prošívané.
-V kufru udělané dno z 3mm hlinkového plechu potažené koženkou s řemínky na výbavu
Exterier:
-Zrcátka Beskydy v barvě auta + vypodložené držáky na lepší štelování + Vypouklé skla
-Nové plastové nárazníky
-Nové zadní kryty světel,vnitřek vylepen chromovou lepenkou
-Boční blinkry z felicie
-Dvoudílná maska
-Tonovaná okna zn. LLUMAR s atestem
Kola:
-7'' Dělítka, barva Reflexní oranžová RS3200
-Pneu Nankang NS2R 185/60 R13
Přední brzdy:
Kotouče ATE 11mm, destičky Ferodo DS2500
Zadní brzdy:
- Beral obložení
-brzdova kapalina ATE 200
Převodovka:
-5q se stálým převodem 4,22
-jedno kloub na řadící tyči
-olej Millers oils CRX 75w90NT+
Motor:
Fabia 1.4 8v by Saky:
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP 4 a zapalovací lišta MPi
-Blok 742.136 v barvě 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015
-Hlava z fabie s kompresí 11,8 a zvětšené kanály a upravené spalováky
-ventilové vůle za tepla 0,40 - 0,45
-Klika,ojnice a písty z Fabie 1.4 8v
-nové kroužky NForm Geotze
-Vačka od Petra U. 280/280 zdvihy 7,05mm
-Svody 4v1 na podélný výfuk od Bohouše, svody našopované a natřené kov. alkytonem
-Odlehčeny setrvačník cca 1kg
-Nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
-Tvrdé silentbloky
-Odvětrání ventilů vyvedené do CATCH TANKU
-Nádobka na vodu z fiat
-Olej Millers oils 10w60
-Lambda sonda Bosch
-palivo 100oktan
-nerezový výfuk burgess
-Chladič oleje
-Výkon: 67Kw při 6000ot, 123Nm při 4500ot. se starou vačkou
-Váha vozidla s půlkou nádrže, výbavou 935kg
Poděkování: Patří mému tátovi, že měl trpělivost se stavbou i když to bylo někdy o nervy. Velké dík panu Čáchovi, který byl vrchní mechanik (vášniví škodovák a motorista), škoda že už není mezi námi. Milanovi P. který už je taky nahoře. Pepovi (Peda 17) a Readymu.
Mates/Š136 1.4 - komentáře:
13:27:37
01.06.2015
01.06.2015
Luky
-> castrol: mně se barva jako taková taky líbí (byť radši mám zelenou fosforku ) ale mně to k takhle klasicky udělanému autu nesedí. Vždyť tohle není žádný zběsilý tuning ale krásná dobovka...
13:26:24
01.06.2015
01.06.2015
castrol
-> Luky: ano tie mam úchylku na tieto zvrátené farby kolies
13:23:28
01.06.2015
01.06.2015
Luky
-> castrol: ta nová co byla k vidění teď o víkendu?
(jen se ujišťuju že mluvíme o té samé)
(jen se ujišťuju že mluvíme o té samé)
13:22:09
01.06.2015
01.06.2015
castrol
-> Luky: za mna farba kolies dobra
12:55:22
01.06.2015
01.06.2015
Luky
-> Mates: proč volba takové divoké barvy na kola? Vím že Tě můj subjektivní názor zajímat nemusí, ale podle mě je to krok vedle
13:30:43
14.05.2015
14.05.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> Mates: Dyť jo A ve Španělsku nemají český pružinky Zatím jsi jediný s druhoškou,co to měl takle,ostatní klasika pěkná pružina....takový chlíváci zase Španělové nejsou Jinak kdyby něco nebylo O.K.,tak dej vědět.
PS: vačka točí na tak malý časování a zdvih čelkem slušně,co víc si přát.Ale neni z nejlevnějších
PS: vačka točí na tak malý časování a zdvih čelkem slušně,co víc si přát.Ale neni z nejlevnějších
11:23:00
14.05.2015
14.05.2015
Mates
-> Vena136: Možná, že to bylo origo od Španělů, řešit to nebudem ať tu nejsou žádné hádky, na virtu už jich je dost .
Já jsem docela rád, že jsem sehnal alespoň karbec od Čepka, protože na ebay jsem ho nechtěl kupovat. Že má vady je díky výrobci, hlavně ty rozprašovače byly taky parádní, to už neovlivní a taky aby rozebíral každý díl, na to nemá čas, přeci jen je to jedna položka a on dělá jiné úpravy.
Jinak co se týče jeho práci neznám, jen mám od něj vačku a ta je parádní, takže ho nechci nějak pomlouvat.
Jsem rád, že jsem na to u tebe přišel a opravil jsi to a tím bych to uzavřel
Já jsem docela rád, že jsem sehnal alespoň karbec od Čepka, protože na ebay jsem ho nechtěl kupovat. Že má vady je díky výrobci, hlavně ty rozprašovače byly taky parádní, to už neovlivní a taky aby rozebíral každý díl, na to nemá čas, přeci jen je to jedna položka a on dělá jiné úpravy.
Jinak co se týče jeho práci neznám, jen mám od něj vačku a ta je parádní, takže ho nechci nějak pomlouvat.
Jsem rád, že jsem na to u tebe přišel a opravil jsi to a tím bych to uzavřel
23:32:40
13.05.2015
13.05.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> Mates: tak to jí asi mistr motorář a úpravce někde ztratil a nenapadlo ho nic horšího než tohle
19:40:32
13.05.2015
13.05.2015
Mates
-> Vena136: Jak jsem říkal, byla origo, nic jsem neměnil
20:59:47
12.05.2015
12.05.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> Mates: Jo vratná pružinka z kovomatu byla docela dobrá Kdybych jí nekupoval onehdá,tak bych si toho "možná" taky nevšim A to jsi tam měl celou dobu?
18:01:57
10.05.2015
10.05.2015
Mates
-> Vena136: S tím karburátor to jsem čuměl. Osičku bych ještě bral, to nemohl ovlivnit, ale ta pružinka to je síla, kdyby jsi mi ji nevyměnil, tak bych ani nevěděl, že tam má být jiná. Jinak dík za pomoc s karbecem, jede to parádně a lanko jde jedna báseň.
Dneska jsem najel 80km na Železnou Rudu, pak po krásné silnici směrem na Klatovy a přes Běšiny domu, motor nádherně šlape a krásně startuje, hned na první pokus.
Dneska jsem najel 80km na Železnou Rudu, pak po krásné silnici směrem na Klatovy a přes Běšiny domu, motor nádherně šlape a krásně startuje, hned na první pokus.
09:40:04
10.05.2015
10.05.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> Mates: tak to si budu muset namazat taky bowden,aby mě to tak pěkně jelo A to víš,Čepkovi je jedno,že ti prodá karbec s blbě sestavenou osičkou a ovládáním a že to dře o odlitek těla karburátoru.Hlavní je,že se vydělají prachy.O tom nastavením k motoru nemůže být taky ani řeč....nechci aby tady zase vznikly nějaký rozbroje,ale je to prostě tak a viděl jsi to sám.
Jo a o svezení se můžeš přihlásit už na Hnačově,já tam jedu taky se podívat a tam nějaká ta cesta,kde by se na to dalo trochu šlápnout bude taky si myslím Dneska se půjdu podívat na škodu asi,po včerejšku jsem invalida a v tutom stavu nemůžu nic dělat,...ale perfektně užitá sobota a brala se opět bedna
Jinak tohle praskání mě dělá náprava taky,než si to sedne,...vyměním kola a jak se to vyvěsí,dělá to tenhle bordel,ale nikde nic povolenýho neni a jsou to asi Pemitovský gumy.Já to nemazal,všechno je na sucho a tak to tam trochu drhne asi,ale prdim na to
Jo a o svezení se můžeš přihlásit už na Hnačově,já tam jedu taky se podívat a tam nějaká ta cesta,kde by se na to dalo trochu šlápnout bude taky si myslím Dneska se půjdu podívat na škodu asi,po včerejšku jsem invalida a v tutom stavu nemůžu nic dělat,...ale perfektně užitá sobota a brala se opět bedna
Jinak tohle praskání mě dělá náprava taky,než si to sedne,...vyměním kola a jak se to vyvěsí,dělá to tenhle bordel,ale nikde nic povolenýho neni a jsou to asi Pemitovský gumy.Já to nemazal,všechno je na sucho a tak to tam trochu drhne asi,ale prdim na to
11:30:59
09.05.2015
09.05.2015
Mates
-> Vena136: To lanko bylo brutus a hlavně když jsem jel, jako s tempomatem díky přidírání ovládání klapky . Zpět to bylo parádní, už se ani jednou neseklo, dík že jsi mi vyřešil problém, nečekal jsem že to bude tím. Zpátky se mi jelo krásně, kopce brala zlehka asi lidi za mnou čuměli, jak stará škodovka upaluje do kopců.
Těch 25km jsem u tebe určitě najel a hlavně ten kopec byl parádní, mít takový za humny, tak tam jezdím častěji .
V Běšinech se přihlásím o svezení.
-> rOMAN: Mám teď nastaveno 6 polohu, možná bych přidal o 1 až 2 polohy, ale takhle mi to i vyhovovalo. Necítil jsem tolik nerovnosti jako s 10 polohou, to jsem ujel jen 10km po našich špatných cestách a byl jsem vykodrcaný, včera jsem najel 210km a nic parádně jsem si užil výlet jako nikdy jindy vše fungovalo po vyladění nádherně .
Kolem Nepomuku a Mirošova jsou parádní cesty, ne jak u nás díry a záplaty které jsou cítit.
Jediný co se mi cestou zpět nezdálo, bylo divné klepání buď z nápravy nebo něco drnčelo v kufru nebo v palubce. Musím se po tom podívat, jestli není něco uvolněného na nápravě, jediné co by mohlo být je uložení ramen, když Venca vylezl, tak opět praskala. Budu ji muset utahnout momentákem nebo lepidlo.
Těch 25km jsem u tebe určitě najel a hlavně ten kopec byl parádní, mít takový za humny, tak tam jezdím častěji .
V Běšinech se přihlásím o svezení.
-> rOMAN: Mám teď nastaveno 6 polohu, možná bych přidal o 1 až 2 polohy, ale takhle mi to i vyhovovalo. Necítil jsem tolik nerovnosti jako s 10 polohou, to jsem ujel jen 10km po našich špatných cestách a byl jsem vykodrcaný, včera jsem najel 210km a nic parádně jsem si užil výlet jako nikdy jindy vše fungovalo po vyladění nádherně .
Kolem Nepomuku a Mirošova jsou parádní cesty, ne jak u nás díry a záplaty které jsou cítit.
Jediný co se mi cestou zpět nezdálo, bylo divné klepání buď z nápravy nebo něco drnčelo v kufru nebo v palubce. Musím se po tom podívat, jestli není něco uvolněného na nápravě, jediné co by mohlo být je uložení ramen, když Venca vylezl, tak opět praskala. Budu ji muset utahnout momentákem nebo lepidlo.
23:30:37
08.05.2015
08.05.2015
rOMAN
-> Mates 05.05.15 10:28:55: proto mam na 10 a kazdej povidal ze mam 20 a porad je to mekky ja tal 10 a kamen :)
23:09:38
08.05.2015
08.05.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> Mates: takže to i dojelo Tak to je úspěch a docela čumím,kolik jsi toho najel,...ale tak zase u mě si najel tak 25km a uvidíš,jak se to vyvrbí do budoucna.Ale tak jede ti to pěkně a kdyby to někdo neviděl,tak znovu řikám,že nějaký motor jede Když pořád řikám,že to někomu nejede atd.
Tak na Běšinách nazdar,...ani nevím,kdy jsou.Vím,že jsem před hodinou dotestoval,bez světel v lese docela zabíjárna,tak jsem zítra zvědavej.Asi to ještě jinak natryskuju na zkoušku a pak se děj vůle boží,pokud to dojede,vím,že se v neděli nebudu moci hýbat
Ale hlavně nezapomeň,že největší přínos bylo to namazaný lanko na plyn
Tak na Běšinách nazdar,...ani nevím,kdy jsou.Vím,že jsem před hodinou dotestoval,bez světel v lese docela zabíjárna,tak jsem zítra zvědavej.Asi to ještě jinak natryskuju na zkoušku a pak se děj vůle boží,pokud to dojede,vím,že se v neděli nebudu moci hýbat
Ale hlavně nezapomeň,že největší přínos bylo to namazaný lanko na plyn
21:17:35
08.05.2015
08.05.2015
Mates
Dneska jsem si udělal parádní výlet k Vencovi na vyštelování karburátoru a cestou zpět se podívat do depa Podbrdské rally. Ujel jsem 210km. Škodna konečně jede , tak jak bych si představoval a svíčky mají krásně cihlovou barvu.
10:28:55
05.05.2015
05.05.2015
Mates
Na tlumičích jsem ubral, mají max. poloh 22 o proti předchozím 37 .
Při 10 poloze to vycházelo na starým kolem 20 , což bylo tvrdé jako kámen na ty cesty v okolí. Da jsem 6 polohu a to bude asi kolem 10 polohy na starým.
Při 10 poloze to vycházelo na starým kolem 20 , což bylo tvrdé jako kámen na ty cesty v okolí. Da jsem 6 polohu a to bude asi kolem 10 polohy na starým.
15:26:07
27.04.2015
27.04.2015
Mates
Tak už je komplet hotová, dnes první kilometry + vyměněn olej.
Asi musím malinko ubrat na tlumičích nebo si zase zvyknout . Před tím to nebylo tolik tvrdé, asi byly načaté tlumiče, i když na dorazy šla až na poslední cestě.
Předek je na 10 poloze, ale když jsem zkoušel kolik má poloh, tak jsem napočítal 23 což je divné a přijde mi, že štelování má delší dráhu mezi polohou (musím kouknout na ty staré).
Teď jen hezké počasí a volno v práci, abych zajel k Vencovi.
Asi musím malinko ubrat na tlumičích nebo si zase zvyknout . Před tím to nebylo tolik tvrdé, asi byly načaté tlumiče, i když na dorazy šla až na poslední cestě.
Předek je na 10 poloze, ale když jsem zkoušel kolik má poloh, tak jsem napočítal 23 což je divné a přijde mi, že štelování má delší dráhu mezi polohou (musím kouknout na ty staré).
Teď jen hezké počasí a volno v práci, abych zajel k Vencovi.
13:05:44
24.04.2015
24.04.2015
Mates
-> Vena136: Dík za tabulku a za radu .
12:57:52
24.04.2015
24.04.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> Mates: No 10.9. bezproblémů,pokud máš O.K. ramena....případně si dovolím Davesovo tabulku
skoda.daves.cz/Utahovaci_ momenty
A tam píšou,že to 8G co je origo vydrží taky.Každopádně se to ukroutit dá a když povoluju starý nápravy,tak velkou golou to trham.Ale jako 100Nm dáš bezproblémů malou a to prostě neukroutíš si myslím,pokud nejsi Rambo,pořád to je 14-ka kulatina.Takže namazat a nebát se toho na nových origo šroubech a pěkných ramenách,nedejbůh taky nových.A už se ti nikdy nic nehne
PS:jedině se může roztrhnout pérovka,ale taky by neměla,pokud máš ty původní kvalitní a nebo kupovanou ve spojovačce,ale může se stát,že se kousne a má dost.Ale nestává se to často.
skoda.daves.cz/Utahovaci_ momenty
A tam píšou,že to 8G co je origo vydrží taky.Každopádně se to ukroutit dá a když povoluju starý nápravy,tak velkou golou to trham.Ale jako 100Nm dáš bezproblémů malou a to prostě neukroutíš si myslím,pokud nejsi Rambo,pořád to je 14-ka kulatina.Takže namazat a nebát se toho na nových origo šroubech a pěkných ramenách,nedejbůh taky nových.A už se ti nikdy nic nehne
PS:jedině se může roztrhnout pérovka,ale taky by neměla,pokud máš ty původní kvalitní a nebo kupovanou ve spojovačce,ale může se stát,že se kousne a má dost.Ale nestává se to často.