skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto bylo rozebrané do posledního šroubku.Většina dílu je nových nebo zrenovovaných.Pracovalo se na ní přes 2 roky a i nadále se vylepšuje
Karoserie:
-Barva ze vzorníku škoda,červená rallye 8180 od Standoxu.
-B sloupek a rámy dveří matný lak.
-Spodek práhů a hrany zadní lemů stříknuto schutzem
-kompletně vyvařená a opískovaná
-Vyvýšené úchyty předních tlumičů o 50mm z jeklu 100x60x50
-v zadní části u tlumičů jsou udělány patky na výztuhu z 3 plechu
-vyztuženy úchyty přední nápravy z 2 plechu
-vyztuženy úchyty podélných ramen z 2 plechu
-nový most kompletně ovařený,vyztužený a pobouchaný pro stabilizátor
-předělány úchyty na sedačky z jeklu 30x20mm
-Uchycení pásů z 3mm plechu
-spodek auta nalakován Epoxidovou barvou EPS 620 a 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015
Přední náprava:
-vyztužená dle L/A
-pružiny 220mm tuhost 80 kN by Tunera#2 v červeném komaxitu
-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (22 poloh) v držáku z 3mm nerezového plechu.nastavena 11 poloha
-odklon -2°05'' sbíhavost 0mm
-nové 4 pístkové brzdiče natřené Galvinolem a červeným Alkytonem
-strmé řízení od pana Kalouska
-štefty 68mm
-nápravnice a ramena jsou ve žlutém komaxitu,ostatní díly v černém komaxitu
-ovařená nápravnice
-tvrdé silentbloky uložení horních i spodních ramen a stabilizátoru od Pemita
-Tvredé silentbloky svislých čepů
-10mm Alu podložka pod stabilizátorem
-20 mm stabilizátor v červeném komaxitu
-vzpěra mezi tlumiči
Zadní náprava:
-příčka,podélná a šikmá ramena ve žlutém komaxitu
-štíty bubnů a náboje v černém komaxitu
-štefty 68mm
-upravené zadní náboje se středícím kroužkem
-podélná ramena vyztužená dle L/A
-šikmá ramena vyztužená dle L/A
-příčka převodovky,ovařené úchyty šikmých ramen
-tvrdý silentblok převodovky, podélných ramen a šikmých ramen
-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (40 poloh) nastavena 18 poloha
-kyvkové pružiny v červeném komaxitu a Kyvkové domky
-vzpěra mezi tlumiči
Interier:
-Palubní deska z rapida a tunel z felicie
-štít na kulaté přístroje,plech na přepínače vše z hliníku a přeleštěno
-hliníkový plech na budík tlaku oleje polepen carbonovou folii
-Budík tlaku oleje 52mm značky KMGY
-Budík Teploty oleje a vody JFperformance
-Budík Lambda sondy
-Páka sytiče slouží pro odpojovač baterie
-centrál, el.stahování předních oken renault 19
-Sportovní sedačky Jom Sport Style 1 a 3bodové pásy Jom
-Sportovní volant, semiš odsazeni 70mm a posazen níž o cca 6cm
-pedály sparco
-zkrácená ruční brzda - Madlo z duralu
-řadící páka vyhnutá dozadu - hlavice řadící páky z duralu s čísly
-Černá kožená manžeta červeně prošívaná ruční brzdy a řadičky
-stropnice a kryty C sloupků z bílé koženky
-černý koberec
-Plato udělané z 3mm hlinkového plechu potažené bílou koženkou,červeně prošívané
-Místo sedaček je 3mm hliníkový plech potažen černou koženkou,červeně prošívané.
-V kufru udělané dno z 3mm hlinkového plechu potažené koženkou s řemínky na výbavu
Exterier:
-Zrcátka Beskydy v barvě auta + vypodložené držáky na lepší štelování + Vypouklé skla
-Nové plastové nárazníky
-Nové zadní kryty světel,vnitřek vylepen chromovou lepenkou
-Boční blinkry z felicie
-Dvoudílná maska
-Tonovaná okna zn. LLUMAR s atestem
Kola:
-7'' Dělítka, barva Reflexní oranžová RS3200
-Pneu Nankang NS2R 185/60 R13
Přední brzdy:
Kotouče ATE 11mm, destičky Ferodo DS2500
Zadní brzdy:
- Beral obložení
-brzdova kapalina ATE 200
Převodovka:
-5q se stálým převodem 4,22
-jedno kloub na řadící tyči
-olej Millers oils CRX 75w90NT+
Motor:
Fabia 1.4 8v by Saky:
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP 4 a zapalovací lišta MPi
-Blok 742.136 v barvě 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015
-Hlava z fabie s kompresí 11,8 a zvětšené kanály a upravené spalováky
-ventilové vůle za tepla 0,40 - 0,45
-Klika,ojnice a písty z Fabie 1.4 8v
-nové kroužky NForm Geotze
-Vačka od Petra U. 280/280 zdvihy 7,05mm
-Svody 4v1 na podélný výfuk od Bohouše, svody našopované a natřené kov. alkytonem
-Odlehčeny setrvačník cca 1kg
-Nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
-Tvrdé silentbloky
-Odvětrání ventilů vyvedené do CATCH TANKU
-Nádobka na vodu z fiat
-Olej Millers oils 10w60
-Lambda sonda Bosch
-palivo 100oktan
-nerezový výfuk burgess
-Chladič oleje
-Výkon: 67Kw při 6000ot, 123Nm při 4500ot. se starou vačkou
-Váha vozidla s půlkou nádrže, výbavou 935kg
Poděkování: Patří mému tátovi, že měl trpělivost se stavbou i když to bylo někdy o nervy. Velké dík panu Čáchovi, který byl vrchní mechanik (vášniví škodovák a motorista), škoda že už není mezi námi. Milanovi P. který už je taky nahoře. Pepovi (Peda 17) a Readymu.
Karoserie:
-Barva ze vzorníku škoda,červená rallye 8180 od Standoxu.
-B sloupek a rámy dveří matný lak.
-Spodek práhů a hrany zadní lemů stříknuto schutzem
-kompletně vyvařená a opískovaná
-Vyvýšené úchyty předních tlumičů o 50mm z jeklu 100x60x50
-v zadní části u tlumičů jsou udělány patky na výztuhu z 3 plechu
-vyztuženy úchyty přední nápravy z 2 plechu
-vyztuženy úchyty podélných ramen z 2 plechu
-nový most kompletně ovařený,vyztužený a pobouchaný pro stabilizátor
-předělány úchyty na sedačky z jeklu 30x20mm
-Uchycení pásů z 3mm plechu
-spodek auta nalakován Epoxidovou barvou EPS 620 a 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015
Přední náprava:
-vyztužená dle L/A
-pružiny 220mm tuhost 80 kN by Tunera#2 v červeném komaxitu
-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (22 poloh) v držáku z 3mm nerezového plechu.nastavena 11 poloha
-odklon -2°05'' sbíhavost 0mm
-nové 4 pístkové brzdiče natřené Galvinolem a červeným Alkytonem
-strmé řízení od pana Kalouska
-štefty 68mm
-nápravnice a ramena jsou ve žlutém komaxitu,ostatní díly v černém komaxitu
-ovařená nápravnice
-tvrdé silentbloky uložení horních i spodních ramen a stabilizátoru od Pemita
-Tvredé silentbloky svislých čepů
-10mm Alu podložka pod stabilizátorem
-20 mm stabilizátor v červeném komaxitu
-vzpěra mezi tlumiči
Zadní náprava:
-příčka,podélná a šikmá ramena ve žlutém komaxitu
-štíty bubnů a náboje v černém komaxitu
-štefty 68mm
-upravené zadní náboje se středícím kroužkem
-podélná ramena vyztužená dle L/A
-šikmá ramena vyztužená dle L/A
-příčka převodovky,ovařené úchyty šikmých ramen
-tvrdý silentblok převodovky, podélných ramen a šikmých ramen
-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (40 poloh) nastavena 18 poloha
-kyvkové pružiny v červeném komaxitu a Kyvkové domky
-vzpěra mezi tlumiči
Interier:
-Palubní deska z rapida a tunel z felicie
-štít na kulaté přístroje,plech na přepínače vše z hliníku a přeleštěno
-hliníkový plech na budík tlaku oleje polepen carbonovou folii
-Budík tlaku oleje 52mm značky KMGY
-Budík Teploty oleje a vody JFperformance
-Budík Lambda sondy
-Páka sytiče slouží pro odpojovač baterie
-centrál, el.stahování předních oken renault 19
-Sportovní sedačky Jom Sport Style 1 a 3bodové pásy Jom
-Sportovní volant, semiš odsazeni 70mm a posazen níž o cca 6cm
-pedály sparco
-zkrácená ruční brzda - Madlo z duralu
-řadící páka vyhnutá dozadu - hlavice řadící páky z duralu s čísly
-Černá kožená manžeta červeně prošívaná ruční brzdy a řadičky
-stropnice a kryty C sloupků z bílé koženky
-černý koberec
-Plato udělané z 3mm hlinkového plechu potažené bílou koženkou,červeně prošívané
-Místo sedaček je 3mm hliníkový plech potažen černou koženkou,červeně prošívané.
-V kufru udělané dno z 3mm hlinkového plechu potažené koženkou s řemínky na výbavu
Exterier:
-Zrcátka Beskydy v barvě auta + vypodložené držáky na lepší štelování + Vypouklé skla
-Nové plastové nárazníky
-Nové zadní kryty světel,vnitřek vylepen chromovou lepenkou
-Boční blinkry z felicie
-Dvoudílná maska
-Tonovaná okna zn. LLUMAR s atestem
Kola:
-7'' Dělítka, barva Reflexní oranžová RS3200
-Pneu Nankang NS2R 185/60 R13
Přední brzdy:
Kotouče ATE 11mm, destičky Ferodo DS2500
Zadní brzdy:
- Beral obložení
-brzdova kapalina ATE 200
Převodovka:
-5q se stálým převodem 4,22
-jedno kloub na řadící tyči
-olej Millers oils CRX 75w90NT+
Motor:
Fabia 1.4 8v by Saky:
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP 4 a zapalovací lišta MPi
-Blok 742.136 v barvě 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015
-Hlava z fabie s kompresí 11,8 a zvětšené kanály a upravené spalováky
-ventilové vůle za tepla 0,40 - 0,45
-Klika,ojnice a písty z Fabie 1.4 8v
-nové kroužky NForm Geotze
-Vačka od Petra U. 280/280 zdvihy 7,05mm
-Svody 4v1 na podélný výfuk od Bohouše, svody našopované a natřené kov. alkytonem
-Odlehčeny setrvačník cca 1kg
-Nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
-Tvrdé silentbloky
-Odvětrání ventilů vyvedené do CATCH TANKU
-Nádobka na vodu z fiat
-Olej Millers oils 10w60
-Lambda sonda Bosch
-palivo 100oktan
-nerezový výfuk burgess
-Chladič oleje
-Výkon: 67Kw při 6000ot, 123Nm při 4500ot. se starou vačkou
-Váha vozidla s půlkou nádrže, výbavou 935kg
Poděkování: Patří mému tátovi, že měl trpělivost se stavbou i když to bylo někdy o nervy. Velké dík panu Čáchovi, který byl vrchní mechanik (vášniví škodovák a motorista), škoda že už není mezi námi. Milanovi P. který už je taky nahoře. Pepovi (Peda 17) a Readymu.
Mates/Š136 1.4 - komentáře:
18:26:59
06.12.2011
06.12.2011
peti
-> Mates: zapoji sa tam kde bola aj na tom motore, namiesto zatky na prsiach
18:24:33
06.12.2011
06.12.2011
afro100
-> Mates: nie, hadica sa zapoji do bloku
18:23:51
06.12.2011
06.12.2011
Mates
-> peti: Známej říkal,že to je z obtokáče na plnoprůtok,ale raději jsem se zeptal.
A ta hadice se tedy zapojí do olejového chladiče????
A ta hadice se tedy zapojí do olejového chladiče????
17:54:33
06.12.2011
06.12.2011
peti
-> Mates: medzikus na zmenu s obtokoveho mazania na plnoprietokove
17:49:52
06.12.2011
06.12.2011
Mates
Chci se zaptat,k čemu slouží tato redukce na olejový filtr??Hadice se zapijí do olejového chladiče???Na tom motoru byla namontovaná hadice místo šroubu pod držákem příčky.
Dík za radu.
Dík za radu.
21:48:15
13.10.2011
13.10.2011
Mates
-> Šulda: z R19
20:19:53
13.10.2011
13.10.2011
Šulda
z čeho tam jsou el okna ? dik
17:45:25
13.10.2011
13.10.2011
Mates
-> Mates: Motor je venku,ještě převodovku a rozebere se at je vše OK.
Nakonec to nebylo ložisko,ale ta vypínací vidlička měla velkou vůly na hřídely z převodovky a křížila se a drhla o lamelu.Asi tam táta dal trochu odlišnou,ještě že to nebylo s novým motorem.
Nakonec to nebylo ložisko,ale ta vypínací vidlička měla velkou vůly na hřídely z převodovky a křížila se a drhla o lamelu.Asi tam táta dal trochu odlišnou,ještě že to nebylo s novým motorem.
11:06:37
04.10.2011
04.10.2011
Mates
-> hany: Tak jsem to zkusil,ale žádný účinek to nemělo.
08:34:49
01.10.2011
01.10.2011
hany
-> Mates: zkus... dělali jsme to na autech který jezdili jen na bahně a fungovalo to dobře .... vždycky když začalo kvílet tak se promázlo a zase klid
08:32:09
01.10.2011
01.10.2011
Mates
-> hany: To jsem zkoušel,ale je to pořád stejné,zkusím ješte jednou.
08:31:07
01.10.2011
01.10.2011
hany
-> Mates: při nastartovanym motoru tam z vrchu stříkneš a ono jak se to točí tak se to vzduchem stáhne na ložisko
08:29:31
01.10.2011
01.10.2011
Mates
-> hany: To jsem už zkoušel,ale pořádně se tam nedostanu.
08:27:39
01.10.2011
01.10.2011
Mates
-> Radek Retro eLeSo: To tedy jo,snad to na jaře bude na 100% fungovat.
Určitě sákne olej kolem řazení,ale já jsem sundal po cca 5 měsících plech pod ní a byla tam celkem loužička.
Gufero jsme dávali klasické,ale to pravé jsem musel objednat až z Německa,protože ho neměli.
Nakonec včera jsem zjistil,že je asi hřídel OK.
Určitě sákne olej kolem řazení,ale já jsem sundal po cca 5 měsících plech pod ní a byla tam celkem loužička.
Gufero jsme dávali klasické,ale to pravé jsem musel objednat až z Německa,protože ho neměli.
Nakonec včera jsem zjistil,že je asi hřídel OK.
08:26:55
01.10.2011
01.10.2011
hany
-> Mates: ložisko na spojce prostíkni olejíčkem a vydrží... a ostatní letos neřeš
09:00:15
30.09.2011
30.09.2011
Radek Retro eLeSo
hmm,tak to fakt nasere!!držim palce at' vše funguje
08:54:31
30.09.2011
30.09.2011
minno
-> Mates: a sakra :/ Prevodovky slzia všetky, okolo tyčky radenia to slzí vždy pokiaľ to nie je nejako špeciálne upravené a to ty pokiaľ viem nemáš takže s tým nenarobíš nič. Guferá poloos si dával aké? Tam to bohužiaľ tiež zvykne trošičku slziť aj keď je gufero nové.
A čo je s tou "poloosou" / hriadeľou v šikmom ramene?
A čo je s tou "poloosou" / hriadeľou v šikmom ramene?
17:32:04
29.09.2011
29.09.2011
Mates
-> Péďa17: To je,to by se musel stát zázrak,abych měl do té doby motor.
17:23:28
29.09.2011
29.09.2011
Péďa17
-> Mates: To je pech
16:35:38
29.09.2011
29.09.2011
Mates
Běšiny nakonec nejedu .
Auto stávkuje,dneska jsem chtěl vyměnit olej.Nastartoval jsem a začlo hrozně pískat,nejdříve jsme mysleli ložisko alternátoru,ale když jsem zmáčknul spojku,tak nic.Je chycené ložisko na setrváku,ale docela to nechápu, protože jsme ho na 99% měnili.
Takže čekám na motor a v zimě je zase o práci postaráno,musí ven asi i převodovka,protože sákne olej od tyče řazení a druhý simering na poloose a stejně je asi i chycená pravá poloosa v šikmém rameni.
Nejvíc mě štve že jsem dneska ještě udělal tablo a další věci aby bylo nachystáno na Běšiny.
Auto stávkuje,dneska jsem chtěl vyměnit olej.Nastartoval jsem a začlo hrozně pískat,nejdříve jsme mysleli ložisko alternátoru,ale když jsem zmáčknul spojku,tak nic.Je chycené ložisko na setrváku,ale docela to nechápu, protože jsme ho na 99% měnili.
Takže čekám na motor a v zimě je zase o práci postaráno,musí ven asi i převodovka,protože sákne olej od tyče řazení a druhý simering na poloose a stejně je asi i chycená pravá poloosa v šikmém rameni.
Nejvíc mě štve že jsem dneska ještě udělal tablo a další věci aby bylo nachystáno na Běšiny.