skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Stav k 17.2.2011 - se slzou v oku vzpomínám
Stav k. 1.3.2009 k prodeji
Komplet repasované brzdy se čryřpístkovými brzdiči, kotouče, destičky
Náprava přední vyztužená a repasovaná podle úprav sk. A
Zadní náprava vyztužená a repasovaná podle úprav sk. A
Motor blok 742.136 s pajšlem z Felicie 2001 - drážkovaný řemen, hlava MPI, odlehčený setrvák
Motor běží jako hodinky
Elektrické benzínové čerpadlo Facet
Pětikvalt 3,9
Nový výfuk - klasika
Sedačky plně stavitelné z Octavie
Budíky vlastní úprava vzhledu
Pozinkovaný předek
Centrální zamykání
Hliníkové koberečky tl. 2mm
Repasovaný startér
Přídavné světlomety
Ostřikovač předního okna - vlastní úprava pro vyšší účinnost
Interiér GL
LPG zařízení Lovato
Olej 10W40 Total Quartz 7000 - najeto 3000 km, pravidelně měněno
Díly navíc:
Sportovní volant
Zadní poloosy
Podložky na rozšíření 1 cm ocel
Převodovka 4 kvalt
Palubka GL
Paraboly M L+P
Problémy:
Blížící se konec platnosti revize plynové nádrže
Prošlá technická
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----------
Historie
Auto jsem pořídil jako svoje první v r. 2001 s LPG a s celkem slušnou karoserií za 25000 Kč. První počin bylo, že jsem si pořídil kulaté budíky s bílým podkladem (vlastní výroby), potom pneu 165/70. Auto výrazně ožilo, ale nedalo se s ním dlouhodobě cestovat vyšší rychlostí než 105 km/h (105 km/h = cca 4000 ot./min.
Dále v r. 2002 nové tlumicě, přední pružiny zkráceny o 1,25 závitu, vyhozeny podložky pod zadní pružiny a pořízerny nové. Auto si trochu sedlo, a narovanalo se (efekt motorového člunu zmizel).
Začal jsem se připravovat na přestavbu, neboť mi stále vadilo několik věcí. Slabý výkon motoru a jeho rostoucí apetit na olej, vnitřní hluk, absence 5 stupně a při větším zatížení nepochopitelné jízdní vlastnosti. Podařilo se mi sehnat shnilou 136 což mi ušetřilo řadu starostí a problémů s potrubím atd., vcelku s dobrou úhlovkou a hlavně s motorem a převodovkou slibující rozhodně lepší výkony. Sehnal jsem přístrojovku s hranatými budíky a vybavil ji vlastními bílými polepy.
Rok 2003 byl rokem pomalé, ale precizní přípravy na generálku motoru 136 a rekonstrukci úhlové nápravy pro budoucí zástavbu. Ta měla na původním voze docely velké nesouměrné "A". Takže podélná ramena nová, po bocích vyztužená, šikmá ramena opískovaná, zesílená ve valstní úpravě 3 mm plechem po celé délce. Silentbloky nové pro Š 130, ložiska, manžety a brzdové válečky taktéž.
Setrvačník odlehčen na cca 7000 g a vyvážen staticky a dynamicky s klikovkou a řemenicí. Blok vyčištěn, nalakován a přebroušen s dosedacími plochami pro vložky. Byl prohnutý 0,1 mm. Pajšl použit z motoru Felicie MPI, který mohl mít najeto cca 20 000 km. Nový přítlačák a spojka, vačka 254/254, kabely silikonové z Tesly Blatná pro LPG, svíčky Brisk se stříbtnou elektrodou, rozdělovač bezkontaktní, repasovaný pro Favo 50 kW, alternátor 55 A vyčištěn a vyměněny ložiska, starér 1kW s reduktorem, nechal jsem vyměnit membrány LPG. O proti obrázku motoru jsou nové hadice od topení kolem vodního čerpadla, neboť mi praskly, a drahocená růžová G 12+ z části vytekla. Také už mám v motoru všechny krycí plechy a jsou natřené na bílo. Olej pro zajetí používám Mogul Forte GX, potom budu používat ESSO 10W-40.
Přestavba v září 2003, téměř svépomocí trvala týden.
Co to udělalo: Náprava má ideální sklon mírného "A" cca 1-2°, je nestovnavtelně tužší, tzn. nemá snahu zatáčku "žvejkat". Motor vrčí jak elektromotor a dá se točit na LPG i přes 5000 ot./min. Táhne pěkně a od 3500 - 4000 se ještě trochu probudí. Když vezu rodinu, tak při běžné jízdě je hluk v kabině nižší což je hodnoceno kladně a při zátěži se výrazně nemění jízdní vlastnosti. Zadek se trochu zvedl, takže auto má teď mírný klín.
No a co plánuji: Renovaci převodovky (trochu teče a hůře řadí dvojku a trojku), renovaci přední nápravy včetně čtyřpístů, ještě další rozumné snížení a ztvrzení předních pružin, nějaká pěkná kola, asi 15", nový lak a celkové odhlučnění interiéru, osvícení budíků modrými diodami.
Musím doplnit další informace
Podařilo se mi namontovat zrcátka Beskyd sport a do nich jsem si nechal vyříznout panoramatická zrcadla. Vyrobil jsem si z 2 mm protikluzového Al. plechu koberečky a nechal jsem vyměnit lemy zadních blatníků. Kamarád mi na opískovanou přední nápravu vaří výztuhy a po dodání tvrdších a nižších pružin to bude mazec. Pořídil jsem docela zajímavý žárovky svítící modro zeleným světlem a to velmi výrazně až mám strach co na to chlupatý no a to pěkné nakonec: přední čelo včetně obou blatníků jsem nechal pozinkovat...sbohem koroze.
Stav k 1.1.2007
Namontoval jsem sedačky z Octavie. Posez je znát, je to mnohem lepší, teď jdou štelovat jak je libo, včetně bederní opěrky. Na autě už rok používám s úspěchem Meteory II obuté do 185/60R13 Falken. Meteory samy o sobě přidají díky jinému ET 1 cm na každou stranu a do zadu jsem namontoval hořčíkové podložky 2 cm což je v součtu 3 cm na každou stranu a řeknu vám, že je to podstatná změna cose týká jízdních vlastností. Sedí jako motokára
Stav k. 1.3.2009 k prodeji
Komplet repasované brzdy se čryřpístkovými brzdiči, kotouče, destičky
Náprava přední vyztužená a repasovaná podle úprav sk. A
Zadní náprava vyztužená a repasovaná podle úprav sk. A
Motor blok 742.136 s pajšlem z Felicie 2001 - drážkovaný řemen, hlava MPI, odlehčený setrvák
Motor běží jako hodinky
Elektrické benzínové čerpadlo Facet
Pětikvalt 3,9
Nový výfuk - klasika
Sedačky plně stavitelné z Octavie
Budíky vlastní úprava vzhledu
Pozinkovaný předek
Centrální zamykání
Hliníkové koberečky tl. 2mm
Repasovaný startér
Přídavné světlomety
Ostřikovač předního okna - vlastní úprava pro vyšší účinnost
Interiér GL
LPG zařízení Lovato
Olej 10W40 Total Quartz 7000 - najeto 3000 km, pravidelně měněno
Díly navíc:
Sportovní volant
Zadní poloosy
Podložky na rozšíření 1 cm ocel
Převodovka 4 kvalt
Palubka GL
Paraboly M L+P
Problémy:
Blížící se konec platnosti revize plynové nádrže
Prošlá technická
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----------
Historie
Auto jsem pořídil jako svoje první v r. 2001 s LPG a s celkem slušnou karoserií za 25000 Kč. První počin bylo, že jsem si pořídil kulaté budíky s bílým podkladem (vlastní výroby), potom pneu 165/70. Auto výrazně ožilo, ale nedalo se s ním dlouhodobě cestovat vyšší rychlostí než 105 km/h (105 km/h = cca 4000 ot./min.
Dále v r. 2002 nové tlumicě, přední pružiny zkráceny o 1,25 závitu, vyhozeny podložky pod zadní pružiny a pořízerny nové. Auto si trochu sedlo, a narovanalo se (efekt motorového člunu zmizel).
Začal jsem se připravovat na přestavbu, neboť mi stále vadilo několik věcí. Slabý výkon motoru a jeho rostoucí apetit na olej, vnitřní hluk, absence 5 stupně a při větším zatížení nepochopitelné jízdní vlastnosti. Podařilo se mi sehnat shnilou 136 což mi ušetřilo řadu starostí a problémů s potrubím atd., vcelku s dobrou úhlovkou a hlavně s motorem a převodovkou slibující rozhodně lepší výkony. Sehnal jsem přístrojovku s hranatými budíky a vybavil ji vlastními bílými polepy.
Rok 2003 byl rokem pomalé, ale precizní přípravy na generálku motoru 136 a rekonstrukci úhlové nápravy pro budoucí zástavbu. Ta měla na původním voze docely velké nesouměrné "A". Takže podélná ramena nová, po bocích vyztužená, šikmá ramena opískovaná, zesílená ve valstní úpravě 3 mm plechem po celé délce. Silentbloky nové pro Š 130, ložiska, manžety a brzdové válečky taktéž.
Setrvačník odlehčen na cca 7000 g a vyvážen staticky a dynamicky s klikovkou a řemenicí. Blok vyčištěn, nalakován a přebroušen s dosedacími plochami pro vložky. Byl prohnutý 0,1 mm. Pajšl použit z motoru Felicie MPI, který mohl mít najeto cca 20 000 km. Nový přítlačák a spojka, vačka 254/254, kabely silikonové z Tesly Blatná pro LPG, svíčky Brisk se stříbtnou elektrodou, rozdělovač bezkontaktní, repasovaný pro Favo 50 kW, alternátor 55 A vyčištěn a vyměněny ložiska, starér 1kW s reduktorem, nechal jsem vyměnit membrány LPG. O proti obrázku motoru jsou nové hadice od topení kolem vodního čerpadla, neboť mi praskly, a drahocená růžová G 12+ z části vytekla. Také už mám v motoru všechny krycí plechy a jsou natřené na bílo. Olej pro zajetí používám Mogul Forte GX, potom budu používat ESSO 10W-40.
Přestavba v září 2003, téměř svépomocí trvala týden.
Co to udělalo: Náprava má ideální sklon mírného "A" cca 1-2°, je nestovnavtelně tužší, tzn. nemá snahu zatáčku "žvejkat". Motor vrčí jak elektromotor a dá se točit na LPG i přes 5000 ot./min. Táhne pěkně a od 3500 - 4000 se ještě trochu probudí. Když vezu rodinu, tak při běžné jízdě je hluk v kabině nižší což je hodnoceno kladně a při zátěži se výrazně nemění jízdní vlastnosti. Zadek se trochu zvedl, takže auto má teď mírný klín.
No a co plánuji: Renovaci převodovky (trochu teče a hůře řadí dvojku a trojku), renovaci přední nápravy včetně čtyřpístů, ještě další rozumné snížení a ztvrzení předních pružin, nějaká pěkná kola, asi 15", nový lak a celkové odhlučnění interiéru, osvícení budíků modrými diodami.
Musím doplnit další informace
Podařilo se mi namontovat zrcátka Beskyd sport a do nich jsem si nechal vyříznout panoramatická zrcadla. Vyrobil jsem si z 2 mm protikluzového Al. plechu koberečky a nechal jsem vyměnit lemy zadních blatníků. Kamarád mi na opískovanou přední nápravu vaří výztuhy a po dodání tvrdších a nižších pružin to bude mazec. Pořídil jsem docela zajímavý žárovky svítící modro zeleným světlem a to velmi výrazně až mám strach co na to chlupatý no a to pěkné nakonec: přední čelo včetně obou blatníků jsem nechal pozinkovat...sbohem koroze.
Stav k 1.1.2007
Namontoval jsem sedačky z Octavie. Posez je znát, je to mnohem lepší, teď jdou štelovat jak je libo, včetně bederní opěrky. Na autě už rok používám s úspěchem Meteory II obuté do 185/60R13 Falken. Meteory samy o sobě přidají díky jinému ET 1 cm na každou stranu a do zadu jsem namontoval hořčíkové podložky 2 cm což je v součtu 3 cm na každou stranu a řeknu vám, že je to podstatná změna cose týká jízdních vlastností. Sedí jako motokára
Barman - komentáře:
21:43:24
04.02.2004
04.02.2004
Baghira
Koukám, že máme dost podobný motory... Já jsem teď ale vyměnil ty svíčky Silver a dal jsem čtyřbodový Bosche. Je to celkem znát, prostě ty jednobody na tenhle motor asi nejsou úplně super. Jinak chci vyměnit i ty teslácký kabeli. Mají sice malej odpor, ale hrozně se kurvěj a mám s nima furt problémy. Asi zkusim taky Bosch silikon.
17:29:55
04.02.2004
04.02.2004
Barman - zrušená registrace
Rozdělovač prodávají v GESU v Prostějově už repasovaný - je jako nový
21:08:18
03.02.2004
03.02.2004
Honzik
-> Barman: Ten rozdělovač sis repasoval sám nebo to dělala nějaká firma (která)?
18:40:32
03.02.2004
03.02.2004
liguere
-> Simi 19.01.04 14:57:58:
vyridils mu? co povedal?ten tachac by som chcel
vyridils mu? co povedal?ten tachac by som chcel
11:32:47
25.01.2004
25.01.2004
R@ZOR
-> Barman: Prodáváš ještě tu vačku z toho Fáčka a ty budíky? Možná bych to vzal.
09:45:16
20.01.2004
20.01.2004
Majkl
zpet, uz vim, dobry, sem v obraze
09:44:40
20.01.2004
20.01.2004
Majkl
ale ze sou takhle vedle sebe prece normalne sou ty maly na krajich ne???
09:27:53
20.01.2004
20.01.2004
CHIP
-> Majkl: Z ceho by jako mely bejt ... jsou to klasicky skodovacky hranaty ... ty co se davali na konci ... myslim od 88 ... A ma tam bily podklady ... tot cele ... ale hezhe ze ??
08:53:53
20.01.2004
20.01.2004
Majkl
z ceho sou ty budiky? dik
14:57:58
19.01.2004
19.01.2004
Simi
-> liguere: Barman se akorat k novemu roku nejak stehoval nebo co, je mozne, ze jeste nema poradny pristup k netu, zkusim mu to vyridit...
14:59:24
17.01.2004
17.01.2004
liguere
na mail nereagujes,tak skusim tu.mal by som zaujem o tie hranate budiky,ak ich este mas.napis mi prosim maila.mam v prahe sestru,tak by mi to mohla potom doniest.aby sme nekomplikovali postu do zahranicia
18:25:37
14.11.2003
14.11.2003
Aladin
Slíbil jsem, že když přidáš další fotky, tak Ti dám 10 bodů. Máš je mít...
15:16:09
14.11.2003
14.11.2003
Barman - zrušená registrace
Přidal jsem dvě fotky. Tady vidíte, že úpravy exteriéru jsou teprv v plenkách
10:00:02
14.11.2003
14.11.2003
Meap
Tak ten motor vypada opravdu nadherne, kdyz ho vidim, tak by me zajimalo jak vypada auto, respektive jak bude vypadat az s nim bude autor spokojen
Fakt supr, jen tak dal.
Fakt supr, jen tak dal.
08:37:53
13.11.2003
13.11.2003
Barman - zrušená registrace
V létě jsem byl z okresu PV, od září z Kyjovska (Lovčice) a od 1/2004 budu bydlet nedaleko Dobrušky v Orlických horách.
Bílé budíky mám v Corelu a dalo mi to docela práce si s nima pohrát. Jsem ochoten je poslat v tisku na samolepící plastové zalaminované folii za 100 Kč + poštovné. Tiskne mi je grafické studio. Je to A4 a budíky se tam vlezou dvakrát, na podlep toho vrchního, nebo když se na poprvé nezadaří.
Bílé budíky mám v Corelu a dalo mi to docela práce si s nima pohrát. Jsem ochoten je poslat v tisku na samolepící plastové zalaminované folii za 100 Kč + poštovné. Tiskne mi je grafické studio. Je to A4 a budíky se tam vlezou dvakrát, na podlep toho vrchního, nebo když se na poprvé nezadaří.
22:04:09
12.11.2003
12.11.2003
liguere
este by som ta chcel poprosit,ci nemas tie pekne okruhle budiky ulozene v elektronickej forme.ak by boli zverejnitelne,prosim sup s nimi na moj mail
13:56:28
12.11.2003
12.11.2003
PepaS
Barman: Ty jsi nekde z okoli UH?
09:19:58
12.11.2003
12.11.2003
Barman - zrušená registrace
Včera jsem dostal v Březolupech (cesta UH-ZL) 1000 Kč za rychlost 77 km/h v obci. Docela mě to usadilo....
09:13:54
12.11.2003
12.11.2003
Barman - zrušená registrace
Brutální úpravou myslím: Motor např. 1.8T, 17" kola, muzika, která vyžaduje celou zadní část interiéru, přední spoiler z CRX atd. Hrozně se mi líbí úprava do podoby, jak se vyváželi Š 130 do Belgie a Anglie.
Přední spoiler pod nárazník s obdélnikovými mlhovkami v krajích, decentní lemy blatníků navazující na stejně decentní prahy a zadní spoiler pod nárazník se dvěma mlhovkami. K této sadě potom sednou hliníkáče Meteor II. Mimo "anglickou" sadu ještě zrcátka Beskyd, neplápolající zástěrky a nějaká ta pára přídavných světel.
Poraďte, kdo podobnou sadu dneska vyrábí - Určitě ne tu od Ellri.
Přední spoiler pod nárazník s obdélnikovými mlhovkami v krajích, decentní lemy blatníků navazující na stejně decentní prahy a zadní spoiler pod nárazník se dvěma mlhovkami. K této sadě potom sednou hliníkáče Meteor II. Mimo "anglickou" sadu ještě zrcátka Beskyd, neplápolající zástěrky a nějaká ta pára přídavných světel.
Poraďte, kdo podobnou sadu dneska vyrábí - Určitě ne tu od Ellri.
00:13:07
12.11.2003
12.11.2003
liguere
hodili by sa fotky exterieru,moc a moc.a mal by si v popise zrusit vetu,ze: Jelikož je to vozidlo pracovní, rodinné, pro denní potřebu, nebude se pravděpodobně nějak brutálně upravovat. myslim,ze v porovnaní z povodnou verziu skoda 105 S je toto uz dost velka uprava.brutalna mozno nie,ale nema daleko.