skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Stav k 17.2.2011 - se slzou v oku vzpomínám
Stav k. 1.3.2009 k prodeji
Komplet repasované brzdy se čryřpístkovými brzdiči, kotouče, destičky
Náprava přední vyztužená a repasovaná podle úprav sk. A
Zadní náprava vyztužená a repasovaná podle úprav sk. A
Motor blok 742.136 s pajšlem z Felicie 2001 - drážkovaný řemen, hlava MPI, odlehčený setrvák
Motor běží jako hodinky
Elektrické benzínové čerpadlo Facet
Pětikvalt 3,9
Nový výfuk - klasika
Sedačky plně stavitelné z Octavie
Budíky vlastní úprava vzhledu
Pozinkovaný předek
Centrální zamykání
Hliníkové koberečky tl. 2mm
Repasovaný startér
Přídavné světlomety
Ostřikovač předního okna - vlastní úprava pro vyšší účinnost
Interiér GL
LPG zařízení Lovato
Olej 10W40 Total Quartz 7000 - najeto 3000 km, pravidelně měněno
Díly navíc:
Sportovní volant
Zadní poloosy
Podložky na rozšíření 1 cm ocel
Převodovka 4 kvalt
Palubka GL
Paraboly M L+P
Problémy:
Blížící se konec platnosti revize plynové nádrže
Prošlá technická
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----------
Historie
Auto jsem pořídil jako svoje první v r. 2001 s LPG a s celkem slušnou karoserií za 25000 Kč. První počin bylo, že jsem si pořídil kulaté budíky s bílým podkladem (vlastní výroby), potom pneu 165/70. Auto výrazně ožilo, ale nedalo se s ním dlouhodobě cestovat vyšší rychlostí než 105 km/h (105 km/h = cca 4000 ot./min.
Dále v r. 2002 nové tlumicě, přední pružiny zkráceny o 1,25 závitu, vyhozeny podložky pod zadní pružiny a pořízerny nové. Auto si trochu sedlo, a narovanalo se (efekt motorového člunu zmizel).
Začal jsem se připravovat na přestavbu, neboť mi stále vadilo několik věcí. Slabý výkon motoru a jeho rostoucí apetit na olej, vnitřní hluk, absence 5 stupně a při větším zatížení nepochopitelné jízdní vlastnosti. Podařilo se mi sehnat shnilou 136 což mi ušetřilo řadu starostí a problémů s potrubím atd., vcelku s dobrou úhlovkou a hlavně s motorem a převodovkou slibující rozhodně lepší výkony. Sehnal jsem přístrojovku s hranatými budíky a vybavil ji vlastními bílými polepy.
Rok 2003 byl rokem pomalé, ale precizní přípravy na generálku motoru 136 a rekonstrukci úhlové nápravy pro budoucí zástavbu. Ta měla na původním voze docely velké nesouměrné "A". Takže podélná ramena nová, po bocích vyztužená, šikmá ramena opískovaná, zesílená ve valstní úpravě 3 mm plechem po celé délce. Silentbloky nové pro Š 130, ložiska, manžety a brzdové válečky taktéž.
Setrvačník odlehčen na cca 7000 g a vyvážen staticky a dynamicky s klikovkou a řemenicí. Blok vyčištěn, nalakován a přebroušen s dosedacími plochami pro vložky. Byl prohnutý 0,1 mm. Pajšl použit z motoru Felicie MPI, který mohl mít najeto cca 20 000 km. Nový přítlačák a spojka, vačka 254/254, kabely silikonové z Tesly Blatná pro LPG, svíčky Brisk se stříbtnou elektrodou, rozdělovač bezkontaktní, repasovaný pro Favo 50 kW, alternátor 55 A vyčištěn a vyměněny ložiska, starér 1kW s reduktorem, nechal jsem vyměnit membrány LPG. O proti obrázku motoru jsou nové hadice od topení kolem vodního čerpadla, neboť mi praskly, a drahocená růžová G 12+ z části vytekla. Také už mám v motoru všechny krycí plechy a jsou natřené na bílo. Olej pro zajetí používám Mogul Forte GX, potom budu používat ESSO 10W-40.
Přestavba v září 2003, téměř svépomocí trvala týden.
Co to udělalo: Náprava má ideální sklon mírného "A" cca 1-2°, je nestovnavtelně tužší, tzn. nemá snahu zatáčku "žvejkat". Motor vrčí jak elektromotor a dá se točit na LPG i přes 5000 ot./min. Táhne pěkně a od 3500 - 4000 se ještě trochu probudí. Když vezu rodinu, tak při běžné jízdě je hluk v kabině nižší což je hodnoceno kladně a při zátěži se výrazně nemění jízdní vlastnosti. Zadek se trochu zvedl, takže auto má teď mírný klín.
No a co plánuji: Renovaci převodovky (trochu teče a hůře řadí dvojku a trojku), renovaci přední nápravy včetně čtyřpístů, ještě další rozumné snížení a ztvrzení předních pružin, nějaká pěkná kola, asi 15", nový lak a celkové odhlučnění interiéru, osvícení budíků modrými diodami.
Musím doplnit další informace
Podařilo se mi namontovat zrcátka Beskyd sport a do nich jsem si nechal vyříznout panoramatická zrcadla. Vyrobil jsem si z 2 mm protikluzového Al. plechu koberečky a nechal jsem vyměnit lemy zadních blatníků. Kamarád mi na opískovanou přední nápravu vaří výztuhy a po dodání tvrdších a nižších pružin to bude mazec. Pořídil jsem docela zajímavý žárovky svítící modro zeleným světlem a to velmi výrazně až mám strach co na to chlupatý no a to pěkné nakonec: přední čelo včetně obou blatníků jsem nechal pozinkovat...sbohem koroze.
Stav k 1.1.2007
Namontoval jsem sedačky z Octavie. Posez je znát, je to mnohem lepší, teď jdou štelovat jak je libo, včetně bederní opěrky. Na autě už rok používám s úspěchem Meteory II obuté do 185/60R13 Falken. Meteory samy o sobě přidají díky jinému ET 1 cm na každou stranu a do zadu jsem namontoval hořčíkové podložky 2 cm což je v součtu 3 cm na každou stranu a řeknu vám, že je to podstatná změna cose týká jízdních vlastností. Sedí jako motokára
Stav k. 1.3.2009 k prodeji
Komplet repasované brzdy se čryřpístkovými brzdiči, kotouče, destičky
Náprava přední vyztužená a repasovaná podle úprav sk. A
Zadní náprava vyztužená a repasovaná podle úprav sk. A
Motor blok 742.136 s pajšlem z Felicie 2001 - drážkovaný řemen, hlava MPI, odlehčený setrvák
Motor běží jako hodinky
Elektrické benzínové čerpadlo Facet
Pětikvalt 3,9
Nový výfuk - klasika
Sedačky plně stavitelné z Octavie
Budíky vlastní úprava vzhledu
Pozinkovaný předek
Centrální zamykání
Hliníkové koberečky tl. 2mm
Repasovaný startér
Přídavné světlomety
Ostřikovač předního okna - vlastní úprava pro vyšší účinnost
Interiér GL
LPG zařízení Lovato
Olej 10W40 Total Quartz 7000 - najeto 3000 km, pravidelně měněno
Díly navíc:
Sportovní volant
Zadní poloosy
Podložky na rozšíření 1 cm ocel
Převodovka 4 kvalt
Palubka GL
Paraboly M L+P
Problémy:
Blížící se konec platnosti revize plynové nádrže
Prošlá technická
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----------
Historie
Auto jsem pořídil jako svoje první v r. 2001 s LPG a s celkem slušnou karoserií za 25000 Kč. První počin bylo, že jsem si pořídil kulaté budíky s bílým podkladem (vlastní výroby), potom pneu 165/70. Auto výrazně ožilo, ale nedalo se s ním dlouhodobě cestovat vyšší rychlostí než 105 km/h (105 km/h = cca 4000 ot./min.
Dále v r. 2002 nové tlumicě, přední pružiny zkráceny o 1,25 závitu, vyhozeny podložky pod zadní pružiny a pořízerny nové. Auto si trochu sedlo, a narovanalo se (efekt motorového člunu zmizel).
Začal jsem se připravovat na přestavbu, neboť mi stále vadilo několik věcí. Slabý výkon motoru a jeho rostoucí apetit na olej, vnitřní hluk, absence 5 stupně a při větším zatížení nepochopitelné jízdní vlastnosti. Podařilo se mi sehnat shnilou 136 což mi ušetřilo řadu starostí a problémů s potrubím atd., vcelku s dobrou úhlovkou a hlavně s motorem a převodovkou slibující rozhodně lepší výkony. Sehnal jsem přístrojovku s hranatými budíky a vybavil ji vlastními bílými polepy.
Rok 2003 byl rokem pomalé, ale precizní přípravy na generálku motoru 136 a rekonstrukci úhlové nápravy pro budoucí zástavbu. Ta měla na původním voze docely velké nesouměrné "A". Takže podélná ramena nová, po bocích vyztužená, šikmá ramena opískovaná, zesílená ve valstní úpravě 3 mm plechem po celé délce. Silentbloky nové pro Š 130, ložiska, manžety a brzdové válečky taktéž.
Setrvačník odlehčen na cca 7000 g a vyvážen staticky a dynamicky s klikovkou a řemenicí. Blok vyčištěn, nalakován a přebroušen s dosedacími plochami pro vložky. Byl prohnutý 0,1 mm. Pajšl použit z motoru Felicie MPI, který mohl mít najeto cca 20 000 km. Nový přítlačák a spojka, vačka 254/254, kabely silikonové z Tesly Blatná pro LPG, svíčky Brisk se stříbtnou elektrodou, rozdělovač bezkontaktní, repasovaný pro Favo 50 kW, alternátor 55 A vyčištěn a vyměněny ložiska, starér 1kW s reduktorem, nechal jsem vyměnit membrány LPG. O proti obrázku motoru jsou nové hadice od topení kolem vodního čerpadla, neboť mi praskly, a drahocená růžová G 12+ z části vytekla. Také už mám v motoru všechny krycí plechy a jsou natřené na bílo. Olej pro zajetí používám Mogul Forte GX, potom budu používat ESSO 10W-40.
Přestavba v září 2003, téměř svépomocí trvala týden.
Co to udělalo: Náprava má ideální sklon mírného "A" cca 1-2°, je nestovnavtelně tužší, tzn. nemá snahu zatáčku "žvejkat". Motor vrčí jak elektromotor a dá se točit na LPG i přes 5000 ot./min. Táhne pěkně a od 3500 - 4000 se ještě trochu probudí. Když vezu rodinu, tak při běžné jízdě je hluk v kabině nižší což je hodnoceno kladně a při zátěži se výrazně nemění jízdní vlastnosti. Zadek se trochu zvedl, takže auto má teď mírný klín.
No a co plánuji: Renovaci převodovky (trochu teče a hůře řadí dvojku a trojku), renovaci přední nápravy včetně čtyřpístů, ještě další rozumné snížení a ztvrzení předních pružin, nějaká pěkná kola, asi 15", nový lak a celkové odhlučnění interiéru, osvícení budíků modrými diodami.
Musím doplnit další informace
Podařilo se mi namontovat zrcátka Beskyd sport a do nich jsem si nechal vyříznout panoramatická zrcadla. Vyrobil jsem si z 2 mm protikluzového Al. plechu koberečky a nechal jsem vyměnit lemy zadních blatníků. Kamarád mi na opískovanou přední nápravu vaří výztuhy a po dodání tvrdších a nižších pružin to bude mazec. Pořídil jsem docela zajímavý žárovky svítící modro zeleným světlem a to velmi výrazně až mám strach co na to chlupatý no a to pěkné nakonec: přední čelo včetně obou blatníků jsem nechal pozinkovat...sbohem koroze.
Stav k 1.1.2007
Namontoval jsem sedačky z Octavie. Posez je znát, je to mnohem lepší, teď jdou štelovat jak je libo, včetně bederní opěrky. Na autě už rok používám s úspěchem Meteory II obuté do 185/60R13 Falken. Meteory samy o sobě přidají díky jinému ET 1 cm na každou stranu a do zadu jsem namontoval hořčíkové podložky 2 cm což je v součtu 3 cm na každou stranu a řeknu vám, že je to podstatná změna cose týká jízdních vlastností. Sedí jako motokára
Barman - komentáře:
18:46:40
10.11.2003
10.11.2003
Aladin
Tak tam ty spojlery ani nedávej- bude to tak lepší
14:44:35
10.11.2003
10.11.2003
Barman - zrušená registrace
Celkové foto přidám, ale musíte počkat, až se přestěhuju. Auto má zatím klasickou zelenomodrou škodováckou barvou, bez spoilerů a křídel
20:47:00
09.11.2003
09.11.2003
Saky
staci vykuchat felinu altik remen vodni pumpa a remenice vyndat a vymenit
11:33:51
09.11.2003
09.11.2003
Aladin
Jo přesně co píše Niky. Já to mám na svojem motoru z feliny
11:13:51
09.11.2003
09.11.2003
Niky
Ty řemenice jsou na každém motoru z feltdy od roku 94 dokonce i poslední fačka je už měli.
10:43:32
09.11.2003
09.11.2003
Milošek
peknej moturek,mam dotaz z ceho tam jsou ty remenice?ja je tam chci taky uz delsi dobu tak me zajima jestli tam pasujou z nejaky kary jak prdel na hrnec nebo se musej upravovat
16:47:58
07.11.2003
07.11.2003
Simi
Nazdar Jozko. Motor vypada slibne, uz se tesim na zbytek :-) Nestyd se a sup sem s tim
14:23:22
07.11.2003
07.11.2003
Aladin
Davam 5 bodu. Až přibydou další fotky, tak dám možná 10 bodů. Je dobře, že sis předělal hranaté budíky na kulaté