skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Mazlík 136 Evolution
Koupena v dubnu 2006 v sériovém solidním stavu. Původně škoda 125 (mokrý 5q, motor 120).
Na autě začínám pracovat 15. 8. 2006 ......
Celkové investice včetně zakoupení auta ke dni 6.3. 2009 cca 107000 Kč.
Karoserie:
- NOVÝ LAK ...RAL 3020 (trafic red)... vlastní výroba
- kompletně vyvařeno, nové prahy, blatníky, zadní lemy
- přední, zadní spoiler, nástavce prahů, křídlo WRC
- tahokov v přední masce, víku motoru
- kliky z fáčka
- bílá optika (blinkry, zadní světla)
- zrcátka "kapky"
- baterie přesunutá do kurfu + bateriák v interiéru
- nové zámky dveří
- centrální zamykání s alarmem na DO
- vzpěra mezi předními tlumiči
Podvozek:
- Přední náprava:
- kompletní GO
- otryskováno, ovařená nápravnice, vyztuženo dle L/A, vše new
- pružiny 250 mm (Saky)
- tlumiče + 30% (Motex)
- 4 pístové brzdiče (repasované)
- stabilizátor 18mm + tvrdé gumy (p. Svozil Prostějov 608884326)
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- Zadní náprava:
- kompletní GO vlečné nápravy
- otryskováno, vyztužené podélné i šikmé ramena dle L/A,
- nová podélná ramena, silenbloky, repasované poloosy, nová ložiška ZKL
- přitvrzené tlumiče +40 % (Motex)
- nové zadní brzdy komplet
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- podvázaná náprava ke kastli
- 13ctky litá kola BTW 5,5J 4x108
- 25mm duralové podložky na přední nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- 35 mm duralové podložky na zadní nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- komplet GO brzd (HBV, brzdové trubky, lanka ruční brzdy, pakny, prasátka 19 mm, atd.)
- pneu 175/65 vepředu a 175/70 vzadu (Barum Brillantis)
Motor:
-blok 742.136 ... rozebrán, komplet vyčištěn, povrchová úprava galvinol + 2x stříbrný alkyton
-komplet GO motoru (new vložky, písty, gufera, těsnění, origo rozvody, vyčištěný, dynamické vyvážení, atd.)
-hlava felicia MPI 50KW (kompletní úprava GR - Gemini racing)
- zvětšené sací a výfukové kanály, leštěné
- upravené vodítka a sedla ventilů
- upravené spalovací prostory
- upravené a vyleštěné ventily, zabroušené se sedly, sedla opravené frézami
- kuželové pružiny na ventilech
- hlava snížena o 0,6mm na KP 10,3 : 1
-sací a výfukové potrubí slícované s hlavou
-vačka motor Excel 265°/258°, větší zdvihy 6,5/6,3 mm (www.motor-excel.cz/)
-karburátor Sedr 136 (3223), difuzory 22, 24, trysky 120/145, vzdušníky 200/140
-zapalovací svíčky NGK BCP6ES
-bezkontaktní zapalování Magneton 9204 880 ze 136X
-olej plná syntetika Q8 Formula 10W50
-sportovní filtr KN, upravený sací trakt
-odpružená spojková lamela TAZ1500
-tvrdé silentbloky motoru (www.hyhlan.cz)
-alternátor 55 A z felicie
-výfukové potrubí a výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec (www.speedpro.cz)
-reduktorový startér z Felicie 1kW
-celkové investice cca 23000 Kč
Převodovka
-suchá 5ti stupňová převodovka po GO (kolečka, gufera, synchrony, přetěsněná)
-stálý převod 4,22
-převodový olej PP80
-tvrdý silentblok převodovky (www.speedpro.cz)
Interiér
- závodní třiramenný volant s odsazením 90 mm (www.speedpro.cz)
- přídavné budíky ekonoměr, voltmetr, otáčkoměr + polepy budíků
- tlakoměr oleje + čidlo tlaku oleje KMGY (www.hdkovo.cz)
- tapecíry všech dveří a celé podlahy, stropu, kufru z "budget" koberce
- hlavice řadící páky + fusekle, řadička zkrácena o 7 cm
- středový panel kombinace panelu z Felicie a octavie) + doplňky a letecké vypínače
- nové těsnící gumy kolem dveří, kufru
- 3 bodové pásy autostyle + nášivky ŠKODA AUTO
- hasící přístroj
- digitální tachometr
- lukasy z felicie
- sportovní sedačky Sportivo (www.sportovnisedacky.cz)
- nášlap na plynový pedál vlastní výroby
Music:
- Pioneer DEH 3900MP 4x50W Mosfet
- přední komponentní repro Helix Dark Blue 62.1
- vytlumené přední dveře Tecsound Alu 2mm
Úspěchy:
- 14. - 16. 9. 2007 3. sraz konference škoda 120 Moravský kras
- 1. místo v soutěži zručnosti
- 5. nej auto srazu
- 24. 5. 2008 Rumbleroad 2008 (Vysočina)
- 3. místo za design vozu
- květen 2008 2. místo v anketě I-TUNER (autosport § tuning)
-19. - 21.6. 2009 sraz Moravský kras
-1. místo v soutěži zručnosti
-2. - 4.10. 2009 6. Jihomoravský sraz
-3. místo v Moravsko-slovenském poháru (soutěže zručnosti)
- květen 2010 Želiv
- 5. místo sprint do 1400 ccm
- červen 2010 sraz Moravský kras
- 3. místo sprint celkově
Novinky 2010:
- pokračování záběhu nového motoru...najeto 3600 km
- indikátor zařazené rychlosti http://youtube.com/v/tnb0 Ug_gLY4
- duralové podložky se změnou rozteče na zadní nápravě, tloušťka 35 mm, váha 1,4 kg/kus
- výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec
- nový levý krycí plech motorového prostoru
- upravené držáky sedaček, sedačky posunuty o 2 cm dozadu a 1,5 cm dolů
- závodní tříramenný volant RRS (průměr 35 cm)
- změna uložení volantové tyče, snížení o 2 cm
- reduktorový startér z felicie 1kW
In progress:
Hotovo .. sezona může začít
Koupena v dubnu 2006 v sériovém solidním stavu. Původně škoda 125 (mokrý 5q, motor 120).
Na autě začínám pracovat 15. 8. 2006 ......
Celkové investice včetně zakoupení auta ke dni 6.3. 2009 cca 107000 Kč.
Karoserie:
- NOVÝ LAK ...RAL 3020 (trafic red)... vlastní výroba
- kompletně vyvařeno, nové prahy, blatníky, zadní lemy
- přední, zadní spoiler, nástavce prahů, křídlo WRC
- tahokov v přední masce, víku motoru
- kliky z fáčka
- bílá optika (blinkry, zadní světla)
- zrcátka "kapky"
- baterie přesunutá do kurfu + bateriák v interiéru
- nové zámky dveří
- centrální zamykání s alarmem na DO
- vzpěra mezi předními tlumiči
Podvozek:
- Přední náprava:
- kompletní GO
- otryskováno, ovařená nápravnice, vyztuženo dle L/A, vše new
- pružiny 250 mm (Saky)
- tlumiče + 30% (Motex)
- 4 pístové brzdiče (repasované)
- stabilizátor 18mm + tvrdé gumy (p. Svozil Prostějov 608884326)
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- Zadní náprava:
- kompletní GO vlečné nápravy
- otryskováno, vyztužené podélné i šikmé ramena dle L/A,
- nová podélná ramena, silenbloky, repasované poloosy, nová ložiška ZKL
- přitvrzené tlumiče +40 % (Motex)
- nové zadní brzdy komplet
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- podvázaná náprava ke kastli
- 13ctky litá kola BTW 5,5J 4x108
- 25mm duralové podložky na přední nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- 35 mm duralové podložky na zadní nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- komplet GO brzd (HBV, brzdové trubky, lanka ruční brzdy, pakny, prasátka 19 mm, atd.)
- pneu 175/65 vepředu a 175/70 vzadu (Barum Brillantis)
Motor:
-blok 742.136 ... rozebrán, komplet vyčištěn, povrchová úprava galvinol + 2x stříbrný alkyton
-komplet GO motoru (new vložky, písty, gufera, těsnění, origo rozvody, vyčištěný, dynamické vyvážení, atd.)
-hlava felicia MPI 50KW (kompletní úprava GR - Gemini racing)
- zvětšené sací a výfukové kanály, leštěné
- upravené vodítka a sedla ventilů
- upravené spalovací prostory
- upravené a vyleštěné ventily, zabroušené se sedly, sedla opravené frézami
- kuželové pružiny na ventilech
- hlava snížena o 0,6mm na KP 10,3 : 1
-sací a výfukové potrubí slícované s hlavou
-vačka motor Excel 265°/258°, větší zdvihy 6,5/6,3 mm (www.motor-excel.cz/)
-karburátor Sedr 136 (3223), difuzory 22, 24, trysky 120/145, vzdušníky 200/140
-zapalovací svíčky NGK BCP6ES
-bezkontaktní zapalování Magneton 9204 880 ze 136X
-olej plná syntetika Q8 Formula 10W50
-sportovní filtr KN, upravený sací trakt
-odpružená spojková lamela TAZ1500
-tvrdé silentbloky motoru (www.hyhlan.cz)
-alternátor 55 A z felicie
-výfukové potrubí a výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec (www.speedpro.cz)
-reduktorový startér z Felicie 1kW
-celkové investice cca 23000 Kč
Převodovka
-suchá 5ti stupňová převodovka po GO (kolečka, gufera, synchrony, přetěsněná)
-stálý převod 4,22
-převodový olej PP80
-tvrdý silentblok převodovky (www.speedpro.cz)
Interiér
- závodní třiramenný volant s odsazením 90 mm (www.speedpro.cz)
- přídavné budíky ekonoměr, voltmetr, otáčkoměr + polepy budíků
- tlakoměr oleje + čidlo tlaku oleje KMGY (www.hdkovo.cz)
- tapecíry všech dveří a celé podlahy, stropu, kufru z "budget" koberce
- hlavice řadící páky + fusekle, řadička zkrácena o 7 cm
- středový panel kombinace panelu z Felicie a octavie) + doplňky a letecké vypínače
- nové těsnící gumy kolem dveří, kufru
- 3 bodové pásy autostyle + nášivky ŠKODA AUTO
- hasící přístroj
- digitální tachometr
- lukasy z felicie
- sportovní sedačky Sportivo (www.sportovnisedacky.cz)
- nášlap na plynový pedál vlastní výroby
Music:
- Pioneer DEH 3900MP 4x50W Mosfet
- přední komponentní repro Helix Dark Blue 62.1
- vytlumené přední dveře Tecsound Alu 2mm
Úspěchy:
- 14. - 16. 9. 2007 3. sraz konference škoda 120 Moravský kras
- 1. místo v soutěži zručnosti
- 5. nej auto srazu
- 24. 5. 2008 Rumbleroad 2008 (Vysočina)
- 3. místo za design vozu
- květen 2008 2. místo v anketě I-TUNER (autosport § tuning)
-19. - 21.6. 2009 sraz Moravský kras
-1. místo v soutěži zručnosti
-2. - 4.10. 2009 6. Jihomoravský sraz
-3. místo v Moravsko-slovenském poháru (soutěže zručnosti)
- květen 2010 Želiv
- 5. místo sprint do 1400 ccm
- červen 2010 sraz Moravský kras
- 3. místo sprint celkově
Novinky 2010:
- pokračování záběhu nového motoru...najeto 3600 km
- indikátor zařazené rychlosti http://youtube.com/v/tnb0 Ug_gLY4
- duralové podložky se změnou rozteče na zadní nápravě, tloušťka 35 mm, váha 1,4 kg/kus
- výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec
- nový levý krycí plech motorového prostoru
- upravené držáky sedaček, sedačky posunuty o 2 cm dozadu a 1,5 cm dolů
- závodní tříramenný volant RRS (průměr 35 cm)
- změna uložení volantové tyče, snížení o 2 cm
- reduktorový startér z felicie 1kW
In progress:
Hotovo .. sezona může začít
Kapřík / Mazlík 136 Evo - komentáře:
22:56:07
27.04.2008
27.04.2008
minno
-> kaprik faster: veľmi slušná nápravnica 1000 + zvisláky 1000 + guľáky 300 + kotúče 750 + tlmiče 1200 + pružiny 2000 + hlavice zvislákov 700 + čapy 700 + diely na brzdy 800 + pieskovanie a nátery 1000, to sú len najväčšie diely a je to hned 9500,-Sk a to nie je ani zďaleka všetko, celkovo asi 13 tis. Sk za všetko, čo jr zhruba 10 tis. Kč.
22:47:22
27.04.2008
27.04.2008
minno
-> kaprik faster: 7 tisíc tak to si na tom ešte veľmi dobre
22:44:35
27.04.2008
27.04.2008
Qwert..
-> kaprik faster: slusna naprava abys nemusel sundavat tu svoji cca 500, daslich 500 opiskovani, svislaky nakych 800 plus narazeni, kulace 300, pouzdra a gumy do ramen cca 200, dorazy 100, výztuhy cca 500 plus navareni, manzety na rizeni cca 100, naky podlozky a sroiuby kolem 200, repase 4 pistu kolem 300, stabik pres tisic, tlumice z motexu 1000, zakiladovka plus alkyton 500, a hodiny casu a vzteku...
takže podle tpoho co si seš schopnej udělat sam nebo někde sehnat mezi 4- 7 jak psal Kapřík
takže podle tpoho co si seš schopnej udělat sam nebo někde sehnat mezi 4- 7 jak psal Kapřík
22:27:13
26.04.2008
26.04.2008
Kapřík
-> Reeaper: hodně Hrubej odhad komplet předek díly + nátěrové hmoty atd. cca 7 tisíc
22:10:00
26.04.2008
26.04.2008
Reeaper
-> kaprik faster: jj, to věřím, že hlavně ten předek udělá dost.. mno šak mě to taky výhledově čeká na kolik tě to teda celkově vyšlo cca?
23:17:09
24.04.2008
24.04.2008
Kapřík
-> Reeaper: no zatím moc netestuju, spíš dokončuju...ale chybí mi pár dnů práce a mám hotovo Ale už teď můžu říct že změny jsou sakra znát. Jak po vizuální stránce tak hlavně po stránce jízdních vlastností. Ta investice do přední nápravy se hold vyplatí
23:00:16
24.04.2008
24.04.2008
Reeaper
-> kaprik faster: takže už testuješ, jo? paráda sem zvědavej na reference, ať mám zase nákou inspiraci
21:14:35
20.04.2008
20.04.2008
Kapřík
-> minno: děkuju, doufám že bude. Momentálně jsem fascinovanej jak to krásně sedí. Proti sériové nápravě je to paráda a za ty peníze to rozhodně stálo (pružiny, tlumiče, stabík, vyztužení)
13:04:01
20.04.2008
20.04.2008
minno
-> kaprik faster: tak nápravička je tam...pekná :) tak nech všetko na nej fachčí ako má
01:37:08
20.04.2008
20.04.2008
Kapřík
-> Karel.: asi jo, máš pravdu. Se s tím budu bát jezdit. Ale člověče. Dneska sem to dodělal, vyjel jsme s autem ven a opravdu sem na sebe byl pyšnej. Když konečně vidíš že ty utopený prachy a stovky hodin práce k něčemu jsou...opravdu to potěší
23:22:26
19.04.2008
19.04.2008
Karel.
-> kaprik faster: krása moc hezký, fakt Měl bys to vždycky po srazu umýt, ať to nemáš zaprášený
11:03:47
14.04.2008
14.04.2008
Kapřík
-> Karel.: jojo navařený to bude lepší ale nemám doma COčko a elektrikou by to šlo blbě. Tak to musí podržet šrouby Jinak díky
23:41:57
13.04.2008
13.04.2008
Karel.
-> kaprik faster: hezký, ale já bych spíš tam něco navařil ještě představu přesně nemám, ale něco podobnýhoi, předek krása
09:20:01
11.04.2008
11.04.2008
Reeaper
-> kaprik faster: Ahoj Péťo
Mno ta moje taky není proti autům, takže to jsem rád, dokonce mi i pomáhá uklízet autí a tak, z čehož mám samože radost, ale náký ´složitější´ si raději poseru sám Ale jak ženská začne vyčítat, že na ní seru a auto mám raději, tak to už je zabitý (teda to není případ Pavlínky, naštěstí )
Mno ta moje taky není proti autům, takže to jsem rád, dokonce mi i pomáhá uklízet autí a tak, z čehož mám samože radost, ale náký ´složitější´ si raději poseru sám Ale jak ženská začne vyčítat, že na ní seru a auto mám raději, tak to už je zabitý (teda to není případ Pavlínky, naštěstí )
19:41:32
10.04.2008
10.04.2008
Kapřík
-> Reeaper: i ty brute To by se ti líbilo co
-> Karel.: -> Qwert..: já mám teda kliku, moje mladá mi vrtání ve škodovce schvaluje Prej aspoň nelítám za jinejma ženskejma. Prý kdo si hraje nezlobí
-> Karel.: -> Qwert..: já mám teda kliku, moje mladá mi vrtání ve škodovce schvaluje Prej aspoň nelítám za jinejma ženskejma. Prý kdo si hraje nezlobí
14:49:07
10.04.2008
10.04.2008
Reeaper
-> Qwert..: mno byli jsme u něj na kolejích (tentokrát raději jen venku) s Klubkem a ani před ním se mi nestyděl Kapřík navrhnout, že když teda měním tu práci, tak že bych mohl jít dělat nákou lehčí ´slečnu´. Já samozřejmě, čekajíce za tím od něj nákou KOULIšárnu, jsem se jej opatrně zeptal, jelsti by jako byl můj první zákazník. Kapřík na mě podíval a nezvykle mile se usmál, přičemž bylo vidět, jak mu rudnou tváře.. toš, nevím teda, co si o tom mám myslet, ale rozhodně se za ním někdy zase stavím
12:36:17
10.04.2008
10.04.2008
Karel.
-> Qwert..: já myslel, že dělají něco jinýho špatně Jinak bohužel to je pravda, nějak to nedokážou pochopit, ale ani nemusíš být denně v garáži stačí fakt párkrát a už je to sere
08:58:50
10.04.2008
10.04.2008
Qwert..
-> Reeaper: sem s tím, klidně to napiš všechno, Kapřík je starej kanec, tak nás to snad ani nepřekvapí...
07:13:13
10.04.2008
10.04.2008
Reeaper
-> kaprik faster: tak co, mám to tu na tebe prásknout, cos mi zase dělal za nabídky?
17:29:32
09.04.2008
09.04.2008
Qwert..
-> Karel.: a mysliš, že ne ? jasny jsou vyjímky, ale cose týče auta, tak je to s nima špatný...