skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ŠKODA 120L
Toto vozidlo zažilo nejvíce s TURBO motory, které jezdí v jiných autech a třeba časem zase zažije. Motorů zažilo nemálo...
Karoserie: M1
V roce 2009 mi bylo nabídnuto ujmutí se 120ky, která měla jít na likvidaci.
Vzhledově nic moc, ale při ohledání naprosto zdravá karoserie.
Následovalo - obroušení míst,kde začínala rez a přetření základem + tlumex + dutiny.
Barva červená šípková 8125
Podvozek:
obě nápravy vyztuženy dle L/A
přední pružiny od Tunera2 80kN 200mm
zadní pružiny kyvka + domky vlečka
stabilizátor 20mm od pana Svozila + gumy stabilizátoru od Pemita
nové ložiska a náboje
stavitelné tlumiče GAZ - vrchní uložení předního tlumiče posunuto o 50mm výše, nastavení předek/zadek 10/13
Brzdy:
sériový okruh pro Š130
přední sériové čtyřpísty, chlazené kotouče Brembo, destičky DS2500
zadní brzdiče Octavia 1,8T + kotouče 239mm
Motor: Škoda 120L
Světe div se, ale tento vůz pohání skoro 1200cm3 :)
vyčištěný blok a veškeré součástí funkčního systému
vložky po výbrusu + nové písty 72mm
vahadla C sestavené z Fa+Fe
vačka Chovanec 278/270 zdvih 6,9/6,7
odlehčené písty a ojnice
hlava 120L kompletně upravená - vodítka s guferama, nové ventily, sedla na bezolovo, KP 10,6:1
nový karburátor SEDR 2932 na 120L, trysky dle 120LS
zapalování pouze přes řídící jednotku IMFsoft
mazání Castrol 10W40, Filtr oleje pro Fabii
setrvačník Felicia MPI + přítlačák Felicia 1,6 + lamela serie
alternátor 55A
širokopásmová lambda A/F
čidlo klepání
Převodovka: 5Q SP 4,22
Kola: Minator
KN Minator 5.5J R15 - YOKOHAMA Parada 195/50
Informace
Vmax: 170km/h
0-100: XX s ?
kW/Nm: XX ?
Videa
více o různých pokusech na Youtube jinak zde sériovka .....
- Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě
-video auta v pohybu
Predchozi vuz SKODA 136GL
TENTO VŮZ SE BEHEM DUBNA 2009 PODROBIL TOTÁLNÍ LIKVIDACI
vzpominka
zkouška sprintu 742.136 KP10,6:1 vačka270/270( pavlíček )
VÍCE O TYPU ŠKODA 136GL
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
Toto vozidlo zažilo nejvíce s TURBO motory, které jezdí v jiných autech a třeba časem zase zažije. Motorů zažilo nemálo...
Karoserie: M1
V roce 2009 mi bylo nabídnuto ujmutí se 120ky, která měla jít na likvidaci.
Vzhledově nic moc, ale při ohledání naprosto zdravá karoserie.
Následovalo - obroušení míst,kde začínala rez a přetření základem + tlumex + dutiny.
Barva červená šípková 8125
Podvozek:
obě nápravy vyztuženy dle L/A
přední pružiny od Tunera2 80kN 200mm
zadní pružiny kyvka + domky vlečka
stabilizátor 20mm od pana Svozila + gumy stabilizátoru od Pemita
nové ložiska a náboje
stavitelné tlumiče GAZ - vrchní uložení předního tlumiče posunuto o 50mm výše, nastavení předek/zadek 10/13
Brzdy:
sériový okruh pro Š130
přední sériové čtyřpísty, chlazené kotouče Brembo, destičky DS2500
zadní brzdiče Octavia 1,8T + kotouče 239mm
Motor: Škoda 120L
Světe div se, ale tento vůz pohání skoro 1200cm3 :)
vyčištěný blok a veškeré součástí funkčního systému
vložky po výbrusu + nové písty 72mm
vahadla C sestavené z Fa+Fe
vačka Chovanec 278/270 zdvih 6,9/6,7
odlehčené písty a ojnice
hlava 120L kompletně upravená - vodítka s guferama, nové ventily, sedla na bezolovo, KP 10,6:1
nový karburátor SEDR 2932 na 120L, trysky dle 120LS
zapalování pouze přes řídící jednotku IMFsoft
mazání Castrol 10W40, Filtr oleje pro Fabii
setrvačník Felicia MPI + přítlačák Felicia 1,6 + lamela serie
alternátor 55A
širokopásmová lambda A/F
čidlo klepání
Převodovka: 5Q SP 4,22
Kola: Minator
KN Minator 5.5J R15 - YOKOHAMA Parada 195/50
Informace
Vmax: 170km/h
0-100: XX s ?
kW/Nm: XX ?
Videa
více o různých pokusech na Youtube jinak zde sériovka .....
- Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě
-video auta v pohybu
Predchozi vuz SKODA 136GL
TENTO VŮZ SE BEHEM DUBNA 2009 PODROBIL TOTÁLNÍ LIKVIDACI
vzpominka
zkouška sprintu 742.136 KP10,6:1 vačka270/270( pavlíček )
VÍCE O TYPU ŠKODA 136GL
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
Dušan / Škoda 120L NR.1 - komentáře:
-> Dušan: Hele,ze je to zdechlé jsi nadnesl,nebo to opravdu není nic moc?Problém může být v tom sériovém tlumiči výfuku.On totiž docela škrtí i tu sérii 136 motor.Já ho taky přechodně jezdil,ale měl jsem úpravu koncového dotlumovače a širší koncovku.Pak už to bylo výkonově srovnatelné s příčnákem přes litinu.Měřil jsi zrychlení?
peti 29.12.12 12:33:32 napsal:
→ MOLSO: zu je tu aj 3. najväcsi byvalí kyvkár![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
kyvkár a matičiar
hrebeň ani bohovi! a na ho teraz![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
→ MOLSO: zu je tu aj 3. najväcsi byvalí kyvkár
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Dušan: tak jsem byl kouknout v mototechně a přivezl jsem si na zkoušku dva silentbloky, jeden je vodní pumpy na Fa www.autocomponent.cz/esho
p/.../sk0191.jpg a druhej menší je převodovka Feli 1,9D www.autobyznys.cz/www/...
/4125.jpg Jediný co mi přijde jako problém je axiální zajištění silentbloku (vzhledem k tomu že je řízlej, tak o nějakym nalisování pohychybuju), tak asi dám před i za segrovku...
![107](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/107.gif)
-> MOLSO: zu je tu aj 3. najväcsi byvalí kyvkár
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Star LC20: tazko sa bude zhanat lebo budu vsetky polamane
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Star LC20: noo mozno ale kym sa nam vymackaju , tak uz nebude na svete kyvka ktora nebude mat ulomenu polos na jednej strane a druhej strane brzdu s nizkým trecim učinkom ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
no dobre ale staci lebo bude stoho hadka, a ja som bol druhy najväcsí kyvkár po minnovi![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
no dobre ale staci lebo bude stoho hadka, a ja som bol druhy najväcsí kyvkár po minnovi
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> peti: tyhle řeči se Ti jednou vymstí
až se Vám všem nenávratně vymačkají kříže a unašeče, a již nebude více skladů s novejma poloosama, pak zažije kyvka znovu rozkvět. Ale to už bude pozdě shánět kyvku....
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> peti: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: jediný prinos kyvky je ten ze sa dá vymenit za vlecku ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> death: To určite. Trochu ticha to ale asi prinesie. Otázka znie či je dobré dávať takéto silentbloky pri kyvke, kde je potrebné pevné uloženie agregátu, aby sa nehýbala s motorom aj celá náprava.
-> minno: Na kyvce to není zas takový přínos, pokud by šlo hlavně o ticho.
-> m8rinek: na kyvke to bude úplne bez problémov.
-> Dušan: No já mam silenty nový (na kile jsou dva, nízký). Tak by to snad mohly podržet...
Tak na závodenie to nie je, to je jasné, od toho sú tvrdé silentbloky :) Ale na normálne jazdenie je to super, aspoň ja si to zatiaľ nemôžem vynachváliť, je to o dosť tichšie ako séria a koncepčne sú tie silentbloky na tom lepšie, nakoľko aj keď sa náhodou silentblok utrhne, motor nespadne na doraz, stále ostane položený na gume ako bol.
Problém s pohybom agregátu dopredu / dozadu sa zrejme môže objaviť, to je pravda :-( U mňa som zatiaľ s ničím problém nespozoroval, ale moc s tým ešte nemám najazdené.
-> Dušan: Ak je to na teba moc mäkké, daj na pravý držiak ten tvrdší silentblok. Mal som to tak zo začiatku a motor bol o dosť stabilenejšie upevnený, do strán sa nekýval skoro vôbec a na hlučnosť to nemalo až taký veľký vplyv, stále to bolo tichšie ako séria a tuhostne lepšie ako séria.
Problém s pohybom agregátu dopredu / dozadu sa zrejme môže objaviť, to je pravda :-( U mňa som zatiaľ s ničím problém nespozoroval, ale moc s tým ešte nemám najazdené.
-> Dušan: Ak je to na teba moc mäkké, daj na pravý držiak ten tvrdší silentblok. Mal som to tak zo začiatku a motor bol o dosť stabilenejšie upevnený, do strán sa nekýval skoro vôbec a na hlučnosť to nemalo až taký veľký vplyv, stále to bolo tichšie ako séria a tuhostne lepšie ako séria.
-> m8rinek: do stran dobry, ale pod auto je to divny. Musim, ale zkontrolovat silentblok pod prevodovkou.
-> Dušan: Takže jsou ty silentbloky měkota? Nebo srovnatelný se serií?
-> death: na me je to moc meky nebo je predni nacatej. Kolikrat se ten motor zhoupne, ze to citim po prdeli.
-> minno: -> Dušan: K těmhle silentblokům z Fe (případně jeden Fa) - první to tu měl tuším Discovera. Co mám zkušenost za cca tři roky provozu auta s těmito siletbloky - krom většího ticha - problém v silentbloku převodovky který nebyl zrovna nejnovější a tak se motor s převodovkou při podřazení dost hýbali v přímém směru. Po nasazení silentbloku z karosy 700 jsem tento nešvar eliminoval.
-> minno: ee, z toho se da vymckat dost
-> Lubes: ja to moc nepoznam tyto vykony mi pripadaji vsechny jako 120ka![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Lubes: ja to moc nepoznam tyto vykony mi pripadaji vsechny jako 120ka
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)