skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
--------------------------
-----
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula na pravdě Boží - komentáře:
10:10:33
19.04.2006
19.04.2006
VeTeV
-> Labros: teda....
08:52:14
19.04.2006
19.04.2006
Labros
-> VeTëV: Ty pernicky... jak bych to.... No ten s Labrosem a autickem je jeste na svete
07:25:40
19.04.2006
19.04.2006
Majkl
-> Labros: Filtr je dobrej, tak ses konečně dočkal
21:50:55
18.04.2006
18.04.2006
VeTeV
-> Labros: prknrj filtr, ale na trenky to nema!!!!
a kde sou moje vejce?
a kde sou moje vejce?
19:33:02
18.04.2006
18.04.2006
Labros
No a taky je to první fotka mýho motoru od doby co mám LEKR, což je od podzimu. Přes zimu poněkud ztratil lesk, ale funguje pořád super.
19:31:24
18.04.2006
18.04.2006
Labros
Přidal jsem fotku sportovního filtru koupenou od black_dragonse. Akorát jsem neměl pořádný materiál, tak je zatím přidělanej takhle. Ale už jsem s tím ujel 150km v pohodě
Pořídil jsem si ho hlavně proto, že žádný jiný filtr se mi nad LEKR nevejde, protože mám pod LEKRem ještě vyrovnávací podložku. Ale zdá se, že je to cítit i na krouťáku. Zatím jsem spokojenej.
Pořídil jsem si ho hlavně proto, že žádný jiný filtr se mi nad LEKR nevejde, protože mám pod LEKRem ještě vyrovnávací podložku. Ale zdá se, že je to cítit i na krouťáku. Zatím jsem spokojenej.
16:02:20
12.04.2006
12.04.2006
kirri
-> Labros: já vím pane
16:00:26
12.04.2006
12.04.2006
Labros
-> kirri: Ty jsi taky vajco.
14:10:13
12.04.2006
12.04.2006
kirri
-> Labros: máš pěkný vajca:)
14:06:45
12.04.2006
12.04.2006
VeTeV
-> Labros: super :-))
venuj je majklovi na jeho hustokar...
a pernicky se nepapaj
venuj je majklovi na jeho hustokar...
a pernicky se nepapaj
13:59:27
12.04.2006
12.04.2006
Labros
-> VeTëV: Trencle už jsou legenda, budu je mít v depozitu a nasazovat jen na srazy!
12:27:13
12.04.2006
12.04.2006
VeTeV
-> Labros: kalhoty pujdou dolu? a nechas si je jako verneho spolecnika? neco jako ma Jizik kapesnicek semenacek?
11:57:31
12.04.2006
12.04.2006
Rumman
-> Labros: Zima je prevít.A když nám to červenec a srpen nezkazí tak letos byla moc pěkná...V pondělí zas 5 cm připadlo...
11:25:48
12.04.2006
12.04.2006
Labros
Jinak dneska konečně dorazilo sání a filtr od black_dragonse, takže až to nahodím dám fotku (snad po víkendu)
11:21:41
12.04.2006
12.04.2006
Labros
-> Majkl: díkes
11:21:21
12.04.2006
12.04.2006
Labros
-> Rumman: díky, no po zimě je z něj trochu Ohnivák...
10:58:32
12.04.2006
12.04.2006
Majkl
-> Labros: ta kto je dobre ze to funguje! gratuluju k uspesne vymene
10:37:44
12.04.2006
12.04.2006
Rumman
-> Labros: Tak mám konečně čest vidět Tvé auto-pěkné,na první pohled série-to mám rád...
10:32:31
10.04.2006
10.04.2006
VeTeV
-> Labros: gratulace!!!