skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
--------------------------
-----
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula na pravdě Boží - komentáře:
16:41:29
11.08.2006
11.08.2006
havlik
-> Labros: a ešte sem chtěl taky říct že přeju hodně štěstí do budoucna a ať vám to vydrží co nejdýl čiliže na furt
16:33:04
11.08.2006
11.08.2006
havlik
-> Labros: jinak vám to oběma moc sluší zamozřejmě že nevěstě víc aj auto vypadá dobře
16:31:50
11.08.2006
11.08.2006
Labros
-> havlik: ty woe a já se s tím tak leštim...
16:30:15
11.08.2006
11.08.2006
havlik
-> Labros: ježís nějakej buran v saku se ti válí po autě eště že to máš vyfocený mu můžem dát přes hubu
16:04:29
23.05.2006
23.05.2006
Labros
Jak říkáte, hlavně že to dobře dopadlo, ale ten motor jsem odprošoval - dávat mu žrát prach to mi bylo sakra líto! Zvlášť když nežere ani kapku oleje.
-> Tuner#2: Jo málo jsem holt utáhnul stahovací pásku.
-> Tuner#2: Jo málo jsem holt utáhnul stahovací pásku.
16:00:30
23.05.2006
23.05.2006
Labros
-> TUNER: No jelo to jak kdyby to mělo nejmíň 10 šemíků navíc.
Ale musim ocenít Tuníka#2, ten jedinej v tom nehledal lajdáctví, ale speciální vyfikundaci - nasávání studeného vzduchu zespoda
Ale musim ocenít Tuníka#2, ten jedinej v tom nehledal lajdáctví, ale speciální vyfikundaci - nasávání studeného vzduchu zespoda
16:00:16
23.05.2006
23.05.2006
kirri
modráááááááááá
14:15:39
23.05.2006
23.05.2006
TUNER
-> Labros: No panáčku,ty máš teda štěstí....To muselo ject coooo...
13:01:58
23.05.2006
23.05.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Labros: No čoveče, nebýt tam to voko na vlečení auta, tak by jsi asi byl bez filtru. Já to tam zkoumal, a říkal jsi, proč to má ten Labros takhle ze spoda - vždyť po pár km to musí mít za*rané jak blázen :o))
11:22:13
22.05.2006
22.05.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Labros: Ahoj, tak co filtr - jak tak koukám na foto, tak asi jen sklouznul z toho prodlouženýho sání co?
15:29:36
25.04.2006
25.04.2006
Majkl
-> VeTëV:
14:55:58
25.04.2006
25.04.2006
VeTeV
-> Labros: opakovani matka moudrosti
14:39:59
25.04.2006
25.04.2006
Labros
-> VeTëV: říkals už asi 5x ;c)
14:28:39
25.04.2006
25.04.2006
VeTeV
-> Majkl: ja ji mam na bile :-))
13:41:09
25.04.2006
25.04.2006
Majkl
-> Labros: aha no vidis tak díky za informejšn
13:39:50
25.04.2006
25.04.2006
Labros
-> Majkl: máš starou páku, pač máš starej typ ložiska s tvarovou pružinou, tohle už nemá pružinu drží to na páce samo takovýma plastovýma packama
12:50:37
25.04.2006
25.04.2006
Majkl
-> Labros: ja uz ani nevim jakou tu paku tam mam ja.. ale asi tu starou ne, kdyz mam prevodovku RV 84, ale na moji prevodovce ze 125 byla asi urcite
11:21:52
25.04.2006
25.04.2006
Labros
Ještě jsem přidal foto převodovky, kterou jsme tam nedávno s VeTeVem dávali. Je na ní vidět vypínací páka a ložisko nejnovějšího typu, kterou jsem z obchodu vyfouknul před nosem Pilotovi105 (neúmyslně, je mi to líto )