skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
--------------------------
-----
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula na pravdě Boží - komentáře:
16:43:51
08.03.2010
08.03.2010
Kapřík
-> Labros: teda ty máš smůlu Někde jsem viděl návod na zabránění vyháčkování dveří. Na táhla ve dveřích tam kdosi dával PET láhve a ono to fungovalo. Ale už nevím kde to tady bylo
22:00:10
07.03.2010
07.03.2010
VeTeV
-> Labros: zadni lemy jsou nacaty, ale jinak je v klidu stale - proti tvy je jak nova
21:48:19
07.03.2010
07.03.2010
Labros
-> VeTeV: co s ní bude dělat? už je vykvetlá ne?
21:46:23
07.03.2010
07.03.2010
VeTeV
-> Labros: kastli jsi nechtel tak ji ceka sberatel u Kolina
21:44:15
07.03.2010
07.03.2010
Labros
-> Kaprof: dík ale daleko..-> Pavel P..: tak snad bude ve středu sraz u Rudolfa že bych si ji vzal. -> VeTeV: budiž jí kovošrot lehkej
21:15:27
07.03.2010
07.03.2010
Kaprof-Pisařík
-> VeTeV: ja nevim garaž by volná byla ještě neposlal si mi žadnou fotkukdyžtak SZ at to tu nezasirame:-)
21:13:27
07.03.2010
07.03.2010
VeTeV
-> Kaprof: a co pak ji u vas ceka holku? kastle by bylo celkem skoda
21:12:43
07.03.2010
07.03.2010
Pavel P..
-> Kaprof: ty vandráku... ty máš tě škodovek taky málo co?
21:11:06
07.03.2010
07.03.2010
Kaprof-Pisařík
-> VeTeV: vubec nevim kam pojede:-))
-> Labros: kdybys nesehnal a měl cestu pres nás tak se stav mám jich dost
-> Labros: kdybys nesehnal a měl cestu pres nás tak se stav mám jich dost
21:08:41
07.03.2010
07.03.2010
VeTeV
-> Labros: bila ma baterku za 200 :-)) a jak rikam u nas neni treba - me se to tam nestalo co to tam stoji - a hlavne bilou uz ceka posledni cesta pod nasim vedenim - takze je me tak nejak u ....
21:06:19
07.03.2010
07.03.2010
Pavel P..
Tak to potěší, parkuj to někde jinde kde je víc živo.
Sametku bych měl mít z vybrakovanejch dveří..
Sametku bych měl mít z vybrakovanejch dveří..
20:58:12
07.03.2010
07.03.2010
Labros
-> VeTeV: tak si vyndej aku, jestli nemáš zajištěno.. A ještě se na virtu chlubíš, že máš vartu silver
20:56:43
07.03.2010
07.03.2010
Labros
-> minno: jo, bohužel tu žijou vagabundi budu muset nainstalovat nějakou zábranu proti vyháčkování a nenechávat aku v autě.. Naštěstí jinak žádná škoda, šlo jim evidentně jen o tu baterku.
20:54:35
07.03.2010
07.03.2010
minno
-> Labros: čože? zase? to by človeka šľak trafil.....
20:52:25
07.03.2010
07.03.2010
VeTeV
-> Labros: ty vole u vas je koukam nejak zivo - bila se nehejbe x mesicu a nic
20:49:56
07.03.2010
07.03.2010
Labros
Dneska jsem zjistil, že mi škodovku vyháčkovalo nějaké hovado. Následkem toho sháním dobrou duši, která mi pomůže sehnat vnější sametku do řidičových dveří. Předpokládám, že běžně k sehnání v krámech není.
Vzal si jen baterku a bedničku s nářadím, nebyla to velká škoda, ale naštvalo mě to. Neměl zájem o lékárnu (prošlou), kabely ani tažný lano.
Vzal si jen baterku a bedničku s nářadím, nebyla to velká škoda, ale naštvalo mě to. Neměl zájem o lékárnu (prošlou), kabely ani tažný lano.
23:27:01
21.01.2010
21.01.2010
gim
-> Labros: napodobne :-) ale je docela legrace se skudkou hrabat i na 3, tuplem 105 :-D
16:28:52
21.01.2010
21.01.2010
Labros
-> Pavel P..: No ono taky záleží na stáří, i když ty OR6 už se asi taky pěkně dlouho nevyráběj to už radši nějaký nový, ale to se mi na tu jednu vyjížďku za 14 dní moc nevyplatí.
Jinak samozřejmě a, b i c jsou správně.
Jinak samozřejmě a, b i c jsou správně.
15:54:52
21.01.2010
21.01.2010
Pavel P..
-> Labros: to pak zlatý OR6 proti těmhle šunkám
15:52:59
21.01.2010
21.01.2010
Labros
-> Matthes, záškodník z TechWebu: nee, OR6 ne já jezdím na škodovce východoněmeckou kvalitu Pneumant