Takže díky Pavlovi za zázemí a pomoc, vyklepali jsme trochu blatníky a nasadili přední čelo, nedalo až takovou práci to tam napasovat, i když to pasuje v rámci možností, na vyklepané blatníky.. Ale když je tam nárazník tak ani není moc poznat.
Dotěsnil jsem sací a karbec, volnoběh je +- ok, a celkem to i jede, když teda zrovna nemlátěj ventily, který občas klepou brutálně - asi šmejdský rozdělovač, ale bohužel zrovna nemám stroboskop - šlohli mi ho...
Takže už z toho mám lepší pocit, už si jízdu v rámci možností i užívám ;) Občas je to teda jízda jak po D1, nějaký kolo je asi brutálně šišatý, při rychlosti kolem 60kmh se to pěkně klepe, ale při stovce se celkem dá jet ;)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
--------------------------
-----
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula na pravdě Boží - komentáře:
21:41:41
08.09.2009
08.09.2009
Labros
-> Quest: zatím nemám moc co fotit, ještě jsem to ani neumyl od bláta, zatím jsem se hrabal hlavně v motoru, kterej je stejně pořád rozhašenej, až to začne k něčemu vypadat, začnu fotit.
17:13:11
08.09.2009
08.09.2009
Quest
toho motoru bude škoda no:( snad to bude opravitelné :( držím palce a chtělo by to fotky, hlavně do toho s optimizmem.
13:08:01
08.09.2009
08.09.2009
Labros
-> Kapřík: jj, akorát tenhle vnitřek byl úplně zánovní z origo motoru, co měl bez generálky najeto asi 10 tisíc. a takové díly se neseženou ani v origo síti, natož v aftermarketu. No ale máš pravdu, asi by se to řešilo nějak tak jak říkáš, sice bych na to momentálně vůbec neměl chuť, ale nakonec bych to auto asi nezrušil, když už se na něm tolik vyvařovalo. Jen bych určitě radši šel do vnitřku z fábky místo fáčka, pokud by to bylo finančně únosné.
09:50:51
08.09.2009
08.09.2009
Kapřík
-> Labros: když by byl v háji motor tak není problém tam dát vnitřek z jihého fáva. Rozhodně to není důvod rušit auto Máš na tom dost práce a motor tě určitě nezastaví. Přeju pevné nervy
16:12:28
07.09.2009
07.09.2009
Labros
-> minno: díky za důvěru, ale sám tomu věřím tak max. na 50%.
15:54:15
07.09.2009
07.09.2009
minno
-> Labros: dúfam a verím, že do Jihomoraváku všetko úspešne zvládneš dať do poriadku a poctíš nás svojou návštevou
15:29:21
07.09.2009
07.09.2009
Labros
-> Quest: dře to... Dneska jsem podruhý odvezl přední čelo k nalakování, poprvé se barva zvedla. Teď by se mělo povést, díky nastříkání dvousložkového plniče Větévkou. Pořád mám problémy se startérem, ale není to jen chyba startéru, ale snad je něco i s věncem, nebo nevím čím.. Startér jakoby překonával nějaký obrovský odpor. Evidentně mi to přisává falešný vzduch pod karbec, chystám se vyříznout si nové těsnění z pertinaxu, nebo jak se tomu papíru říká. Chladí to zdá se dobře, postupně čistím zbytky olejového šlemu. Altík po repasi funguje dobře.
Spaliny smrdí po oleji, takže motor asi dostal pěknou čočku. A zdá se že to smrdí od výfuku i v interiéru, ale nenašel jsem netěsnost výfuku. Tlumiče jsou v háji, ale mám v zásobě nové. Ale kola jsou nabouraný pořádně, při jízdě mi to duní v rytmu odvalování kola. Celý auto je takový neklidný.
Dál se chystám nastrojit nové dveře a pokusit se srovnat blatníky, nasadit čelo a vyměnit dveře.
Ale hlavně musím dát dopořádku motor, od toho se bude odvíjet všechno ostatní. Pokud by se ukázalo, že ten motor je v háji, tak asi nemá cenu zachraňovat auto.
Spaliny smrdí po oleji, takže motor asi dostal pěknou čočku. A zdá se že to smrdí od výfuku i v interiéru, ale nenašel jsem netěsnost výfuku. Tlumiče jsou v háji, ale mám v zásobě nové. Ale kola jsou nabouraný pořádně, při jízdě mi to duní v rytmu odvalování kola. Celý auto je takový neklidný.
Dál se chystám nastrojit nové dveře a pokusit se srovnat blatníky, nasadit čelo a vyměnit dveře.
Ale hlavně musím dát dopořádku motor, od toho se bude odvíjet všechno ostatní. Pokud by se ukázalo, že ten motor je v háji, tak asi nemá cenu zachraňovat auto.
18:51:55
04.09.2009
04.09.2009
Quest
tak co jak to de?
12:38:55
03.09.2009
03.09.2009
Labros
Výborná zkušenost s novými startovacími kabely a novou baterkou!
1) repasován altík, nové diody, ložiska, regulátor půl roku starý
2) vyndán startér, vyměněno jedno pouzdro, důkladně promazáno, zkontrolováno, startér namontován zpátky
3) startér pořád zadrhává při startování, podezření na novou baterku
4) připojeno druhé auto novými startovacími kabely, následuje ohňostroj
5) baterka ze škodovky odpojena, opětné připojení kabely na druhé auto
6) ohledání kabelů, otočené barevné bužírky na krokodýlech kabelů, čili přepólování při připojení druhé baterky
7) ECU i altík ve focusu zdá se přežily, diody v altíku ve škodovce zatím nevím, kabely vráceny, diody mám případně reklamovat. Zítra snad zjistím, jestli budu reklamovat i baterku, nebo je jiný problém.
Paráda!
1) repasován altík, nové diody, ložiska, regulátor půl roku starý
2) vyndán startér, vyměněno jedno pouzdro, důkladně promazáno, zkontrolováno, startér namontován zpátky
3) startér pořád zadrhává při startování, podezření na novou baterku
4) připojeno druhé auto novými startovacími kabely, následuje ohňostroj
5) baterka ze škodovky odpojena, opětné připojení kabely na druhé auto
6) ohledání kabelů, otočené barevné bužírky na krokodýlech kabelů, čili přepólování při připojení druhé baterky
7) ECU i altík ve focusu zdá se přežily, diody v altíku ve škodovce zatím nevím, kabely vráceny, diody mám případně reklamovat. Zítra snad zjistím, jestli budu reklamovat i baterku, nebo je jiný problém.
Paráda!
13:58:25
31.08.2009
31.08.2009
Labros
Přední čelo se lakuje, mechanismus stěračů vyměněn, největší práce bylo oddělat starý.. Pořádná dávka MD spreje a nadávek nakonec zabraly!
13:57:35
31.08.2009
31.08.2009
Labros
-> Pavel P..: napíšu na icq
07:39:22
31.08.2009
31.08.2009
suri
-> Pavel P..: mojim dvojramenny to ide pekne , taky stari zo sociku
06:35:47
31.08.2009
31.08.2009
Pavel P..
-> Labros: mám ale zadní ložisko jde blbě.. musíš pod něj dát nějakej kus plechu s výkrojem pro hřídel.
11:07:11
30.08.2009
30.08.2009
Labros
Jestli byste někdo měl v Praze stahovák ložisek, potřeboval bych stáhnout zadní ložisko z hřídele altíku, a mohl byste ho zapůjčit, díky za nabídky.
11:06:23
30.08.2009
30.08.2009
Labros
Quest 28.08.09 22:35:47 napsal:
Čůrácí, to se jinak nedá vysvětlit, mno co bráchovi taky túle vykopli
na parkovišti okno, ale asi když uviděli co se skrývá v interiéru tak
radši utekli
Krajta tygrovitá?
Čůrácí, to se jinak nedá vysvětlit, mno co bráchovi taky túle vykopli
na parkovišti okno, ale asi když uviděli co se skrývá v interiéru tak
radši utekli
Krajta tygrovitá?
22:35:47
28.08.2009
28.08.2009
Quest
Čůrácí, to se jinak nedá vysvětlit, mno co bráchovi taky túle vykopli na parkovišti okno, ale asi když uviděli co se skrývá v interiéru tak radši utekli tatovi zase někdo vzal včera auto hřebíkem.... to je tak to auto dat do klece na deset zámků...
11:53:42
28.08.2009
28.08.2009
Labros
-> jerzy: no možná to tak vypadá, že je to záhada, ale všechno asi bude mít svoji příčinu. Vypadá to, že do altíku se dostalo bláto, protože druhovýrobní relé nepochopitelně nezakrývá celou díru do altíku a je tam mezera. Proč nedobíjí přesně nevím, ale možná odešla dioda, to se může stát, anebo ten regulátor je šmejd. Možná budu repasovat altík. Startér se zdá se kouše a to je možná tím, že jsem do něj na podzim dával nový futra a zdály se mi divný, byly v tom obalu dost volně. Už jsem koupil nový. Taky jsem pod motorem neměl levej kryt od doby, co jsem každou chvíli vyndaval motor, paradoxně už jsem měl koupenej novej a skoro nalakovanej, ale nestihnul jsem ho tam dát, než auto ukradly - škoda. Nemusel ten motor teď být takovej zasranej. Taky jsem zjistil, že i drahá podložka pod karbecem za 5 kilo se začíná rozpadat, asi budu muset koupit zase celou novou sadu i s plechem a šroubama. Clonítko uvnitř a stěrač se musely ulomit tím, jak s tím rajtovali po poli. Dveře jsem taky připravoval na výměnu, tak jestli s nima zacházeli jak hovada, tak bych se nedivil, že je doje*ali.
01:32:00
28.08.2009
28.08.2009
jerzy
-> Labros: tyjo mam z toho pocit jak kdyby ti zmetci nechali v tom aute nejakou spatnou auru a nic ted nefunguje jak ma. musi to byt neprijemne, obdivuju tve odhodlani. ja bych to asi musel nechat aspon mesic stat nez bych se odhodlal na to sahnout...
00:45:34
26.08.2009
26.08.2009
gim
-> Labros: tak to by bylo hodne nemile... rezat do sloupku a davat ho dohromady by bylo asi dost o hubu