skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
--------------------------
-----
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula na pravdě Boží - komentáře:
16:03:09
17.09.2009
17.09.2009
minno
-> Karel.: v tomto vlákne 2, vo fóre k zrazu ďalších 875697
16:02:20
17.09.2009
17.09.2009
Karel.
-> minno: tak zatím jste jen 2, to má za 10 minut hotoví
16:01:27
17.09.2009
17.09.2009
minno
-> Karel.: myslíš, že Kapřík nás stihne v sobotu všetkých "objet"?:D Aj ja chcem motor poladiť.
15:59:20
17.09.2009
17.09.2009
Karel.
-> Labros: Kapřík psal, že bere na sraz ten svůj stroboskop, takže tam ti to může poladit
14:25:19
17.09.2009
17.09.2009
Labros
-> Pavel P..: a hele pán se nepochlubil, no výbojku není problém napájet novou.
13:20:56
17.09.2009
17.09.2009
Pavel P..
-> Labros: já bych měl strobáč Paltest JT50, ovšem má v hajzlu výbojku, takže nebilká... až se někdy dokopu k opravě tak ti ho pujčim
12:18:32
17.09.2009
17.09.2009
minno
-> Labros: tak super
12:12:44
17.09.2009
17.09.2009
Labros
-> minno: nahodil jsem jiný rozdělovač.. Ten co tam byl, měla být nouzovka, než si dodělám rozdělovač od Kinga, chtěl jsem tam dát jinou odstředivou regulaci. Ale než jsem se k tomu dokopal, tak mi auto ukradli a čínský rozdělovač dodělali (poslal mi ho někdo z virtu s tím, že ho údajně koupil za 1800, což je cena Magnetonu, zatímco číňan stojí snad 800.) Takže číňan měl už naprosto dodělanou odstředivou regulaci, mohl mít konstantní předstih tak 20-30°, z toho problémy při startování (pálil proti startéru) a mlácení ventilů. Sice mě to předtím napadlo a zkoušel jsem předstih o kus zmenšit, ale nesundal jsem víčko a tak nezjistil, v jakém stavu to opravdu je a o kolik bych tím musel pootočit, aby se mohlo ukázat zlepšení.
Takže teď mám Kingovský rozdělovač pro změnu se 105kovou regulací, ta se mi dřív ještě s kontaktním zapalováním zdála na mojem motoru nejlepší. Předstih mám nějaký náhodný, ale jede to a až potkám někoho se stroboskopem, doladím to. Můj strobáč bohužel zmizel s autem.
Takže teď mám Kingovský rozdělovač pro změnu se 105kovou regulací, ta se mi dřív ještě s kontaktním zapalováním zdála na mojem motoru nejlepší. Předstih mám nějaký náhodný, ale jede to a až potkám někoho se stroboskopem, doladím to. Můj strobáč bohužel zmizel s autem.
12:07:49
17.09.2009
17.09.2009
minno
-> Labros: čo si ešte doopravil teda na tom motore, že je už OK?
12:00:48
17.09.2009
17.09.2009
Labros
Tak motor už zas šlape jak hodinky, díky bohu.. Zbývá dořešit filtrbox, AC pumpu, karoserii a může se vyrazit na Brno ;)
12:37:11
16.09.2009
16.09.2009
Labros
-> minno: čoveče asi to přestříknu krupičkou, takovou tou černou měkkou srajdou, a na to modrým sprejem. Spodek čela mám stejně taky s tou krupičkou.
12:32:55
16.09.2009
16.09.2009
minno
-> Labros: no pekne ste ten predok spravili :) tie spodné vygitované časti blatníkov budeš ešte dostriekávať, alebo to len tak zatrieš štetcom?
11:12:14
16.09.2009
16.09.2009
Labros
jinak jsem přidal foto předku pospravovaného s Pavlem.
11:07:37
16.09.2009
16.09.2009
pyroman
-> Labros: pod lis nejde... chci ho prodat a už se i pár lidí ozvalo, ale vyvaření kastle bude stát asi balík - viz nový fotky u mě u auta
11:06:13
16.09.2009
16.09.2009
Labros
-> pyroman: bohužel o všech tvejch autech nemám přehled, ale masku uvítám, i když GLko potká krutej osud napíšu SZ.
11:05:13
16.09.2009
16.09.2009
pyroman
-> Labros: v době když si mi psal tak sem měl v plánu si GLko nechat a pak by mi chyběla, ale plány se mění
11:03:24
16.09.2009
16.09.2009
Labros
-> pyroman: zdar, jasný, sice mi jednu slíbil onda, ale spíš sem ho ukecal, chtěli ji pro sebe, tak mu napíšu že slavný pan Pyroman se taky slitoval
11:01:43
16.09.2009
16.09.2009
pyroman
-> Labros: zdravím pane... ještě sháníš tu půlenou masku? po prodeji GLka mi jedna zůstane
09:51:10
14.09.2009
14.09.2009
Labros
Další včerejší poznatky:
- nabouraná nádrž, možná bude mít trochu zmenšenou kapacitu, ale naštěstí neteče
- trochu i prohnutá podlaha, stopy po přistání na břicho
- jelikož se z předních blatníků odloupnul v místě ohybu lak, zjistil jsem, že lakýra nejen lak zprasil, ale ještě k tom zřejmě stříknul BARVU NA HOLÝ PLECH. Pod tenkou vrstvičkou barvy je holý plech. Pan Brábník a jeho lakýra JE PRASE!!! www.volny.cz/bbrabnik
- nabouraná nádrž, možná bude mít trochu zmenšenou kapacitu, ale naštěstí neteče
- trochu i prohnutá podlaha, stopy po přistání na břicho
- jelikož se z předních blatníků odloupnul v místě ohybu lak, zjistil jsem, že lakýra nejen lak zprasil, ale ještě k tom zřejmě stříknul BARVU NA HOLÝ PLECH. Pod tenkou vrstvičkou barvy je holý plech. Pan Brábník a jeho lakýra JE PRASE!!! www.volny.cz/bbrabnik
23:12:59
13.09.2009
13.09.2009
petr s
-> Labros: Tam může být i šmejd benzín