Galánka (130GL) Galánka (130GL)

komentáře | popis | fotky | k.jarek | 12.09.24 09:59 | 37x v oblíbených
Tož rád bych vám představil moju Galánku. Jedná sa o Škodu 130GL v původním stavu. Galánku su kúpil v březnu 2018 s nájezdem 40500km a nyní su jejím třetím majitelem.

Auto bylo vyrobeno v roce 1987 ve Vrchlabí. Galánka je v původní korálové červeni, byla garážovaná a je tak téměř bez vad. Mám v plánu na autě opravit všecky potřebné drobnosti a auto udržovat v původním stavu.





Provedené úpravy

Motor:

- vzduchový filtr MANN MF C1150

- seřízeny ventilové vůle

- vyměněné těsnění pod ventilovým víkem, víkem zdvihátek a vanou

- olej Motul Eighties 10W-40

- olejový filtr MANN W712/43

- zapalování bezkontakt (864) s úpravou od Petra Urbana

- zapalovací kabely NGK

- svíčky NGK BP6HS

- částečná repase karbecu

- vyměněné rozvody

- vyměněna hadice posilovače brzd a podtlakové regulace rozdělovače

- baterie VARTA SILVER Dynamic 52Ah C6

- vyměněna původní cívka za Fávo cívku

- ETZ od BERU

- karbec přetryskován na 120/190 a 135/160 a tryska sytiče vyměněna za 140

- hlava s ventily z Fa a úpravou na gufírka od MOLSO



Převodovka :

- olej Shell Spirax S4 G 75W-90

- vyměněn těsnící kroužek náhonu rychloměru, manžeta táhla a těsnění víka

- vyměněny gufera poloos

- natřeny poloosy a spouštěč

- lehce líznutý setrvák kvůli poškození

- lamela Sachs

- přítlačák Valeo



Karoserie:

- rozleštěný a zavoskovaný lak

- nové kryty zadních světel

- rozleštěné kryty (nyní již záložních) zadních světel

- ošetření plastů

- rozleštěné kryty předních směrovek

- oprava menší rzi na podlaze u spolujezdce

- uložení motoru (tvrdý/měkký)

- dutiny vystříkané Body 900



Podvozek:

- pneumatiky Falken Sincera SN832 Ecorun 165/80R13 83T

- přední tlumiče z Žigula (KYB), zadní tlumiče z Patrola (Sachs)

- nové zadní pružiny

- nerezové pístky brzd od Jindase



Interiér:

- vyměněny prasklé objímky opěrek

- Hasičák 6kg

- kormidlo Kolíňák

- rádio JVC KD-X351BT

- repro Sinus live



------------------------- -----------

Nordkapp 2024:

Po pěti letech se opět ozvalo volání Vikingů a tak jsme tentokrát s Bukajem a Jindřiškou vyrazili na sever s cílem zdolat Nordkapp. Seznam projetých zemí se tentokrát rozšířil ještě o Finsko. Celkově se mi podařilo ujet 8532km. Co se týče závad, tak se muselo řešit snad jen jednou zaklepané ventily (po průletu přes Německo), netěsnící ventil posilovače (netěsnil již dříve), motorek ostřikovačů náhle zakukal uprostřed Norska a špatná kostra potkávačky (Švédsko). Tímto děkuju Bukajovi za průběžný servis.:-) Co jsem si všiml, tak nejstarší Škodovky byly Pickup (nemluvě o VW Caddy variantách), jedničkové Ovečky a jedničkové Fóbie.

Menší průřez z cesty: photos.app.goo.gl/UdhQEAu cUHc7YXGg7



Dovolenkaris Švédis 2019:

S Bordererem sme dali společnou dovolenou ve Švédsku. Výčet navštívených zemí tvoří Polsko, Německo, Švédsko, Norsko a Dánsko. V Galánce su stihl najet 5081 km a během cesty sa jí vyhnuly vážné závady. Jediné, co sa projevilo byl pozaseklý termostat, lehké přibržďování levého zadního kola (to opravila jízda po „polské obranné silnici“:-D) a hučící ložisko na pravém zadním kole (pravděpodobně bylo načaté již před odjezdem a já si toho nevšiml). Co sa Škodovek týče, nejstarší potkané Škodovky byly Felicie (krátké, dlouhé aj pickup).



------------------------- -----------

Záznamy:

31.8. 2024 - Opraven motorek stěračů a rozpadlý faston couvačky (děkuju Bukaji)

18.7. 2024 - Nahozeny nové stěrače + prostříknutí tahla

6.7. 2024 - vyměněn altík za funglovku (děkuju Bukaji) a pořešeno natočení rozdělovače.

3.5. 2024 - nový chladiče (Nissens) na místě

2.5. 2024 - vymontování poškozeného chladiče

1.5. 2024 - úprava karburace a debordelizace garáže

30.4. 2024 - výměna oleje (Motul Eighties 10W-40) a filtru

29.4. 2024 - úspěšná návštěva STK

28.4. 2024 - promazání svisláků

30.3. 2024 - repase poloos

23.3. 2024 - výměna převoďáku, ošetření drobné rzi u zadního nosníku

22.3. 2024 - seřízení vůlí ventilů

2023 - najeto ~61800 km

říjen 2023 - oprava přesahů, čistka motoru a chlazení

17.9. 2023 - Promazání rozdělovače, údržba svisláků

4.8. 2023 - snad vyřešen problém s mazáním

27.7. - výměna oleje za Elf Evolution 700 STI (10W-40)

2. 6. 2023 - Oprava špatného řazení (nahrazena guma u spoje táhla s konzolí)

27. 5. 2023 - Výměna prasklé hadice k PSV

26. 5. 2023 - LED podsvícení budíků

24. 5. 2023 - vyměněn olej v převodovce (Valvoline gear oil 75W-90)

30. 4. 2023 - Seřízení vůlí ventilů, úplná vyměněna cívky starteru

10. 4. 2023 - Výměna oleje (Valvoline VR1 10W-60) a olejového filtru, vyměněn spolujezdcův pás za funkční

6. 4. 2023 - Karbec po repasování (díky moc, Bukaji)

2022 - najeto ~ 59500km

1. 5. 2022 - Repase hydrauliky

12. 4. 2022 - Nová STK

Březen 2022 - Výměna čidla teploty, výměna spínače větráku a předělání na relé, nastavení vůlí a předstihu, oprava propáleného levého krycího plechu, promazání svisláku, menší debordelizace.

24. 2. 2022 - Utěsnění táhla guferem

15. 2. 2022 - Seřízení ventilů, dotažení víka palivové pumpy, debordelizace. Ošetření oprýskané barvy na některých částech náprav.

2021 - najeto ~ 59000km

4. 11. 2021 - Zapalovací kabely NGK, nové čidlo tlaku oleje, spojovací materiál řízení a vyměněné některé poškozené plasty v interiéru.

7. 9. 2021 - Vyměněn budík teploty za jiný (teplota držela)

1. 7. 2021 - Vyměněn termospínač větráku

5. 6. 2021 - Seřízení ventilů a karbce, vyměněn olej (Liqui Moly Race Tech GT1 10W-60) a olejový filtr, nasazeny plech ropovodů a kryt nádrže.

28. 4. - 3. 6. 2021 - Výměna hadic chladícího okruhu, vrácení zrepasované pumpy, čistka topení a chladiče, rovnání zmuchlaného úchytu přední zástěrky (po minulém majiteli) a vyčištění předního koberce.

19. - 27. 4. 2021 - Výměna hlavy

30. 3. 2021 - Oprava zadní mlhovky, omytí a debordelizace č. 1

28. 3. 2021 - Namazání svisláků

17. 3. 2021 - Výměna čidla zpátečky

24. 2. 2021 - První letošní projížďka ~115 km

2020 - najeto ~57500 km

7. 11. 2020 - Pravděpodobně poslední projížďka sezóny, dohuštěno, natankováno.

27. - 30. 8 . 2020 - Repase řízení

15. 8. 2020 - Výměna původních „ostrouhaných“ matic kol za nové a očištění disků.

14. 8. 2020 - Výměna předních tlumičů (Žigul od KYB), zadních tlumičů (Patrol od Sachs) a origo zadních pružin. Ošetření oprýskané barvy na některých částech náprav.

12. 7. 2020 - Seřízení ručky, naleštění, kratší testovací jízda

6. 7. 2020 - Dnes nasazeno pravděpodobně konečné sestavení karbce, opětovně zařazeny maziva do výbavy.

17. 6. 2020 - Provrtání trysky a nakonec úprava druhého stupně karbce na 140/140. Testování proběhne cestou do/z Běšin.

5. 6. 2020 - Dokončena výměna ložisek zadní nápravy (druhá strana)

22. 5. 2020 - Nová plíce, výměna svíček, nová lékárnička namísto předchozí načaté a doplněná nad rámec požadavků, dotankováno a dohuštěné pneu.

25. 4. 2020 - výměna o-kroužku podtlaku brzd

24. 4. 2020 - repas vodního čerpadla, zvedák uchycen v motoráku, tak jak má být:-)

22. 4. 2020 - naskládání věcí do auta, hození do gala (částečně vnitřek + voskování kastle a ošetření plastů), kontrola provozních kapalin

20. 4. 2020 - seřízení vůlí ventilů, dotažení spojů na karbci a palivovém čerpadle, kontrola svíček, opětovné natření ramena odrezovačem, oprášení kastle po zimě:-)

17. 4. 2020 - vyměněn olej (Total Quartz 7000), olejový filtr, pár míst na podélném ramenu obroušeno a natřeno odrezovačem

8. 4. 2020 - zmenšení vůle na kosti

zima/jaro - ložiska zadní nápravy; najeto ~51500 km

28. 9. 2019 - vyměněn původní termostat za nový Vernet, dofouknutí pneu

23. 9. 2019 - přetryskování a přetěsnění karbce

20. 9. 2019 - vyměněno těsnění šroubů víka ventilů, karbec sundán a rozebrán

19. 7. - 4. 8. 2019 - dovolenkaris (Švédsko) - 2. 8. najeto 50000km, 3. 8. překročeno 51000km

19. 7. 2019 - úspěšná návštěva STK

17. 7. 2019 - výměna hasičáku za nový, plně funkční a s vyšší hasební schopností

16. 7. 2019 - seřízení vůlí ventilů na předepsané hodnoty, zajištění palivové cesty proti samovolnému rozpojení

3. 7. 2019 - rezerva uvedena do funkčního stavu, oprava průchodky v kaslíku baterie

2. 7. 2019 - výměna lanovodu a lanka sytiče (znovu a lépe => uvidíme, co sa dodrbe včíl:-D)

28. 6. 2019 - nahozený rozdělovač upravený od Petra Urbana, máznuty svisláky

24. 6. 2019 - výměna repro za Sinus live, dolítí oleje

21. 6. 2019 - seřízení ventilových vůlí

12. 6. 2019 - vyklepání promáčkliny v čele, ošetření vnějších plastů, mytí oken a úklid vnitřku

6. 6. 2019 - voskování karoserie, ošetření vnitřních plastů, palubky a tapeců, drobné ošetření čela

5. 6. 2019 - vyměněn lanovod sytiče včetně lanka

4. 6. 2019 - po výměně fouklého těsnění hlavy (voda do spalováku)

29. 5. 2019 - oprava těsnění střešáku (zatím netestováno)

9. 5. 2019 - čištění, voskování, ošetření plastů...; dodělán mikrofon rádia

8. 5. 2019 - seřízení spojky, částečný úklid vnitřku

6. 5. 2019 - vyměněno poškozené vodní čerpadlo za nové (GRAF), zprovozněn chladící okruh + volnoběžné testování chlazení a motoru na poškození přehřátím

28. 4. 2019 - dodatečné ukostření motoru přímo na baterii, najeto 45000km

27. 4. 2019 - nasazena ETZ od BERU a nový rozdělovač (864), vyměněn prasklý kryt mlhovky za nepoškozený

20. 4. 2019 - výměna oleje (Liqui Moly MoS2 Leichtlauf 10W-40), olejového filtru a přetěsnění vany

19. 4. 2019 - pokračování ve výplachu

18. 4. 2019 - dofouknutí předních pneu, úprava/oprava kostry ETZ, výměna rádia (JVC KD-X351BT)

17. 4. 2019 - pokračování ve výplachu chladící soustavy, úprava bohatosti směsi

16. 4. 2019 - kontrola a očištení svíček, výměna krytů zadních světel, výplach chladící soustavy, umytí a naleštění, ošetření venkovních plastů

15. 4. 2019 - vyměněn těsnící kroužek výpušťáku převodovky (pod rozvodovkou), dofouknutí zadních pneu, úprava zadních zástěrek, natření výfuku a svodů

14. 4. 2019 - nasazen zadní nárazník, příprava na výplach chladící soustavy

17. 2. 2019 - vyměněna přední žárovka, opravena rez pod držákem zadní mlhovky a nasazena mlhovka, menší úklid interieru

16. 2. 2019 - motor kompletně zakrytován, dozapojena elektrika, vyměněna nefunkční žárovka a vyměněno kormidlo za Kolíňák:-)

26. 1. 2019 - výměna původní cívky za Fávo cívku a přidělán držák hasičáku

13. 1. 2019 - zapojen chladící okruh, elektřina a konečně start:-)

12. 1. 2019 - kompletně osazena spojka, opraveno uchycení výfuku, motor konečně na svém místě

24. 12. 2018 - převodovka, poloosy aj spouštěč opět na svém místě

2018/2019: najeto ~44000 km

25. 11. 2018 - natřeny poloosy a spouštěč motoru (+5hp :-D)

24. 11. 2018 - obroušeny poloosy a spouštěč

16. 11. 2018 - výměna gufer poloos, těsnícího kroužku na náhonu rychloměru, manžeta táhla a těsnění víka

9. 11. 2018 - lehce stočený setrvák kvůli prasklinám

30. 10. 2018 - vyndáno ložisko spojky a vyčištěn zvon převodovky; úplné vytažení převodovky

27. 10. 2018 - vyměněno ložisko kliky (ZKL 6202Z) a gufero kliky; vyčištěn prostor spojky

26. 10. 2018 - vyměněny gumičky za spínači osvětlení otevřených dveří; vytažen motor

24. 10. 2018 - výměna baterie (VARTA SILVER Dynamic 52Ah C6) a prasklých objímek opěrek

3. 10. 2018 - oprava těsnění střešáku (zatím netestováno:-D)

27. 9. 2018 - vyměněna membrána aceleračni pumpičky za novou

21. 9..2018 - vyměněn olej v převodovce (Shell Spirax S4 G 75W-90)

19. 9. 2018 - doošetření zbytku dutin (Body 900)

17. 9. 2018 - ošetření většiny dutin (Body 900)

4. 9. 2018 - zprovozněné vnitřní osvětlení, vyměněny zadní lapače a ošetřeny místa okolo

1. 9. 2018 - máznuty svisláky, vyměněno levé zpětné za nepoškozené, promáznutí kloubu řadičky

27. 8. 2018 - opraveny ostřikovače

18. 8. 2018 - vyměněno uložení motoru v kombinaci tvrdy/měkký

13. 8. 2018 - vyměněno víčko expanzky, doplněno asi 0,4l oleje

20. 7. 2018 - vyměněn kryt zadního světla za nepoškozený (díky moc RAPLTM;-))

5. 7. 2018 - ošetřeny plasty a těsnění střešáku, opravena zadní mlhovka

2. 7. 2018 - doplnění přibližně 0,2l oleje

1. 7. 2018 - doopravena podlaha u spolujezdce

duben až červen - výměna oleje (Mogul Extreme 10W-40), filtrů, svíček, rozvodů, hadice posilovače a podtlakové regulace, ošetření laku a rozleštění zadních světel, přezutí (Falken SN832)

Galánka (130GL) - komentáře:

15:26:41
27.04.2020
k.jarek
-> Bukaj: 52 Též su čekal všecko, ale ne to, že na ponku budu mít hromádku prášku a asi dva tři malé nerozdrolené kousky. Ale gumová část byla zcela v pořádku a pružina též vypadala v cajku, možná už lehce unavená, ale přišla mi stále dostatečně funkční. Protikus byl v pořádku, ale stejně došlo na výměnu i toho.

Jinak, to že je to druhovýroba sa pozná pode toho plechového kroužku? Už si nevzpomenu, zda bylo vespod Gumokov nebo ne, takže si mňa tím krapet zaskočil.
upraveno 1x, naposled 27.04.2020 15:27:05
08:26:53
27.04.2020
Bukaj
-> k.jarek 24.04.20 16:33:36: Zajímavé, jak se třecí část druhovýrobní ucpávky dokáže rozpadnout9

U originální Gumokov ucpávky se po čase (cca 20 let i více) roztrhla gumová část v místě ohybu, ale ten třecí segment vydržel, maximálně se do něj vydřely drážky o (korozí) poškozený ocelový protikus u delší dobu nepoužívaných vozů...
16:37:02
24.04.2020
k.jarek
16:34:58
24.04.2020
k.jarek
16:33:36
24.04.2020
k.jarek
A to je důvod, proč mi loni vylítla voda pumpou a při pokusu o dolití telko čůro ven...8 Při sundání z hřídele sa ten popraskaný vršek rozsypal doslova na prach.
zvětšit Galánka (130GL) - obrázek od k.jarek vložen 24.04.2020 16:33:36
16:31:22
24.04.2020
k.jarek
Konečně sem si našel čas na repas původního vodního čerpadla. Původní stav po vylisování...
zvětšit Galánka (130GL) - obrázek od k.jarek vložen 24.04.2020 16:31:22
10:24:51
12.01.2020
k.jarek
-> minno: Je to na facku, ale nedalo sa jinak8 Měsíc sem byl bez hřídele a zbytek probíhal pomalu kvůli bojovým podmínkám (v garáži můžu formálně jen parkovat, ne dělat z toho dílnu takže sem tam mohl dělat enem chvílu po po práci, než sa začnou vracet lidi z roboty) a protože su nářadí pořizoval postupně podle toho co zrovna chybělo (což zabralo též nějaký čas)...7

No, včíl už vím co a jak a mám udělané aj přípravky, tož příště už to půjde rychle4



EDIT: A v té zimě sa mi tam též nechtělo každý den1
upraveno 2x, naposled 12.01.2020 10:34:32
10:05:11
12.01.2020
minno
-> k.jarek: 2 mesiace výmena ložísk? :)
18:45:20
11.01.2020
k.jarek
Konečně zas pojízdný. Velké díky ovšem patří Bukajovi za záchranu4 Včíl ešče pořešit druhou stranu a budu spokojený...
zvětšit Galánka (130GL) - obrázek od k.jarek vložen 11.01.2020 18:45:20
06:56:35
03.01.2020
k.jarek
-> swen: Ten je můj. Kupoval sem ho na podzim, abych mohl teď přes zimu vyměnit ložiska na vlečce. V inzerci byly tou dobou asi dva kusy. Případně zkus mrknout do minnovy galerie na rajčeti, kde si tento přípravek vyrobil sám4
02:10:24
03.01.2020
swen
-> k.jarek 19.11.19 16:46:51: sháním takový montážní prostředek... měl jsi od někoho půjčený nebo je tvůj vlastní?
11:59:50
29.12.2019
k.jarek
Tož včera parádní výlet k Bukajovi a po návratu sa bude moct zase pokračovat. Mockrát díky za pomoc a vstřícnost. Máš tu u mňa schované4
18:06:21
28.11.2019
k.jarek
Jedna drobnost od Zeke-ten šestý, díky4



Jinak jedna strana pomalu složena, akorát unašeči sa zpátky moc nechce. No, zítra sa snad zadaří...
zvětšit Galánka (130GL) - obrázek od k.jarek vložen 28.11.2019 18:06:21
18:27:19
22.11.2019
k.jarek
Dnes su stihl stáhnout hřídel, vyrazit velké ložisko, částečně obrousit některé plochy, složit víko a vše očistit a odmastit. Snad sa přes víkend stačí porobit něco dalšího...
16:46:51
19.11.2019
k.jarek
Nakonec sa podařilo, díky Bukaji4



Sice asi divný dotaz, ale neví někdo z vás, jakou velikost klíčů je potřeba na ten MP 5-112? Zapomněl sem si to změřit a chtěl bych ty klíče koupit zítra cestou z roboty..
zvětšit Galánka (130GL) - obrázek od k.jarek vložen 19.11.2019 16:46:51
upraveno 1x, naposled 19.11.2019 16:47:25
06:50:10
19.11.2019
k.jarek
-> onda: Tak, tak4 Už bylo potřeba do toho hrábnout. Snad to spolu s několika dalšími drobnostmi do začátku nové sezóny zvládnu3
20:40:00
18.11.2019
onda
Á, tady se něco děje.
14:49:03
18.11.2019
k.jarek
-> Bukaj: To sem si říkal též, že krásně čisté, nezrezlé a že to půjde jak fík. No to bych nebyl já, kdyby šlo něco snadno3 Každopádně díky za tip4 Zkusím si s tím ešče pohrát. Snad to nakonec povolí.



-> Borderer: No počkej, tohle je ta strana, kde je to hučící ložisko, ale tu sa nám nepodařilo povolit tu matici3 Unašeč, pod kterým sa kroutil aj stahovák je na druhé straně -> problémy teprve očekávám47 3
upraveno 3x, naposled 18.11.2019 14:53:07
13:16:37
18.11.2019
Borderer
-> k.jarek: Jak si to nakonec sundal? Pamatuju, jak pod tím skučel stahovák na kyvkový bubny. 3
Extreme Tyres