skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
LE GRANDA
2017 - po dlouhých letech je opět doma Škoda 136 GL. Nyní fáze: nashromáždit díly a vše potřebné. Pak se uvidí. :)
2018 - díly se shromažďují... a blíží se rozebíračka, vyvařovačka.
2018 léto - výměna těsnění pod hlavou; chyba ukostření (nestartovala); odstrojen z části interiér a plast.podběhy;
2018-2019 zima - vyvaření akutních míst (části prahů, držáky pro hever + kousek podlahy, části zadních lemů, nosníky ramen zadní nápravy)
2019 duben - vyvařená místa nalakovaná + nová technická
2019 červenec - motor, převodovka, náprava ven, rozebráno
2020 únor až duben - vlečka odvezena: otryskání, černé cosi (asiže komaxit), seskládání (nová šikmá ramena, nové brzdy, nové buchty, nový spojovací materiál)
2020 duben - vlečka dovezena
2020 červenec - čekání na otryskaní a obarvičkovaní snad již posledních plechů do skládačky
2020 srpen - začátek skládání do auta - zadní náprava, převodovka a oholený motor v autě.
2020 říjen - nasazeny tlumiče
2020 listopad - motor komplet dostrojen, úspěšně oživen a nastartován.
2021 červenec - dovezen nově seskládaný motor 742.136 (VRBA), výfuk (B.Krejčí), převodovka po GO (VRBA)
- motor (781) ven a nový motor (742) dovnitř + něco el. kabeláže.
2021 srpen - nový motor běží (olej 10w50), ale vytekl spojkový pr. váleček. Spojkový pracovní váleček vyměněn.
2021 září - ovzdušněny zadní brzdy, vyměněna přední sedadla (o něco lépe drží v pojezdech), polovina ineteriéru nastrojena, vyměna předních obrysových žárovek a žárovky pravého blinkru na př.blatníku.
- odrezovač a barva na orezlou část levého nosníku podélného zadního ramene (bude potřeba navařit nový)
2022 květen - oprava počítadla km - už to počítá, ale zasejc je nějáká "líná" ručička rychloměru a nechce se jí moc hýbat a ukazuje méně (takže znovu někdy rozebrat).
2022 červen - sundané podložky vpředu i vzadu, nasazeny meteory; plechy motoru a pod nádrž na autě; pokus o výměnu motorku ostřikovače (nový jiný na místě, ale nenatáhne vodu z nádržky, když je hadička prázdná... bude potřeba ještě poupravit + novou hadičku dodat)
2022 červenec - STK
2023 srpen - výměna oleje (total quartz racing 10w50) a olej. filtru; dotažen šroub AC pumpy
2023 září - výměna př.čtyřpítkových brzdičů za repasované; zbývá odvzdušnit
2024 únor - nestartujeme i když starter točí motorem - přívod paliva nebo elektrika?
2024 červenec - startujeme (i s novou baterkou); pro změnu zase při ovzdušňování brzd prdla brzdová trubka u LP kola
Zbývají plast.podběhy, přední zástěrky a interiér. Takže s mým volným časem a rychlostí - tak za rok možná hotovo.
Na konci léta vystříkat dutiny. A do budoucna bude chtít vyměnit propojovací hadice benz.nádrže, nově roztahat brzdy, umravnit el.kabeláž vzadu, ... a vůbec celé zase odstrojit a podrobně se podívat na dlouho neošetřovaný spodek.
-----------
EL ŠEDKA
2021 červenec - výměna děravého výfuku za starší (vrtání otvorů pro větší štefty) v lepším stavu; výměna vzduch.filtru.
2021 srpen:
Stará přední náprava venku...
Ošetření povrchové lišky, která je skoro všude --- provizorně ošetřeno, zatřeno + Rezistin ML do dutin prahů a k A-sloupku.
Nová náprava usazena.. brzdy brzdí (bude chtít vyměnit destičky + jsou obráceně zapojené hadičky k čtyřpístkům-krátké v plném rejdu jsou moc napnuté).
Vyměněn olej v motoru 10w40 + olej. filtr (vzduch. filtr nový již v červenci).
Vyměněn olej v převodovce pp80 (žel vše staré nevyteklo, páč vypouštecí šroub na rozvodovce nespolupracoval).
Geometrie přední nápravy hotova.
2021 září - hřebenové řízení opět drží - ze staré nápravy použit pravý držák (jeden držák a 2 šrouby se vytrousily cestou a začalo do plavat...nechápu, jak se to mohlo povolit)
2021 říjen - bouchnuta na LZ roh na parkovišti couvající důchodkyní :( (LZ bočnice, LZ světlo, LZ držák nárazníku, LZ nárazník, Z čelo, ... a možná se hnula celá kastle krapítek, protože jdou hůře otevírat PP dveře); LZ světlo poopraveno provizorně seskládaním ze dvou starších světel a izolepou :) ; PZ mlhovka utažena a vytlumena kouskem gumy, aby nedrnčela
2021 listopad - dolito asi deci oleje do motoru; výměna výfuku za téměř nový stotřicítkový
2022 únor - opřeno pravým předním nárazníkem do sousedovi brány, kam se doklouzala v zatáčce z kopečka na mrznoucím mejdle jak sáňky :( (rýha na PP části nárazníku, nárazník trochu pohnut směrem k blatníku a vyhnut trochu i z výztuhy nárazníku, pravá strana výztuhy ohnutá a pokroucená, trošku ohnutý dole PP blatník, ..ostatní snad ok)
- seřízena přední světla (stažena dolů); dolito asi deci oleje do motoru; dolito krapet brzdové kapaliny; vyměněny na obou stranách zadní pakny (u LZ byla odlepena třecí brzdová plocha od těla pakny); vyměněny brzdové destičky a závlačky na PP čtyřpístku (jedna destička byla výrazně více sjetá a byl vylezlý zaseklý jeden pístek...nakonec si kladivem a majzlíkem přes nové destičky dal říct a zalezl do díry), LP čtyřpístek pohledově ok, brzdové destičky sjeté jen trochu a rovnoměrně - takže se nic neměnilo; utažena ruční brzda; vyzkoušen provoz LPG (přidáno na volnoběhu, který nedržel).
- STK a další dva roky před námi... ale potřebné práce je hromada.
2022 březen - vyměněny brzd. destičky i na LP kole - ať je to nové na celém autě. Trochu oleje vyteklo (někde kolem AC pumpy nebo čidla tlaku oleje), tak dolito odhadem asi další 2 dcl...až ho tam je více než záhodno...ale on zase vyteče potvora)
2022 květen - vyměněn olej (10w40 total quartz), olejový filtr, vzduchový filtr a AC pumpa (nový spodek a membrána) s těsněními. Nešel povolit ten "spletenec redukcí", abych mohl nasadit normální snímač tlaku oleje... takže příště s větší pákou zkusit znovu.
2022 červen - posledních pár týdnů nedrží volnoběh na LPG /na benzín vše pohodička/ - někde to asi přisává vzduch... takže: box filtru vzduchu přichycen novými pružinkami a máznuta guma jakýmsi silikonem (a ejhle zlepšení - s nadlidským úsilím to drží občas asi tak 200 ot/min, jindy to zdechne, jak se pustí pedál plynu); trochu přidáno na LPG ventilu a lepenkou překryt asi centimetr na vstupu do vzduch.filtru - a jede to, nedusí se to a drží to i volnoběh asi na těch 200 ot/min); bude se muset hledat další možnost kde to fouká..
- zpět zapojen odpadlý kabílek od převodovky;
2022 říjen - výměna chladící kapaliny - alespoň částečně, co vyteklo (vypuštěno asi 6,5l hnědé břečky; nalito 3l nemrznoucí K11 a asi 3-4l destilky)
2023 duben - po čtvrtroce stání doufouknuta kola; výměněn olej total qwartz 10w40 (6000km), olejový filtr, vzduchový filtr a přetěsněná AC pumpa (nová membrána a těsnění s podložkou); sundán starý pletenec redukcí a místo toho nasazena redukce (10x1 na 16x1,5,, na klíč 22) a snímač tlaku oleje ze starého motoru 781.136 z LeGrandy;
2023 srpen - vyměněn olej (total qwartz 10w40) a filtry, utažen šroub AC pumpy a konečně přidána Cu podložka-těsnění 16x22x1 pod redukci na snímač tlaku oleje; vystříkané dutiny (jen zadní 2/3 prahů); vyměněny stěrače (ale ramínka jsou kratší :( ) ; zkontrolováno obložení LZ brzdy - ok;
2023 září - díry v zadní části pravého prahu - provizorně alespoň odrezovač a základ; ale vyvaření bude nutnost;
provizorně přichycena šroubem truba (vedoucí benzín od paliv.víčka k nádrži);
2024 únor - STK ok (poprvé bez zapsání do velkého papírového TP, už prý jen digitálně)
Během zimního provozu a stání non-stop venku dostal spodek záhul - zase všechno orezlé, něco úplně rezavé :( + dva úchyty přední nápravy budou chtít asi trochu přibodnout a trošku jakoby se rozevíral i most; jeden se silentbloků př. nápravy se začal vyžvejkávat; pravděpodobně stržen závit u držáku pravého plechu motoru; teče olej z převodovky u táhla řazení; zpuchřelá hadice spojující obě poloviny nádrže; levá zadní část prahu prorezlá na kaši; ...snad bude někdy čas a prostor se na to vrhnout a zachránit, co půjde.
Sehnat redukci do bloku motoru pro snímač tlaku oleje (10x1 na 16x15) a více Cu podložek-těsnění 16x22x1,5.
2017 - po dlouhých letech je opět doma Škoda 136 GL. Nyní fáze: nashromáždit díly a vše potřebné. Pak se uvidí. :)
2018 - díly se shromažďují... a blíží se rozebíračka, vyvařovačka.
2018 léto - výměna těsnění pod hlavou; chyba ukostření (nestartovala); odstrojen z části interiér a plast.podběhy;
2018-2019 zima - vyvaření akutních míst (části prahů, držáky pro hever + kousek podlahy, části zadních lemů, nosníky ramen zadní nápravy)
2019 duben - vyvařená místa nalakovaná + nová technická
2019 červenec - motor, převodovka, náprava ven, rozebráno
2020 únor až duben - vlečka odvezena: otryskání, černé cosi (asiže komaxit), seskládání (nová šikmá ramena, nové brzdy, nové buchty, nový spojovací materiál)
2020 duben - vlečka dovezena
2020 červenec - čekání na otryskaní a obarvičkovaní snad již posledních plechů do skládačky
2020 srpen - začátek skládání do auta - zadní náprava, převodovka a oholený motor v autě.
2020 říjen - nasazeny tlumiče
2020 listopad - motor komplet dostrojen, úspěšně oživen a nastartován.
2021 červenec - dovezen nově seskládaný motor 742.136 (VRBA), výfuk (B.Krejčí), převodovka po GO (VRBA)
- motor (781) ven a nový motor (742) dovnitř + něco el. kabeláže.
2021 srpen - nový motor běží (olej 10w50), ale vytekl spojkový pr. váleček. Spojkový pracovní váleček vyměněn.
2021 září - ovzdušněny zadní brzdy, vyměněna přední sedadla (o něco lépe drží v pojezdech), polovina ineteriéru nastrojena, vyměna předních obrysových žárovek a žárovky pravého blinkru na př.blatníku.
- odrezovač a barva na orezlou část levého nosníku podélného zadního ramene (bude potřeba navařit nový)
2022 květen - oprava počítadla km - už to počítá, ale zasejc je nějáká "líná" ručička rychloměru a nechce se jí moc hýbat a ukazuje méně (takže znovu někdy rozebrat).
2022 červen - sundané podložky vpředu i vzadu, nasazeny meteory; plechy motoru a pod nádrž na autě; pokus o výměnu motorku ostřikovače (nový jiný na místě, ale nenatáhne vodu z nádržky, když je hadička prázdná... bude potřeba ještě poupravit + novou hadičku dodat)
2022 červenec - STK
2023 srpen - výměna oleje (total quartz racing 10w50) a olej. filtru; dotažen šroub AC pumpy
2023 září - výměna př.čtyřpítkových brzdičů za repasované; zbývá odvzdušnit
2024 únor - nestartujeme i když starter točí motorem - přívod paliva nebo elektrika?
2024 červenec - startujeme (i s novou baterkou); pro změnu zase při ovzdušňování brzd prdla brzdová trubka u LP kola
Zbývají plast.podběhy, přední zástěrky a interiér. Takže s mým volným časem a rychlostí - tak za rok možná hotovo.
Na konci léta vystříkat dutiny. A do budoucna bude chtít vyměnit propojovací hadice benz.nádrže, nově roztahat brzdy, umravnit el.kabeláž vzadu, ... a vůbec celé zase odstrojit a podrobně se podívat na dlouho neošetřovaný spodek.
-----------
EL ŠEDKA
2021 červenec - výměna děravého výfuku za starší (vrtání otvorů pro větší štefty) v lepším stavu; výměna vzduch.filtru.
2021 srpen:
Stará přední náprava venku...
Ošetření povrchové lišky, která je skoro všude --- provizorně ošetřeno, zatřeno + Rezistin ML do dutin prahů a k A-sloupku.
Nová náprava usazena.. brzdy brzdí (bude chtít vyměnit destičky + jsou obráceně zapojené hadičky k čtyřpístkům-krátké v plném rejdu jsou moc napnuté).
Vyměněn olej v motoru 10w40 + olej. filtr (vzduch. filtr nový již v červenci).
Vyměněn olej v převodovce pp80 (žel vše staré nevyteklo, páč vypouštecí šroub na rozvodovce nespolupracoval).
Geometrie přední nápravy hotova.
2021 září - hřebenové řízení opět drží - ze staré nápravy použit pravý držák (jeden držák a 2 šrouby se vytrousily cestou a začalo do plavat...nechápu, jak se to mohlo povolit)
2021 říjen - bouchnuta na LZ roh na parkovišti couvající důchodkyní :( (LZ bočnice, LZ světlo, LZ držák nárazníku, LZ nárazník, Z čelo, ... a možná se hnula celá kastle krapítek, protože jdou hůře otevírat PP dveře); LZ světlo poopraveno provizorně seskládaním ze dvou starších světel a izolepou :) ; PZ mlhovka utažena a vytlumena kouskem gumy, aby nedrnčela
2021 listopad - dolito asi deci oleje do motoru; výměna výfuku za téměř nový stotřicítkový
2022 únor - opřeno pravým předním nárazníkem do sousedovi brány, kam se doklouzala v zatáčce z kopečka na mrznoucím mejdle jak sáňky :( (rýha na PP části nárazníku, nárazník trochu pohnut směrem k blatníku a vyhnut trochu i z výztuhy nárazníku, pravá strana výztuhy ohnutá a pokroucená, trošku ohnutý dole PP blatník, ..ostatní snad ok)
- seřízena přední světla (stažena dolů); dolito asi deci oleje do motoru; dolito krapet brzdové kapaliny; vyměněny na obou stranách zadní pakny (u LZ byla odlepena třecí brzdová plocha od těla pakny); vyměněny brzdové destičky a závlačky na PP čtyřpístku (jedna destička byla výrazně více sjetá a byl vylezlý zaseklý jeden pístek...nakonec si kladivem a majzlíkem přes nové destičky dal říct a zalezl do díry), LP čtyřpístek pohledově ok, brzdové destičky sjeté jen trochu a rovnoměrně - takže se nic neměnilo; utažena ruční brzda; vyzkoušen provoz LPG (přidáno na volnoběhu, který nedržel).
- STK a další dva roky před námi... ale potřebné práce je hromada.
2022 březen - vyměněny brzd. destičky i na LP kole - ať je to nové na celém autě. Trochu oleje vyteklo (někde kolem AC pumpy nebo čidla tlaku oleje), tak dolito odhadem asi další 2 dcl...až ho tam je více než záhodno...ale on zase vyteče potvora)
2022 květen - vyměněn olej (10w40 total quartz), olejový filtr, vzduchový filtr a AC pumpa (nový spodek a membrána) s těsněními. Nešel povolit ten "spletenec redukcí", abych mohl nasadit normální snímač tlaku oleje... takže příště s větší pákou zkusit znovu.
2022 červen - posledních pár týdnů nedrží volnoběh na LPG /na benzín vše pohodička/ - někde to asi přisává vzduch... takže: box filtru vzduchu přichycen novými pružinkami a máznuta guma jakýmsi silikonem (a ejhle zlepšení - s nadlidským úsilím to drží občas asi tak 200 ot/min, jindy to zdechne, jak se pustí pedál plynu); trochu přidáno na LPG ventilu a lepenkou překryt asi centimetr na vstupu do vzduch.filtru - a jede to, nedusí se to a drží to i volnoběh asi na těch 200 ot/min); bude se muset hledat další možnost kde to fouká..
- zpět zapojen odpadlý kabílek od převodovky;
2022 říjen - výměna chladící kapaliny - alespoň částečně, co vyteklo (vypuštěno asi 6,5l hnědé břečky; nalito 3l nemrznoucí K11 a asi 3-4l destilky)
2023 duben - po čtvrtroce stání doufouknuta kola; výměněn olej total qwartz 10w40 (6000km), olejový filtr, vzduchový filtr a přetěsněná AC pumpa (nová membrána a těsnění s podložkou); sundán starý pletenec redukcí a místo toho nasazena redukce (10x1 na 16x1,5,, na klíč 22) a snímač tlaku oleje ze starého motoru 781.136 z LeGrandy;
2023 srpen - vyměněn olej (total qwartz 10w40) a filtry, utažen šroub AC pumpy a konečně přidána Cu podložka-těsnění 16x22x1 pod redukci na snímač tlaku oleje; vystříkané dutiny (jen zadní 2/3 prahů); vyměněny stěrače (ale ramínka jsou kratší :( ) ; zkontrolováno obložení LZ brzdy - ok;
2023 září - díry v zadní části pravého prahu - provizorně alespoň odrezovač a základ; ale vyvaření bude nutnost;
provizorně přichycena šroubem truba (vedoucí benzín od paliv.víčka k nádrži);
2024 únor - STK ok (poprvé bez zapsání do velkého papírového TP, už prý jen digitálně)
Během zimního provozu a stání non-stop venku dostal spodek záhul - zase všechno orezlé, něco úplně rezavé :( + dva úchyty přední nápravy budou chtít asi trochu přibodnout a trošku jakoby se rozevíral i most; jeden se silentbloků př. nápravy se začal vyžvejkávat; pravděpodobně stržen závit u držáku pravého plechu motoru; teče olej z převodovky u táhla řazení; zpuchřelá hadice spojující obě poloviny nádrže; levá zadní část prahu prorezlá na kaši; ...snad bude někdy čas a prostor se na to vrhnout a zachránit, co půjde.
Sehnat redukci do bloku motoru pro snímač tlaku oleje (10x1 na 16x15) a více Cu podložek-těsnění 16x22x1,5.
Swen / Škoda 136GL - komentáře:
11:16:30
28.07.2020
28.07.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> stepan 28.07.20 08:29:52: já ne, mě to dělají mechanici a nikdo nic neříkal...
08:29:52
28.07.2020
28.07.2020
stepan
-> Tuner#2: Už jsem pár vleček a horních ramen rozebíral, hodně často to v silentbloku drží až moc dobře.
08:16:52
28.07.2020
28.07.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> stepan 28.07.20 07:57:37: ten šroub jde normálně chytit klíčem a po 15ti letech bez problémů povolit. Nepředpokládám, že s tím bude lítat v soli.
07:57:37
28.07.2020
28.07.2020
stepan
-> swen: Kvůli případnýmu pozdějšímu rozebírání bych dal ten s šestihranou hlavou.
06:19:27
28.07.2020
28.07.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> swen 27.07.20 23:41:12: JJ a šroub jde od převodovky ven, ne opačně.
23:41:12
27.07.2020
27.07.2020
swen
-> Tuner#2: Díky. Zarazila mě ta nízká šířka hlavy šroubu (a jiný tvar) oproti tomu, co tam bylo před tím (ten levý). Ale když ten pravý je origo a nový, tak to tam napasuji.
23:23:32
27.07.2020
27.07.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> swen 27.07.20 23:21:29: vpravo to vypadá na origo šroub podle hlavy a těla.
23:21:29
27.07.2020
27.07.2020
swen
Která varianta šroubu (pro uchycení šikmé rameno/příčka převodovky) je doporučení hodná?
23:13:37
27.07.2020
27.07.2020
swen
Zjišťování, co všechno chybí... hlavně ten spojovací materiál (šrouby, matky, podložky).
Dá se běžně nakupovat podle objednacích čísel z publikace "seznam náhraních dílů škoda"? Dřív to asi v mototechnách frčelo, ale jak teď? Nějaké zkušenosti pro Neználka? :-)
Dá se běžně nakupovat podle objednacích čísel z publikace "seznam náhraních dílů škoda"? Dřív to asi v mototechnách frčelo, ale jak teď? Nějaké zkušenosti pro Neználka? :-)
22:57:44
23.04.2020
23.04.2020
Doyle
-> swen: jesné, ono majitel před tebou nejaké věci poměnil, ale jestli tam nechal kabely k přídavným světlům, to nevím. Ty světla tam byli už jak jsem kupoval auto já
23:37:34
22.04.2020
22.04.2020
swen
-> Doyle:
..doufám, že přinášet zážitky bude ještě dlouho... je to neodolatelné kouzlo každá projížďka. Teď je pro ní naskladněná zachovalá/repasovaná přední náprava a nějaký světla navíc dopředu (aby nesvítila v noci jen pod kola). Koneckonců nějaká přídavná světla už v minulosti vozila, tak se těším, že tam objevím třeba funkční roztahanou elektriku. Ale všechno tohle musí vydržet až do konce léta/podzimu/nebo jak výjde čas...předtím se bude skládat druhá šáde.
..doufám, že přinášet zážitky bude ještě dlouho... je to neodolatelné kouzlo každá projížďka. Teď je pro ní naskladněná zachovalá/repasovaná přední náprava a nějaký světla navíc dopředu (aby nesvítila v noci jen pod kola). Koneckonců nějaká přídavná světla už v minulosti vozila, tak se těším, že tam objevím třeba funkční roztahanou elektriku. Ale všechno tohle musí vydržet až do konce léta/podzimu/nebo jak výjde čas...předtím se bude skládat druhá šáde.
21:42:05
22.04.2020
22.04.2020
Doyle
-> minno: ano moje, změnila se jen trošičku
teda hodně podle toho jak vypadala v mých tuning začátcích
teda hodně podle toho jak vypadala v mých tuning začátcích
11:17:28
21.04.2020
21.04.2020
minno
-> Doyle: to je tvoja ex? Sa trochu pozmenila :)
23:07:35
20.04.2020
20.04.2020
Doyle
-> swen: jsem rád že slouží, vždycky si vzpomenu co jsem s ní všechno zažíl
22:27:00
21.08.2019
21.08.2019
swen
-> Petrson 21.08.19 16:07:12: Když zapátráš budu rád. Tuner#2 také zkusím oslovit.
Problém mého "vozíčku" je zřejmě neideálně trefené vzdálenosti, délky a úhly sklonění podpěr motoru. Dalším problémem je vysouvání podpěr kolem vany motoru, která je ve sklonu a přitom podpěry se vysouvají rovně nahoru. No, prostě napoprvé to není dokonalé. I přesto s balancujícím motorem na heveru s pomocí improvizace (kladivo, flexa) se podařil usadit motor bez poškození.
Problém mého "vozíčku" je zřejmě neideálně trefené vzdálenosti, délky a úhly sklonění podpěr motoru. Dalším problémem je vysouvání podpěr kolem vany motoru, která je ve sklonu a přitom podpěry se vysouvají rovně nahoru. No, prostě napoprvé to není dokonalé. I přesto s balancujícím motorem na heveru s pomocí improvizace (kladivo, flexa) se podařil usadit motor bez poškození.
16:07:12
21.08.2019
21.08.2019
Petrson
-> swen 20.08.18 22:01:03: jj vozík je dobrá věc, mám ho taky. A rozměry na stavbu mi posílal -> Tuner#2: (tím to mu ještě jednou děkuji) tak mu napiš jestli je ještě má, popřípadě bych zapátral ve svých uložených fotkách.
07:22:32
21.08.2019
21.08.2019
Eidy
-> swen 20.08.19 22:11:49: To asi zahoď a sežeň jiný nebo viz. Antony.